Oma Säästöpankki - "Luultavasti Pohjoismaiden nopeimmin kasvava pankki"

Siellä ollaan jo ostoksilla, vaikka tulos tulee vasta vartin päästä😁

1 tykkäys

Oho, etsin jo tulosta nousun perusteella

Ei ole vielä julkaistu

Ai siis tää pomppas 8% jo enne tulosta, parempi ois olla hyvä tulos :smile:

1 tykkäys

olisko +13% ollu parhaimmillaan

Mä sain kevenneltyä vähän tasoilta 11,5 ja 11 :smiley:. Olis saanu mennä enemmänkin noin hyvään hintaan.

2 tykkäystä

jep jotain sellasta ja tulosta ei tosiaan vielä ole tullut.
Linkkaan tänne heti kun tulee.

Eps 0,93?

1 tykkäys

Joo. Ei ollut vika kvartaali ihan niin vahva kuin odotettiin

https://otp.tools.investis.com/clients/fi/omasp/omx/omx-story.aspx?cid=2441&newsid=69940&culture=fi-FI

Voi onnellinen kun ehdit keventää >11

Oma pääoma/osake: 10,81 €
EPS: 0,93 €
ROE %: 9,0 %
ROE % (vertailukelpoinen): 7,4 %
Osinko: 0,19 €

Ikävästi noi odotettavissa olevat luottotappiot lisääntyy, muuten olis tullut loistotulos.

2 tykkäystä

Julkaisen iltapäivällä blogissani kattavan koosteen tuloksesta ja tiedotustilaisuudesta kunhan olen pureskellut tuloksen läpi. Linkkaan sen sitten tänne.

Tässä vielä klo 12 alkavaan tiedotustilaisuuteen linkki, josta sitä voi seurata: https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fiframe.streamingasaservice.com%2Fb%2F118785%2Fc%2F491311&data=02|01||4a03c738c8da40976c9a08d7ab9d347b|2d436ca613ce4b488d6d4dbd23e05e4c|0|0|637166564107409190&sdata=U7f%2F6aAn%2Bbk6ee0Q1JncR%2B5q5itA2qrPJSyUYQJ2PsU%3D&reserved=0

2 tykkäystä

Osakekohtainen oma pääoma laskelmieni mukaan 10.81 e.
Vertailukelpoinen ROE 7.4 %, joka ei ole häävi suoritus.

Melko mittava pettymys.

2 tykkäystä

Joo tosiaan ROE 9,0 % ja vertailukelpoinen tuo 7,4 % ja en tiedä mikä kirjoitusvirhe on tullut tuota omaa pääomaa kirjoittaessa mutta se on juuri tuo 10,81 €/osake

Joo vähän jäätiin nyt kyl omista odotuksista melkeinpä joka saralla (EPS, ROE, kasvuodotukset…) ja keventelin vielä vähän lisää. Nyt mitä jäi niin saa kyllä jäädä osakkeeseen. Kuitenkin tulospohjaisesti tämä (kirjoittaessa 9,8€) on jo ihan ok hinta ja päälle saa tulevaisuuden 10% pa. kasvut.

Jos jotain positiivistä kuitenkin niin korkokate yms. kuitenkin jatkanut kasvuaan ja kulut pysyneet kurissa eli alla pyörivä bisnes kuitenkin kehittyy edelleen ihan hyvää tahtia. Itse olin kyllä elätellyt toiveita vielä paremmasta kasvusta ja ilmeisesti vähän kurssissakin niitä jo oli etukenossa ja niitä nyt sitten joutui vähän alaskirjaamaan.

Luottotappiot pitäis saada kuriin. Huono trendi ollut tänä vuonna sen kanssa.

Ilman kasvua 10 % tuotto vaatimuksella osakkeen hinta suunnilleen siinä 9,73 €, joten tällä hetkellä tuon kasvun saa aika lailla ilmaiseksi. Täytyy nyt vain toivoa, että sitä kasvua oikeasti tulee positiiviseen suuntaan. Ohjeistus oli varovainen mutta lyhyen pörssihistoriansa aikana Oma Säästöpankki on ohjeistanut mieluummin alakanttiin.

2 tykkäystä

Etelä-Pohjanmaa? Seinäjoki? OmaSP:n kotipaikka? :smiley:

Meneekö tappiot rahavarojen arvonalenemisiin, jos olisikin ollut Omasp?

1 tykkäys

Voihan se olla mutta liekö tuo puoli milliä OmaSp:n 3,4 miljardin taseessa näkyy kovin herkästi.