Omat kokemukset yhtiöistä

Joo , kuittia ei löydy enää. Oli 60-70e laite muistaakseni joten ei mikään iso menetys. Taidan vaihtaa merkkiä, nyt on tullut muutenkin paljon huonoja kokemuksia edullisista työkaluista. Ryobin pieni porakone on ollut yllättävän hyvä.

Mitä ihmettä? Vähennyskelpoisesta ostosta ei löydy kuittia?

3 tykkäystä

UKKO ei hyväksy kuitteja missä yrityksen nimi ei ole mainittuna.

Voisin samalla arvostella Ukkoa kun sitä mainostetaan kovasti. Olen tähän asti ollut tyytyväinen. Sopii ainakin pienyrittäjälle hyvin. Jos liikkuu paljon tavaraa en välttämättä suosittele. Tästä löytyy eri versioita mutta itse käytän tmi- versiota. Laskut saa lisättyä helposti ja ohjelma lukee ne automaattisesti. En tiedä kuinka käy jos skannaa tavallisen kuitin ohjelmaan. Asiakaspalvelu on toiminut hyvin. Jos myy palveluita pelkästään niin tämä on riittävän hyvä ja ennen kaikkea halpa. Itse arvostan helppoutta. Mielummin maksaisin kirjanpitäjälle mutta kun liikevaihto on pieni niin mennään tällä. Hyvä kirjanpitäjä ilmoittaa virheistä jaa antaa vinkkejä. Automatisoitu ohjelma ei tätä tee, joten pitää itse pitää silmällä tulorajoja ym

No voi hyvät hykkyrät sentään. Siitä huolimatta että Ukko ei hyväksyisi noita kuitteja, niin voit itse lisätä ne viimeistään veroilmoitusta tehdessä, samaten voit oikaista Ukon tekemää alv-ilmoitusta itse vero.fissä.

Sä menetät varmasti ihan mukavan summan rahaa jättämällä vähennyskelpoisia ostoja ja muita kuluja vähentämättä Ukon puutteiden takia.

11 tykkäystä

Siis Ukko ei kelpuuta tositteita, mistä puuttuu ostajan nimi? Vaikka kyse olisi alle 400 € käteiskuitista joita koskee kevennetyt laskumerkintävaatimukset. Ei kai nyt kukaan yrittäjä vaadi muutaman kympin rautakauppakuitteihin ostajan nimeä ja Y-tunnusta?

6 tykkäystä

En mä tunne Ukkoa tai vastaavia, itselleni ei tulisi mieleenkään käyttää tuollaisia palveluita. Olen kanssasi samaa mieltä noiden kuittien osalta ja siksi sanoinkin yrittäjän kannattavan liittää ne kirjanpitoon ja veroilmoitukseen sekä alv-käsittelyyn oma-aloitteisesti.

Jättämällä ne kirjonpidosta pois maksaa ne ensinnäkin nettoansioista ja toiseksi maksaa lisäksi niistä ansiotuloveron. Muut veronmaksajat ovat tuosta toki tyytyväisiä.

2 tykkäystä

Tietenkin lisään kaikki , tuo oli nyt jäänyt. Joo pystyy kuitteja lisäämään. Sekoilen nyt itse.

Saanko kysyä miksi et käyttäysi? En minäkään jos täyspäiväisesesti toimisin yrittäjänä mutta suomessa on paljon sivutoimisia yrittäjiä jotka pyörittävät pienimuotoista pisnestä eikä välttämättä tule isoja hankintoja tai muuta. Silloin pärjää mainiosti näillä palveluilla. Olen melkein 10 vuotta käyttänyt erilaisia samantyyppisiä palveluita. Tarpeeksi hyvin ovat toimineet, kulut sen sijaan olleet liiaan korkeat. Kysyin tarjouksia kirjanpitäjiltä, noin 50-80€/kk eli halvalla saa. Katson alkuvuodesta mitä teen. Tällä hetkellä maksan noin 25€/kk.

