Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Kun keskuspankit tunkevat rahaa markkinoille hulluja määriä (ja kohta vielä enemmän) niin voi kysyä että mikä on oikeasti hyvä vertailukohta “halpuudelle” ylipäänsä.

Minä sijoitan niille aloille jotka murskaa vanhat alleen vääjäämättä, esim. vetytalous.

2 tykkäystä

Vastoin kaikkien gurujen ohjeita täällä putsasin salkut melkein kokonaan keskviikkona… vaikka huipuista oltiin tultu alas jo 15%… koska olin melkein tuplannut viime vuonna ja halusin siirtyä seuraamaan sivusta tätä uhkaa…

Nyt saatu OST:t käyttöön, ne on täytetty käteisellä ja valmiina tekemään uutta sisääntuloa… saa nähdä oliko sijoitusuran pahin moka vai paras liike… tällä hetkellä kannaltani näyttää suunta oikealta:

image

#HATERSGONNAHATE

#OMANTIENKULKIJA

21 tykkäystä

Ostettu Kamuxia 7,54€ avauksesta laidasta, varallisuuden uudelleen jakautuminen käynnissä :star_struck:

3 tykkäystä

Voittoja kotiutettu F-securesta ja Reveniota. Käteispossa jo 75 %

Itsekin olen vakaasti katsomossa ja reagoin asiaan heti maanantaina. Tullaan takaisin markkinoille käteispossan kanssa kun aika on sopiva.

2 tykkäystä

Jatkettu putoavien puukkojen koppailua, kassaa säästellen (pohjia ei voi tietää, joten ammuksia pitää olla uusiin käänteisiin). Salkkuun pieni liru Paradox Interactivea. Pelejä olen pelannut 20 vuotta Paradoxilta, ei osake halpa ole mutta toivotaan laskevan lisää =)

13 tykkäystä

Ostettu myös Kamuxia @7,54. Aivan loistava osavuosikatsaus ja dyykkasi avauksesta -6%. (nyt jo vihertää). Salkusta myyty pois myös eilen Marimekko @33,3 ja Tallink @0,96 ja keskiviikkona Talenom@7,00. Kehityksen perusteella kaikki hyviä päätöksiä. Muutenkin käteispaino noussut tällä viikolla -10%->30%. Kaikkiin olen valmis lähtemään takaisin herkällä kädellä mut odotellaan niitä pohjia vielä. (oma salkku tänään vihreällä tosta 70% osakepainosta huolimatta, joten ihan hyvin on onnistunut jättämään salkkuun “koronankestäviä” osakkeita :+1: )

3 tykkäystä

Käteiskassan prosenttiosuus oman salkun arvosta kasvaa koko ajan kurssien romahtaessa :joy:

8 tykkäystä

Sanoisin, että ei välttämättä huono peliliike. Nyt kannattaa seurata Kiinan ulkopuolella olevien kriittisten tapausten kehityskulkua - tällä hetkellähän tilanne näyttää varsinkin Etelä-Koreassa hyvältä.

Edit. Huom. nimenomaan kriittisten potilaiden lukumäärän osalta näyttää hyvältä.

2 tykkäystä

Osto (lisäys) Telia. Ei mikään paras lafka, mutta jossain määrin virusturvallinen osinkopaperi. Olen tätä aiemminkin tällä hinnalla poiminut.

1 tykkäys

Lisätty Kamuxia ja Fortumia.

Myyty Nordnet Smart 15-rahastot, joista vapautuvat rahat tarkoitus siirtää aikanaan suoriin osakkeisiin. Näin isompina laskupäivinä huomasin, että ikävä omistaa rahastoa, jonka arvonkehitys ei ole läpinäkyvää. Syksyn nousuissa ei oikein noussut indeksien mukana, enkä ymmärtänyt sitäkään :smiley: Hyvien firmojen osakkeiden kanssa paljon helpompi istua laskussa ja suunnitella jopa lisäostoja.

3 tykkäystä

EU-sarjan ystävä? My lost brother!

Itsekin ostolaidalla, aamusta kyytiin Taaleri, NoHo ja Cargotec.

2 tykkäystä

EU IV:tä tuli aikoinaan tykitettyä paljon. Hearts of Ironia paukuttanut eniten. :slight_smile:

5 tykkäystä

Myin SoSini, ei nyt innosta anteihin osallistua. Teliaa ostin takaisin.

1 tykkäys

NAS eilen ostettu 19,8 jja tänään myyty samoilla. Välissä 12% syöksy ja palautus

Ostettu pitkällä tähtäimellä Tallinkia @0,844

Saattaa olla tyhmää mutta olen nyt kevyesti ostellut ja käteisposition näyttäessä 34,1 % edelleen.

Aamulla avauksen jälkeen seuraavia:

  • Telia - uskaltaa todellakin nyt omistaa
  • Outokumpu - spekulatiivinen erä lisää - myyty yli 4 € pois
  • Caverion - käänne näyttää hyvälle ja ei varmaan todellakaan suurimpia korona kärsijöitä tämäkään
  • Nordea - valuu jo kenties liikaa - jos pankit kv tasolla pysyy pystyssä pullat hyvin uunissa
  • Ericsson - 5g ja USA. Luotto kova.
2 tykkäystä

Ostettu Kamuxia suht tiukalla stopparilla, katotaan miten menee

1 tykkäys

Caverion ja Telia itselläkin seurannassa juuri nyt.

3 tykkäystä

Myyty Nexstimit, Glastonit ja Storan shortit. Lisätty Herantista ja pilkki Remedyssä @11e.