Omat kokemukset yhtiöistä

Varmasti asia on näin. Mietin vaan että aika monella jää yli 25kg painava laitos hommattua jos vakuutukset maksaa yli 300€ vuodessa, varmasti tulee näkymään myös painavimpien laitteiden myynnissä ja samalla vuokralautojen hinnoittelussa.

Jo toinen kerta lyhyessä ajassa, kun Posti tössii Verkkokaupan hyvän asiakaskokemuksen. Sunnuntaina tilattu tuote sai seurantakoodin aivan hetkessä. Posti päivittelee koodeja kun jaksaa ja jopa tavara on vastaanotettu ennen kuin Posti on ajantasalla. Millä Posti aikoo jatkossa kilpailla, kun perustekeminen ontuu?

1 tykkäys

Postin pääasiallinen tehtävä taitaa olla toimittaa tavara perille, missä ilmeisesti on onnistunut, vai onko sinulle tärkeämpää saada seurantakoodi kohdalleen, kun itse tilattu tavara perille?

Seurantatietojen ajantasaisuus on ihan keskeinen osa hyvää toimitusprosessia. Erityisen oleellista se on kotiinkuljetettavien tuotteiden kohdalla. Itsellä tosin ei ole Postin osalta tuosta mitään moittimista.

Tuosta tulikin mieleen. Kyllä minä niin mielessäni manasin, kun yhden ulkomaisen vaatekaupan toimitustavaksi paljastui toissaviikolla PostNord. Ennen tilausta toimitusfirman nimi ei selvinnyt. Viimeksi kun olen ko. lafkaan tutustunut, niin touhu oli sitä, että lähetykselle annettiin koko päivä mittainen toimitusväli, lopulta lähetystä ei edes tullut luvattuna päivänä, seurantatietoihin ilmestyi väite että lähetystä on yritetty toimittaa perille ja firmaan oli pirun hankala kommunikoida. Mutta kaikki asiat tässä maailmassa ei mene vain huonompaan suuntaan. Tällä kertaa toimitettavalle lähetykselle tarkentui aamupäivällä toimitusajankohta noin tunnin aikahaarukalla. Ja hieman ennen toimitusta sovelluksesta saattoi jopa seurata, missä pakettiauto kulkee. Ja ennen kaikkea: lähetys tuli luvattuna ajankohtana perille.

PostNordia uskallan käyttää jatkossakin. Mutta se päivä on kaukana, että FedExin asiakkaaksi tieten tahtoin hakeutuisin… Siinä on kuljetusliike suoraan helvetistä.

7 tykkäystä

Antaa aivan väärän mielikuvan tilanteesta ja osoittaa väärään “syylliseen”, jos koodi osoittaa, että lähetystä ei ole vielä edes otettu Postin käsittelyyn. Joskus tavaran saapuminen vaikuttaa muihin aikatauluihin. Jos seurantakoodi laahaa vuorokauden jäljessä, siitä on sama luopua kokonaan, kun sen ylläpito kuitenkin maksaa.

3 tykkäystä

HelloFreshiä käytetty reilut puoli vuotta Saksassa.

Yhteenveto

Plussat

  • erittäin maistuvia reseptejä. Jopa parempia kuin perusravintolassa.
  • tulee syötyä monipuolisemmin
  • yksinkertaiset ohjeet
  • ei tule ruokahävikkiä ja saa eksoottisia mausteita ilman, että pitää ostaa isoa purkkia viemään tilaa kaaapista
  • hinta-laatusuhde on hyvä

Miinukset

  • kokkailut kestää useimmiten enemmän kuin arvioitu aika. Tunti menee usein, vaikka arvio ohjeessa 30-40min.
  • monta kertaa Hermeksellä jäi paketti välille, parani kun vaihtui DPD:hen pyynnöstämme.
  • Ei tule mitään ekstrahyvitystä, jos tilattua pakettia ei tule ja aika hankalaa alkaa järjestämään ruoat vaikka viikonlopulle.
  • välillä tulee vääriä paketteja ja erikoistoiveita ei huomioida. Tulee fiilis, että prosesseissa on vielä hiottavaa.

