Politiikkanurkkaus (Osa 1)

Korjaan: Kirjoitin koko ajan rikoksesta ja avasin rikoksen laadun pariinkin otteeseen.

Sinä kirjoitit “vakavista rikoksista”, mikä ei pidä paikkaansa. Rikoksia oli yksi ja sekin rangaistavuusasteikon kevyimmästä päästä.

MAGA-uskovaisten Hunter Biden -jahti on melko uskomatonta katseltavaa. Hillary Clintonin sähköposteja ei voi enää käyttää sen jälkeen, kun salaisiksi luokiteltuja asiakirjoja löytyi Donald Trumpin WC:stä, joten tämä lienee ainoa tapa pyrkiä mustamaalaamaan vastustajaa.

Seuraan mielenkiinnolla, miten Donald Trump kiemurtelee omista syytteistään, koskien vakavia rikoksia, ennen vaaleja. Joe Bidenilla ei muuten ole syytteitä eikä sellaisia ole ollut kukaan edes esittämässä.

5 tykkäystä

Minusta on ironista, että hyökkäät minua vastaan väittämällä minua salaliittoporukkaan kuuluvaksi, kun kaikkien salaliittoteorioiden isä, äiti, isoäiti isoisä eli UFOT on aiheena. En siis usko ufoihin. Sinulla varmaan on “uskon ufoihin”- salaliittoklubin jäsenkirja povitaskuusi omeltuna. Tai mistä minä tiedän.

Mä jotenkin etäisesti ymmärrän, että jenkeissä on MAGA-idiootteja, jotka uskossaan puolustelevat messiastaan ja tunnustavat väriä viimeiseen asti vaikka kaikki perustuisi vääristelyyn ja salaliittoihin. Sitä en ihan tajua, että Suomessa on myös hyödyllisiä idiootteja, jotka harrastavat samaa ja levittävät noita salaliittoja aktiivisesti. Eikä siis vain tällä palstalla. Kulttiuskoltahan tuo touhu vaikuttaa, ei normaalilta kiinnostukselta politiikkaa kohtaan.

7 tykkäystä

Tähän kongressin UFO-kuulemisen ja Biden’in oikeustapauksen osalta viitseliäs voisi saada ajankohdan osumisesta samoille nakkeille selvittämällä a) kumpi taho määräsi käsittelyajankohdan ensiksi kongressi vai tuomari b) kuka kongressissa määräsi käsittelypäivän. Mikäli Trumpin nimittämä tuomari määräsi käsittelypäivän kongressin jälkeen salaliittoteoria romahtaa saman tien. Jos kongressi määräsi käsittelypäivän tuomarin jälkeen, niin sitten äimistellään kuka päätti päivän ja miksi, se taas ei tuo mitään todellista selvyyttä, koska siellä lienee aika paljon käsiteltäviä asioita, jotka pitää sovittaa jonnekin.

4 tykkäystä

Koska ymmärrettävästi media ei itse halua kertoa näitä kantoja, koska se vähentäisi tulosten uskottavuutta niin kyseinen oppari kertoo opiskelijoiden kannat.

Punavihreiden kannatus oli oletetun kovaa. 70% ilmoitti, että ei missään olosuhteissa voisi äänestää persuja.

11 tykkäystä

Älyllinen analyysi sotkee mehukkaat salaliittoteoriat. :slight_smile:

Yksi selitys pienelle palstatilalle lienee myös se, että kulttiuskontoon kuulumattomien mielestä Hunter Bidenin oikeudenkäynti, jossa syyttäjä ja syytetty ehdottivat sopimusta ja joka ei yllättäen tuomarille sopinut, ei ole paljoa palstatilaa ansaitseva asia.

4 tykkäystä

Valitettavasti ei aina edes sotke - ainakaan niiden syvimmällä soutavien keskuudessa. Flat eratherien salaliitot on ammuttu N+1 kertaa alas, ja kultti jatkaa olemassaoloaan terveenä ja elinvoimaisena samaa paskaa toistellen. Joskus tuntuu, että huomion ja palstatilan antaminen vain lisää salaliittojen puskemista. MAGA-sonta loppunee vasta kun Trump vetäytyy politiikasta. Ehkä vaalien jälkeen, ehkä seuraavan kauden jälkeen. Ja sitten samat hörhöt lähtevät toitottamaan seuraavan valitsemansa kultin oppeja. Rinse and repeat.

Mutta on ne faktat silti hyvä tuoda pöytään. Ehkä edes joku jättää niiden ansiosta kritiikittömät salaliittoihin tutustumiset tekemättä.

5 tykkäystä

Hesari jatkaa mielenkiintoisella linjalla. Nyt julkaistaan yksityisviestejä. Lisäksi, kun ottaa huomioon sen, että Hesari itse ja kyseinen henkilö itse ovat tutkinnassa törkeästä kunnianloukkauksesta Rydmania kohtaan, niin meno on todella härskiä.

