Omat kokemukset yhtiöistä

Tuoreena datana, että Haaparannan DollarStoren piha oli autoja täynnä (tosin vieressä muitakin kauppoja). Mutta ainakin vaikutti olevan tavallista enemmän :slight_smile:

9 tykkäystä

Koska ihan kaikki eivät välttämättä löydä itseään tänä viikonloppuna ILoveMe -messuilta, niin lisättäköön omat kokemukseni tänne :sweat_smile:

Kuuluin marginaaliseen 0,1% siellä asioinneista mies oletetuista henkilöistä. ILoveMe -messut keräävät kasaan kauneudesta ja hyvinvoinnista kiinnostuneet Helsingin Messukeskukseen ja paikalla on iso liuta kosmetiikkaa, hyvinvointi pillereitä ja muuta tilpehööriä.
Mitä ihmettä minä sitten siellä? Normaalisti työskentelen kosmetiikka-alalla markkinointitehtävissä, mutta käyn myös edustamassa ja kaupoissa myymässä. Näin oppii ja ymmärtää asiakkaan tarpeita ihan eri tavalla ja voi ohjata brändiä oikeaan asiakkaita palvelevampaan suuntaan. Messuilla olin tosin vain asiakkaana/tutkimassa markkinaa.

Jälleen kerran silmääni pisti se, mitä olen huomannut muissakin Helsingin tavarataloissa työskennellessäni, eli Marimekon brändi voi todella hyvin. On siis käsittämätöntä kuinka usealla henkilöllä on ainakin jotain Marimekkoa päällään. Nuorilla kangaskassit, työikäisillä Marimekon käsilaukku, reppu tai neule ja iäkkäämmillä usein kalliimpaa vaatetusta. Olen seurannut tätä trendia jo useamman vuoden Helsingissä ja brändin voima hämmentää minut joka kerta. Nyt etenkin kun hirmuinen määrä naisoletettuja henkilöitä oli pakkaantunut messukeskukseen.

Samalla kävin testaamassa Messukeskuksen Friends&Burgrsin, joka siis käsittääkseni on edelleen osa Nohoa, vaikka omistusmuutoksia tehtiin? Joka tapauksessa, oikein hyvät bursat ja kyllä asikkaita riitti. Varmasti hyvä veto Noholta hankkia ravintoloita Messukeskuksesta.

14 tykkäystä

Alan Wake Remastered tarttui alennusmyynnistä flunssailtojen kaveriksi. Remasterointi tuo kyllä lisää arvoa tähän, joten ei ollut turha hankinta. En muistanutkaan kuinka paljon tykkäsin tästä pelistä. Toivottavasti AW2 räjäyttää potin. Remedy-fiiliksen fanit sen ostaa varmasti.

1 tykkäys

Noniin nyt kaikki ”moukarimarkkinoille” (-7.11) nauttimaan K-raudan tarjouksista. Samalla näkee joko siellä kassalla on ruuhkaan. :smile:

RT -puolella vain jotain 30% tulee kuluttajakaupasta. Ei kannata ehkä kovin lyncheillä.
Olen kieltämättä ihmetellyt miksi sieltä (b to c) tulee ylipäätään mitään.

1 tykkäys

Avaatko vähän miksi ihmettelet ? En saanut tästä kiinni. Pientähän tuo kuluttajapuolella on myynti, mutta taitaa olla aika tasaista kuitenkin.

Nyt lyncheilen itse sitten, aina kun jotain isompaa tarvin niin päädyn ostamaan muualta hinnan vuoksi. Ruokakaupassa näin ei ole.

Kannattaa kysyä sellaisista K-Raudoista missä pääset suoraan kauppiaan juttusille. Viimeksi kun itse tein vähän lisäeristyksiä niin nimenomaan K-Rauta oli kirkkaasti halvempi kun yksikään nettikauppa tai kilpailija. Hyllyhinnat ovat toki korkeimmasta päästä, mutta niistä voi aina neuvotella kauppiaan kanssa.

7 tykkäystä

Sama homma on ollut omallakin kohdalla, mutta nyt K-raudan läheisyys on saanut asioimaan siellä pääsääntöisesti. Kävin viime viikolla ostamassa kompostin ja pistin merkille, että hinta oli sama kuin Bauhausissa ja Netraudassa. Erona se että kahdessa kilpailijassa mainostettiin hintaa -15% alennettuna. K-Raudassa oli ihan listahinta.

