Peliyhtiö Next Games

Hyvä pointti. Markkinoinnissa ei kyllä ole Netflix ojentanut auttavaa kättään. Somepöhinä on hyvin vaatimatonta.

3 tykkäystä

On vaikeaa tehdä pelejä, joista ihmiset haluavat maksaa. On vielä paljon, paljon vaikeampaa tehdä pelejä, joiden käyttäjähankintakustannukset on pienemmät kuin pelin tuotto. Sensor Towerin liikevaihtoluvut yksin eivät kerro juurikaan tuotteiden kannattavuudesta, pitäisi tietää myös kuinka paljon yhden pelaajan hankinta maksaa. User aquisition cost on se, mikä tappaa pelien kannattavuuden.

7 tykkäystä

Ei tämä nyt hyvältä näytä USAssa ST:n osalta. Kaikkien pelien osalta tuotoissa ei ole edes sijoitusta. Se on vain ajan kysymys, kun ilmoittavat, että 40 milj. ei tule. Tippuuko 10 vai 20 prosenttia? Meneekö takaisin 75 senttiin?

Itse en maksaisi yhdystäkään pelistä mitään, jos sen voi pelaamalla päästä. Candy Crush taitaa olla yksi tuottoisimmista peleistä. Pelasin sitä aikoinaan melkeen 3000 kenttää ja en ostanut mitään. Nykyisin ihmiset taitaa olla tyyppiä kaikki minulle heti välittömästi ja ei viitsitä nähdä vaivaa, että pelataan ilman apuja.

1 tykkäys

Kävin läpi yhtiön tilinpäätökset H1 2020 - H1 2021.

H1 2020 H2 2020 H1 2021
LV 14,4 meur 12,8 meur 12,3 meur
Bruttokate-% 52,1 % 52,3 % 51,2 %
“Asiakashankinta” 1,50 1,49 1,47
Burn rate -1,1 meur -1,9 meur -2,9 meur
Kassa 4,9 meur

“Asiakashankinnalla” tarkoitan tuossa sitä, että kuinka monta euroa on saatu bruttokatetta yhden euron markkinointiin panostetulla eurolla.

“Asiakashinnan” olen laskenut tilinpäätösten julkaisuliiketoiminnan bruttokate / myynnin ja markkinoinnin kuluilla.

Bruttokate-% on siis bruttokate / lv. Yhtiö on ilmoittanut, että bruttokate on liikevaihto oikaistuna serveri kuluilla, jakelijoiden (Google ja Applen) osuudella, sekä
lisenssiin liittyvillä kuluilla ja poistoilla.

Yllä esitetyissä luvuista voisi päätellä, että H1 2021 aikana olisi maksettu jokin uuden pelin lisenssisopimus, koska periaatteessa kulurakenteessa ei pitäisi olla hirveitä muutoksia ja bruttokate-%, lv ja “asiakashinta” on suht samat verrattuna H2 2020 ja H1 2021. Näin ollen voidaan todeta, että kassan palamistahti on noin 2 miljoonaa euroa per vuosipuolikas.

Nyt kun mietitään sitten sitä, että miten tämä kassan palaminen saataisiin loppumaan, jolloin uuden annin ja muutenkin lisärahoituksen riski lähtisi pois, tulisi ST:n tuoda tämä 2 miljoonaa per vuosipuolikas positiivista kassavirtaa vähintään.

Lähdin laskemaan tätä auki ja jos tehdään seuraavat oletukset:

  • ST:n bruttokate-% tulee olemaan sama kuin Walking Dead peleillä, eli lisenssimaksun suuruus olisi sama, eli bruttokateprosentti olisi tuo 51%
  • ST:n IP:n arvo olisi sen verran parempi, että yhdellä markkinointieurolla saataisiin 1,6 euroa takaisin (H1 2020 se oli Walking Dead peleissä 1,5, H2 2020 1,49 ja H1 2021 1,47)
  • Näin ollen NG:n tulisi laittaa ST:n markkinointiin rahaa 3,4 meur, että he saisi 5,44 meur bruttokatetta, jolloin ST:n liikevaihto tulisi olla 10,63 meur / vuosipuolikas. Tähän Ovaskaisen 3 miljoonan laina juuri riittäisi :slight_smile:

Yhtiön kulurakenteeseen ei tietääkseni pitäisi tulla hirveitä muutoksia, kun he ovat ilmoittaneet, että henkilöstömäärää ei kasvateta ja nykyisiä uusia pelejä on jo tällä kulurakenteella tehty 2020 puolivälistä niin, että 50-60% työntekijöistä ollut niiden parissa, joten sieltäkään ei pitäisi tulla kulurakenteeseen isoja paineita.

