Omat kokemukset yhtiöistä

Samanlaisia kokemuksia. Mikäpä siinä jos tykkää tuollaisesta vanhanaikaisesta tinkaamisesta ja päätösvaltaa hallussaan pitävien henkilöiden metsästämisestä.
Luulisi myös että kauppiaalla olisi muutakin tekemistä kuin käydä henkilökohtaisia hintaneuvotteluja. Laittas oikeat hinnat suoraan hyllyn reunaan niin jäisi aikaa muuhunkin.

5 tykkäystä

Mikä meni pieleen? En tunne tapausta ylen artikkelia tarkemmin.

Eipä siinä nykyään onneksi kauaa mene kun meiliä laittaa. Ehkä siinä on takana se että 95% käynneistä sitä hakee jotain maalipurkkia tai silikonituubia kerrallaan jolloin ei niin tule katsottua hintaa, mikä nyt on lähin. Sitten on toisaalta kiva saada vähän kompensaatiota viitseliäisyydestä kun tekee jotain isompaa ja kilpailuttaa.

1 tykkäys

Täytyy todeta, että Tämä F-securen, “My F-secure” pakotus on kyllä aivan uskomatonta P:tä. Esim. ennen Freedomen uudelleen aktivointi oli helppo, muutaman sekunnin copypaste-toimenpide, myös jäljellä ollut käyttämätön aika hyväksiluettiin.

Nyt homma lähtee siitä käyntiin, että ei edes hyväksy vanhaa salasanaa, ilmeisesti edellisestä kirjautumisesta liian pitkä aika. Tästä eteenpäin ohjeet on tyyliin “lataa ohjelma ja homma ok!” joo ei todellakaan. Järjestelmä ei osaa päivittää lisenssiä, käyttäjän pitää itse ohjelmassa kirjautua ulos ja takaisin sisään ja vasta sitten lisenssi päivittyy, tosin menetit kaikki päivät joita siinä aikaisemmin oli. Sanomatta on myös selvää, että tälläinen tilin pakotus heikentää yksityisyyden suojaa.

Vuoden päästä harkitsen erittäin vakavasti F-secure asiakkuuden lopettamista.

7 tykkäystä

Itsellä viime aikoina kääntynyt myös f-securen kokemus hieman negatiiviseksi. Puhelimessa käytössä heidän tietoturvaohjelma jossa VPN. Päivittäin tulee tilanne jossa netti ei toimi kunnolla ja jos kytkee f-securen ohjelman / VPN pois päältä niin heti alkaa rullata.

1 tykkäys

Itse ainakin kävin koeajamassa Kamuxilla olleen 4v vanhan 110 000 ajetun Volvo, hinta oli ehkä hiukan yläkanttiin vastaavilla kilometreillä. Ihmettelin kun moottorijarrutuksessa tuli sellainen selvä tutina esille, on tapana koeajolla ajaa melko raippaasi ja kokeilla kaikki äärialueet autosta, sain sen hiukan harjoittelemalla esille myös kiihdytyksessä 5 vitosvaihteella melko voimakkaanakin (Ei muilla vaihteilla) tietyllä kierrosalueella. Valitin siitä myyjälle ja ei tullut kauppoja, seuraavana päivän auton hinnasta oli lähtenyt 4800euro pois, kait myyjäkin käynyt koeajolla.

Kunnon tulotarkastusta ei ehkä tehdä koska tuonkin Volvon joku nettiostaja olisi ostanut pyydetyllä hinnalla, jos se olisi käynyt tarkastuksessa vika olisi ollut pakko ilmoittaa auton kuvauksessa ja hinnassa ja liikkeen ottaa heti takkiin. Luultavasti myyjä ei tuota sisään ostaessa autoa huomannut ja meni liikkeen piikkiin. Kun ei tarkasteta, ei ilmene vikojakaan, asiaan voi myös vaikutta lähes kaikkiin autoihin ostettava lisätakuu, delegoidaanko viat suosiolla sen piikkiin?, en tosin osaa sanoa olisiko kytkinvika tms, mennyt takuuseen, yleensä ei mene, ns. kuluva osa.

