Plug Power ($PLUG)

Tuohon juuri luulen tämän skandaalin liittyvän, koska on aika “innovative nature of the Company’s business” :joy: :smiley:

2 tykkäystä

Kommentoimatta yhtiön käypää arvoa, minulle ei siihen ole sanomista, muistuttaisin että markkina-arvo oli eilen 28 miljardia dollaria. Liikevaihto on negatiivinen.

28 miljardia dollaria on sama kuin Sammon markkina-arvo + 3 miljardia pelirahaa euroina iltaan käteisenä.

15 tykkäystä

“Halpa” ja Halpa ovat niin suhteellisia käsitteitä firmoissa joihin on pumpattu tulevaisuuden odotuksia kaksin käsin pitkään… :slight_smile:

6 tykkäystä

Plugin kurssi oli myös 44$ joka on melkein sama kuin Sammon kurssi euroissa 37€. kyllähän asioita voi aina vertailla…

Tokihan sillä yksittäisen osakkeen hinnalla nyt ei kovin paljon ole merkitystä, vaan nimenomaan markkina-arvolla.

Mutta ei sillä että Sampoon vertaaminen olisi mitenkään hedelmällistä, niin erilaiset yhtiöt kyseessä ja riskiprofiili toki ihan eri sfääreissä.

1 tykkäys

Näinhän tuo menee. Sampo on viiden vuoden päästä edelleen tukevasti olemassa ja kurssi tuskin ihan hirveästi heilunut ja osinkoakin tehnyt.

Plug… kuka tietää, mutta välissä on varmasti vauhtia molempiin suuntiin. Fundapohjalta nykyhinta on edelleen täysin kosminen, mutta firmoista joilla on potentiaalia maksetaa kosmisia hintoja.

2 tykkäystä

Kiitän huomioista!

Pitäisi, näin parin päivän swingiä harkitessa, kaivella tarkemmin 13.2.2020 Bloom Energy vastaava case. Onko Plugin tilanne / toimintamallit sekavammat kuin mitä BE:llä oli, eli onko mainittavaa riskiä siitä, että suurempi mätäpaise paljastuu tämän seurauksena, vai onko tämä kerralla selitelty.

Bloom otti 20 pinnaa takkiin ja pomppasi samantien kohti taivasta. Toki, tuolloin elettiin viimeisiä euforian hetkiä ennen koronarommin alkua.

Josko uskaltaisi ostaa velalla 1/2 swingiposition nyt ja toisen puolikkaan JPown puheen jälkeen… :grimacing::open_mouth:

6 tykkäystä

Toivotaan että tällä ei ole suurempaa vaikutusta SK & Renault ym. -diileihin. SKn-sijoitus taisi olla 30$ tasoilta ja instituutioanti 65$. Jos valutaan kovasti onko edelltyksiä purkaa soppareita? No kai se DD olisi heidän kuulunut paremmin tehdä…

2 tykkäystä

Voit olla varma, että jokainen jenkkitreidaaja katsoo tätä ensimmäisenä, kun pöydät aukaisee. Joten varmasti pompun hakijoita tulee riittämään. Kyse onkin vain siitä, että mistä se pohja löytyy ja minkälainen pomppu tulee - onko se riittävän iso, muutaman minuutin, tunnin vai päivän kestävä? Itse tykkään näitä skaalata pieninä erinä, enkä edes yritä pohjaa siten löytää yhdellä osumalla.
BE:hen en vertailisi hirveästi, nämä on kuitenkin aika yrityskohtaisia. Ja muistelen, että silloin asia kaivettiin shorttiraportin kautta - nythän tilintarkastaja nosti kissan pöydälle. Onko katsonut vasta viimeisen rapsan ja mitä on katsonut? Ampuuko perään shorttaajat rapsoineen? BE:n ajankohtakin oli tosiaan ihan erilainen ja nyt on varmaan jo paremmin monella nämä vety-kohteiden arvostuskertoimet pöydällä. Taisin aikaisemmin täälläkin sanoa, että PLUG:in kohdalle ei voi osua mitään epäonnistumisia tai virheitä, kertoimet ei millään kestä niitä.

9 tykkäystä

Taisin jo sanoa, että pitäisin vähän taukoa kirjoittelusta, mutta kirjoitanpahan kuitenkin: sentimentti hiukka huono ja uusiutuvat tosi paljon volatiliteettia, xebec kirjanpidollisia ongelmia, luultavasti firma joka usealla tunnettu, mut Plug sama, premarket kunnolla pakkasella.

