Plug Power ($PLUG)

Känädä

18 tykkäystä

Muutamat seurannan aloitukset:

14 tykkäystä


24.61 oli ns. Volume POC taso - taisi olla iso läjä stoppareita sen kohdalla. Dippi ostettiin samantien ylös :money_mouth_face:

  • edit: tosin näyttää samantyyppinen myyntipiikin aika yleisesti, ehkä botit olivat vaan asialla kaikkialla
11 tykkäystä
17 tykkäystä

Plug mukana tässäkin yhteistyökuviossa.

20 tykkäystä
11 tykkäystä


“Bulls are coming back”

30 tykkäystä

Plugin ProGen 125kW x 4 kennot menossa näihin juniin. Tuossa linkin jutussa kennotoimittajaa ei taideta mainita, mutta Plugin myynti (Chris Tully) hehkuttaa asiaa Linkkarissa

https://www.zmescience.com/ecology/renewable-energy-ecology/france-just-ordered-12-electric-hydrogen-trains/

22 tykkäystä

Sain vahvistuksen Plugin myyjältä että junissa ollaan mukana ja “first project on the rail this summer”

Edit: Kuvakaappaus keskustelusta löytyy kyllä itsellä, mutta en sitä tähän viitsi laittaa :blush:

51 tykkäystä

Linkitän tähän koeajoraportin Citroen akkukäyttöisestä pakettiautosta:

Muutamia hailaitteja:
Hinta 53 244 euroa

  • Toimintamatka 330 km
  • Ajoakku litiumioni 75 kWh
    "Pakkasella ë-Jumpy kulutti virtaa keskimäärin yli 35 kWh/100 km, ja jokainen ajettu kilometri söi toimintamatkaa 4–5 kilometriä. "

Tiivistettynä paska tuote jolla toimintamatka talvella ilman kuormaa on 60-80km. Jos avaan asiaa vähän enemmän niin tämä on kallis ja paska tuote jolla toimintamatka talvella ilman kuormaa on 60-80km.
Vertailuna Toyota ProAce maksaa jonkun 30 tonnia ja siinä on käytännössä loputon range. Eli BEV-pakuista ei ole mihinkään joten polttokenno-pakuilla on latu auki ominaisuuksiensa takia. Uskon että Stellantiksen oma FCEV pakukin on tuota e-jumpyä HUOMATTAVASTI parempi tuote.

Nyt kiinnostaa kauheasti kuinka kilpailukykyinen tuote PLUG-Renaultin tekemä paku on. Tämä on meinaan sellainen markkina, missä saattaa kysyntä kasvaa todella nopeasti yllättävän isoksi. Eurooppa halajaa vähäpäästöisiä tuotantoautoja, ja Renault on niillä markkinoilla iso tekijä. Näkisin että nämä on ne markkinat jossa Plugin tuote on ensimmäistä (?) kertaa oikeasti massatuotannossa ja kuinka hyvin yhtiö pystyy siihen haasteeseen vastaamaan? En yhtään epäile etteikö jo ensi vuonna myytäisi tuhansia FC-pakuja keski-oiroopassa JOS tuotanto pysyy perässä. Mitä ajatuksia herättää Plugia enemmän seuranneilla?

Vähän ostonappulaa hieroskelen, kieltämättä…

29 tykkäystä

Kyllä se siltä vahvasti vaikuttaa että sentimentti on kääntynyt. $29 rikki ja toinen vihreä kynttilä tulossa. Palasin ostopuolelle perjantaina.

8 tykkäystä

Teknisesti käännöstä näyttäisi tosiaan yrittävän. Eka hyppy mukaan pitkän odottelun tuloksena tänään 27,88 tasolta.

1 tykkäys

Tänäänkin tuli muutama uusi instikka kyytiin:

8 tykkäystä

Universal Hydrogen COO:n haastis: Podcast: Jason Chua, Universal Hydrogen | Aerospace Testing International

“Plug Power … they know fuel cells better than anyone” - kovaa buustausta

8 tykkäystä

Toyota Proace on Peugeot / Citroen tekele, myös Fiattina myyty. Ei Rellun kanssa yhteistä.

6 tykkäystä

Gaussinilta jonkun uuden tuotteen julkaisu tänään…Onkohan joku muu kuin tämä?

Näköjään heillä myös H2 backup-generaattorit valikoimassa, onkohan Plug inside?

E. GAUSSIN presents the world’s first 100% hydrogen or all-electric “skateboard”

image

11 tykkäystä

Toki MSFT yhteistyökumppani voi olla kuka vain!

Edit @Line Kyllä. Tuosta jutusta kyse, taisi täälläkin keskustelua olla viime kesänä aiheesta. Muistaakseni postasin MSFT:n presiksen liittyen datacentereihin ja vetyyn, kannattaa katsoa.

22 tykkäystä

Jep, joku Ballardin pomo oli linkannut saman jutun. Voi olla kuka vaan, joka saa diilin… apajilla on moni.

6 tykkäystä

Juuh! Ballard ja Plugi on kovia tekijöitä kumpikin ja taitaa niiden välillä olla jo aitoa kilpailua. Nyt pitäisi vaan löytää se oikea osake mihin sijoittaa pennoset.

3 tykkäystä

https://www.ir.plugpower.com/Press-Releases/Press-Release-Details/2021/Plug-Power-and-BAE-Systems-Partner-on-Hydrogen-Powered-Electric-Buses/default.aspx

22 tykkäystä