8 tykkäystä

Kun nykyinen ministeri on kansanedustajana ollessaan kirjoittanut tuommoisia ajatuksia, niin oletko vilpittömästi sitä mieltä että suurin ongelma on viestien julkaiseminen?

Onni on että tässä maassa on vapaa media.

Lisäys: kun luet vaikka noita viestejä, niin minkälainen olo sinulle tulee? Käykö päässä edes ohikiitävä ajatus siitä kuinka sairasta tuommoinen on?

12 tykkäystä

Eli on sinun mielestäsi oikein, että valtakunnan ykkösmedia, (joka on itse poliisin tutkinnan alla ja epäiltynä törkeästä kunnianloukkauksesta) julkaisee yksityisviestejä, jotka on kirjoitettu luottamuksellisesti entiselle puolisolle. Tämä entinen tyttöystävä on muuten itse kanssa tutkinnan kohteena.

Eli ilmeisesti sinä haluat tähän maahan tavan, että media jatkossa julkaisee kaikkien ministereiden eksien levitteleviä yksityisviestejä. Tai itse asiassa kaikkia mahdollisia yksityisviestejä.

Mua oikeasti surettaa joidenkin älytön tyhmyys. Mä toivoisin saavani kaiken mitä sä olet koskaan kirjoittanut yksityisesti itselleni. Koska olet pyhimys, niin pyydän sinua toimittamaan.

7 tykkäystä

Wille Rydmanin pisteet eivät tällä nousseet, mutta mikä tässä tuli yllätyksenä? Nytkö sitten minkä tahansa viimeisen 10 vuoden aikana julkaistun yksityisviestisi tai -viestini saa jakaa lehdistölle ruodittavaksi?

Hesari loukkaa törkeällä tavalla viestisalaisuutta, hyödyntäen vieläpä selvästi samoja kaunaisia tahoja, jotka tämän ajojahdin aloittivat. Ei Rydmania olisi koskaan pitänyt ministeriksi päästää ja sitä täälläkin ihmeteltiin, mutta ei kai hesarikaan mitä tahansa voi tehdä saadakseen edes erävoiton tästä mielestäni vastenmielisestä miehestä.

Sitten vielä Laura Saarikoski jeesustelee jollain poliitikon mielipiteiden yleisellä merkityksellä perusteluna yksityisviestien julkaisulle.

… ja Amanda Blick on kaiketi edelleen “pahoillaan, että tähän tilanteeseen on päädytty”, kuten hän viime vuonna laajassa, uhriutuvassa, haastattelussaan kertoi.

Melkoista sontaa. Olisivat säästäneet meidät tältä. Hesarin tilaus loppui jo aiemmin – saan samaa laatua joka päivä ilmaiseksi internetin täydeltä.

26 tykkäystä

Yksityisviestien vaikutus politiikon uraan ei ole mitenkään uutta. Tässä tapauksessa kenties viestien sisältö merkittävämpää kuin edellisen kerran yksityisviestien tullessa julkisuuteen.

Viestintä on taitolaji, etenkin poliitikolle. Eli kannattaa miettiä mitä viestii.

4 tykkäystä

Hesarin koko jutun ydin (ja siis jutun älyttömyys) on kiteytetty tähän sitaattiin:

”Harva poliitikko tällaisia asioita julkisesti lausuisi.”

On se jumalauta, jos ei edes lähimmälle ihmiselle voi sanoa sitä mitä kielenpäälle tulee, vaikka se olisikin mustaa huumoria ja vaikka siinä olisi ripaus omaa ajattelumaailmaa.

Jutun kruunaa tämä:

“Hän [Blick] sanoo kuitenkin olevansa huolissaan siitä, jos poliitikkojen arvomaailma poikkeaa julkisuuteen annetusta kuvasta ja jää piiloon kansalaisilta.”

:face_with_hand_over_mouth:

7 tykkäystä

Moni ei näistä asioista puhu leimautumisen pelossa. Työpaikoilla kulttuurien törmäyksiä tapahtuu koko ajan. Olen ollut viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla itsekin selvittämässä työpaikalla syntynyttä konfliktia yhden islamilaisesta maasta tulleen miestyöntekijän ja kahden naistyöntekijän välillä. Kyseiset naiset olivat Portugalista ja Suomesta. Naiset uskalsivat nostaa kissan pöydälle sen jälkeen, kun olivat selvittäneet sattuneita tilanteita kahden kesken ja tulivat keskustelemaan kollegansa huonosta käytöksestä naisia kohtaan. He kertoivat esimerkkejä tilanteista, joissa huono käytös oli tullut ilmi. Olin jokseenkin pöyristynyt kuulemastani ja siitä, että silmieni alla tapahtui jotain sellaista tietämättäni. Asia ratkesi avoimella keskustelulla miehen kanssa ja suomalaisen työpaikan pelisääntöjen läpikäymisellä. Joskin muutaman kuukauden päästä miehen sopimusta ei enää jatkettu. Myös intialaisilla miehillä oli jossain vaiheessa asenneongelmia kunnioituksessa vastakkaista sukupuolta kohtaan, mutta mielestäni se korjaantui pitkälti jo yli vuosikymmen sitten – ainakin niissä ympyröissä, joissa itse liikuin.

