DNA:lla oli “superetudiili”, 32.99e/kk 5G. Toki 2 vuotta eteenpäin.
Tollaista tarjosi Kampissa. OK, mihin sitä tarvitsee, mutta pääseehän hehkuttelemaan.
DNA:lla oli “superetudiili”, 32.99e/kk 5G. Toki 2 vuotta eteenpäin.
Tollaista tarjosi Kampissa. OK, mihin sitä tarvitsee, mutta pääseehän hehkuttelemaan.
Itse vaihdoin kuukausi sitte MOI:n Elisan 4g 100M liittymää, kun tarjosivat 7,99e/kk hintaa 2 vuotta eteenpäin, ja sai vielä 50e lahjakortin niiden verkkokauppaan. Oon tyytyväinen ollut kaikin puolin. Eivät MOI:lta laittanu edes mitää viestiä, että jäisitkö.
Eli varmaa kannattaa vaihtaa MOI:lle ja kävellä kaikkien ”onko liittymä asiat kunnossa” -henkilöiden ohi, niin saa parhaat tarjoukse.
3 kokemusta tältä päivältä.
Tokmanni. Oli tarkoitus mennä vain katsomaan lapselle välkkyviä led-valoja. Lopulta mukaan tarttui 70e muutakin. Mm. Klubisovelluksessa oli tarjouksia monista tuotteista, joita oli tarkoitus ostaa ruokakaupasta. Miny-osastolta löytyi tyttärelle useampi joululahja. Lastenvaateosastolta vauvalle yöpuku. Vaimokin kehui, että olipa positiivinen kokemus.
Puuilo. Kärryt olivat vaihtuneet uusiin, ne olivat kevyet työntää ja kulkivat suoraan. Se on yllättävän suuri osa asiakaskokemusta. Toimitusjohtaja hehkutti joskus käytettyjä kärryjä. Ehkä niistä on päätetty luopua.
K-rauta. Kärry puolsi ankarasti. Väljästi täytetyssä hehtaarihallissa joutui kävelemään pitkään sen puoltavan kärryn kanssa. Myyjiä ei paljon näkynyt, puutavarahallissa ei ainuttakaan. Haetut tuotteet kuitenkin löytyi.
Tokmannilta tilattiin Black week -tajouksesta Hot Wheels -lelu pukinkonttiin. Hinta oli halpa kuten asiaan kuuluu. Ongelmaksi muodostui se, että nyt n. 4vk myöhemmin puoliso alkoi kyselemään tokmannilta missä tilaus viipyy. Vastaukseksi saatiin “ei ole varastossa, ei tietoa milloin toimitetaan”. Luonnollisesti peruutimme tilauksen.
Iso kusetus siis mainostaa halpaa ja kysyttyä tuotetta, jota ei ole varastossa vaan tilataan ilmeisesti tehtaalta sitten joskus. Tilausta tehdessä status oli “löytyy varastosta”. Oli tietääkseni tämän perheen ensimmäinen, ja varmuudella viimeinen kerta kun herra Tokmannilta tilataan mitään. En myöskään ajatellut ostaa osakkeita
Nyt siis joudun huomenna Prismaan metsästämään kyseistä lelua…
Itse en ole ottanut käyttöön, kun kukaan ei ole tähän mennessä osannut kertoa mikä tuon lafkan ansaintamalli on…
Itse ollut MOI:n asiakas vuosia. Kertaakaan en ole saanut millään tavalla kilpailukykyistä tarjousta muilta operaattoreilta. Muutama vuosi sitten Elisan ständiltä luvattiin laittaa spostiin kilpaileva tarjous, vielä ei ole ehtineet laittaa.
Tänä vuonna Elisan ja Telian henkilön kanssa “onko liittymäasiat kunnossa”- keskustelu loppunut lyhyeen, kun olen kertonut olevani MOI:n asiakas ja kysynyt löytyykö kilpailukykyistä tarjousta.
Molemmilta aivan sama vastaus: “Ei löydy jos hinta on tärkein kriteeri.” No, joo hinta on(kun ominaisuudet on riittävät nykyisissäkin liittymissä). Vai meinasko ne, että haluan laskuun Elisan tai Telian logon ja maksan siitä ilosta korkeampaa hintaa
Puhutte koko ajan nopeuksista kun tarkoitatte kaistanleveyttä.
5G-liittymissä varsinainen nopeus eli latenssi on helposti puolet 4G-liittymiin verrattuna. Se on mikä useimmissa käyttötarkoituksissa on ratkaiseva esim. siihen miten nopeasti äppit ja webisivut toimivat. Jostain syystä vaan operaattorit ovat jumiutuneet markkinoimaan näitä megabittejä, joilla ei useimmissa tapauksissa ole mitään merkitystä kunhan ovat riittävällä tasolla ~kolminumeroiset.
