Nokia-ketju. Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta? (Osa 1)

Mistä nyt tuulee, Eric -3 ja Nokia -2? Mitä sanoo tekninen analyysi?

1 tykkäys

Voipi olla ihan normaalia markkina liikettä. Ei aihetta panikkiin.

1 tykkäys

No tämä Kauppalehden Huawei uutinen vs Nokia on tuttua shaibaa.
Eniten Nokian murtoihin kusee suomalaiset itse, jälleen kerran.

Nokian kurssi 4.44…noh kyllä se siitä

2 tykkäystä

Ostin pari tuhatta lappua lisää.
Alkoi näyttää teknisesti hyvältä kohdalta kasvattaa positiota.

Sissi miksi näin, mitkä teknisen analyysin mittarit tukivat ostoa?

1 tykkäys

Osui tukeen.

Törmäsi kellontarkasti tuohon pohjien kautta kulkevaan tukilinjaan 4.44 eurossa.

6 tykkäystä

Mikä sulla on tuon ensimmäisen grafiikan aikajänteenä? Yläriviltä tummemmalla näkyvä 1D viittaisi päivään, mutta ei nuo luvut kyllä mätsää tämän päivän kurssiin…?

1 tykkäys

Yksi kynttilä (pystyviiva) vastaa aina yhden pörssipäivän liikettä siinä ylemmässä kuvassa.
Alemmassa kuvassa yksi kynttilä vastaa 5 minuutin liikettä.

Edit:
Tässä näkyy myös ko. graafin aikajänne alalaidassa.

2 tykkäystä

Onhan Nokian kurssi pudonnut kuin kivi, jumaliste.
Noi käppyrät vaan saa huonolle tuulelle.

Miksi juuri tuo aikajänne? Tuollaisen viivanhan voi saada näyttämään lähes miltä vaan sen mukaan, minkä aikajänteen valitsee?

Erkkikin näyttäis olevan -3.18% Nyssessä…

Huhhuh, pidin omaa hintaani ihan hyvänä ja itsekin 9% pakkasella tässä. Taitaa tulla kylmä loppuvuosi indeksin suhteen ellei tässä ihmeitä käy.

Edit: salkku muutenkin lähes 6% miinuksella, tosin 30% nokiaa ja 27% nordeaa ja sampoa niin mitäpä sitä odottaisikaan. Pelkkä remedy vihertää

2 tykkäystä

Yleisesti sanottuna, mitä pidempi aikajänne, sitä varmempi tuo tukitaso on.
Nokialla osuu myös pitkäaikainen (yli 6 vuotta pitkä) trendilinja näille samoille tasoille.

Jos hujahtaa tuosta läpi alas, uutta tukea ei teknisesti kovin pian löydykään…

Tämän graafin alin kohta vasemmalla, josta trendilinja alkaa, on vuodelta 2012.

1 tykkäys

Ja jos ”joku höyrypää” täällä tekee sijoitusajoituksia omiin teenlehtiinsä, kahvinporoihinsa tai teknisiin seikkoihin perustuen, älkää nyt ainakaan perustako omia sijoituspäätöksiänne tuon höyrypään oikkuihin.

Höyrypäällä viittasin nyt vahvimmin itseeni.

Sijoittaessa pitää aina ymmärtää miksi sijoittaa. Tekninen analyysi ei anna siihen oikeaa vastausta. Omistan ja ostan Nokiaa aivan muista syistä. Tekninen analyysi voi parhaimmillaan auttaa ostosten ajoittamisessa, that’s all.

7 tykkäystä

Juu eiköhän tuo ole jokaiselle itsestään selvää, mutta hyvä tarkennus :slight_smile: Itse kyselen siksi, että tarkoitus on opiskella lisää teknisestä analyysistä. Itse asiassa, sattusko sulla olemaan hyviä linkkivinkkejä aihepiiristä? Youtubesta olen lähinnä turoriaaleja kaivanut.

1 tykkäys

DayTader:ilta voisi löytyä linkkejä, itse opiskelin/omaksuin teknistä analyysiä joskus 15 vuotta sitten, enkä ole sen jälkeen juuri aiheesta enempää ammentanut.
Uskon, että linkkejä kyllä löytyy, itselläni ei tosin ole tarkempia koordinaatteja antaa.

1 tykkäys

Yritin opiskella teknistä analyysiä jokin aika sitten ja päädyin tällaiselle sivustolle:
https://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:technical_indicators
Koin sen silloin ihan hyväksi tieto pläjäykseksi, varmasti asiasta tietävämmät voivat sanoa oman mielipiteensä. Ei tuo tieto minua ole Nokia kaupoilla pelastanut. Salkussa aika pitkä miinus.
Tankannu Nokiaa silloin kun on jotain suurempaa tapahtunut. Nyt istun käsieni päällä ja katson mihin mennään.

3 tykkäystä

Vaikuttaa hyvältä ja kattavalta perustietolähteeltä.
Tuosta Chart Schoolin etusivulta kun lähtee järjestyksessä ammentamaan ja omaksumaan, on tieto lopussa lisääntynyt paljon.

1 tykkäys

SeekingAlphassa mielenkiintoinen näkemys Nokian arvosta. Jos tuon fundamentit pitävät paikkansa, on lähikuukausina kovaa nousua tiedossa!

Nokia: Investments In R&D Are Starting To Pay Off (NYSE:NOK) | Seeking Alpha

2 tykkäystä

Nyt kyllä vaikuttaa maksetulta mainokselta. Nokia on hussannut aina isoja rahoja tuotekehitykseen, viimeinen 10vuotta on mennyt vihkoon…,

Painetta on pytyssä, johdon asema on kysenalainen…

1 tykkäys