Paradox Interactive Ab

Itseänikin kieltämättä ihmetettää, että tässä on jo tovi puhuttu muutoksista laadun suhteen (Fredrik palasi toimariksi syksyllä 2021). Projekteja on kyllä lakkautettu / kirjattu alas, mutta sitten yksi pääpelibrändeistä eli tämä tamperelaisen Colossal Orderin Cities II tusautetaan ulos tällaisena.

Tiedän, että pelikehitys on vaikeampaa mitä voi edes kuvitella. En siis ole pelikehitystä tehnyt, mutta olen riittävästi kuunnellut Remedyn Puhan juttuja kuinka kompleksisia kokonaisuuksia pelit ovat. Kuin tekisi digitaalisia ydinreaktoreita pahimmillaan netin pahimmalle huutosakille pureskeltaviksi. Silti Paradoxin kokemuksella ihmetyttää, miten näin voi käydä.

Tavallaan ajattelumalli, missä hyvä pelin runko pistetään “betana” ulos menee vielä jotenkuten. Mutta että pistetään tällaista ulos on kummallista. En ole siis Citiesiä itse pelannut mutta mitä juttuja siitä on lukenut niin kulmakarvat nousevat.

Osake alkaa kyllä näyttämään yhä mielenkiintoisemmalta ja omaan makuuni ainakin Fredrikin sanat fokuksesta, studioiden sulkeminen ja parempi fokus tuntuvat oikealta tieltä.

3 tykkäystä

Tuossa on asian ydin.
Paradoxin pitäisi nyt ottaa oppia tästä(kin). Pelaajat alkavat karttaa Paradoxin pelejä jos tilanne ei muutu ja tällaisen riskin olemassa olo jää ainakin minun osaltani siihen, että ei vaan uskalla ostaa Paradoxin osakkeita.

2 tykkäystä
  • Revenues amounted to MSEK 482.1 (MSEK 482.8), in level with the same period last year.
  • Operating profit amounted to MSEK 154.4 (MSEK 155.7), a decrease by 1 %.
  • Profit after financial items amounted to MSEK 165.0 (MSEK 157.1), and profit after tax amounted to MSEK 126.9 (MSEK 123.7).
  • Cash flow from operating activities amounted to MSEK 136.9 (MSEK 244.6), and cash flow from investing activities amounted to MSEK -47.9 (MSEK -170.1). Cash flow from investing activities includes a positive effect of MSEK 130.5 (MSEK 0.0) from sales of short-term investments in bonds.
  • By the end of the period cash amounted to MSEK 1,181.8 (MSEK 812.7).
  • Earnings per share before dilution amounted to SEK 1.20 (SEK 1.17) and after dilution SEK 1.20 (SEK 1.16).
  • Revenues in the quarter are mainly attributable to Cities: Skylines, Cities: Skylines II, Crusader Kings III, Hearts of Iron IV, and Stellaris.

Our core business has held a strong pace during the first period of the year, with good underlying sales, which gives a good result. We have a very strong foundation with a large cash position and a solid recurring cash flow. This gives us a good position for taking advantage of the opportunities that open up in a games market that is turbulent at the moment.

Fredrik Wester, CEO of Paradox Interactive

Tulospuhelu:

5 tykkäystä

Tavallaan ajattelumalli, missä hyvä pelin runko pistetään “betana” ulos menee vielä jotenkuten. Mutta että pistetään tällaista ulos on kummallista.

Ymmärrykseni on, että Paradoxilla (ja AAA-kehityksessä) julkaisupäivät päätetään yleisesti markkinointiosaston puolella. Tuotekehitys yrittää sitten pysyä perässä. Esimerkkinä tärkeämpää kuin hiotun ja laadukkaan pelin julkaisu, voi olla kymppimiljoonien mainontabudjetti, joka on jo kohdennettu tiettyyn ajankohtaan, väistämään pahimmat alennusmyyntikaudet, ja niin edespäin. Ja mitäpäs, jos myöhempi julkaisu menisi kurjasti päällekkäin jonkun kilpailevan (PDX:lla yleensä oman) kohteen kanssa. Ei hyvä.

DLC:tä vääntäessä (joita tapaa olla tekeillä useampi per peli), tällainen jaksotus on yksinkertaisempaa. Liikkuvia osia on vähemmän ja panokset pienempiä, asiakkaalla on jo rahaa koneessa. Joskus joka tapauksessa myydään taloja ilman kattoa tai seiniä. Tässä Paradoxilla on kyllä vuosikymmenten historia, olkoonkin viime vuosina mennyt paremmin.

