Peliyhtiö Next Games

Mä olen kanssa tykännyt pelistä ja tuntuu että on selkeää milloin tulee itsellä ainakin eteen se rahan iskeminenpöytään, jotta pääsisi eteenpäin. Toisin sanoen uskon, että monetisaatio toimii tässä mainiosti.

Olen päässyt melko pitkälle ilman ostoksia, tai no huvikseni heitin 0,99€ talkoisiin!, ja fiilinki on, että olisi tämä voinut olla hitaampaakin ilman, että minua olisi hirveästi harmittanut. Jos pääsee etenemään pelissä tarpeeksi pitkälle niin saa jo päivittäin niin paljon hahmojen kehityspisteitä, ettei tarvitse kovinkaan pitkään odottaa kunnes hahmojen powerit on nousseet uudelle levelille. Nyt tosin kun pitäisi useampia hahmoja kellottaa lvl 80=>81, niin tässä on aika selkeä ensimmäinen vauhtihidaste koska se vaatii jo 600 niitä “green goo” itemejä. Veikkaan, että just tässä haluaa jos haluaa alkaa käyttämään vähän enemmän fyffeä nopeuttaakseen etenemistä.

Toinen homma, jonka olen havainnut, että kolmen tähden hahmoja tulee todella vähän luonnollisesti, joten niidenkin hankkiminen voi olla jollekin hyvä motivaattori.

Killassa on jo hurjia pelaajia, jotka varmasti ovat lykänneet rahaa pöytään. Yhdellä herralla on 58967 poweria kun itellä on 13347 eli melkoinen setti. Yhteispelaamista voidaan varmasti jalostaa kiinnostavammaksi kun nyt löytyy vain se boss ladderi, jota voidaan hakata eteenpäin.

Pelin kultarahoille en vaan keksi mitään käyttöä ainakaan sillä tasolla, jota sitä kertyy. Tällä hetkellä mulla on päälle 6 miltsiä eikä niillä tee oikein mitään? Noh aika kertoo mitä niillä voidaan tehdä.

Kaiken kaikkian odotan innolla, miten tämä tästä lähtee koska odotukseni ovat viritetty melko korkealle :smiley:

8 tykkäystä

Itselle on yleisesti eri alustoilla pelatessa syntynyt sellainen kuva, että iso numero ja kultasymboli vieressä on sellainen default, mikä yläkulmassa nykypeleissä kuuluu näkyä. :grin:

Vakavasti ottaen, kun aloittavan pelaajan huomio kiinnitetään pelin pitää olla palkitseva. Sitten on green goon vastakohtana dollariin sitomaton pikselikulta valuuttataulukon toisessa päässä. Oletettavasti peli joka vielä heittää ovesta astuessa syliin kasan kultarahoja eikä vaikkapa silakoita tai oransseja heksagoneja, tekee alitajuntaan paremman ensivaikutelman (vielä kun pelin yksi tavoite on liikuttaa jotain dollaria muistuttavaa toiseen suuntaan).

Miljoona kärpästä tai pelitaloa ei voi kai olla väärässä.

4 tykkäystä

Teemu Huuhtanen kertoi 13.8., että Stranger Things -pelin lanseeraus on lähtenyt hyvin käyntiin koemarkkina-alueilla. Tämä on totta, kun katsoo App Annien Grossing-data, Android. Eilen Kanadassa (punainen käyrä) roolipelien sija 184. Huippu tässä on toistaiseksi 10.8 eli juuri ennen osaria ja sopivasti Suomessa (vaaleankeltainen käyrä) hyvä startti juuri osarin aikaan.

Vertailukohtana No Man’s Land on Suomessa ollut koko Games-kategorian (Androind) grossing-tilastoissa sijoilla 119-418 edellisen 90 päivän aikana. Keskimäärin noin sija 250. ST:n pyörii sijoilla 226-514 (tummankeltainen käyrä).

Mitään tajunnan räjäyttävää tuloa ST ei siis koemarkkinoilla tarjoa. Noiden käyrien toivoisi olevan kaikkien nousevia. Odottavat tunnelmat.

9 tykkäystä

Uutta mainosta pukkaa

13 tykkäystä

Milloin kunnon traileri ulos?

Sensor Towerissa näyttäisi ST:n kohdalle ilmestyneen myös US maalistalle.