Mä en pysty enää käymään Tokmannilla. En vaan pysty. Se on ollut vuosikaudet se lähin kauppa, josta hakea muut kuin ruokajutut, mutta JOKA IKINEN kerta sama homma: Ihan sama mihin aikaan menee, niin vain yksi kassa käytössä, etkä voi koskaan vain kävellä sisään, tarvittava juttu mukaan ja kassan kautta pois. Vaikka kaupassa olisi vain kolme muuta asiakasta samaan aikaan, ne ovat kassajonossa edelläsi. Ja joka kerta niillä on jotain säätämistä ja myyjä joutuu kutsumaan paikalle sitä selvittämään Ritvan, martat, partiolaiset ja Supon. Yritin viime viikolla hakea teippirullan ja sitten rättiosastolta jotain mihin tarvii myyjän leikkaamaan sen. No eihän sieltä mitään myyjää mistään löytynyt sitä leikkaamaan, joten jäi ostamatta. Otin sit samalla rahalla Sandelsia ja sanomista siitä tietenkin tuli. Luultavasti tuolla kaupassa joutuisi jonottamaan vaikka yrittäisit yöllä murtautua sinne. “Anteeksi, mutta tästä kattoluukusta mahtuu vain yksi kerrallaan ja meitä on tässä seitsemän odottamassa, mene jonon perälle vaan”. Käyn nyt sitten jatkossa Puuilossa, vaikka sinne on pidempi matka. Siellä on taas ajankohdasta riippumatta ollut aina nopea asioida, löytyy myyjiä avuksi jos tarvii jne.
Itellä sama kokemus ja samoin liikkeet aina kaaoksessa. Tuotetta jota lähti hakemaan ei vaan löydä😅
No juu, tykkään puhua nopeuksista, kun pyörinyt kielen päällä aina, kaistanleveys kuulostaa toki paremmalta.
Itselleni ei ole merkitystä, jos todellinen nopeus taskussa olisikin vaikka puolet 300M-liittymän mainostamasta, sekin on enemmän kuin riittävä ja silti yhä liian nopea omaan käyttöön. Saisivat alkaa myymään 30-50M 4G/5G-liittymiä järkihintaan, jäisi turhauttavat winback-jojoilutkin vähemmälle, kun haluan Elisalla pysyä periaatesyistä (ainoa suomalainen, olen ollut verkossa pian 30 vuoden ajan ja olen osakkeenomistaja).
Mielestäni moisille välimalliliittymille voisi olla laajempaakin kysyntää, kun nyt tarjolla olevat ääripäät on tyyliin 4G 20M ja 5G 300M, joissa listahintaero toisiinsa vain 7 euroa. Toisaalta ymmärrän kyllä, että asiakkaat painostetaan siirtymään suoraan kalliimpiin ja nopeampiin, vaikka sitten alkutarjousten kautta, mutta en minä haluaisi autokaupassakaan välttämättä 1000 hevosvoiman Teslaa ostaa, jos 100 hevosvoiman Toyotakin olisi tarjolla, mutta jos hintaero olisi tarpeeksi pieni, niin kyllähän sitä Teslan mieluummin ottaisi.
Eli jos hitailla kaistanleveyksillä myydään 4G-liittymiä kalliiseen listahintaan, niin kyllä se hieman kalliimpi 300M 5G-liittymä kuulostaa heti houkuttavammalta. Toki listahinnat on vain maksimihintoja, operaattoreiden kanssa harrastetaan aina tinkimistä, eikä normaalia hintaa makseta ikinä. Ei Teslaa tai Toyotaakaan autoliikkeestä ajeta ulos sillä hinnalla, mitä autoliike haluaa ja jos ajetaan, niin ei ole osattu tinkiä.
Tällä ei ole itselleni merkitystä, ratkaisevaa on vain, että äppit ja sivut aukeaa. Riittää siis, kun homma toimii.
MOI:n idea onkin juuri se, että hinnat ovat kiinteät ja edulliset. Ei ole tarvetta jatkuvasti säätää liittymien kanssa. 9 euroa kuussa on mielestäni sen verran edullinen hinta, että en halua käydä turhahkoja puhelinkeskusteluja liittymäkauppiaiden kanssa.
Ei taida 9€ liittymää olla enää tarjolla MOI:lla. Käytin winbackin takia MOI:lla ja halvin oli 4G 15€ ja sekin ilman puheluita/sms.
Okei, siltä tosiaan vaikuttaa. Meillä on kaksi tuollaista “Potti” -liittymää ja olemme olleet huipputyytyväisiä niihin. Täytyy pitää niistä kiinni kynsin hampain.
Tällainen väite tuli vastaan Kesko-ketjussa. Siirrän siihen liittyvän kysymykseni tänne, koska mennään aika lailla yritykseen sijoittamisen ulkopuolelle, hyvin triviaaliin kokonaisuuteen:
Miten ylläoleva näkyy käytännössä? Ainakin oman (pienen) paikkakuntani sekä S- että K-marketeista sekä isommista liikkeistä saa paikallisia tuotteita aivan samat määrät. Tämä “esitä tuotetoive” tuntuu olevan Keskolle samanlainen mainoslause kuin "kauppias hoitaa"kin.
Ja vielä se oma kokemus: Ei muuten kauppias hoida. Mitä tässä olen vuosien varrella lähikauppoihin yrittänyt tuotteita hyllyyn saada, on vastaus aina ollut ei ja selitys sama: Rajallinen hylly/lattiapinta-ala.
Alle puolet Cittareiden valikoimasta tulee keskusliikkeeltä. Loput on kauppiaan omasta verkostostaan valitsemia tuotteita.
Kannattaa käydä esim. Käpylän Supermarketissa katsomassa miten homma toimii.
Edith: Pienemmissä K-Marketeissa on luonnollisesti aika rajalliset mahdollisuudet luovuuden osoittamiseen valikoimassa tilanpuutteen takia.