Nyt kysymys kuuluu, että miten muut arvioi tuon ST:n IP:n arvon, että voisiko tuo “asiakashinta” olla parempi kuin 1,6 euroa vai onko se minun laskelmissa jo arvioitu liian optimistiseksi? (yhdellä markkinointi eurolla saadaan 1,6 euroa bruttokatetta).

Tuo kassan kääntäminen positiiviseksi on minusta nyt ensiarvoisen tärkeää, jotta päästään “käänneyhtiöstä” oikeaksi “kasvuyhtiöksi”

13 tykkäystä

Yhtiö aktivoi peliensä tuotantovaiheen kulut taseeseen tulevien vuosien murheiksi ja julkaisun jälkeiset päivitys ja ylläpitokulut kirjataan markkinointikuluiksi.

5 tykkäystä

Tämän takia nostinkin rahavirtojen (kassatilanteen) muutokset, enkä tulosta. Tuloksessa nämä aktivoinnit ei näy, mutta rahavirroissa/kassan muutoksessa kaikki kulut (mukaan lukien tuotekehityskulut) ovat mukana. Esim. H1 2021 rahavirtalaskelma:

Rahat ja pankkisaamiset 31.12.2020 4,3 meur

  • Liiketoiminnan nettorahavirta + 0,6 meur
  • Investointien rahavirta - 3,6 meur (nämä ovat niitä aktivoituja tuotekehityskuluja)
  • Rahoituksen rahavirta + 3,5 meur (sisältää suunnatun osakeannin)

Rahat ja pankkisaamiset 31.7.2021 4,9 meur.

Toisin sanoen, vaikka annista tuli 3,5 miljoonaa rahaa lisää, niin kassatilanne parani vain 0,6 meur (yhtiön kassa paloi 2,9 meur (liiketoiminnan nettorahavirrat + investointien rahavirrat) tai vaihtoehtoisesti rahat ja pankkisaamiset 31.12.2020 + rahoituksen rahavirta - rahat ja pankkisaamiset 31.7.2021)).

H1 2021 raportissa aineettomat hyödykkeet kasvoi 2,5 meur. Tätä pohdin, että onko tämä koko 2,5 meur nousu joku ostettu lisenssi vai onko osa tästä noususta osa IFRS standardin mukaista arvontestauksen mukaista nousua? En osaa sanoa.

H2 2020 kassan palaminen oli 1,9 meur, joten oletan, että se voisi olla hyvä benchmark ennen ST:tä tilanteesta, paljonko ST:stä tulisi saada positiivista kassavirtaa, jotta kassa ei enää kuihtuisi, joten vähintään 2 miljoonaa tulisi saada lisää positiivista kassavirtaa. Tämän avulla yhtiö maksuvalmius stabilisoituisi. Tietenkin pitää muistaa, että tulevia lainojen lyhennyksiä ei vielä ST:n 2 meur positiivinen kassavirta kata, eikä sitä, mikäli yhtiön kulurakenne kasvaa kiinteiden kulujen osalta, joten tuo 2 meur on vain minimivaatimus, että kassa ei kuihdu.

Aikaisemmin laskin jo, että arviolta 10,63 meur tarvitaan liikevaihtoa per vuosipuolikas, että siitä syntyy tuo 2 meur positiivista kassavirtaa. No paljonko sitten tarvitaan esim. latausmääriä, että tuohon 10,63 meur liikevaihtoon päästään per vuosipuolikas.

01/2020-06/2021 aikana Walking Dead pelien ARPDAU on ollut keskimäärin 0,34 €. Mikäli voitaisiin olettaa, että ST:n tunnusluku olisi sama, niin tarvittaisiin keskimäärin 170 000 aktiivista käyttäjää per päivä puolenvuoden aikana (170 000 * 0,34 * 180 = 10,4 meur). No, miten tämä 170 000 aktiivista päiväkäyttäjää saadaan kasaan. Itse voisin olettaa, että noin 5% pelin lataajista jäisi aktiivisiksi päiväkäyttäjiksi keskimäärin puolenvuoden ajaksi, joten latausmäärät tulisi olla 3,4 milj. Tällä hetkellä latauksia taitaa olla jotain 800 k - 1 milj. luokkaa, joten vielä tarvittaisiin näillä oletuksilla 2,5 miljoonaa lataus lisää ja nopeasti, jotta H1 2022 aikana kassatilanne lähtee paranemaan. Oletetaan, että Ovaskaisen lainasta on nyt jo käytetty 0,5 meur ja 2,5 meur jäljellä, joten yhdellä markkinointieurolla pitäisi saada yksi lataus. Kertokaa paremmin tietäjät, että onko tämä mahdollista?