Meidän perhe tulee tilaamaan jatkossakin ainakin pari krt kuukaudessa ja suosittelisin muillekin.

En ole ostanut firman osakkeita, katselen vielä sivusta saavatko bisneksen skaalattua kuten suunnittelevat jne.

11 tykkäystä

Kaksi oman salkun omistusta tullut viimeisen reilun kuukauden aikana testattua.

L&T:

Kilpailutin teollisuuspalveluiden puolta töihin ja soitin L&T:llekin.

Myyjällä kova kehu, että tehdään sitä tätä ja tuota sekä nimenomaan isommilla ja paremmilla laitteilla kuin kilpailija.

Jäi nyt testaamatta, kun myyjä ei koskaan vaivautunut tai muistanut laittaa tarjousta tulemaan.

Ylimielisen asenteen, mutta kehnon lopputuleman takia saattaa seuraavassa syklissä jäädä lähettämättä tarjouspyyntö myös kiinteistöhuollon, siivouksen ja jätekuljetusten osalta.

Kokonaissumma toki vain viisinumeroinen luku eli ei vaikuta mihinkään.

Puuilo:

Ajelin fillarilla ostoksille, surkeat liikennejärjestelyt pyöräilyn osalta. Hakemani tuotteet löytyivät mukavasti viimeistä lukuunottamatta, sulkemisaika lähestyi ja myyjä teki juuri kauppoja 200-300€:n tuotteesta maaliin. Kysyin kauppojen ratkettua, että missä tuote X sijaitsee?

“12 E, hyllyn päädyssä.”, tuli myyjän suusta kuin ammuttuna. Noin viisi kuusi kuulijaa olivat kaikki, että “Wow, toi tuli nopeesti ja osaavasti.”

No tuotehan oli 11 E, hyllyn päädyssä, mutta löytyi silti nopeasti ja vaikka ohje oli hieman vinoon, niin jäi kuva myyjän osaamisesta. Neuvoi nimittäin myös tuossa 200-300€:n tuotteen ostossakin asiakasta niin, että tämä säästi yli 150€:a ostoksessaan. Veikkaan, että ovat palaavia asiakkaita kuin myös minä, kunhan se pyöräparkki tulee seuraavan Puuilon pihaan.

Edit: Ai niin, se oma ostoni pyörällä & pikkurepulla. Se oli yli keskivertoasiakkaan Puuilon keskioston.

15 tykkäystä

If

Joutusin soittamaan hinurin prätkällä. Tuli vähän yllätyksenä, kun hinuri kuski sanoi yritystä yhdeksi hankalimmaksi. Hinaus onnistu kyllä, tosin hinuriliike kysyi, että voinko maksaa hinauksen itse ja periä sen sitten itse takautuvasti vakuutuksesta. Varoitteli myös 50€:n omavastuulla, kun en tilannut hinausta If:n vahinkopalvelun kautta.

:+1:t3:
Korvauksen hakeminen oli todella helppoa ja korvaus kilahti tilille hyvin nopeasti. (-50€:n omavastuu)

:-1:t3:
Tuota omavastuuta ei vaan tuoda oikein selvästi esille, mikä hiukan harmitti, kun tuli itselle yllätyksenä. Ihan varmaan se jossain ehdoissa lukee, mut eihän niitä nyt ketään oikeasti lue, kun vakuutuksia kilpailutetaan.

2 tykkäystä

Aina jotenkin ajatellut, että itsesästäänselvää olla yhteyksissä aina ensin vakuutusyhtiöön on kyse sitten ihan mistä asiasta tahansa. Mikäli vaikkapa autosta on reklamoitavaa niin ei sitäkään ensin itse korjata ja lähdetä tämän jälkeen hakemaan rahoja auton myyneeltä liikkeeltä. Tuohon edellä mainittuun asiaan liittyen käytännössä kaikki hinurifirmat ovat heidän yhteistyökumppaneitaan ja hinaus järjestyy nopeasti kyllä heidän kauttaankin.