En nyt Paradox/Colossalin diileistä tiedä, mutta julkaisijapuolella bonukset riippuvat usein siitä, milloin julkaisupäivät minnekin myyntipaikkaan tulevat. Bonareita tapaa olla monipuolisemminkin jaettuna, mutta näin nyt yksinkertaistetaan leikisti. Parhaimmillaan kun Exceliä pyörittelevät geelitukat pokkaavat bonukset julkaisijalla myynnistä, niin samalla “säästetään” kun Metacritic-keskiarvolla ehdollistetut bonarit eivät aukenekaan kehityksestä vastaavalle firmalle. Colossal Orderhan on itsenäinen lafka. Kyllä kannustimia oman tai kaverin jalan sahaamiseen löytyy jos keksii, ja joskus niitä sitten sahataankin. Ei aina kyynisesti, vaan siksi, että myyjää ei välttämättä kiinnosta laadukas pelikehitys, eikä pelikehittäjää räjähtävä myynti. Ei se nyt niin kummallista ole.


Applesta en paljon välitä, mutta vissiin ihan hyvin skenessään pärjänneen Steve Jobsin kommentit ovat osuvia monopoliaseman toimijoista, joiden kasvustrategia on kasvattaa kakkua myynti- ja markkinointivetoisella strategialla. Tällöin alta voikin paljastua yrityskulttuuri, joka alkaa ylenkatsoa omaa tuotettaan hyvin suunnitellun myynnin sivuseikkana, jonka tyhmä kuluttaja ostaa kuitenkin. Siinäkin voi käydä hassusti.

TJ Wester on Paradoxin perustajia. En epäile etteikö jokin tämmöinen pyörittely ole tuttua. Edeltävä horisontaaliseen kasvuun pyrkivä Ebba taidettiin potkia pellolle juuri siksi. Pohdin kuitenkin, voiko GaaS-tyylinen DLC-malli olla itsessään ristiriidassa Westerin laatuajattelun kanssa. Ihan kovin paljoa enempää näistä hommista tuskin voi laskuttaa, joten pelaajia pitäisi kait löytää lisää. Sellaisen kasvun edellytyksenä vertaan mielessäni markkinaa ennemmin Rapalaan kuin Qt Grouppiin.

6 tykkäystä

Nyt kerkesin tulosjulkkarin kuuntelemaan ja nostoina kuvakaappauksia:


Prison Architectin julkaisun siirtyminen ilmoitettiin aiemmin mutta Vic 3:n uusimman DLC:n julkaisu on ainakin itselläni mennyt ohitse. Mutta pointtina kuitenkin että PDX:lläkin on huomattu että laadussa on valuvikoja kun sen tarpeeksi selväksi työntää naaman eteen :smiley:

CS2:ssa kaikki julkaisut on siirretty tulevaisuuteen että saadaan korjata nykyiset ongelmat ja ilmeisen isolla kädellä koska Bridges and Ports piti tulla vielä tänä vuonna mutta se on siirretty suoraan ensi vuodelle. Aiemmin ilmoitettiin että Beach Properties on nyt ilmainen laajennos kaikille ja se vedettiin myynnistä. Itselleni tärkein bulletti oli tietysti viimeinen kohta.

Ketään ei yllätä että CK3:lle on tulossa tälle vuodelle lisää DLC:itä, määrää ja nimiä ei vielä ole julkaistu.


Numeroista yleisesti todettiin että tänä vuonna Q1:n luvuissa ei ole yhtään subscription palvelun tuloja. Henkilöstön iso heitto selittyy Harebrain Schemesin myynnillä ja Arcticin ja Thalassicit studioiden sulkemisella. Sivuheittona että Prison Architect 1 on kokonaan poistettu taseesta (taisi olla 2019 kun se hankittiin). 10 peliä on tällä hetkellä taseessa.

… loppukaneettina vielä julkkarista että jos jokin teko tai luku näyttää pahalta niin se on sitten Lamplighterin vika :smiley:

4 tykkäystä

FOUNDRY pihalle Early Accessiin eilen ja poikkeuksellisesti Paradoxille tämä sai ihan jopa positiivisen lähdön pelaaja-arvioiden mukaan (79,14% positiivista (137/20)). Jengi kitisee launcherista mutta itse peli on ilmeisesti ihan hauska.