Kun ST 4 kausi alkaa, niin tuo uusi 3,4 milj. latausta saadaan varmasti uusiksi ja jos taas heistä 5 % jää keskimäärin puoleksi vuodeksi pelaamaan ja ARPDAU olisi tuo 0,34 € niin H2 2022 tilannekin on pelastettu (tässä skenaariossa kaikki pelaajat, jotka ovat ladanneet pelin ennen ST 4 alkua voisi jopa lopettaa kokonaan pelin pelaamisen ja silti saadaan tuo 2 meur positiivista kassavirtaa kasaan).

Tässä on oma näkemys omilla oletuksilla, jotka tulisi vähintään tapahtua ja kaikki tätä paremmat tilanteet ovat vain iso iso iso plussa, joka toisi taas meille sijoittajille tuottoa ja omistaja-arvoa. Viimeisenä asiana on se, että nyt kuluva H2 2021 tulee varmasti vielä polttamaan kassaa sen 1-2 meur, joten vuodelle 2022 lähdetään kassatilanteesta - 2,3 + mitä Ovaskaisen lainasta on vielä jäljellä 31.12.2021. Tietenkin, jos joulukuussa tapahtuisi jo jotain odottamatonta ja joulukuu olisi ilmiömäinen ja kassavirta positiivinen niin tämähän olisi joulunihme, mutta vuodesta 2022 alkaen pitäisi yhtiön jo alkaa omistaja-arvoa luomaan näillä odotuksilla, kun kassatilanne kääntyy positiiviseksi.

9 tykkäystä

Mielelläni kuulisin muilta, että miten te näette nuo minun oletukset. Ovatko ne liian optimistisia vai pessimistisiä? Mitkä ovat teidän oletukset verrattuna omiini? Tämän avulla voisi taas vähän paremmin hahmottaa omaa näkemystä yhtiöstä ja mihin sillä on mahdollisuuksia ja millä todennäköisyyksillä. Tuleeko tässä tilanteessa nyt odottaa vai ei. Huhtanen kommentoikin H1 2021 Aten haastattelussa, että “odottaminen on hyvästä, vaikka se tuntuukin pahalle” :smiley: Ja tätä se kyllä onkin, mutta mikäli tunnelin päässä on valoa ja nuo minun esittämät oletukset ovat teidänkin mielestä realistisia, niin ei kait tässä sitten muu auta kuin odottaa ja roikkua kelkassa mukana.

1 tykkäys

Lisäsin tuohon vielä arvion velkojen rasituksesta. Ovaskaisen 3 miljoona euroa kuuden prosentin korolla tekee pelkästään korkokuluina 180 000 euroa vuodessa. Jos Bruttokate on 51,2%, tuo korko siis tarvitsee noin 350 000 euron liikevaihdon (+ veroihin menevät varat yms.). Jos noita velkoja on enemmänkin niin jo niiden korot syö melkoisen osan voitoista, velkojen lyhennyksestä puhumattakaan.

2 tykkäystä

Muuten yksi huomio - Google Play storessa ST arvostelujen määrä pudonnut tänään 500:lla 10,000+ → 9500 tms. Ihan vaan mielenkiinnosta osaako joku sanoa syytä?

2 tykkäystä

Näyttää, että tuon avulla on saatu arvostelut sinne 4.4 mitä eilen kaipailtiin :smiley: , mutta tosiaan, osaako joku kertoa paremmin syytä, että miksi niitä huonoja arvosteluja on poistettu ja millä perusteella? Eilen arvosana oli 4.2-4.3 riippuen monen aikaa tilannetta kävi katsomassa ja arvosteluiden kokonaismäärä oli se 10 k.

2 tykkäystä

No taisin keksiä syyn, tuolla oli jonkinlainen kasa 1-tähden arvosteluja joissa nillitettiin ST ip:n poistamista Dead by Daylightista, äkkiä selaamalla niitä ei enää löydy.

