Osa-aikayrittäjäksi?

Osaan tuon pelin, olen kuitenkin isossa firmasa ok roolissa. Näin voi tehdä jos puhutaan vähän korkeamman tason työstä mutta nyt kun puhutaan juuritason hommista niin ei onnistu ainakaan alussa. Varsinkaan jos ei ole kokemusta. Silloin kannataa näyttää kyntensä vähän aikaa ja palata asiaan kun on kokemusta. Uuden duunarin kouluttaminen on ikävää hommaa

Sympatiat sinulle. Olisiko mahdollista saada joku toisen alan tai saman alan emeritusyrittäjä tutoriksi? Tai apuja myyntiin?

Ei oikein mahdollista.

Nyt olisi tarkoitus ruveta flippaamaan autoja parin kaverin kanssa. Toinen harrastanut sitä aikaisemmin. Oma korjaamo löytyy, oy:tä ollaan laittamassa pystyyn. Ei tässä haeta isoja rahoja mutta ideana ostaa alle 10k autoja jossa vikavalot palaa ja kosmeettisia virheitä löytyy. Katsotaan miten käy. Muutaman auton jälkeen ollaan viisaampia

5 tykkäystä

Meillä on tiimissä katsastaja ja mekaanikko joten saadaan siinä mielessä hyvä paketti. Ensi viikolla lähtee paperit. Mistä ei ole kokemusta on rahoituspuoli. Asiakkaille pitäisi saada rahoitus. Kulut ovat minimaaliset ja se näkyy myös myyntihinnoissa

Montako autoa saatte käsiteltyä per kk? Paljon tulee katetta per auto?

Jää nähtäväksi. Tavoitteena olisi 3 mutta sen mukaan ei voi laskea kun on muutakin elämää. Siinä mielessä hyvä tilanne että juoksevat kulut 0€ jos ei lasketa mitään vakuutuksia siihen mukaan. Paperit lähetetään ensi viikolla, ekat autot menevät kuitenkin ihan omalla nimellä. Paljon jää katetta? Tavoitteena on minimi 500e per auto. Kaikki on kiinni siitä minkälainen projekti on. 300e on hyvä jos siihen laitetaan 2 tuntia aikaa jos menee pari viikkoa niin pitäisi saada enemmän. Onneksi löytyy tilat, työkalut ja nosturit. Katsastaminen onnistuu milloin vaan ja maksaa maksimissaan 25e. Bisnessmielessä ei varmaan ole kultakaivo mutta omassa tahdissa työskenteleminen ilman kelloa on kivaa

5 tykkäystä

Mikäs siinä jos työskentely maittaa.

Ilmeisesti tilat, työkalut ja nosturit on muiden tahojen kustantamia?

Aiotte siis myydä kuluttajille 500€ katteella kunnostettuja autoja? Miten ajattelitte selvitä tuolla katteella kuluttajansuojan velvoitteista, taitaa käytettyjen autojen kohdalla olla nykyään 12kk aika, ennen 6kk. Parikin riitaa kuluttajien kanssa tuhoaa tehokkaasti teiltä tuhansia euroja ellei kymmeniä tuhansia jos mennään oikeuteen.

7 tykkäystä

Pitää myydä niin kuin se myyjä, joka myi minulle ensimmäisen liikkeestä ostetun autoni. Jälkeenpäin huomasin, että en ostanutkaan autoa liikkeeltä, vaan yksityiseltä, tältä myyjältä itseltään. Ehkä teki vähän väliä. No, tyydyttävä kauppa se oli.

Ei omistetaan itse kaikki. Siinä se vaara on. Alussa kannattaa myydä yksityisenä. Tietenkin voi tulla ongelmia mutta aina jos on mahdollista myydään uudella leimalla. Se ei poista kaikkia ongelmia tietenkään. Niin hinnoittelu riippuu monesta tekijästä. Jos yksityisenä henkilönä ostan auton ja laitan siihen aikaa 2-3 iltaa niin 500e voitto on mielestäni ok. Jos yrittäjänä myy pitää se näkyä hinnassa.

Ketjun otsikko on osa-aikainen yrittäjyys niin oletin että yrittäjänä hommaa sitten tehdään.