Alun pelaajamäärät ovat olleet hyvin maltilliset peakaten 4 084 pelaajaan (vs. Millennia ~8000). Julkaisupäivä oli hyvin rauhallinen muiden julkaisujen osalla joka todennäköisesti siivitti Steamin kauppapaikan #8 myydyimpään hetkellisesti. Tämähän ei mistään kerro, mutta se on kiva tsekata aina.

Lähtöhinta 29,99 € ja on -10% julkaisualessa ja on tosiaan PDX Interactiven julkaisema joten odotuksia tälle luultavasti on kun ei kierrä Arcin kautta. Itse en odota tästä mitään kassalinkoa.

Sivulauseessa voi muuten todeta että Millenian myynti näyttäisi nyt hidastuneen/pysähtyneen n. 1000 kpl / viikko.

4 tykkäystä

Life By You siirretty hamaan tulevaisuuteen ilman uutta julkaisupäivää. Alkuperäinen oli 4. kesäkuuta. Tämä on sinällään hieman harmillinen että mitä olen keskusteluja seurannut niin tätä on jo hieman odotettu ja tuossa ketjussa nostettiin ylös myös että tässä on vinopino life-simejä tulossa jotka nyt julkaistaan todennäköisesti ennen tätä.

Lisäksi myös tämä on ainut Paradox Interactiven itse kehittämä peli joka on ilmoitettu tälle vuodelle eli näyttää siltä että pahimmassa tapauksessa itsekehittämiä pelejä ei tule yhtään tänä vuonna. Jossain tulospuhelussa mainittiin että on vielä julkaisemattomia projekteja jäljellä. Pitää käydä kuuntelemassa uudestaan ja laskea 1+1 että monta siellä on vielä salassa.

Steamissä on muuten menossa Paradoxin julkaisijan alet jos joltain on mennyt ohitse.

1 tykkäys

Odotukset tätä peliä kohtaan olivat ainakin itselläni maltilliset, mutta näin viime tipassa julkaisupäivän peruminen ja siirto hamaan tulevaisuuteen herättää jälleen kysymyksiä yhtiön prosesseista. Oma paluu omistajaksi alkoi heti kylmällä suihkulla. :smiley: Toisaalta ehkäpä jotain Cities Skylines 2 -kokemus on opettanut…

Yhtiön forward EV/EBIT kolahti lähelle 2021 pohjia, joskin ennusteiden voisi olettaa vähän viilautuvan (en tiedä, millä painolla Life by You on missäkin ennusteissa, jos ollenkaan).

Lisäys: itsessään uusien konseptien kokeilu kuuluu alaan, kuin lääkekehitykseen konsanaan. Mutta viime aikoina on ollut vähän vastoinkäymisiä. :smiley:

Hauskana kuriositeettina voisi mainita, että jossain aiemmassa tulospuhelussa Bricca ja Wester mainitsivat, että kokeilevamman studion Archin pelikehitysmenoja ei aktivoida taseeseen, kuten muiden projektien. Täten sellaista henkistä “sunken cost fallacya” ei pääsisi syntymään, koska kirjanpidollisesti projekti menee kuluna eikä siitä joudu tekemään alaskirjausta mikäli se kuopataan. Noh, Life by Youssa ja Bloodlinessa tätä sunken cost fallacya on varmaan sitäkin enemmän. :smiley:

6 tykkäystä

Tämäpä juuri… ja vielä tarkemmin että se oli tarkoitus julkaista Early Accessiin ja laatu ei kelpaa edes sinne. Mikä nyt on hieman kiusallista kun tämä nykyinen siirto on jo kolmas ja nyt jätettiin antamatta se julkaisupäiväkin. Ensimmäinen julkaisupäivä oli syyskuussa 2023.