4 tykkäystä

Tuo on totta, joka unohtunut omista laskuista, joten ST:n lv pitäisi olla 10,98 meur per vuosipuolikas. Veroistahan NG:n ei tarvitse välittää, koska tappioita on kyllä mitä vähentää vielä vuosiksi eteenpäin.

Kun pohtii tarkemmin NG:n kassatilannetta, niin tajuaa sen, että kassaa riittää vielä 12 kuukautta, mikäli ST:hen ei laiteta sentin senttiä (Ovaskaisen laina oli vain ST:hen). Tilanne muuttuu, kun ST:hen aletaan markkinoimaan. Mikäli markkinointiin laitettu euro tulisin negatiivisena takaisin esim. vain 0,5 kertoimella, niin 6 kk päästä NG:n kassa olisi enää 2,3 meur sekä Ovaskaisen 1,5 meur (ja NG olisi jo velkaa Ovaskaiselle sen 1,5 meur). Tässä tilanteessa nettokassa alkaisi olemaan jo käytännössä nolla.

Nyt ymmärtää NG:n rauhallisen ja hitaan lanseerauksen ja markkinoinnin ST:n osalta, koska nyt ei yhtään markkinointieuroa saa tulla negatiivisena takaisin vaan kerroin tulisi olla se 1,6. Tämän takia Huhtanenkin on puhunut, että ST:tä kasvatetaan baby steps sen mukaan mitä analytiikka sanoo, koska yksinkertaisesti nyt ei ole varaa vain kokeilla. Nyt pitää osua tarkkuuskiväärillä bullseye tai ainakin ysin kehälle. Joten ollaan edelleen tilanteessa “odottaminen on hyvästä, vaikka se tuntuukin pahalle” ja toivoa, että yhtiö osaa hyödyntää erilaiset eventit sekä Netflixin kanssa olisi sitä markkinointisuunnitelmaa jo laadittu ja se olisi vakuuttava ja tehoksa NG:n näkökulmasta.

Edit: nämä kaikki ylläolevat laskelmat ovat tehty sen pohjalta, että Walking Dead pelit jatkavat nyt H2 2020 (lv 12,8 meur) ja H1 2021 (lv 12,3 meur) tahdilla, eikä näiden liikevaihto saa laskea. Mikäli Walking Dead pelien lv jatkaa vielä laskemista, niin yllä olevien ST:n minimitavoitteiden luvut ovat sitten jo liian alhaisia.

10 tykkäystä

Kiitos loistavasta analyysistä! Tämä kyllä puoltaa kysymyksen, että miten ihmeessä se 40M€ saadaan kasaan tänä vuonna jos markkinointiin ei “uskalleta” tai voida laittaa niitä euroja…?

1 tykkäys

Otetaan vielä yksi laskuharjoitus ja lopetetaan sitten :slight_smile:

11/2021 12/2021 Yhteensä
Latausmäärä
keskimäärin
700 000 1 200 000
DAU 35 000 60 000 Oletus, että 5% lataajista jää päivittäiseksi käyttäjäksi
ARPDAU 0,34 0,34 Oletus, että ARDAU olisi sama kuin Walking Dead peleillä 01/2020-06/2021
Päivien lkm. 30 31
LV 357 000 € 632 400 € 989 400 €
Bruttokate 182 784 € 323 789 € 506 573 € 51,20 % Oletus, että bruttokate-% sama kuin H1 2021
Markkinointikulut 114 240 € 202 368 € 316 608 € 1,6 Oletus, että yhdellä markkinointieurolla saadaan 1,6 € bruttokatetta
Kassavirtavaikutus/käyttökate 68 544 € 121 421 € 189 965 € Walking Dead peleissä luku ollut H1 2020 1,5, H2 2020 1,49, H1 2021 1,47

Näillä luvuilla saataisiin loppuvuodeksi ST:n osalta vain 1 meur liikevaihto, mutta se tehtäisiin kannattavasti, että kassavirta/käyttökate pysyisi ST:n julkaisutoiminnassa positiivisena. Joten Walking Dead pelit tekee sen 25 meur (12,3 + 12,7) liikevaihtoa ja ST tekisi tällä laskelmalla vain 1 meur liikevaihtoa, joten 2021 lv jäisi 26 meur. Tämä ST laskelma tosin tehty vain minun aiemmin tekemillä oletuksilla, joten tämä voi ja toivottavasti menee myös paljon alakanttiin. Tammikuun 2022 loppuun mennessä pitäisi saada se 3,5 miljoonaa latausta, jotta pääsisimme H1 2022 osalta sitten näillä oletuksilla siihen 2 meur positiiviseen kassavirtaan ST:n osalta. Mitäs ajatuksia herättää?