3 tykkäystä

Netistä bongasit ja sen perusteella osasit mennä liikkeeseen koeajamaan? Olisko koeajopäätökseen vaikuttanut Kamuxin liikkeen koko? Olisit jättänyt menemättä jos siellä olisi ollut vähemmän/enemmän muita autoja?

Kyllästyin Elisan tapaan kohdella olemassaolevia asiakkaitaan ja vaihdan nyt puhelinliittymänikin toiselle operaattorille.

Kesällä irtisanoivat olemassaolleen ADSL-liittymän ilman, että olisivat tarjonneet vastaavanhintaista nettiliittymää (otin jo silloin muualta nettiliittymän).

Nyt on loppumassa tarjoushinta puhelinliittymässä. Elisa olisi tarjonnut uusia sen samaan hintaan, mutta lisäksi olisi pitänyt maksaa 8,95 Euron sopimusmaksu, jolla olisi syöty tarjous useammalta kuukaudelta. No tein nyt ratkaisun, että siirrän numeroni toisen operaattorin tarjoamien palveluiden piiriin.

2 tykkäystä

Itselläni hieman erilainen kokemus kuukauden takaa.
Taustaa:
Olen ollut Elisan asiakas siitä lähtien kun Sonera aikanaan 2000-luvun puolenvälin jälkeen irtisanoi taloyhtiöstämme huoneistolaajakaistan eikä halunnut tarjota mitään langallista vaihtoehtoa vaan ainoastaan kokeiltavaksi jotain EHKÄ toimivaa langatonta yhteyttä, mihin leikkiin en sitten lähtenyt mukaan. Elisa sen sijaan tarjosi tv-kaapelin kautta nettiyhteyden ja sittemmin siihen kylkeen vielä viihdepaketin 100 M yhteysnopeudella. Tuon paketin hinta on meillä ollut vuosia 39,90 e / kk.
Nyt marraskuussa tarjosivat tekstiviestillä paketin päivitystä 300 M nopeuteen ja siihen mukaan uusi viihdeboxi postikulujen hinnalla. Kuukausimaksu nousi 39,99 euroon tälle Netti kotiin L 300 M + Elisa Viihde Premium-paketille eli kuukausimaksun korotus 9 snt.
Viestissä luki, että tämä paketti pysyvään yhteyshintaan 39,99 ( norm. 49,99 ). Soitin asiakaspalveluun ja kysyin, että mitä kohtaa en tarjouksessa ymmärtänyt, kun vaikuttaa liian hyvältä eikä tässä maailmassa mikään ole pysyvää. Asiakaspalvelija ainakin väitti minulle, että yrittävät näin pitää kiinni pitkäaikaisista asiakkaistaan. Katsotaan nyt sitten miten pitkään tällä sopimuksella mennään.

Puhelinliittymissä ( Elisalta nekin ) itseäni risoo tämä tarjoushinnoittelu vuodeksi kerrallaan. Aina vuoden välein saa olla kinuamassa uutta halvempaa tai sitten vaan maksat reilusti kalliimmasta. Ja sitten onkin käynyt niin, että “tämä sinulla oleva liittymätyyppi on sellainen vanha, mitä meillä ei enää ole myynnissä”, kuten minulle tänä syksynä kävi. No vuodeksi eteenpäin sain kuitenkin perheelle samalla hintaa nopeammat liittymät. Ensi syksynä sitten pompsahtaa reilusti kuukausimaksut niissä tai uusi hintaneuvottelu.

Valokuitusen valokuitu olisi sisälle asti vedettynä valmiina. Pitäisi vaan tehdä operaattorin kanssa sopimus, mutta pelkkä vastaava laajakaistayhteys ilman Elisa Viihteen palveluita menisi samoihin hintoihin, joten se odottakoon vielä toistaiseksi.