Tämä Life by You on siitä mielenkiintoinen että sehän on tämän Tectonic studion ensimmäinen julkaisu ja kehitystä johtaa Rod Humble Sims pelisarjan entinen johtaja joka on myös meritoitunut Second Lifen CEO:na… se että onko tämä nyt positiivinen vai negatiivinen asia niin riippuu varmaan katsojasta :smiley:. Tectonichan on perustettu joskus 2019 niin jos viiteen vuoteen ei saada edes peliä Early Accessiin niin jotainhan se kertoo prosessista

2 tykkäystä

Alan normi käytäntö on kärjistäen se, että joku (esim kustantajalta) repii perseestään arvion milloin on homma pitäisi olla valmis, sitten devaajat sanoo että tää aikataulu on muuten mahdoton, sitten johto sanoo että eikä oo ja kyllä se siitä ku vähä vaan tsempataan. Seuraavaksi sitten tämä menee ja kertoo saman julkaisijalle, mistä tieto välittyy myös omistajille sekä pelaajille. Sitten tätä leikkiä toistetaan about 8 kertaa ja lopulta todellisuus voittaa. Joko peli julkaistaan paskana tai sitten julkaisua lykätään.

Ei toki joka firmassa homma mene näin, mutta tää ala on ihan helvetin toksinen ja mikään ei muutu kun jengiä joka haluaa tehdä pelejä löytyy aina ja pelaajat ostaa vaikka peli olis täysi raunio. Worst case on se että julkaisija pesee kätensä ja heittää devaajat bussin alle (Saber ja PD3). Tässä sirkuksessa vanhat palaa loppuun ja sitten uudet otetaan tilalle ja repeat alusta.

Vanha vitsi on että pelialalla palkat, edut ja työkulttuuri on huonompia ku muissa IT hommissa, mutta pelialalla “saa” tehdä pelejä.

7 tykkäystä

Tuo Tectonic taitaakin olla Rodin “intohimoprojekti” jolle Wester on aikoinaan antanut vapaat kädet. Saa nähdä kauanko oletettavasti kallista studiota Kaliforniassa aiotaan Tukholmasta käsin rahoittaa. Projekti on kyllä kunnianhimoinen, ei ihme että se siirtyy koko ajan eteenpäin. :smiley: Toisaalta tuo Rodin vetämä studio ei kerro välttämättä niin paljoa koko Paradoxin metodeista ja onhan prokkis täysin uudenlainen koko firmalle (vrt. Remedyn co-op-pelikokeilut).

On toisaalta kasvun ja kehittymisen kannalta mieluista, että Paradoxin vahvan ydinportfolion (HOI, Stellaris, EU, CK, CS, ja muut pienemmät pelit kuten Age of Wonders jne.) rinnalle halutaan uutta IP:tä, hanke mikä nykypelimaailmassa on suorastaan rohkeaa useiden toimijoiden linnoittautuessa vanhojen IP:n lypsämiseen (ei siinä, etteikö Paradoxikin ottaisi kaiken irti vahvoista IP:stään). Mutta toisaalta tämä on johtanut myös lukuisiin huteihin, kalliisiin investointeihin ja turhiin yritysostoihin. Toisaalta ei se sitä sano, etteikö jokin sohaisu voisi nousta uudeksi kasvun tukipilariksi. Tai ainakin vaikuta lupaavalta, kuten vaihtelevan vastaanoton saanut Millenia jolla on kuitenkin lukemani perusteella ihan mielenkiintoinen uusi ote 4X-genreen mitä jatkojalostaa.

Seuraava kynsienpureskelun paikka taitaakin olla Prison Architect kakkosen vastaanotto, jos peli pääsee ulos syyskuussa suunnitellusti uuden kehittäjän luotsaamana.

4 tykkäystä

Ehdin vihdoin lukea (Blummalla oli transkriptio tästä) / kuunnella Paradoxin järjestämän syväsukelluksen yhtiöön viime vuoden toukokuulta. Tätä ei ole aiemmin ilmeisesti ketjuun jaettu, koska systeemi ei varoita saman linkin uudelleenlinkkaamisesta. :smiley:

Hyvä katsaus strategiaan, filosofiaan, Paradoxin yhteisöön ja pelaajiin sekä miten pelejä tehdään.

Lopussa oli myös muutama mielenkiintoinen nosto DLC-mallin kannattavuudesta.

Paradoxin ydinportfolion muodostavat Hearts of Iron, Stellaris, Cities Skylines, Europa Universales ja Crusader Kings. Ydinpelin päälle tulevat DLC:t pidentävät myyntihäntää valtavasti. Eikä pitäisi puhua edes hännästä: ydinpelit ovat kasvaneet 15 % vuosivauhtia edes ilman jatko-osia. Pelien kannattavuus, vaikka niitä tekeville studioille allokoidaan korporaatiokuluja, on päälle 60 % (liikevoittomarginaali jos ymmärsin oikein). Kaiken kukkuraksi riskit ovat hallittuja, sillä IP:t on vahvoja ja panostuksia lisätään suosion kasvun mukaan.

