Nokia-ketju. Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta? (Osa 1)

Onkohan totta? Nokian 5 G on hitaampi kuin Huawei ja Ericsson. Miksi tästä ei ole Mikael ja muut asiantuntijat tietoisia?

1 tykkäys

Kaikilla on yhtä hidas tai nopea 5G…datakanavat on standardisoitu ja kaikilla samanlaiset. Ellei olisi eri valmistajien puhelimet ei toimisi eri verkoissa. Kannattaa aina verrata omenaa omenaan eli vertaillaan kun on saman verran kaistaa ja sama ympäristö jne

1 tykkäys

Tämänpäiväinen tipahdus oli todella hyvä ostopaikka. Nokian kurssi on jo niin matala, että se piti hyvin pintansa yleisen romahdustunnelman vallitsessa pörsseissä. H2 ja paremmat ajat alkavat muutaman viikon päästä, joten pidän pienenä ihmeenä, jos kurssi ei lähiviikkoina kipua vitosen yli. Mitä mieltä palsta on?

2 tykkäystä

minä en ainakaan osaa päättää tuote Nokia commitmenttiani, kun taas möin pois osan, kohta kai ostan taas takas. Loppuvuodesta tekis mieli olla mukana ja ihan kohtuu painolla vielä olenkin.

Vähän hankaluuksia on nyt lyhyelle katsoessa.

2 tykkäystä

Moro. Kiitos kommentista.
En erota omenaa, päärynästä, saati omenasta, 5 G asioissa. Ei ilmeisesti Huawein asiantuntija ihan tiennyt mistä puhui? Tai sitten paremmilla tiedoilla varustettu? En usko, että kyse oli puhelimen toiminnan nopeudesta, vaan muista tulevista tarpeista. Voidaan, ehkä korjata ohjelmisto päivityksillä, kommentoivat?

Ostin tänään Nokiaa 4,49 hintaan. RSI näyttää oversoldia, Trumpin tweettien kurssiheilunta ei vaikuta sisäiseen tulokseen ja 5G markkinoihin niin paljoa kuin markkinat niihin reagoivat. Tavoitehinta 5,3 euron tienoille, jossa näkyy olevan jonkinlainen tukitaso.

2 tykkäystä

Mikä on tämä viittamasi Huawein asiantuntija, löytyykö lähdettä?

Ei löydy…

Eiköhän noi kaikki kehu omiaan estoitta. Semmoinen yritys kuin P3 tekee noita puolueettomia mittauksia eri operaattoreiden verkoissa. 5G stä ei ole vielä tuloksia

1 tykkäys

Uskoisin, että 5 euroa vaatii jotain selkeästi positiivisia uutisia esim Koreasta tai USAsta.

Kappas, tervetuloa @Maitis Nokiaan sijoittaneiden joukkoon! :slight_smile: Itse olen ehkä hieman kateellinen (:smiley:) koska itsellä osui tuo RSI:n avulla ajoittaminen liian aikaiseksi, ja itsellä h.hinta 4,77€, joka ei sekään tosin mielestäni ole vielä kovin korkea. Jos vaan olisi vähän lisää paukkuja laittaa… Eikös Nokian 4H RSI käynyt tänään jossain alle 20 paikkeilla?

1 tykkäys

Ei ihmekkään kun @Johannes_Sippola sijoittelee Nokiaan, nimittäin näyttäis että kova kaipuu olisi jo 5G:lle :wink:
kuva

Muistuttaisin että on meillä sentään ollut jo 4G suht monta vuotta saatavilla :stuck_out_tongue:
(tää oli nyt sit tämmöstä foorumi huumoria)

2 tykkäystä

Hehee @Nyyb.K, huomasitpa hauskan yksityiskohdan :smiley: Itsellä ei sattumalta ollut nyt WiFi-yhteys aktiivinen kännykässä, ja meidän kotona 4G signaali toimii todella heikosti… :confused: :smiley: Mutta juu, 5G:tä ja parempaa signaalia odotellessa xD

1 tykkäys

Tämä.
Nokia ja sen päämarkkina on nyt siinä asennossa, että jos Nokian omistajaksi ryhtyy, kannattaa katsoa mielummin 3-5 vuoden näkymää kuin kesäkuuta, seuraavaa kvartaalia tai loppuvuotta.

Itse näen tässä potentiaalia, etenkin kun markkina hinnoittelee Nokiaa varsin alhaisilla tunnusluvuilla verrattuna kilpailijoihinsa.