Kerran noita boksereita tuli ostettua kaaaauan sitten, mutta en ole muuta ostanut. Eivät huonot eikä hyvät ja eivät olleet kalliit, koska oli kova alennus. Mulla vain yksi kokemus ja sekin historialliselta ajalta, eli sillä ei niin väliä.

Nuo uudet vaatteet näyttää omaan silmään hyviltä, koska eivät liikaa yritä ja ovat jossain määrin hyvällä tavalla huomaamattomat. Ja mitä tässä googlettelin ja katsoin, niin monet ovat kanssasi samaa mieltä käytettävyydestä sekä mukavuudesta. :slight_smile: Hintataso on mielestäni kohtalainen, jos ja kun kyseessä on vähän laadukkaimmista tuotteista.

Aika paljon oli tämän merkin tuotteita alennuksessa, mutta en tiedä, miten alennusten määrä ja suuruus vertautuu kilpailijoihin. :slight_smile:

3 tykkäystä

Oma kokemus on että eivät kestä kovin kauaa tai siis huonommin kun moni muu merkki. Yhdestä parista kangas irtosi kokonaan vyötärökuminauhasta. En osta enää vaikka saisi halvalla.

Björn Borg teepaitoja on myös ja niiden kanssa ei ole ollut mitään erikoista.

3 tykkäystä

Mä taas väitän täysin päinvastaista. Toki täytyy tarkentaa, että puhun Björn Borg Performance -boksereista, jotka on hieman kalliimmat kuin Björn Borgin edullisemmat versiot. Noita parempia versioita en ole saanut itse hajalle ensimmäistäkään kappaletta.

1 tykkäys

Sama kokemus. Muuta en enää osta. Sitä mukaa kuin muita on hajonnut, olen ostanut lisää Björn Borgin performanceja. Nyt ei muuta enää ole.

2 tykkäystä

Kävin optikolla, kuulemma usein se auttaa. Nyt ei ollut muutoksia, mutta silmänpaine mitattiin Revenion tuotteella. Itselle kokemus oli huojentava aiempiin kokemuksiin nähden, kun silmät ovat arka paikka ja mittaus piti toistaa useamman kerran. Optikko äityi myös kehumaan laitetta.

1 tykkäys

Mulla mitattiin parilla eri käyntikerralla tuommoisella vehkeellä kohonnut silmänpaine. Sen johdosta sain lähetteen silmälääkärille. Silmälääkärin mittauksessa todettiin, että silmänpaineet ovat normaalit, ja nuo pikamittarit antavat mun silmistä virheellisiä arvoja, koska mun silmät on hienommat kuin tavallisilla pulliaisilla. Tai oli kai siinä diagnoosissa jotain lääketieteellisempiäkin sivistyssanoja, oisko ollut sarveiskalvon paksuus ja supernopeat refleksit. Mutta siis en ihan siihen päätynyt luottamaan, että iCare-vehkeiden mittausarvojen perusteella kannattaisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä todellisista silmänpaineista.

3 tykkäystä

Mitenköhän käy traderin asiakkaille, kun Saxo kauppa saatu päätökseen? Hylkääköhän mandatum tuollaiset itse kauppaa käyvät asiakkaat kokonaan ja keskittyy varainhoitoon? Harmi jos näin käy, alkukankeuksien jälkeen tuokin saatu mielestäni hyväksi ainakin asiakaspalvelun laadun ja nopeuden osalta.

1 tykkäys

Trader on ollut tosi hyvä ja monipuolinen tuote kun tähän tottui. Mikäli poistuu, niin menettävät kyllä yhden tyytyväisen asiakkaan samalla. En kyllä usko, että lähitulevaisuudessa tällaista tapahtuisi.