E: Lisätään vielä että myös Venäjä on tullut uutena listalle.

6 tykkäystä

Osallistun osaltani myös keskusteluun nyt, kun ST alkaa laajentumaan isommille markkinoille.

Olen nyt pelaillut peliä myös toista viikkoa ja olen kohdannut ensimmäiset taistelut, joihin olen jäänyt jumiin. Tehtävistä olisi varmasti päässyt nopeasti eteenpäin, jos olisin käyttänyt peliin enemmän rahaa, mutta riittävän ajan kanssa tehtävät on saanut lopulta suoritettua. Vaikka tehtäviin on jäänyt jumiin, niin ainakin itse pidän haasteesta ja koen etenemisen palkitsevana, varsinkin kun löydän toimivan hahmo kokoonpanon. Houkutusta rahankäyttöön ei ole tämän pelin osalta oikeastaan vielä tullut. Kokeilin, miten rahankäyttö pelissä toimii, joten tein tuon 0,99€ oston, joka toimi erittäin hyvin. Sosiaalisuus ja kilpailullisuus voisi lisätä rahankäyttöäni. Yhteinen päivittäisen bossin kaataminen ei ole varsinaisesti houkutellut.

Positiiviset ja toimivat ominaisuudet ovat mielestäni päivittäin uusiutuva portaali ja päivittäiset questit. Questit tuntuvat kuitenkin olevat samat päivittäin, joten ne ainakin itselleni ovat käyneet hieman tylsäksi näinkin lyhyellä ajalla, mutta olen ne käynyt silti uskollisesti tekemässä päivittäin. Portaali sen sijaan on helpohko, mutta antaa päivittäin pelattavaa, vaikka itse tarina onkin jumissa. Olen käyttänyt peliin päivittäin keskimäärin 15-20min, joka on mielestäni uudelle pelille melko hyvin, sillä en ole mobiilipelien suurkäyttäjä. Positiivista on myös pelin ulkoasu ja peli ei ole minulla vielä kertaakaan kaatunut.

Odotukset pelin osalta? En odota pelistä mitään suurempaa menestystä. Uskoisin, kun seuraava ST kausi julkaistaan, niin nostetta pelille on kuitenkin tarjolla. Avaan alempana hieman lisää ja toivoisin pelin potentiaalista ja heikkouksista lisää keskustelua.

Perusteluita näkemykselleni: Teema on varmaan yksi parhaista tällä hetkellä. ST taitaa(?) olla yksi odotetuimmista sarjoista Netflixissä. Itse ainakin odotan ST:n ja Cobra Kai:n uusia kausia. Peli on jo nyt toimiva ja levittäytymässä uusille markkinoille. Uutta kautta odotellessa on aikaa testata, kehittää ja parannella peliä. Olen itse kokenut halua palata pelin pariin päivittäin ja pelattavaa on riittänyt kahvitauolle sopivasti, joten ainakin tällaiselle casual pelaajalle on tekemistä sopivasti.

Vaikka en vielä odota peliltä isoa menestystä, niin en usko pelin floppaamiseenkaan. Muutamalla toimivalla pelillä NG todenäköisesti pysyy ±0 tilanteessa, joka on jo tappiollisia vuosia parempi. Uusia pelejä on kehityksessä, joten näkisin ST:n näyttävän nyt positiivista suuntaa tulevaisuudelle. Tästä johtuen olen hypännyt hyvin pienellä osakemäärällä omistajaksi. Mitä ajatuksia muilla? :slight_smile:

10 tykkäystä

Erittäin mielenkiintoinen tilanne kun vielä muistaa mitä Netflix sanonut markkinoille tulostaan.

Viime viikon pelitalokauppa näytti valuaatioon esimerkkiä.

3 tykkäystä

Google Play Storessa suosituin roolipeli-kategoriassa.

9 tykkäystä

Tuo on tilanne Suomessa. ST on ollut latausten piikkipaikalla lähes joka päivä lanseerauksestaan alkaen.

Rahastuksessa trendi on laskeva Suomessa. Mutta nythän on kyse vasta koemarkkinoinnista pienellä Suomen markkinakka, eikä tätä käyrää kannata liiemmin tuijotella. Mahdollinen hillotolppa on USA:ssa.