Kiitos kohtuullisten tuotantokustannusten (keskimäärin peli on kylläkin kehitteillä viitisen vuotta ennen julkaisua) ja omajulkaisun, pelit maksavat itsensä takaisin kohtuullisen nopeasti ja muuttuvat parhaimmillaan DLC-mallilla livepeleiksi ja kultakaivoksiksi.

Tämä erottaa Paradoxin monesta muusta pelifirmasta, jotka tekevät ehkä muutaman DLC:n peliin ja peli on aikalailla lopullinen versionsa julkaisuhetkellä. Myyntihännät ovat pidentyneet, mutta myynti painottuu edelleen julkaisuhetkeen. Paradoxin pelit voivat muutamien vuosien päästä näyttää jo ihan erilaisilta, ja kovemmalla hintalapulla. Ja tehdä uusia myyntiennätyksiä.

Paradoxin retentio eli kyky pitää pelaajat pelaamassa on melkoisen hyvä.

Tietysti nyt kasvun kannalta haaste on saada useampi kuin viisi tukijalkaa taloon. Victoria 3 on lupaavin kandidaatti, CS 2 pitää korjata ensin jotta se saadaan kunnon livepeliksi. :smiley:

9 tykkäystä

Tämä on jotenkin hauskasti sanottu mikäli muistaa kuinka Paradox ja tähtikehittäjä Johan Andersson lyttäsivät Vicky 3 -peliprojektin suuresta fanipaineesta huolimatta. Vic 2 kun ei myynyt kummoisesti ja Paradoxilla koettiin että Victoriamaiset simulaatiopelit ovat liian rajuja pelaajakannalle ja Crusader Kings 3 hahmotarinapelit ja EU 4 tapaiset ”paina nappia, saat 5% lisää vahinkoa” -kevytpelit ovat firman tulevaisuus. Stellaris käytännössä uudelleensuunniteltiin puhtaalta pöydältä 2.0 simulaatiomaisuuden vähentämiseksi olemaan Europa Universalis in space.

Lopulta fanit ja innokkaimmat sisäiset lobbarit voittivat ja pitkin hampain myönnettin lupa Victoria kolmoseen. Olisi hienoa jos siitä saataisiin tosiaan firmalle uusi tukijalka Paradoxin omasta vastustuksesta huolimatta.

8 tykkäystä

Ei ole kyllä missään nimessä osuva analyysi Europa Universalis pelisarjasta. Kyseessä on Grand Strategy- pelityypin peli, jossa on massiivinen määrä erilaisia vipstaakeja joista vetää.

Otos yli kymmenen vuoden takaisesta arvostelusta, jonka jälkeen peliin on julkaistu lukematon määrä peliä laajentavia lisäosia:

Europa Universalis IV on peli, jonka suuremman suosion voi estää vain sen pelottavuus. Se on valtava, yksityiskohtainen ja hillittömän syvä strategiapeli, jossa otetaan mikä tahansa aikoinaan oikeasti olemassa ollut valtio ja luotsataan sitä 1400-luvun puolesta välistä 400 vuotta eteenpäin.

6 tykkäystä

Kyllä se peli oikeasti toimii niin, että kattelet yläruutua odottaen kuinka sun hallitsija luo säännöllisesti sulle mobiilipelityylisesti kolmea erilaista manatyyppiä, joita sit käytät erilaisten bonusnappien painamiseen. Nämä bonukset auttavat pitkälti vain siinä, että pystyt maalaamaan maailmankarttaa sun värillä aiempaa hieman tehokkaammin. Peli on Paradoxin helpoimmasta päästä, koska Johan Andersson ei osaa tehdä mitään tuon monimutkaisempaa pelimekaniikkaa. Jokainen DLC tuo vain uuden bonusnapin, tekemättä itse pelistä kuitenkaan kovinkaan paljoa syvällisempää tai mielenkiintoisempaa.