Eli kurssi heiluu miten heiluu lyhyellä aikavälillä, mutta isossa kuvassa liiketoiminnan kehitys määrää millä tasolla heiluminen jatkuu esim. 4 vuoden päästä. Kokonaisuutta katsoen uskon, että heiluu tuolloin selvästi nykytasoa arvokkaammilla lukemilla. Ja toki toivon sitä Nokian omistajana.

Ei varmaan haittaisi omistaa myös Ericssonia, mutta kun se on hinnoiteltu rutkasti yläkanttiin Nokiaan verrattuna, en halua ostaa sitä. Molemmat kuitenkin hyötyy samoista markkinoista, joten sillä mennään kumpaa selvästi halvemmalla pörssistä saa. Kukaan ei tänään tiedä kummalla on paremmat asemat esim. 3 vuoden kuluttua.
Ericssonin osinkotuottokin taitaa olla noin neljäsosa Nokian osinkotuotosta.

5 tykkäystä

Olen seurannut sivusta sun ja muutaman muun aktiivisen foorumilaisen ideologiaa, ja täytyy myöntää että en itse pysty noin teknisellä tavalla yhtiöitä arvioimaan. Päädyin ostopäätökseeni muutaman eri tekijän summana, ja toki jos RSI antaa myös “positiivisen suosituksen”, niin onhan se aina yksi varmentava tekijä.
Tuntuu, että montaa eri tekijää ylimitoitetaan tällä hetkellä ja se saa aikaan aika rajuja kurssiliikkeitä molempiin suuntiin. Yleensä sijoitan hieman pidemmällä horisontilla, kaikkea 1-30 vuoden välillä, mutta tämä osto on tarkoituksella enemmän sitä niin sanottua veivaamista. Mun mielestä oli myös kiva, että Nokia alkoi jakamaan osinkoa neljästi vuodessa. Eipähän tarvitse pitää osingonirtoamista varsinaisesti enää minkäänlaisena kriteerinä, joka estäisi myymästä lappuja.

2 tykkäystä

Otan tämän nöyrästi vastaan kohteliaisuutena :blush: Tiedän, että foorumilla on paljon suuremmalla määrällä kokemusta ja suuremmalla määrällä informaatiota sijoittavia, joiden taidoista voisin itse vain unelmoida, mutta pyrin pysymään kuitenkin mukana ja antamaan omaa näkemystäni tänne parhaani mukaan :slight_smile:

Komppaan tätä.
Tällä hetkellä kurssiliikkeet on aika rajuja suuntaan ja toiseen, mutta sen ei kuitenkaan pitäisi aiheuttaa harmaita hiuksia jos pitää pään kylmänä :slight_smile:

Sen verran pitkään olen Nokiaa ja sen kurssia seurannut ettei ole kovin vaikea olla yhtä mieltä siitä, että ostopaikka lienee aika hyvä. Itse en kuvitellut, että näin alas vielä tullaan. Reaktio Q1-tulokseen yllätti. Näkymät ovat kuitenkin aivan erilaiset, kuin silloin, kun viimeksi liikuttiin näissä arvostuksissa. Aika nopeasti tuo Q4/2018 kelpo tulos myös unohdettiin. Kysyntä kasvaa lähes kaikilla Nokian ydinalueilla ja jotenkin oletus tuntuu olevan, että Nokia ei ota osaansa. Uskokoon ken haluaa, mutta minun mielestäni se on aika tolloa.

Olen ostanut Nokiaa yli 20 erässä ja katse on pitkällä tulevaisuudessa, kuten selvästi muutamalla muullakin tällä foorumilla, mutta olen kyllä hyödyntänyt viime päivien mahdollisuudet. Olen aina ollut sitä mieltä, että sanonta ‘markkinat ovat aina oikeassa’ on hölmö. Markkinat hötkyilee ja ryntäilee sinne tänne kuin koiranpentu oravan perässä. Markkinat ovat sekaisin kuin peikko ja sen ansiosta osakkeista voi toisinaan raapia hieman myyntivoittojakin. :slight_smile:

5 tykkäystä

En voisi olla enempää samaa mieltä.
Ostohousut on vilahtaneet myös täällä jalkaan, viimeksi 4,5 eurossa.

3 tykkäystä

Hyvä niin. Masse-sedän ostoverkkarit kaivetaan vintiltä tuossa jo legendaksi muodostuneessa 3.95€ :slight_smile:

Masse, FA, kerran Nokia-kuningas, nyt vain taskut täynnä ostopaikkaa kyttäämässä

2 tykkäystä

LightReading maalailee uhkakuvia, mutta artikkelin lopussa analyytikon kommentti rauhoittelee. Ketä tässä pitäisi uskoa?

1 tykkäys