5 tykkäystä

Vielä ei juuri ole lukuja saatavilla, mutta 50k latausta on mennyt rikki Google Play kaupassa.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nextgames.strangerthings

Seuraavana vain odottamaan, että koska 100k raja menee rikki ja siitä voi jo vähän alkaa arvoimaan minkälaisen vastaanoton peli on saamassa jenkkimarkkinalla. :slight_smile:

8 tykkäystä

Näyttäisi vähän siltä, että pelin markkinointia ei ole vielä aloitettu jenkeissä.

  • Rating määrien kasvu on ollut vaisua,
    image
  • Discord serverin päivittäisten uusien jäsenten määrä ei ole kasvanut. (toisinkuin Elokuun alussa kun peliä markkinoitiin Kanadassa)
  • Discord esittelyissä ei ole viime viikoilta ketään jenkeistä. Jäsenet jotka ovat esittäytyneet ovat pääosin Kanadasta ja Suomesta.

Tämä käy ihan järkeen, että peliä ei ole alettu vielä markkinoimaan kun peliin ei ole tullut suurempaa päivitystä 50 päivään.

Mitä Next Games odottaa?

Tämä nyt on vain omaa spekulointia, mutta voisko Next Games odottaa uuden isomman päivityksen kanssa Netflixin Todum fan eventtiä, jossa olisi tarkoitus julkaista lisämateriaalia uudesta ST tuotantokaudesta?


1 tykkäys

Next Games on siirtymässä uuteen vaiheeseen kun Stranger Things siirtyy lähiaikoina julkaisuun myös Yhdysvalloissa ja koko EU:n alueella.

Siitä seuraakin se että Blade Runner, josta ei yhtiö itsekään odota selvästi suurta hittiä, jälkeen seuraavien pelien julkaisuun todennäköisesti vuosien aikajänne.

Yhtiön olisi mielestäni edelleen hyvä hieman alentaa viestintäänsä kun Inderesin haastatteluissa esim ennen pandemiaa aivan vuoden 2020 alussa (pandemia saattoi vaikuttaa) yhtiön toimitusjohtaja ilmoitti että Stranger Things julkaistaan vuoden 2020 aikana. Samoin tämän vuoden alussa Inderesin haastattelussa yhtiön toimitusjohtaja sanoo että haluamme antaa konservatiivisen näkemyksen miten vuosi menee viitaten 40m liikevaihtoennusteeseensa. Nyt on realistinen mahdollisuus negatiiviselle tulosvaroitukselle kun Stranger Things ei ole vieläkään julkaistu kaikkialla.

Olisi hyvä jos puheet muuttuisivat entistä realistisimmiksi kun edessä on pitkä vuosien matka näiden jälkeen seuraaviin julkaisuihin ja nämä haastattelut ovat ainoita tiedonlähteitä sillä matkalla.

9 tykkäystä

Next Gamesissa mietityttää myös maksut IP:stä. Onko kellään tietoa näiden suuruudesta ja ovatko ne osuus pelin myynnistä vai pelin voitosta?

Tuntuisi järjettömältä tehdä mitään muuta mallia kuin prosenttiosuus myynnistä.

Meidän arvio on, että nämä lisenssimaksut ovat viime vuosina olleet noin 5-10 % Next Gamesin liikevaihdosta. Ovat pääasiassa sidottuja myynnin kehitykseen.

Kirjoittelin tänään aamukatsaukseen Applen ja Epic Gamesin välisestä oikeudenkäynnistä, jolla voi parhaimmillaan olla merkittävä positiivinen vaikutus mobiilipeliyhtiöiden kannattavuuteen:

17 tykkäystä

Uusi ST päivitys näyttäisi olevan ulkona,

12 tykkäystä

Tässä pientä updatea Stranger thingsiin liittyen 8 viikon pelailun jälkeen.

Plussat:

  • Peli saanut pari päivitystä, jossa tullut lisää sisältöä ja bugi korjauksia

  • Peli tuntuu edelleen kiinnostavalta ja sitä tulee hakattua päivittäin

  • Omassa clubissa on 18/20 jäsentä josta kaikki yhtä lukuun ottamatta ovat kirjautuneet sisään viimeisen vuorokauden aikana. Olen tainnut potkaista ulos koko aikana 5 jäsentä ja uusia on tullut aina tilalle. Tosin nyt nämä pari paikkaa on ollut vähän pidempään auki, mutta Clubiin sisäänpääsy rajana on Chapter 5, joka tarkoittaa sitä, että pelaajan on pitänyt pelata peliä 2-3 viikkoa. Eli mikrotason havaintona pelillä vaikuttaa olevan hyvä retentio!