5 tykkäystä

En tiedä kuuluko tänne vai Musti Group keskusteluun, mutta oma kokemukseni Mustin toiminnasta koiranruokagatessa on vienyt luottamuksen nolliin ko. firman osalta. Euroakaan en siihen puljuun enää kanna ellei ole ainoa vaihtoehto.

1 tykkäys

Samanlaisia kokemuksia. Mikäpä siinä jos tykkää tuollaisesta vanhanaikaisesta tinkaamisesta ja päätösvaltaa hallussaan pitävien henkilöiden metsästämisestä.
Luulisi myös että kauppiaalla olisi muutakin tekemistä kuin käydä henkilökohtaisia hintaneuvotteluja. Laittas oikeat hinnat suoraan hyllyn reunaan niin jäisi aikaa muuhunkin.

5 tykkäystä

Mikä meni pieleen? En tunne tapausta ylen artikkelia tarkemmin.

Eipä siinä nykyään onneksi kauaa mene kun meiliä laittaa. Ehkä siinä on takana se että 95% käynneistä sitä hakee jotain maalipurkkia tai silikonituubia kerrallaan jolloin ei niin tule katsottua hintaa, mikä nyt on lähin. Sitten on toisaalta kiva saada vähän kompensaatiota viitseliäisyydestä kun tekee jotain isompaa ja kilpailuttaa.

1 tykkäys

Täytyy todeta, että Tämä F-securen, “My F-secure” pakotus on kyllä aivan uskomatonta P:tä. Esim. ennen Freedomen uudelleen aktivointi oli helppo, muutaman sekunnin copypaste-toimenpide, myös jäljellä ollut käyttämätön aika hyväksiluettiin.

Nyt homma lähtee siitä käyntiin, että ei edes hyväksy vanhaa salasanaa, ilmeisesti edellisestä kirjautumisesta liian pitkä aika. Tästä eteenpäin ohjeet on tyyliin “lataa ohjelma ja homma ok!” joo ei todellakaan. Järjestelmä ei osaa päivittää lisenssiä, käyttäjän pitää itse ohjelmassa kirjautua ulos ja takaisin sisään ja vasta sitten lisenssi päivittyy, tosin menetit kaikki päivät joita siinä aikaisemmin oli. Sanomatta on myös selvää, että tälläinen tilin pakotus heikentää yksityisyyden suojaa.

Vuoden päästä harkitsen erittäin vakavasti F-secure asiakkuuden lopettamista.

7 tykkäystä

Itsellä viime aikoina kääntynyt myös f-securen kokemus hieman negatiiviseksi. Puhelimessa käytössä heidän tietoturvaohjelma jossa VPN. Päivittäin tulee tilanne jossa netti ei toimi kunnolla ja jos kytkee f-securen ohjelman / VPN pois päältä niin heti alkaa rullata.

1 tykkäys

Itse ainakin kävin koeajamassa Kamuxilla olleen 4v vanhan 110 000 ajetun Volvo, hinta oli ehkä hiukan yläkanttiin vastaavilla kilometreillä. Ihmettelin kun moottorijarrutuksessa tuli sellainen selvä tutina esille, on tapana koeajolla ajaa melko raippaasi ja kokeilla kaikki äärialueet autosta, sain sen hiukan harjoittelemalla esille myös kiihdytyksessä 5 vitosvaihteella melko voimakkaanakin (Ei muilla vaihteilla) tietyllä kierrosalueella. Valitin siitä myyjälle ja ei tullut kauppoja, seuraavana päivän auton hinnasta oli lähtenyt 4800euro pois, kait myyjäkin käynyt koeajolla.

Kunnon tulotarkastusta ei ehkä tehdä koska tuonkin Volvon joku nettiostaja olisi ostanut pyydetyllä hinnalla, jos se olisi käynyt tarkastuksessa vika olisi ollut pakko ilmoittaa auton kuvauksessa ja hinnassa ja liikkeen ottaa heti takkiin. Luultavasti myyjä ei tuota sisään ostaessa autoa huomannut ja meni liikkeen piikkiin. Kun ei tarkasteta, ei ilmene vikojakaan, asiaan voi myös vaikutta lähes kaikkiin autoihin ostettava lisätakuu, delegoidaanko viat suosiolla sen piikkiin?, en tosin osaa sanoa olisiko kytkinvika tms, mennyt takuuseen, yleensä ei mene, ns. kuluva osa.