Haluan sanoa suoraan ja selkeästi, vaikka joku voisi leimata minut rasistiksi. Suurin osa maahanmuuttoon liittyvistä ongelmista liittyy uskontoon, erityisesti islaminuskoon. Sen arvot ovat niin kaukana pohjoismaisista arvoista ja tasa-arvoisesta yhteiskunnasta, että islam ei voi koskaan sopeutua yhteiskuntaamme aiheuttamatta ongelmia. Islamin pitäisi muuttua ja mukautua, mutta siihen se ei ole valmis ja niin ei tule tapahtumaan. Moni nainen kokee tilanteen paljon ongelmallisempana kuin mies, mutta harva uskaltaa puhua siitä. Kaikki tuomitsevat rasismin jyrkästi. Myös minä.

Luin juuri kirjan naisesta, jota yritettiin pakkonaittaa serkulleen islamilaisessa maassa. Hän pakeni maasta ja asuu nyt lännessä. Kirjassa oli mielenkiintoinen kuvaus perheestä, jossa perheen isän ja pikkuveljen huoneissa oli talouden TV-vastaanottimet. Oman huoneensa lisäksi perheen pojalla oli myös pelikonsoli. Isän poistuessa kotoa, samainen pikkuveli oli ainoa mies talossa ja määräsi äitiä ja siskoja. Neljä siskoa asuivat yhdessä huoneessa.

Moni poliitikko ei koskaan kohtaa maahanmuuttoon ja eri kulttuureihin liittyviä ongelmia. Vielä harvempi haluaa niistä aidosti keskustella. En pidä persujen tavasta tehdä politiikkaa, ja erityisen vastenmielistä on viha, jota monet mielipiteet ja kirjoitukset sisältävät. Ehkä on kuitenkin hyvä, että joku nostaa ongelmia esille piilorasismin sijaan, jos vielä viimeviikkoisten natsi- ja rasismirumban jälkeen uskaltaa tehdä niin.

33 tykkäystä

No onhan tämä uutta ja mielenkiintoista tietoa Ville Rydmanin sielunmaisemasta ja ajatusmaailmasta. Läppää voi heittää monista asioista ja ihmisryhmiä voi nimitellä, mutta rajansa kaikella. Rydmanilla ei tosin ole hätää, omien kannattajiensa parissa nämä viestit ohitetaan olan kohautusilla, jotkut heitä todennäköisesti ajattelevat, ett nämä viestit ovat Rydmanille kunniaksi.

5 tykkäystä

Rydmanin sielunmaisema… se voi olla – ja rehvakkaiden tekstien perusteella on – mätä. Hän ei kuitenkaan tarkoittanut tai tuonut sontaansa silmiemme eteen – hesari toi.

Mitä sielunmaisemaan tulee, mätää on kansanedustajien sielunmaisemissa siinä missä tavistenkin. Eikä kyse suinkaan ole vain hölmöimmistä persuista, jotka tuntuvat jäävän tässä ajojahdissa kaikesta yhden sortin sonnastaan kiinni.

9 tykkäystä

Hauskaa miten ihmiset täällä suhtautuvat kirjesalaisuuteen ja yksityisviesteihin

Pakotetaanko samalla kaikki julkaisemaan ihan jokaisen yksityisviestinsä sanotaan viimeisen kymmenen vuoden sisältä? Tällainen orwelilainen stasimeininki tuntuu olevan ihan jees yllättävän monelle

19 tykkäystä

Seiskan toimittajakin oksentaa hesarille

On se maailma muuttunut, kun Seiskan toimittajat mylvii Hesarille.

9 tykkäystä

Se vain on niin, että kun lähdet politiikkaan saat varautua siihen, että kaikki kaivetaan esiin. Joistain ihmisistä sutten löytyy yhtä ja toista, kun taas monet kansanedustajat ovat nuhteettomia ja kunnollisia. Ehkä tähänkin voi sopia sanonta ”sitä saa mitä tilaa”.

5 tykkäystä

Toivoisin, että joku hakkeroisi sinun kaikki elämäsi aikana kirjoittamasi yksityisviestit. Tai itse asiassa en toivo sitä. Odotan kaltaisesi pyhimyksen julkaisevani ne itse. Sitten voidaan arvioida, onko sinulla varaa puhua kenenkään yksityisviesteistä mihinkään sävyyn.

6 tykkäystä