2 tykkäystä

Ekan Moille siirron jälkeen (winback) mulle on tullut aina kilpailukykyinen SMS ehdotus uudesta vuoden sopparista Elisalta ja jos ei tee mitään se tulee voimaan. Aika kätevää. Tosin se eka kilpailijalle siirtoprosessi ärsytti kun eivät halunneet Elisalla antaa hyvää tarjousta ilman winbackkiä, josta tiesin että sellainen kyllä sitten tulee. Ja se piti vielä tehdä erikseen kaikille perheen liittymille…huoh.

1 tykkäys

Tokmannilta 4 eri tavaraa netin kautta tilattuna. Jokainen tullut postissa yksitellen eri aikaan ja kyse kuitenkin muutaman euron tai maksimissaan parinkympin tavarasta. Ei voi olla kovin kannattavaa bisnestä. Yksi tavaroista, joukukynttelikkö oli viallinen kun siinä oli paketista otettaessa selviä ruhjeita.

4 tykkäystä

Eilen Elisalta tuli tekstiviesti, että eivät halua menettää asiakastaan. Juna meni jo, kun eivät halunneet tarjota kilpailukykyistä sopimusta, kun sellaista tiedustelin. Tämä kuvastaa myös sitä, että yrityksessä ei ymmärretä, että tyytyväinen asiakas tuo aina lisää rahaa taloon. Uusien asiakkaiden hankkiminen on aina kalliimpaa. Asiakaspalvelu on operaattoribisneksessä yksi kulmakivi.

21 tykkäystä

Harmi, kun en asu Riikassa. Olisi hyviä tukiostoksia päässyt siellä tekemään.

3 tykkäystä

Perjantaina kävin klo 15 Gigantissa ostamassa näytön etätöitä varten. Oli lähes -50% Gigantin joulukalenterissa. Hetken etsin, josko olisi hyllyssä, mutta en löytänyt. Yleensä varaan netistä ja noudan myymälästä. Tavara odottelee valmiina, kun tulen paikalle. Tämän tuotteen kohdalla se ei onnistunut jostain syystä.

No kun ei löytynyt, menin tietokonepisteelle. Siinä oli pari myyjää asiakkaita palvelemassa. Ensimmäinen sai asiakkaansa palveltua ja lähti. Huomasin siinä kohtaa jononumerolaitteen, joten otin siitä numeron, että seuraavaksi vapautuva myyjä palvelisi. Saamani lappu kertoi, että olen seuraavana vuorossa.

Seuraavakin myyjä vapautui, mutta lähti myös kiireellä jonnekin. Hymyili ja otti katsekontaktia, joten minut oli kyllä huomattu. Meni jonnekin lasikoppiin myymälän laidalla, jossa oli pari muutakin ennestään. Jatkoin odottelua jononumeroni kanssa. Lisää asiakkaita tuli paikalle ja otti jononumeron.

Olin liikkeellä 1v lapsen kanssa. Onneksi hänellä oli hyvä päivä. Kunhan pidin rattaat liikkeellä, niin enimmät kitinät pysyvät aisoissa. Bongasin jonkun hyllyttämästä tavaraa. Ei voinut auttaa, sillä ”olen täällä vain työharjoittelussa”. Kerroin, että tarvitsen vain yhden tuotteen varastosta. Pyysi vain odottamaan. Meitä palvelua odottavia parveili tietokonepisteen lähettyvillä. Hermostuneisuutta oli selvästi havaittavissa.

Aikaa oli kulunut ehkä 30 minuuttia. Päätin, että tämä kortti katsotaan loppuun. Mulla oli aikaa. Ja tuotteen hinta oli halpa. Hetken kuluttua joku jo pari kertaa ohi kulkenut henkilökunnan jäsen kulki taas ohi. Kysyin, tietääkö missä kaikki tietokonepisteen myyjät ovat. Kerroin odottaneeni melkein 40 minuuttia, ja minun jälkeen on tullut muitakin. Kerroin hänellekin, etten tarvitse muuta apua kuin haluamani tuotteen varastosta. Ilmeestä näki, ettei ollut mukavuusalueellaan, mutta kyllä hän sentään kiersi hyllyt ja katsoi, löytääkö hän etsimääni. Meni varastoon. Odottelin kymmenisen minuuttia. Ei näy, ei kuulu.