Autoiluasioissa autoliiton palvelut ja tarjoukset ovat ihan mukiinmeneviä

1 tykkäys

Vahinko tilanteessa varmaankin näin.

Tekninen vika ja keskeytys klo7 aamulla, niin ainakaan itselle ei tullut ekana mieleen soittaa vakuutusyhtiöön.

En edes muista olenko joutunut soittamaan hinuria aikaisemmin itselleni tien päälle, tuskin. :thinking:

En tiedä, montako vuotta käytäntö hinauksissa on ollut vastaava, että mikäli et tilaa hintaista oman yhtiösi palvelunumeron kautta, niin tulee omavastuu maksettavaksi?

Tuskin kuitenkaan yli 10 vuotta, koska työskentelin tuolloin vielä autoalalta ja aika usein kerroin alueen hinausyritysten numeroita asiakkaille kenellä oli hinausvakuutus ja tiedustelivat hinauspalvelua. Eiköhän tästä olis saanut ei niin positiivisen palautteen asiakkaalta…… :man_shrugging:t3:

No ensi kerralla oon taas pykälää fiksumpi. Vaikka toivonkin ettei tuollaiseen palveluun tarvitse turvautua.

3 tykkäystä

Mulla hyytyi auton akku toissa talvena ja otin yhteyttä hinausfirmaan josta sain käynnistysapua. Ei multa kukaan rahaa kysynyt. OP-Pohjolan kasko korvasi ilman omavastuita.

2 tykkäystä

Aika paljon tullut sosiaalisessa mediassa kyseisiä tapauksia vastaan nyt muutaman vuoden aikana. Suoraan sanottuna en itselleni harviaa kiukaaksi hankkisi ihan näiden somessa vastaan tulleiden palautteiden takia. Positiivista kuitenkin on se, että harvialta on näitä kiukaita ilmeisesti takuuseen saanut kunhan on vain raaskinut ottaa sinne päin yhteyttä.

E: Piti oikein tarkistaa, olen samasta asiasta kirjoittanut tänne jo joulukuussa 2021. Harmillista, että samaa tulee vieläkin vastaan.

12 tykkäystä

Joo, omassa lähipiirissä kokemusta Harvian “laadusta”. Kovia tuntuu olemaan ruostumaan, ei tule Harvian kiuasta kyllä tähän pirttiin.

2 tykkäystä

Taisin laittaa muutama vuosi aikaa kuvaa, kun tuli tukiostoja tehtyä Harvian suuntaan uuden mökkikiukaan muodossa

Kiukaan reunapokkaukset ovat todella terävät ja siellä on ainakin pientä kukkaa havaittavissa. Pitäisi ottaa kivet pois niin näkisi että sisusta varmasti kunnossa. Koskaan ei ole tuollaista tapahtunut. Ehkä vähän design edellä menty tältä osin

2 tykkäystä

Joo faijallakin meni pari vuotta vanhassa harviassa lämmönvastukset niin, että valokaari ihan lehahti. Takuuseen meni sekin.

2 tykkäystä

Päiväkirjamainen tapausselostus: Volkswagen ja heidän paljon parjattu softaosaaminen.

Itsellä on autona noin 3 vuotta sitten liisattu id3, ja noin viikko sitten kännykkäsovellus alkoi uhittelemaan, että tilauksesi on päättymässä, ja auton ilmastointia tai lataushommeleita et sitten tästä eteenpäin enää etäohjauksella hallitse.

