Nokian Renkaat Oyj

Niin, ei Hienonen minunkaan suosikkeihini kuulu, mitä tulee entisiin yritysjohtajiin ja nykyisiin hallitusammattilaisiin, mutta tiedonjaon näkökulmasta minä tämän tänne jaoin, se, että kohta jokainen kynnelle kykenevä ilmaantuu ketjuun ilmaisemaan paheksuntansa ulostulosta, ei hirveästi lisäarvoa tuota fundamenttipohjaiseen keskusteluun yhtiöstä. Jätetään ensi kerralla jakamatta.

Ihan valideja pointteja haastattelussa kuitenkin tuodaan esiin siitä, kuinka ongelmallista tehtaan sulkeminen ihan samana päivänä “tepseli seinästä” periaatteella on: 1. Mitä tapahtuu paikalliselle johdolle?, 2. Tehtaan päätyminen oligarkkien käsiin ilmaiseksi tuottamaan raskaita renkaita sotatarviketeollisuudelle, 3. Ei sopimuksista pääse eroon parissa päivässä, vaikka Venäjän sota onkin laajasti tuomittu kansainvälisesti.

En tunne tarpeeksi muita Venäjältä vetäytyneitä yhtiöitä, mutta tuotannon lopettaminen ei välttämättä tarkoita niilläkään tehtaan lopullista sulkemista tai palkanmaksun lopettamista työntekijöille.

Oikeasti minua kiinnostaa, kuinka monella kirjoittajista on tällä hetkellä omistusta yhtiössä tai kuinka moni on esim. nostanut osinkoja vuoden 2014 Krimin kriisin jälkeen. Osa tämän onkin jo tuonut esiin, mutta paljon on yhden lauseen kirjoittajia, joilla ei ole yhtiön fundamenttipohjaiseen keskusteluun mitään annettavaa.

En mitenkään tässä yritä puolustella Hienosen ulostuloa, osittain se on minunkin mielestäni mauton, mutta kaikki informaationrippeetkin tässä vaikeassa tilanteessa ovat minun mielestäni hyödyksi niille, jotka pohtivat Nokian rinkuloita sijoituskohteena. Moraalipaheksujille on mielestäni hyvä ketju olemassa:Venäjä, Ukraina ja kuluttajan ja sijoittajan valinnat

19 tykkäystä