8 tykkäystä

Älyttömän hyvää pohdintaa!! Nään myös tilanteen juuri tuollaisena. Baby steps kuulostaa hyvältä tässä kohtaa.

Itse olen ollut mukana varmaan jostakin 2017 asti. Ennen Our Worldin julkaisua anyways. Yhden hienon onnistumisen jälkeen ajattelin, että hyvällä todennäköisyydellä se tapahtuu uudelleen. Vaan eipä se ihan niin sitten mennytkään seuraavan pelin kohdalla. Silloin jäi kuva, että menestymisen sokaisemana haluttiin liian paljon liian nopeasti ja homma kosahti. Hyvä, että tällä kertaa edetään maltilla, joskin next gamesin tiedotus on erittäin kummallista ja herättää epäilyksiä.

Kuitenkin ST:n kohdalla tuli alkuun fiilis, että tästä saataisiin uusi hieno onnistuminen, niin kuin tapahtui no man’s landin kanssa. Siitä herääkin kysymys, että miten next games eteni ja toimi tuolloin no man’s landin aikaan ja ennen sen julkaisua? Itse en ollut junassa mukana, niin ei mitään hajua, että onko esimerkiksi toiminta kuulostanu vähintäänkin yhtä oudolta ja epäilyttävältä silloinkin kuin nyt?

2 tykkäystä

onko tuo ylin rivi laskelmassasi kumulatiivinen latausmäärä?

Sitten olettaisin kyllä että tuota markkinointilainaa käytettäisiin isommin vuodenvaihteen kultakuukaudessa?

Sitten vielä, ainakin huuhtanen on puhunut ennätyshyvästä retentiosta, ehkä enemmänkin kuin 5% pelaa vielä kuukauden jälkeen?

4 tykkäystä

Joo ylin rivi on kumulatiivinen latausmäärä. No jos laskelmaa muutetaan niin, että joulukuun aikana keskimääräiseksi latausmääräksi saataisiin 1,6 miljoonaa (eli joulukuun alussa on kasassa se 1 miljoona ja joulukuun lopussa 2,2 miljoonaa) ja tuo retentio nostettaisiin 10%, mutta ARPDAU pysyisi 0,34 €, niin laskelma näyttää tältä:

11/2021 12/2021 Yhteensä
Latausmäärä
keskimäärin
700 000 1 600 000
DAU 70 000 160 000 Oletus, että 10% lataajista jää päivittäiseksi käyttäjäksi
ARPDAU 0,34 0,34 Oletus, että ARDAU olisi sama kuin Walking Dead peleillä 01/2020-06/2021
Päivien lkm. 30 31
LV 714 000 € 1 686 400 € 2 400 400 €
Bruttokate 365 568 € 863 437 € 1 229 005 € 51,20 % Oletus, että bruttokate-% sama kuin H1 2021
Markkinointikulut 228 480 € 539 648 € 768 128 € 1,6 Oletus, että yhdellä markkinointieurolla saadaan 1,6 € bruttokatetta
Kassavirtavaikutus 137 088 € 323 789 € 460 877 € Walking Dead peleissä luku ollut H1 2020 1,5, H2 2020 1,49, H1 2021 1,47

Luvut näyttää jo hieman paremmilta ja 30 meur lv voitaisiin saavuttaa (kaukana silti alkuperäisestä ohjeistuksesta)

Nyt teiltä, jotka olette pelanneet ST:tä sekä Walking Dead pelejä, niin miten koette sen, että käyttäisikö keskimäärinen kuluttaja ST:hen enemmän rahaa vai vähemmän kuin Walkin Dead peleihin. Tämä vaikuttaa tietenkin tuohon ARPDAU lukuun ja sitä kautta alariville. Miten pelimekanismi rohkaisee ST:n osalta avaamaan lompakkoa versus Walking Dead peleissä?

5 tykkäystä

Samalla kun kysellään kokemuksia niin olisi tosi kiva kuulla muiden markkinoilla olevien match 3-rpg -pelejen +/- verrattuna ST?

2 tykkäystä

Vielä tarkennus, oliko tuossa IOS mukana?