Miinukset:

  • Pelissä edelleen jonkin verran bugeja

  • Pitkässä juoksussa tähän tarvitaan lisää sisältöä

  • Melko paljon tismalleen samojen asioiden toistoa päivästä toiseen

Muut kommentit:

  • Monetisaatiosta en ole tehnyt vielä lopullista mielipidettä. Sopivassa hetkessä tupsahtavat 9,99€ tarjoukset on olleet hyviä ja niitä tullut napattua aika monta. Tässä kohtaa painaa ison osakepotin omaavan bias, joten vaikea sanoa miten peruspelaajat tämän näkevät. Normaalihintaiset paketit tarjoavat mielestäni liian vähän valueta pakettien hintoihin nähden.

  • Omassa clubissa on muitakin NG:n osakkeenomistajia, joten voi olla, että meidän clubi on tästä syystä keskivertoklubia aktiivisempi.

  • Kaiken kaikkiaan olen yleisesti ottaen edelleen luottavainen tämän casen suhteen ja uskon ten bäggeröinti mahdollisuuteen edelleen. Jos NG saavuttaisi ensi vuonna 100 miljoonan euron liikevaihdon ja tulosta tulisi 15 miljoonaa euroa, niin EV/S 5 ja PE 33 lukemilla putiikin arvo olisi 500 miljoonaa euroa eli noin 10 kertaa nykyarvon. Ne olisivat kohtuulliset kertoimet skaalautuvalle peliyhtiölle. Jos tämän skenaarion toteutumisen mahdollisuus on 20%, niin näen NG:n selkeästi positiivisen odotusarvon betsinä. Riskit luonnollisesti myös erittäin kovat.

  • Harvaa firmaa on tullut seurattua yhtä paljon ja tutkittua itse tuotteita yhtä syvällisesti, joten vaikka omalta osaltani on tullut laitettua ehkä liikaakin tähän kiinni riskiprofiilin huomioon ottaen, niin tuntuu että ei edes harmittaisi mahdottomasti vaikka tästä tulisikin täysi huti.

16 tykkäystä

ST julkaistu Ranskassa ja Briteissä. Briteissä vain Androidille.

4 tykkäystä

5-6 viikkoa pelanneen Free to Play -havaintoja:

  • Pelin vaikeusaste heittelee todella paljon, luultavasti tarkoituksella näin, jotta pelaajat ostaisivat etenemistä edistäviä paketteja. Labrassa tuli pysyvä seinä vastaan tasolla 100, jonne pääsin noin 25k power levelillä, vastuksella 1,3M eli balanssi pahasti hakusessa.

  • Uusin päivitys nerffasi skillsejä merkittävästi, mikä iski varsinkin allekirjoittaneen rosteriin todella pahasti. Erilaisia storeja on lisätty joka väliin, ja peli on menossa koko ajan enemmän Pay to Win -suuntaan hahmokorttien ostomahdollisuuksineen jne.

  • Uusin päivitys teki myös Daily Taskien suorittamisesta puuduttavampaa. Aiemmin viidestä questistä sai tarvittavat 100 pistettä nopeasti kasaan, nyt osasta saa vain 10 pistettä, minkä lisäksi ne on jaoteltu siten, että huonolla tuurilla et jonain päivänä saa tehtävää tehtyä (jos Boss Battlen ajoitus sakkaa), mikäli et ole valmis maksamaan uusille hahmoille soittelusta.

Jotenkin tuntuu siltä, että ahneus on vienyt voiton pelattavuuden kehittämisestä. Nerffien ajankohta on ymmärrettävä, koska siitä vasta soppa syntyisikin, jos olisivat sen toteuttaneet jenkkilanseerauksen jälkeen. En usko käyttäväni rahaa tähän peliin, joten luultavasti jossakin vaiheessa sitä ei enää jaksa edes avata, koska eteneminen on niin hidasta (chapter 7:n puolivälissä kirjoitushetkellä), eikä hahmoihin uskalla investoida resursseja, koska NG voi milloin tahansa taas muuttaa skillsejä ja tehdä joistakin hahmoista täysin turhia.

6 tykkäystä