Nooh, äpin uhkauksista huolimatta ilmastointi lähtee vieläkin käyntiin kännykästä, mikä on näillä helteillä elämänlaatua nostattava seikka. Ja kun tuosta tummansinisestä linkistä menee volkkarin nettikauppaan, niin sopimus näyttäisi olevan voimassa 22.7. asti, mikä taitaa itse asiassa olla se päivä vuodelta 2021, jolloin auton hankin.

Eli näyttäisi siltä, että kännykkäsovelluksen koodia vääntäessään ovat saksalaiset insinöörit kehittäneet aikakoneen. Auton ilmastointi toimii vielä, joten en ole jaksanut olla volkkarille yhteyksissä, vaan katson mitä tapahtuu 22.7. Auton lataustasoa en näe kännykästä enää, mutta haittaako se, kun 99% ajasta lataan kotona akun 80 %:iin yön yli? Toisaalta, jos ottaisin esim. Netflixin kuukaudeksi, niin olisihan se kiva, että kaikki sarjat ja leffat olisivat katsottavissa sen viimeisenkin viikon ajan.

Suurempi kivi kengässäni liittyen volkkarin softaosaamiin on, että autoon pitkään lupaillut OTA-päivitykset eivät ole lähteneet nyt 3 vuoden jälkeen vieläkään rullamaan, vaan autossani on wanha 2.4 softaversio, mikä asennettiin pajalla, kun volkkari teki takaisinkutsun 12V akun vaihtoa varten ensimmäisen vuoden aikana. Täten luottamukseni volkkarimyyjän sanaan on kuihtunut olemattomiin, jos autoon lupaillaan hienoja lisäominaisuuksia vuosien myötä (esim. ajoakun esilämmitys), ja mitään ei tapahdu.

Autossa on liisaria jäljellä vielä vuoden ajan, jonka jälkeen auto lähtee takaisin K-autolle. Vaikkei autossa mekaanisesti ja ajo-ominauksiiltaan ole moitittavaa (varmaa perusvolkkaria), niin en keksi mitään syytä miksi päätyisin VAG-konsernin sähköautoihin, mikäli se tulee olemaan valitsemani käyttövoima vuoden päästä. Harmin paikka, sillä tuo id7 saa touhutipan valumaan sieraimesta. Vuoden vaihteessa Tesla 3 ja Y:tä koeajaneena, voin sanoa, että autot ovat tulleet piiiiitkälle 3 vuoden takaisesta. Enää ne eivät ole niitä rämiseviä peltiämpäreitä, joihin on liimattu iPadi, ja hintojenkin puolesta eivät enää häviä volkkarille suuresti.

8 tykkäystä

En ymmärrä tuota Harvian juttua. Miksi ei voi käyttää haponkestäviä ruuveja/( mikä osa toi nyt onkaan).
Paljon tuli myytyä Harviaa ja Narvin kiukaita ennen. Lähinnä puukiukaita, muistaakseni Harvian olivat materialiltaan ohuempia. Mitään isompia laatuongelmia ei ollut mutta jos joku teki virheen ja käytti pelkästään koivua niin pesä ei kauaa kestänyt.
Vastuksia sai myydä mutta niitä menee aina. Harviasta jäänyt se kuva että ovat hieman kilpailijoita halvempia peruskiukaissa, ei millään tasolla parempia mutta kuitenkin kehtasi niitä myydä hyvällä omatunnolla

Perkele että minua ärsyttää nämä jotka säästävät ruuveissa ja pulteissa. Isä osti peräkärryn, merkkiä en muista, ja yhden kesän jälken kaikki näkyvät pultit ja mutterit ihan ruosteessa. Rosteri kyllä riittäisi hyvin mutta jos pitää säästää…

7 tykkäystä

Tokmanni vs Puuilo.

Ostettiin vaimon kanssa pari kuukautta sitten omakotitalo. Olen antanut itseni yllättyä siitä itsestäänselvästä asiasta, miten paljon kaikenlaista tarviketta sitä ensimmäistä omakotitaloaan asuttavana tarvitsee. Työkaluja, kampetta puutarhaan, erilaisia liittimiä ja putkia.