Se keräsi lokakuussa 30 tuhatta latausta, mutta tuli ulos vasta 27/28.10., ja nousi tasaisena pysyneelle tasolle vasta 28.10., eli ehti nakuttaa vain muutamassa päivässä tuon 30k.

Eli marraskuussa olisi sitten yli 350tuhatta latausta käyrien mukaan IOS
ja lisäksi lokakuussa saatiin jo 400tuhatta latausta Android, joten marraskuun alun lukema oli vähintään 750 000.

Sitten vielä lisätyt maat tuohon niin keskiarvo marraskuulle pitäisi olla korkeampi mielestäni, kuin laskelmassasi. Mutta ei tästä kinaa saada, katsotaan ensi viikolla mitä sensortowerin tornista meille huudetaan :slight_smile:

E: siis marraskuun alku oli tuo 430k, mutta tarkoitin että marraskuun taso IOS pitäisi olla noin 350k , taulukon ka tyyliin 175k ja androidille sitten 430k plus kasvu. Eli olemme suurin piirtein samaa mieltä, ehkä tuo androidkasvu voisi olla enemmän kuin arvioit mielestäni, laitetaan kumulatiivinen keskiarvo siihen 850 000

sorry sekoilu, ehkä olisi helpointa puhua kuukauden alun/lopun määristä kuin kuukauden ka:n

3 tykkäystä

Mä voin heittää toistamiseen fiiliksiä ST:stä pelaajan näkökulmasta kun joku niitä aiemmin kaipaili. ST on ihan mielettömän hyvä peli ensimmäiset viikot ja ehkä jopa 1-2 kuukauden ajan, mutta sit tulee se legendaarinen seinä vastaan. Mä oon polkenut kuukauden tai kaksi käytännössä paikallani ja oon aivan täysin kyllästynyt koko peliin. Pelaan vaan sen takia, että NG ja sen pelit kiinnostaa mua sijoittamisen kautta

Mä en oikeastaan osaisi sanoa mitä pelille pitäisi tehdä että toi sama lennokas meininki jatkuisi sen 1-2 kuukauden pelaamisen jälkeen. NG:llä on ongelmana että jos pelistä tehdään liian helppo niin tarina on liian nopeasti pelattu läpi ja porukka ei käytä rahaa, mutta toisaalta nyt peli on sellainen, että en ikimaailmassa käyttäisi siihen rahaa kun mä oon huomannut taistelevani eksponentiaalisesti kasvavaa seinää vastaan joka vain menee jyrkemmäksi mitä pidemmälle tästä vielä onnistuu pääsemään (mä en oo laskenut, mutta mutu on että mun pitäisi pelata noi päivittäiset tehtävät vielä useiden kuukausien ajan jotta mä etenen ihan marginaalisesti eteenpäin. Ja tässä on myös tuurillakin iso osa mukana sillä noi kortit tulee ihan lotolla ja pitäisi saada samoja kortteja. Jossain kohtaa myös resurssien niukkuus estää päivittämästä kortteja jos sattuiskin saamaan samoja)

Mun fiilis on, että tää peli muuttuu ihan täysin toivottomaksi ja tuntuu ettei kehittäjät oo ollenkaan miettineet miten tää peli toimii tietyn pisteen jälkeen (tätä taisin sanoa täällä foorumilla jo aiemmin ja tää fiilis on vaan voimistunut). Jotenkin jää sellainen fiilis että pelin suunnittelijat eivät ole itse pelanneet peliä vielä näin pitkälle. Näitä samoja fiiliksiä mulla tuli aikanaan OW:n kanssa. Jos haluatte lukea pelaajien palautetta ni suosittelen lataamaan Discordin ja menemään ST:n Discord-ryhmään ihmettelemään (siellä on mm. feedback kanava jne. Linkki Discord-ryhmään löytyy jostain ST:n valikoista)

Mä toivon, että NG keksii jotain millä tästä ongelmasta päästään eroon, mutta mulla ei itellä kyl riittäisi mielikuvitus keksimään mitä se voisi olla. Toivon myös etteivät ala taas tunkemaan miljoonia pelin markkinointiin ennen kuin tämä ongelma on ratkaistu. Pelin tulisi pystyä säilyttämään pelaajat olemalla mielenkiintoinen, mutta nykyisellään ST ei minun mielestäni sitä ole. Pikavoittoja voinee varmaan yrittää hakea tuloksen parantamiseksi, mutta onhan se vähän surullista jos pelaajat ei jaksa hakata päätä seinään ja lähtevät pois :man_shrugging:

8 tykkäystä