Peliyhtiö Next Games

Esim. Supercellin Clash Royale perustuu jatkuvaan rotaatiota ja nerffiin. Sivutuotteena sitten syntynee pelaajienkin rotaatiota. Ehkä NG miettii omaa filosofiaansa vielä. Dunno.

Tuo lab wall itselläkin. Oletan että sidequestin kehitys jätetty odottamaan tönkösti, koska sitä oli helppo grindata loottiin, mikä joudutti pääkampanjaa.

Itsellä menossa Chapter 8, Mission 33.
Toistaiseksi tuo keskeneräinen labra ainoa oikea seinä. Muu peli on ollut free2playna haastava, mutta etenevä. En usko, että olen kohderyhmää kuluttajakunnassa tosin.

En tiedä onko tästä vielä Reddit/discord tai jotain kulttuuria mistä buildeja ja metodeita esim edellä mainitun CR kohdalla nykynuoret ilmeisesti tsekkailee halutessaan pärjätä. Se varmaan asia mikä nykypäivänä otetaan huomioon vaikeustason optimoinnissa.

Osakkeenomistajana toivon ahneuden vievän voiton. Koska mobiilin nykyisellä ansaintalogiikalla vaikea tehdä yksinpeliin konsolityylistä putkijuoksukampanjaa, missä kaikille löytyy sopiva oma vaikeustaso. :grin: Tai sitten tekee puhtaasti mainosrahoitteista äkkiä.

Toistaiseksi vanha RPG-sääntö, pidä parantaja ja shieldmaagi viritettynä possessa yhdistettynä alkututoriaalissa esiteltyyn Dustinin skilliin on vienyt hyvin eteenpäin, kun vain miettii missä järjestyksessä värit kääntelee.

5 tykkäystä

12 tykkäystä

Hmm :thinking: Virallinen (?) twittertili ei kerro tuosta USA-avauksesta vielä mitään. 36 seuraajaa. Ranskan julkaisu tuli eilen puun takaa. Taitaa mennä markkinointi ja palaajahankinta hyvin pienellä budjetilla.
https://twitter.com/STPuzzleTales

https://twitter.com/STPuzzleTales/status/1433686632180428801

3 tykkäystä

Nyt näkyy twitterissäkin. https://twitter.com/STPuzzleTales/status/1441030867233779712?s=20

2 tykkäystä

Ihmeen hiljaista on Next Gamesin tiedottamisrintamalla. Useita vuosia odotettu peli lanseerattiin tänään päämarkkinalle. En nyt pörssitiedotetta odota, mutta jotain somektiivisuutta kyllä. Tämä 37 seuraajan twittertili on aika näkymätön.

Tämä ketjukin on tosi hiljainen. Ei taida kovin moni foorumisti enää uskoa NG:n menestykseen. Riskinen sijoitus, mutta seuraavat kolme kuukautta näyttävät kannattiko tässä roikkua mukana.

Next Gamesin markkina-arvo/henkilö on vain 0,41 M€, kun Remedyllä luku on 1,88 M€ ja Roviolla 0,94 M€.

NG olisi tuolla mittarilla halpa ostos nyt.

4 tykkäystä

Voisikohan Netflixin Fan Event liittyä jotenkin tähän hiljaisuuteen? Tuleeko Netflixin kanssa yhteinen ulostulo tuolla tapahtumassa? See the Full Schedule for Our First-Ever Global Fan Event on September 25 - About Netflix

7 tykkäystä

Jotain ST-yllätystä lupaavat tuossa tapahtumassa:

7 tykkäystä

Jos näin olisi, niin eikö olisi ollut loogista odottaa julkaisun kanssa Fan Eventtiin? Mielestäni luokatonta viestintää/markkinointia firmalta.