Löytyy joku satoja tunteja peliaikaa EU nelosesta ja kolmosesta myös, joten luulen tietäväni aiheesta enemmän kuin Pelaaja.fi:n likainen kasuaali. :cowboy_hat_face:

5 tykkäystä

Grand strategy pelit voi olla monimutkaisia, vaikeita tai vain raskaita. Pelaajaryhmä on lopulta samaa lomittuvaa kapeaa nicheä, prosentteja prosenteissa, riippumatta millaisia henkilökohtaisia vuoria pelaaja kiipeää. Crusader Kings II sen tyylikkäimmin paalutti miten pieni paino sanalla strategy voi olla. Grand Experience on lopulta mikä niissä myy ja puhuttelee.

Toki olisi kivaa jos ihmiset tykkäisi enemmän Victoria 3 tyylisistä peleistä ja oikeasti hienoista elokuvista, kirjoista tai mistä vain.

2 tykkäystä

Paradox Interactive cancels the release of Life by You which impacts the second quarter with MSEK 208 in a write-down :see_no_evil:

7 tykkäystä

Perässä tulossa Tectonicin sulkeminen? Positiivisena kai voi ajatella että enää ei ole kehitys projekteja joita voi perua… :man_facepalming:. Ei taida tässä markkinassa olla ostajaakaan tuolle studiolle.

Kyllähän tämä nyt näyttää että tämä vuosi on menossa penkin alle. Omia ei ole jäljellä ja putkessa on Prison Architect 2 jonka uskon tulevan syksyllä mutta Vampiresta en ole niin varma mitä kehitystä on seurannut ja nyt kun portit on pistetty kiinni. Ja vaikka tulisi niin kyllä sen pitäisi venyä uskomattomiin että pelastaisi tämän vuoden.

Varatoimarin kommentit aiheesta:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/life-by-you-is-cancelled.1688889/

That’s why we’ve opted to delay it twice, to give the studio and the game a fair shot at realizing the potential we saw. For each delay we made, we’ve seen incremental improvements, which in hindsight may well have led us to focus on details rather than the whole picture.

A few weeks back, we decided to hold off on an Early Access release in order to re-evaluate Life by You, as we still felt that the game was lacking in some key areas. Though a time extension was an option, once we took that pause to get a wider view of the game, it became clear to us that the road leading to a release that we felt confident about was far too long and uncertain.

5 tykkäystä

Ympärillä on paljon puhetta, ettei Life by Yousta kukaan odottanut mitään. Olen itse henkilökohtaisesti hieman eri mieltä tästä. Minun mielestä Life by You olisi ollut aivan loistava lisä Paradoxin rosteriin. Jos ottaa esimerkiksi Simsin, niin mikä ensimmäisenä hyppää silmille? 20 miljonaa erilaista DLC:tä. Monetisaatio malli olisi ollut ominta omaa ja kun Paradoxille annetaan tilaisuus niin kyllä jokainen roskapönttö saadaan jonkun uudelleen brändätyn DLC:n nimen taakse. Toisena genre on aivan kokonaan Simsin hallussa. Yritin vähän kaivella onko genren sisällä mitään kilpailua ja en mitään löytänyt.

Toinen kiinostava aspekti olisi ollut kasuaalimpien pelaajien tavoittaminen. PCGamesN:n mukaan Sims 4 lisäosineen oli tuottanut vuoteen 2019 mennessä miljardin liikevaihtoa. Sims 4:n julkaisusta on nyt kulunut ~10 vuotta, niin kyllä sinne kilpailija olisi mahtunut. Oisko kasuaalien tavoittamisesta isossa kuvassa hyötyä? Ei varmaan, vaikea uskoa että sieltä olisi mitään ristiinmyyntiä tullut.

“Kasuaaleissa” pelaajissa on myös se hyvä puoli että ne eivät välttämättä vaadi niin paljoa kun HC pelaajat jolloin vähän “sinnepäin” olisi myös mennyt. Lisäksi heidän kukkaronnyörit saattavat olla hieman löysemmät. Tämä nyt oli ihan omaa spekulaatiota ilman mitään faktaa.

Mutta olisiko Life by You koskaan lunastanut näitä odotuksia… tuskin? Olisiko tällä ollut mitään uutta annettavaa genrelle? En tiedä. En itse ainakaan keksi minkälaisella kulmalla tämän tyylistä peliä lähtisi kehittämään että se erottuisi Simsistä.

…mutta kyllä sille olisi ollut paikka siinä Simsin kyljessä. Jos ei Life by Youlle niin ehkä Life by You 2:lle?

Tosiaan Tectonicin sulkeminen oli ilmoitettu tiistaina. Työllisti 24 henkilöä.

2 tykkäystä