”420!”

Juuri kun tajusin, että sehän oli minun jononumero kuului ”421!”

Vuoroni meni ohitse. Meni 5 minuuttia ja myyjä vapautui. Palveli minua, vaikka tavallaan vuoroni meni jo. Hänkin lähti etsimään näyttöä. Silloin minua aiemmin auttanut henkilö ilmaantui. Kertoi toiselle myyjälle, ettei löydä näyttöä ja meni muihin hommiin. Jälkimmäinen myyjä haki avukseen varastokaverin, joka ei myöskään löytänyt näyttöä. Varastosaldo kuitenkin sanoi ”5+” ja olihan se päivän joulukalenterituote.

10 minuutin etsinnän jälkeen se löytyi. Raha vaihtoi omistajaa.

Tietokonepisteen myyjät edelleen lasikopissa. No, kai heillä sitten joku tärkeä palaveri oli, mutta kyllä vähän huolettaa, että sellainen pidetään iltapäivällä myymälän ollessa ruuhkainen. Yhden päälle tunnin ostosreissun aikana sai monesti kokea, ettei ketään kiinnosta. Kyllä meidät jonottavat oli huomattu, mutta ei näyttänyt ketään kiinnostavan.

Vituttiko? No kyllä. Miksi sitten annoin rahani heille? No en itsekään tiedä. Kaipa se halpa tuote sen verran houkutti. Menee kyllä pulju boikottiin ainakin joksikin aikaa. Parempi jättää Gigantti hintavertailusta pois, ettei tule mieleenkään rikkoa boikottia.

Myymälään ei valitettavasti löydy suoraa palautekanavaa. Sen verran kyllä ärsytti, että jollain tapaa täytyy asia saada heidän tietoonsa.

Jos jotain hyvääkin, niin omaan työhöni sain tästä kokemuksesta paljonkin oppia.

40 tykkäystä

Ehkä joku Gigantilta tai Powerilta lukee tätäkin palstaa ja ketjua…

Usein Powerista saa vastaavaan tuotteen Gigantin hinnalla, kun sanoo “että Gigantti sitä ja tätä”. Omat kokemuksen Powerista ovat kyllä ristiriitaisia: systeemit eivät välttämättä toimi alihankkijoiden kanssa toivotulla tavalla ja asiakkaana olen joutunut vallan turhauttaviin tilanteisiin. Esim. pesukoneen asennuksesta meinasi tulla sirkus. Vaikka sinänsä pidän sirkuksissa käymisestä, haluaisin itse valita ajan, paikan ja ennen kaikkea näytöksen.

Olisi mukava kuulla, missä kaikissa paikoissa toimii tinkiminen kilpailijoihin vetoamalla. En ole kokeillut verkkokauppa.comissa, se tahtoo usein olla about samanhintainen tai kalliimpi kuin gigantti tai power. Onko kukaan kokeillut?

1 tykkäys

Minäpä raapustan Wetteristä pienen kokemuksen. Tästä on jo muutama viikko aikaa, ja olen pohtinut, että viitsinkö tästä kirjoittaa. Oli siis tarve uudelle käytetylle autolle. Löysin lähipaikkakunnan (vaikka paikkakunta A) Wetterin liikkeestä sopivan auton, jota halusin koejaaa. Auto toimitettiin lähimpään Wetteriin paikkakunnalle B (noin 100km) ja koeajoin auton. Ensimmäinen kumma asia oli, kun auton kuljettaja soitti minulle, ja kysyi että missä tavataan, eli heidän mukaansa tarvetta liikkeeseen menolle ei olisi. Kaupat voisi tehdä vaikka prisman pihalla. Paikkakunnan A myyjä oli tehnyt paperit ja kauppasopimuksen valmiiksi. Ilmeisesti kyseessä on normaali käytäntö tässä tilanteessa?