Nyt kun jenkkilaunchi on tehty, niin palaan tähän aiempaan. Toivon tosiaan että NG:llä ja Netflixillä on launchin osalta markkinointiyhteistyötä, koska NG:n oma kassa ei pitkälle riitä. Uskon että asia on näin ja siitä syystä NG ei ole aloittanut vielä kummoista rummutusta. Onneksi tämä asia selviää tässä lähiaikoina ja deadline on mielestäni kun Stranger Thingsin Season 4 tulee Netflixiin. Jos pari viikkoa sen jälkeen ei olla nähty mitään, niin homma ei hyvältä näytä

5 tykkäystä

Oon pelannut melko aktiivisesti Suomen julkaisun jälkeen. Mun mielestä pelin progressiomalli on pahasti puutteellinen ja jopa rikki. Tästä hyvänä esimerkkinä se, että pelin discordista ja kaupan kommenteista löytyy paljon valitusta siitä että jossain kohtaa tulee seinä vastaan.

Hahmojen kehitys on todella hähmäistä. Ymmärrän kyllä logiikan miten se toimii mutta mielestäni siinä on vakava puute: jos päätät kehittää hahmon A niin tulet samalla uhranneeksi hahmot B ja C. Jos A osoittautuu vääräksi valinnaksi niin siinähän sitten oot hölmönä kun menetit jo muut vaihtoehdot. Voi mennä useita viikkoja saada tuo virhe paikattua. Mulle tää tuli märkänä rättinä naamalle kun uhrasin tietämättäni hyödyllisen hahmon kokeillakseni uutta hahmoa. Haluaisin vaihtaa hahmot takaisin, mutta jokainen päätös on lopullinen.

Pelaajan valintojen avuksi peli ei myöskään anna hahmoista mitään informaatiota. Pitää vaan tietää tyhjästä että jotkin hahmot saavat kykyihinsä päivityksiä myöhemmillä tasoilla ja jotkut eivät. Tossa aiemmin joku mainitsi myös viime patchin jossa jotkin hahmot paranivat ja jotkut huonontuivat. Tavallaan hyvä, mutta pelin progressiomallin takia se teki todella pahaa vahinkoa pelaajien hahmo-lineuppeihin

Pieniä bugeja, puutteita ja selittämättömiä asioita pelistä löytyy vielä kohtalaisen paljon. Tosin siitä hatun nosto että julkaisivat yhden bugifiksin isomman patchin jälkeen todella nopeasti. Toivottavasti sama aktiivinen korjailu jatkuu

Mun mielestä peli ei ole vielä valmis ja siksi mua järkyttää jenkkijulkaisu tässä kohtaa. Nään väistämättömänä sen, että uudet pelaajat viihtyvät (todella hyvin) pelin parissa ensimmäiset viikot ja sitten iskee seinä vastaan. Siinä kohtaa alkaa selvitä nykyisen progressiomallin puutteet.

Mä nään tän seinän lähes yhtä pahana ongelmana kuin aikanaan OW:n julkaisun yhteydessä tapahtuneet palveluiden kaatuilut joiden takia markkinointiin käytetyt rahat menivät hukkaan. En siis nää nytkään mitään järkeä markkinoida peliä joka muutaman viikon jälkeen lannistaa pelaajat ja saa heidät lopettaman kun tajuavat kuinka mahdotonta ja epäreilua pelissä on edetä ja “väärien” hahmojen kehittäminen poistaa muut hahmot rankaisuna, josta voi toki palautua pelaamalla n viikkoa lisää (jossa n kasvaa sitä mukaa kuinka korkeasta hahmon tasosta puhutaan). Porkkanan sijasta tää tuntuu siltä että saa vain keppiä sormille

Toivottavasti olen väärässä ja peli menestyy loistavasti :slight_smile: :crossed_fingers:

8 tykkäystä

Nyt alkaa näkyä kävijävirtaa myös Discordin puolella. Pelkästään tänään on tullut satoja uusia jäseniä kun aikaisemmin uusia jäseniä on tullut jotain kymmeniä päivässä.

