Osallistun osaltani myös keskusteluun nyt, kun ST alkaa laajentumaan isommille markkinoille.
Olen nyt pelaillut peliä myös toista viikkoa ja olen kohdannut ensimmäiset taistelut, joihin olen jäänyt jumiin. Tehtävistä olisi varmasti päässyt nopeasti eteenpäin, jos olisin käyttänyt peliin enemmän rahaa, mutta riittävän ajan kanssa tehtävät on saanut lopulta suoritettua. Vaikka tehtäviin on jäänyt jumiin, niin ainakin itse pidän haasteesta ja koen etenemisen palkitsevana, varsinkin kun löydän toimivan hahmo kokoonpanon. Houkutusta rahankäyttöön ei ole tämän pelin osalta oikeastaan vielä tullut. Kokeilin, miten rahankäyttö pelissä toimii, joten tein tuon 0,99€ oston, joka toimi erittäin hyvin. Sosiaalisuus ja kilpailullisuus voisi lisätä rahankäyttöäni. Yhteinen päivittäisen bossin kaataminen ei ole varsinaisesti houkutellut.
Positiiviset ja toimivat ominaisuudet ovat mielestäni päivittäin uusiutuva portaali ja päivittäiset questit. Questit tuntuvat kuitenkin olevat samat päivittäin, joten ne ainakin itselleni ovat käyneet hieman tylsäksi näinkin lyhyellä ajalla, mutta olen ne käynyt silti uskollisesti tekemässä päivittäin. Portaali sen sijaan on helpohko, mutta antaa päivittäin pelattavaa, vaikka itse tarina onkin jumissa. Olen käyttänyt peliin päivittäin keskimäärin 15-20min, joka on mielestäni uudelle pelille melko hyvin, sillä en ole mobiilipelien suurkäyttäjä. Positiivista on myös pelin ulkoasu ja peli ei ole minulla vielä kertaakaan kaatunut.
Odotukset pelin osalta? En odota pelistä mitään suurempaa menestystä. Uskoisin, kun seuraava ST kausi julkaistaan, niin nostetta pelille on kuitenkin tarjolla. Avaan alempana hieman lisää ja toivoisin pelin potentiaalista ja heikkouksista lisää keskustelua.
Perusteluita näkemykselleni: Teema on varmaan yksi parhaista tällä hetkellä. ST taitaa(?) olla yksi odotetuimmista sarjoista Netflixissä. Itse ainakin odotan ST:n ja Cobra Kai:n uusia kausia. Peli on jo nyt toimiva ja levittäytymässä uusille markkinoille. Uutta kautta odotellessa on aikaa testata, kehittää ja parannella peliä. Olen itse kokenut halua palata pelin pariin päivittäin ja pelattavaa on riittänyt kahvitauolle sopivasti, joten ainakin tällaiselle casual pelaajalle on tekemistä sopivasti.
Vaikka en vielä odota peliltä isoa menestystä, niin en usko pelin floppaamiseenkaan. Muutamalla toimivalla pelillä NG todenäköisesti pysyy ±0 tilanteessa, joka on jo tappiollisia vuosia parempi. Uusia pelejä on kehityksessä, joten näkisin ST:n näyttävän nyt positiivista suuntaa tulevaisuudelle. Tästä johtuen olen hypännyt hyvin pienellä osakemäärällä omistajaksi. Mitä ajatuksia muilla?