3 tykkäystä

Netistä bongasit ja sen perusteella osasit mennä liikkeeseen koeajamaan? Olisko koeajopäätökseen vaikuttanut Kamuxin liikkeen koko? Olisit jättänyt menemättä jos siellä olisi ollut vähemmän/enemmän muita autoja?

Kyllästyin Elisan tapaan kohdella olemassaolevia asiakkaitaan ja vaihdan nyt puhelinliittymänikin toiselle operaattorille.

Kesällä irtisanoivat olemassaolleen ADSL-liittymän ilman, että olisivat tarjonneet vastaavanhintaista nettiliittymää (otin jo silloin muualta nettiliittymän).

Nyt on loppumassa tarjoushinta puhelinliittymässä. Elisa olisi tarjonnut uusia sen samaan hintaan, mutta lisäksi olisi pitänyt maksaa 8,95 Euron sopimusmaksu, jolla olisi syöty tarjous useammalta kuukaudelta. No tein nyt ratkaisun, että siirrän numeroni toisen operaattorin tarjoamien palveluiden piiriin.

2 tykkäystä

Itselläni hieman erilainen kokemus kuukauden takaa.
Taustaa:
Olen ollut Elisan asiakas siitä lähtien kun Sonera aikanaan 2000-luvun puolenvälin jälkeen irtisanoi taloyhtiöstämme huoneistolaajakaistan eikä halunnut tarjota mitään langallista vaihtoehtoa vaan ainoastaan kokeiltavaksi jotain EHKÄ toimivaa langatonta yhteyttä, mihin leikkiin en sitten lähtenyt mukaan. Elisa sen sijaan tarjosi tv-kaapelin kautta nettiyhteyden ja sittemmin siihen kylkeen vielä viihdepaketin 100 M yhteysnopeudella. Tuon paketin hinta on meillä ollut vuosia 39,90 e / kk.
Nyt marraskuussa tarjosivat tekstiviestillä paketin päivitystä 300 M nopeuteen ja siihen mukaan uusi viihdeboxi postikulujen hinnalla. Kuukausimaksu nousi 39,99 euroon tälle Netti kotiin L 300 M + Elisa Viihde Premium-paketille eli kuukausimaksun korotus 9 snt.
Viestissä luki, että tämä paketti pysyvään yhteyshintaan 39,99 ( norm. 49,99 ). Soitin asiakaspalveluun ja kysyin, että mitä kohtaa en tarjouksessa ymmärtänyt, kun vaikuttaa liian hyvältä eikä tässä maailmassa mikään ole pysyvää. Asiakaspalvelija ainakin väitti minulle, että yrittävät näin pitää kiinni pitkäaikaisista asiakkaistaan. Katsotaan nyt sitten miten pitkään tällä sopimuksella mennään.

Puhelinliittymissä ( Elisalta nekin ) itseäni risoo tämä tarjoushinnoittelu vuodeksi kerrallaan. Aina vuoden välein saa olla kinuamassa uutta halvempaa tai sitten vaan maksat reilusti kalliimmasta. Ja sitten onkin käynyt niin, että “tämä sinulla oleva liittymätyyppi on sellainen vanha, mitä meillä ei enää ole myynnissä”, kuten minulle tänä syksynä kävi. No vuodeksi eteenpäin sain kuitenkin perheelle samalla hintaa nopeammat liittymät. Ensi syksynä sitten pompsahtaa reilusti kuukausimaksut niissä tai uusi hintaneuvottelu.

Valokuitusen valokuitu olisi sisälle asti vedettynä valmiina. Pitäisi vaan tehdä operaattorin kanssa sopimus, mutta pelkkä vastaava laajakaistayhteys ilman Elisa Viihteen palveluita menisi samoihin hintoihin, joten se odottakoon vielä toistaiseksi.

2 tykkäystä

Ekan Moille siirron jälkeen (winback) mulle on tullut aina kilpailukykyinen SMS ehdotus uudesta vuoden sopparista Elisalta ja jos ei tee mitään se tulee voimaan. Aika kätevää. Tosin se eka kilpailijalle siirtoprosessi ärsytti kun eivät halunneet Elisalla antaa hyvää tarjousta ilman winbackkiä, josta tiesin että sellainen kyllä sitten tulee. Ja se piti vielä tehdä erikseen kaikille perheen liittymille…huoh.

1 tykkäys