8 tykkäystä

Minust genre mitä tämä pelikehittäjä julkaisee pelejä niin on kiinnostava. Pidän esimerkiksi kauhusta ja toiminta elokuvista. The Walking Dead TV sarja on aika hyvä minun mielestä. Stranger Things sarja on myös suhteellisen suosittu.

Ongelma vain on että en halua pelata kännykällä. Olen PC pelaaja.

Eilinen Tudum-tapahtuma varmisti, että ST season 4 tulee vuonna 2022. Nextflixin vetoapu Next Gamesilla näyttäisi nyt sitten tulevan hypestä, jota Tudum rummutti eilen TV-sarjalle. Next Gamesin ajoitus pelin USA-julkaisulle on ymmärrettävä. Peli on valmis ja NG tarvitsee tulovirtaa. NG ei voinut enää odottaa ensi vuoteen.

7 tykkäystä

Sijalla #41 näyttäisi olevan ST uusien pelien top listalla jenkeissä Google Play kaupassa,

Ihan ok alku ja Discordiin näyttäisi tulevan hyvällä vauhdilla uusia jäseniä. Nyt vain seuraamaan, että kuinka ST pysyy top listoilla ja kuinka top grossing käppyrät alkaa kehittymään.

Vetoapua tarvittaisiin myös Blade Runnerilta, mutta sen suhteen on ollut melko hiljaista viimeaikoina.

4 tykkäystä

myös UK nyt listoilla, top 20:ä uusissa peleissä. nyt kun on isot englanninkieliset maat hyvässä vauhdissa, tulee näkyvyyttä ihan eri lailla eri kanavissa.

6 tykkäystä

Reilu viikko pelattu suht. aktiivisesti ST Puzzle Talesia. Aikaisemmissa viesteissä mainittuja seiniä ja vaikeita kamppailua ilmeisesti nerfattiin viikonloppuna - erittäin hyvä asia.

Onhan tämä koukuttava peli, nyt nerffien jälkeen tuntuu reilummalta ja veikkaan että vaikuttaa positiivisesti. Jaksaa viihdyttää 30-45 min / päivä ja ilman maksujakin pärjää. Olen laittanut muutaman kympin oikeatakin rahaa, ei-osakkeenomistajana todennäköisesti maks. 5 €.

Pieniä bugeja vielä löytyy mutta en ole törmännyt mihinkään peliä rikkovaan.

Pelin yksityiskohtia ei selitetä kovinkaan hyvin, esim. hahmojen skilleistä, esineistä/boosteista ja näiden päivittämisestä ei juuri ohjeisteta, joku faniwiki olisi tarpeen.

Clubipuolta kannattaisi kehittää lisää, pari reilun minuutin pomotappelua / päivä jättää vähän ontoksi mutta epäilen että Nextillä on jo tähän suunnitelmia.

Yllättävän positiivinen esitys.

Lisäys: Nextin pitäisi nyt pöhistä tästä ja huolella - some on ihmeen hiljainen vaikka kyseessä on Stranger Things. FB @StrangerThingsPuzzleTales 73 tykkäystä, Twitter @STPuzzleTales 43 seuraajaa, Youtube ST Puzzle Tales trailer 609 katsojaa… Tyyntä myrskyn edellä?

8 tykkäystä

Taitaa nyt tulla niin paljon pelaajia eri maista, että pöhinää säästellään ja katsotaan ensin että kaikki toimii kovasti kasvavilla pelaajämäärillä.

7 tykkäystä

Briteistä 27.9. Sensor Towerin lukuja (android):

13 tykkäystä

Tässä vielä USA:n luvut Stranger Thingsin osalta (android) tänään.
Yhtään euroahan näistä ei tule.

4 tykkäystä

Netflix ostanut ensimmäisen pelistudion ja tuo kilpailevia Stranger Things pelejä tarjolle.

7 tykkäystä