Näitä etsiskellessä usein löytää itsensä joko Puuilosta tai Tokmannilta, kummalle google sillä kertaa onkaan ohjannut. Näiden kahden kaupan väliä nyt kymmeniä kertoja kulkeneena voin vakaalla, vankkumattomalla ja varmalla äänellä sanoa, että Puuilo on ylivertainen ostokokemuksen puolesta. Suoraan netistä näkee jokaisen tuotteen tarkan hyllyn jokaisesta tavaratalosta ja käytävillä on tilaa rauhassa etsiskellä. Tokmannilla tuntuu aina arvailevan tuotteiden sijaintia eikä kokonaiskuvaa myymälästä hahmota oikein millään. Tokmanni tuntuu myös ahtaammalta, täyteen ahdetulta.

Tänään esimerkiksi piti saada runkosuojaa, tervanauhaa ja suojaverkkoa. Runkosuojia löytyi halutunlaisia vain Tokmannilta, joten ensin sinne. Heti kauppaan astuessa ei mitään käsitystä mistä tavara löytyy, joten pyörimään. Sesonkiosasto vaikutti todennäköiseltä, mutta erilaisia suojia oli kuudessa eri hyllyssä, osa ulkona ja osa sisällä. Lopulta 15 minuutin toivottaman etsimisen jälkeen pyörin toiset viisi minuuttia etsien myyjää, joka lopulta opasti oikean hyllyn luo. Sain runkosuojat.

Sitten Puuilo, tervanauhaa ja suojaverkkoa. Molempien tarkka hylly näkyi suoraan nettisivulta ja hyllyt on merkitty loogisesti numero+kirjain yhdistelmällä. Lisäksi heti sisäänastuessa on katosta roikkumassa iso pohjapiirros, mistä mikäkin osasto löytyy. Kaksi minuuttia, tuotteet mukana ja kaupasta ulkona.

Ehkä Tokmannin ideana on saada ihmiset tekemään heräteostoksia laittamalla pyörimään kaupassa, mutta ei se minusta oli hyvä taktiikka saada ihmiset myös palaamaan kauppaan.

37 tykkäystä

Nimimerkillä 3 autoa Kamuxilta ostaneena ihmettilin pitkästä aikaa Kamuxin passiivisuutta. Nettiautosta kun tekee yhteydenottopyyntöjä eri firmoilla tarjouksista ja vertailee autojen viimeisiä hintoja, niin yhteydenotot ovat todella nopeita ja eivät yleensä jää yhteen. Nyt pitkästä aikaa Kamuxi jätti vastaamatta kokonaan. Sakalta ei vielä ole jäänyt yhteydenottoa tulematta.

Onko tämä kenties poikkeus tuhansissa yhteydenotoissa vai onko nyt liian kiire vastailla kaikille urpoille? En ole automyyjen työtä tehnyt, mutta luulisin jokaisen autosta kiinnostuneen tarjouksen pyyntäjän olevan potentiaalinen ostaja, varsinkin kun itsekin tarjosin vaihtokauppaa. Tällöinhän liikkellä on mahdollista tehdä bisnestä kahdella eri autolla.

Kai tämäkin korjautuisi, jos sinne uudestaan laittaisi viestiä, mutta kyllä kilpailu alalla on niin kovaa, että onko varaa jättää useampaan viestiin vastaamatta.

Edit. Ja tosiaan viikon odottelin yhteydenottoa

1 tykkäys

Kirkas (rst/hst) ja musta (tavallinen hiiliteräs) teräs ei oikein tuu hyvin toimeen keskenään. Sitten jos käytetään kirkkaita muttereita ja pultteja, tarvittaisiin rasvat väliin, muuten kierre hirttää kiinni.

Eiköhän ne ole ihan käytännön syistä suunniteltu sellaiseksi kuin ovat.

6 tykkäystä