No, ehdotin kuitenkin, että tavataan paikkakunnan B Wetterillä. Tapasimme siellä, ja koeajoin auton. Auto oli ihan ok, mutta halusin kuitenkin testata toista autoa paikkakunnan B Wetterillä. Sanoin kuskille, että tarkistan vielä yhden toisen auton ja teen sitten päätöksen, kumman otan. Menin liikkeeseen sisään, ja löysin toisen minua kiinnostavan auton. Kyseessä oli aika vastikään myyntiin tullut ladattava hybridi. Myyjä esitteli sitä, sen jälkeen lähdin koeajolle. Koeajolla huomasin, että akkua ei oltu ladattu ollenkaan. Testasin siis ladattavaa hybridiä, joka oli esillä myynnissä akku tyhjänä.

No koeajon jälkeen jatkoimme kaupantekoa paikkakunnan B myyjän kanssa. Tässä vaiheessa ilmoitin kuskille, että olen kiinnostunut enemmän tästä toisesta autosta, joten valitettavasti en ota nyt sitä ensimmäistä autoa. Hieman siinä jutustelimme ja sanoin, että harmi tietenkin että hänelle tuli ylimääräistä ajoa, mutta saahan siitä palkkaa kuitenkin. Hän sanoi jotenkin että “niin kyllä kait saan” tai “toivottavasti”, hieman ihmettelin ja sanoin kaverille sitten että tottakai työstä pitää vaatia palkka. Noh, lopetin puhelun ja jatkoin kaupantekoa myyjän kanssa. Hetken kuluttua paikkakunnan A myyjä soittaa minulle kännykkään, ja kyselee oliko ensimmäinen auto hyvä yms. Hän halusi keskustella paikkakunnan B myyjän kanssa. Annoin puhelimen, hetken aikaa he keskustelivat ja keskustelu päätyi pieneen sanaharkkaan siitä, että kuka lopulta nyt kaupan sitten tekee ja saa siis provikat. Täyttä yhteisymmärrystä eivät vielä saaneet, mutta esimiehen oli tuleva ratkaista asia.

Noh, pyysin sitten, että akku ladataan, jotta voin koeajaa auton myös sähköllä. Auto otettiin lataukseen. Tässä vaiheessa pyydän myyjää esittelemään auton latausjohtoa, ja miten koko härveliä käytetään. Type 2 johtoa ei löytynyt mistään. Kotilatauskaapeli löytyi, jossa oli johto lohjennut siitä pienestä boksista, se oli paikattu jeesusteipillä. En ole sähkömies, mutta latausjohto näytti hyvin epäilyttävältä ja eittämättä ei turvalliselta? Ihmettelin asiaa, myyjät hieman naureskeli tyyliin, että kyllä se jesari on lujaa tekoa ja hyvin toimii. Sanoin kuitenkin, että en hyväksy rikkinäistä johtoa, liekkö edes laillista myydä lataushybridin mukana ainoastaan viallinen johto?

Tässä vaiheessa olin lähdössä ajamaan autoa uudelleen. Yhtäkkiä paikkakunnan A myyjä soittaa minulle, kyselee pikaiset kuulumiset ja ilmaisee, että minä voisin tehdä kaupat tästä paikkakunnan B autosta hänen kanssaan puhelimitse, näkemättä koko myyjää, eikä myyjä ollut myöskään nähnyt autoa paikkakunnalla B. Hieman ihmettelin kyseistä asiaa, koska vastahan myyjät olivat keskustelleet asiasta keskenään puhelimessa. Myyjä A kuitenkin sanoi, että voin itse päättää kumman myyjän kanssa teen kaupat, ja jos päätän tehdä hänen kanssaan kaupan puhelimitse, hän saa provikat. Sanoin, että taidan tehdä kaupat ihan tässä paikanpäällä kasvotusten.