Siirsin @Iippa1 ja @massimo Mandatum-ketjusta viestinne tänne! =)

1 tykkäys

Mandatum omistaa Saxo Bankista noin 20 %, joten eivät he kuskin paikalla tälläkään hetkellä ole. Mikään ei siis vaadi sitä, ettei yhteistyötä jatketa myöhemminkin. Saxo Bankille kelpaa varmasti Mandatumin tuoma liikenne jatkossakin, ja tulkintani mukaan tuon pyörittäminen ei ainakaan olennaisesti tappiollista Mandatumille nykyisillä volyymeillä ole. En ole tämän kehitystä yhtiöltä viime kvartaaleina tivannut, mutta Henkilöasiakkaat-segmentin tulos on ainakin alkuvuonna ollut noin 200 TEUR positiivinen. Toki en osaa varmaksi sanoa sisältääkö tuo Traderin lisäksi muutakin liiketoimintaa. Joka tapauksessa oma veikkaukseni on, että toiminta jatkuu Saxosta irtautumisen jälkeen kuten ennenkin.

1 tykkäys

En omista KH Grouppia, mutta silmään osui Reddit-havainto (ei oma) Askon laadusta: reddit.com/r/Suomi/comments/1eqao4t/askon_myymälöissä_on_eri_laatu_verrattuna/

Ostimme pöydän ja tuolit Askosta. Toimitetut tavarat eivät olleet lainkaan samaa laatua kuin myymälässä esillä olevat. Asko kertoi, että tehdas oli muuttanut valmistusmenetelmäänsä ja suostui perumaan kaupan. Vaikka tuotteet eivät vastanneet odotuksia, harhaanjohtavia tuotteita ei poistettu myymälästä.

6 tykkäystä

Kamuxiin liittyen kokemus. En itse omista, mutta olen kyllä seurannut yhtiötä sivusilmällä. Eli oman auton vaihtaminen uudempaan ja toivottavasti parempaan heinäkuussa.

Olin etsimässä käytettyä autoa, haluttu malli ja tyyppi olivat tiedossa, kun menin nettiautoon. Sijainti oli myös tärkeä, koska en halunnut matkustaa kauas ja tarkoitus oli tehdä käteiskauppa, joten tinkiminen on helpompaa kasvotusten.

Löytyikin kaksi sopivaa autoa, lähes identtiset. Toinen oli Kamuxilla ja toinen paikallisessa merkkiliikkeessä. Menin ensin merkkiliikkeeseen, vastaanotto oli viileähkö, mutta asiallinen. Vanhempi kokenut automyyjä esitteli autoa ja samalla kävi koeajamassa vaihdokkini. Sanoin että kyllä kiinnostaa, kysyin hyvitystä autostani, myyjä sanoi suoraan niin hyvän summan, että yllätyin. Palataan asiaan.

Halusian katsoa myös Kamuxin auton, koska se oli täsmälleen sama, ajettu 20K vähemmän. Kurvasin tonteille ja vastaanotto oli hyvä. Myyjä tervehti ja kysyi hymyillen, mitä autoa olet etsimässä. Vastasin, että tuota tuossa. Selvä peli, tutustuminen autoon ja koeajot. Sitten neuvottelemaan, ensimmäinen pettymys oli tarjous omasta vaihdokista, jäi 17% pienemmäksi kuin merkkiliikkeen. Ja käteisalennus olisi ollut 10% pyynnistä (olisiko se yleinen käytäntö nykypäivänä, ennen saatoi huoletta tarjota miinus 20% eikä myyjän verenpaine vielä pompannut). Sitten alkoi lisätuotteiden kauppaaminen, vakuutuksia, rahoitusta, Kamux plussaa. Sanoin ei, ei kiitos. (Toki sen plussan olisi voinut harkita). Hinta ei vain natsannut. Myyjä oli selvästi nuori ja kokematon, koska soittikin jollekin esihenkilölle, mutta ei. Kamux tarvitsisi kokeneita vanhempia myyjiä, nyt nuoret myyvät autoja samalla tavalla kuin DNA kaupassa puhelimia ja liittymiä. Autokauppa ei toimi samalla tavalla. Hyvä yritys.

Palasin merkkiliikeelle ja sanoin hinnan. Kättä päälle. Ei mitään lisätuotteiden kauppaamisen yritystäkään. Kysyin tuoteturvasta, myyjä vain hymähti, kuluttajan suoja on paras suoja käytettyjen autojenkaupassa ja ostajalle ilmainen :).

16 tykkäystä