Aika varovainen olisi jos Velkavipu ja tää on halpa juttuja kuulen, vaikka varmasti ainakin lyhyelle tähtäimellä mahdollisuuksiakin voi tulla.

Eiköhän tämä pyöri siellä Cramerin mad moneyssä ja muualla kohta, kun Cramer on tätä tainnut hehkutella ja vaikka xebec ja Plug kirjanpidollisissa käänteissä ei olisikaan mitään yhteneväisyyttä, niin minusta on ihan oleellinen mahdollisuus, että tässä ei tule vaan lyhyttä dippiä, joka heti kohta korjataan.

Varmaan riippuu nyt yhtiöstä itsestään, miten saa viestitty.

Seuraavaksi on sitten shortit raportit ja oikeustoimien uhat päällä, olipa aihetta tai ei.

Tai sitten ei ole…

Edit:itse poistin kaikki sektorin pilkki toimeksiannot.

5 tykkäystä

Tässä on vähän sekin elementti että koko sektorin päälle tulee varjoa kun löytyy tällaisia kupruja useammasta lafkasta. Eli riittääkö pompun hakijoita niin paljon että rotaatio “vedyt/green energy on kuraa” -efekti ei aja kaikesta yli ainakin jollain aikavälillä. No, treidaajat lipoo kieltään kun on isoja liikkeitä, sijoittajat hakee nitropurkkia ja pyyhkii hikeä otsaltaan kun nappivaihtoehdot ovat “average down” ja “ota turskaa tunteella” (tai no, kolmaskin vaihtoehto on; istu turskan päällä ja odota rauhassa myrskyn tyyntymistä)

4 tykkäystä

Oikeustoimiuhat on olleet Plugin uutisvirrassa jo monta päivää. Ei mitään uutta. Ja varmaan jatkuvat.

Täällä mennään vivulla kyllä kiitos, olen “varovainen”.

Ja kun kerran mainitsit Cramerin:

6 tykkäystä

Sinällään mielenkiintoista että fundalla ole mitään merkitystä kursseihin, mutta silti alkaa tulla esiin merkkejä tilikirjojen keittämisestä alan johtotähdiltä.

2 tykkäystä

Kyllä,

Itse olen valmis menemään isolla sisään avauksessa jos nykytaso pre-marketissa pitää, tuo 30d luulisi olevan ihan tukeva taso ellei jotain uutta ilmene tästä koko sotkusta.

Ja tosiaan selkeyden vuoksi, itse haen lyhyempää veiviä.

Ei ole sijoitussuositus

12 tykkäystä

image
Tuollainen löytyi IB:stä - kirjanpito plärätty/korjattu 4v taaksepäin, en aikaisemmin huomannut tätä

9 tykkäystä

On kyllä aika käsittämättömiä nämä muuttuvat TP:t, kun niihin voidaan leipoa 20 taalaa lisää viikon välein tai leikata se 20 taalaa pois. Niiden perusteella ei kyllä kannata ainuttakaan sijoitusta tehdä…

11 tykkäystä

Jep. Oppenheimer heitti juuri, eilen vai oliko toissapäivänä, 62 $ TP:n ja ostosuosituksen Plugille.

Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon näitä korjattuja tavoitteita paukutellaan ulos jo kuluvan viikon aikana.

4 tykkäystä

Lyhyemmässä ikkunassa tässä voi olla spekuloijalle paikkoja mennä tänään sisään. Pidempää sijoitusta varten itse odottelen 1x,xx hintoja tai vaihtoisesti näitä tasoja ja selkeää tuloskäännöstä kannattavaksi.

https://www.ir.plugpower.com/Press-Releases/Press-Release-Details/2021/Plug-Power-CEO-and-CSO-to-Present-at-March-17-and-March-18-Investor-Conferences/default.aspx

https://www.ir.plugpower.com/Press-Releases/Press-Release-Details/2021/Plug-Power-Continues-Executing-on-its-Green-Hydrogen-Strategy-with-Purchase-of-Hydrogen-Liquefaction-System-from-Chart-Industries/default.aspx

11 tykkäystä

Toivottavasti avaavat tilannetta Investor Conferences:ssa.

Tulikohan hoppu tiedottaa kauppahommia, jotta saadaan hieman positiivisempaa sävyä uutisfiidille? Vähän tuoksahtaa nyt siltä!

21 tykkäystä