Lopulta koeajoin auton sähkötoiminnan kanssa myös, ja auto oli toimiva. Sain vaadittua uuden latausjohdon jeesusteipillä korjatun johdon tilalle. Ilmoitin myyjälle B, että päätän tehdä kaupat hänen kanssaan, enkä myyjän A kanssa, vaikka A soitteli perääni ja pyysi tekemään kaupat näkemättä.

Tässä tämä yksittäinen kokemusta. Kiitos jos jaksoit lukea tänne asti :smiley:

Kokonaisuudessaan hieman outoa oli, että:
-Lataushybridi annetaan koeajoon akku tyhjänä
-Lataushybridin johto on haljennut ja sitä ei ole tarkistettu, tai ei ole välitetty asiasta, ennen myyntiin laittoa
-Myyjät kinastelevat asiakkaan edessä, kuka tekee kaupan, toinen myyjä soittaa asiakkaalle, että pitäisi päättää tehdä kauppa hänen kanssaan näkemättä koko myyjää eikä myyjä ole nähnyt myöskään autoa.
-Paikkakunnan A kuski antaa ymmärtää, että ei saa palkkaa auton kuskaamisesta paikkakunnalle B?

En ole kovin montaa autokauppaa tehnyt, mutta tämä oli ehkä oudoin kaikista. Onneksi kuitenkin kahvi oli ilmaista ja auto on ollut toimiva.

32 tykkäystä

Minulle on epäselvää, että käsitteleekö ketju kaikkia maailman yhtiöitä ja niistä kokemuksia, vai pörssilistattuja yhtiöitä, joihin sijoittamiseen saattaisi ihmisten omakohtaiset kokemukset jollain lailla vaikuttaa.

1 tykkäys

Puuilolla ei taida olla mitään yhteistä päävarastoa (onko Tokmannillakaan? Yllä olevaan tokmanniviestiin liittyen. Vai onko päävarasto vasta tekeillä), vaan myymälät toimivat varastoina? Tilasin taannoin 15 kpl linnunpöntön lentoaukon tikkasuojaa, ja Puuilo palasteli tilauksen neljään eri toimitukseen, neljään eri pakettiin. Muistelen että yksi lähetys tuli Turusta, toinen Tampereelta, kolmas Vantaalta ja neljäs, sitä en enää tajunnut noutaa, kun menin ilmoituksissa sekaisin. Neljännessä oli tosin vain kai 1 suoja. En ole ihan varma enää, että palauttivatko rahan siitä. Joku 2-3 euroa oli kappalehinta kait. Jokainen lähetys tuli tuhottoman suuressa paketissa. Tuollaiset lituskat olisivat mahtuneet kirjeeseenkin. Tuli kalliiksi sekä Puuilolle, luonnolle ja minulle, kun jouduin kolme eri pakettia hakemaan kymmenen kilometrin päästä. Nuo pakettien koot häiritsevät minua ehkä eniten. Mitä vaan tilaat niin paketissa ilmaa järkyttävän paljon. Luulisi, että ilman pakkaaminen ja lähettäminen olisi kallista. Ainakaan kovin vihreää se ei ole. Ehkä olisi syytä ohjeistaa lähettämöjä käyttämään maalaisjärkeä. Tuskin ohjeistus voi olla, että pakkaa mahdollisimman suureen pakettiin.

10 tykkäystä

Tänään tuli vielä yksi tarjous Elisalta, joka oli jo niin hyvä, että oli pakko hyväksyä. Kuukausimaksu tulee tippumaan nykyisestä 9 eurolla ja hinta pysyy 24 kk (melkein puoleen hintaan normaalihinnasta) ja lisäksi saan lahjakortin 3 kk:n kuluttua. Nyt asiakkuuteni jatkuu kaikesta huolimatta.

1 tykkäys

Kiinteän 4G netin saa kuka tahansa em. firmalta 0-20,46eur kk (käyttöpäivistä riippuen), ks. liittymät, ei sitä tarvitse puhelimeen laittaa.