3 tykkäystä

Joo nyt on osakeyhtiöilmoitus tehty, kirjanpitäjä hommattu. Seuraavaksi pitää vastuuvakuutus hommata. Myynti/laskutusohjelmakin löytyy. Sitten sopimuspaperit,luovutuspaperit. Se on ehkä se hankalin juttu. Myöhemmin selviää mitä kaikkea ollaan unohdettu. Pankkitilikin pitää avata

3 tykkäystä

Nyt en kirjoita tänne 3kk. Jos 3kk jälkeen ei kuulu niin homma meni päin p:tä

7 tykkäystä

Pitää varmuuden vuoksi lyödä Kamuxit laitaan huomenna, jos homma lähteekin hyvin käyntiin

11 tykkäystä

Muistakaa ottaa pankkiin hallituksen kokouksen pöytäkirjan ote, jossa päätetty pankkitilin avaaminen pankkin x ja nimetty tilinkäyttöoikeutetut.

2 tykkäystä

On kyllä paljon mitä pitää suunnitella ja ottaa selvää huhhu. Kaiken lisäksi oma talous kärsinyt, pienen onnettomuuden takia. No suurin ongelma on nyt raha. Olin varannut 15k tätä varten mutta kaikki meni kriittiseen remppaan. Vaikka kuluja on vähän niin kk-tasolla niitä kyllä tulee kun lasketaan kaikki myyntitilit, vakuutukset ja kirjanpitokulut yhteen. Eli suurin ongelma on raha. En ole miettinyt vielä sitä että panostanko tähän 100% ja pistän kaiken likoon. Velkaraha menisi autoihin ja niistä pääse eroon joten siinä mielessä ei tunnu pahalta kun kaikki muu löytyy.

2 tykkäystä

No niin, muutama myynti takana. Ei tämä kyllä tässä vaiheessa hyvää bisnestä ole. Pitäisi olla aikaa ja rahaa. En laske tunteja mutta koko prosessiin, auton hankkimisesta myyntiin asiakkaalle uppoaa paljon aikaa. Olen vähän myös kyllästynyt pankkeihin ja rahoituspalvetarjoajiin tässä matkan varrella. Kiinteät kulut ovat suht pienet mutta kuitenkin sitä luokkaa että bisnestä pitää tehdä. Hyvä vinkki kaikille: miettikää kunnolla ennen kun kaverin kanssa perustatte firman. Silloin kun molemmilla on rahaa kiinni niin pitää myöskin olla samaa mieltä miten asiat hoidetaan. Kannattaa laittaa paperille ylös kaikki.

Se että ostaa, korjaa ja myy ei ole ihan toiminut. Ensinnäkin pitää löytää hyvä kohde. Korjattavaa on aina enemmän kuin luulisi koska auton pitää myös saada näyttämään “hyvältä”. Netistä näkee kuitenkin helposti hintatason joten isoja heittoja ei ole tullut.
Saa nähdä mitä tehdään. Tämä tehtiin lähinnä sen takia että haluttiin kokeilla. Halusin itse tietää miten paperithommat tehdään koska olen aina unelmoinut yrittäjyydestä. Minulla onkin oma suunnitelma, lvv-kuntotutkija.

Kaikkea voi kokeilla kunhan ei menetä hirveesti rahaa

8 tykkäystä

Millainen toteuma on tullut tuohon katetavoitteeseen nähden?

Oletteko ajatelleet ostaa niitä korjattavia autovahinkokeskuksesta?

Yhtäkään yli 10k autoa ei olla myyty. Lukuunottamatta pari romukasaa niin voidaan sanoa että 1000-1200e ollaan saatu voittoa/auto. Paljon menee aikaa, varsinkin kun iltaisin pitää tehdä kaikki

4 tykkäystä

En ole sieltä katsonut mutta nehän on yleensä kolariautoja? Peltihommat ei oikein onnistu. Toki voisi tehdä rahaa jos ei ole pahasti mennyt. Maalaaminen onnistuu kyllä, kunnon vehkeillä. Minä en kuitenkaan osaa kunnolla tehdä sitä joten kaverille jäisi ne hommat

1 tykkäys