Politiikkanurkkaus (Osa 1)

En tiedä kuka tuon keksi, mutta minulla ois tässä aikaa kun makaan sohvalla antibioottikuurilla kuumeessa kaksi hammasta köyhempänä!

Eihän arvojen myyminen ole se mikä kaataa, vaan hallituksen toimintakyvyttömyys. Ja Rydman pommittamassa saksalaisia toimittajia valitisviestein.

Orpon pääministeriydestä olemme nähneet sen että piiloon mennään heti kun tulee kuumat paikat. Ja sen että kuohunnat Venäjällä tulevat täytenä yllätyksenä, toisin kuin esim ulkoministerille. Ja kaikille muille.

Se kertoo pääministeristä kyllä paljon jos ei uskalla istua tuleen muuten kuin avustajan perseellä.

1 tykkäys

Hallitus ei vielä ole oikeastaan toiminut lainkaan lomakauden takia.

Se saksalainen toimittaja on sanonut ettei Rydman ole sille viestiä lähettänyt.

4 tykkäystä

Orpo on jo pallolaajennuksen käynyt läpi ja iältäänkin sitä luokkaa, että tietää varmasti, että tulevaan koitokseen on syytä kerätä virtaa akkuihin, kun siihen on tilaisuus.

Kyllä sieltä vielä päätöstä alkaa tippumaan perusteluineen, kunhan eduskuntatyö pääsee taas käyntiin.

5 tykkäystä

Olisikohan sitten parempi istua vaan kiikkustuolissa, tai riviedustajana. Kestäisikö koronastressin tasoista kriisiä edes hengissä kun pitää lehdistön grillaukselta mennä piiloon jo ennen hallitustyöskentelyn alkamista?

1 tykkäys

Kiitos oikaisusta, näköjään Rydmanin avustaja lähettänyt. Some on vähän semmoinen rikkinäinen puhelin.

Aaltola tekee pesäeroa tunkkaisen suomettumisen aikaan ja sen aikaisiin poliittisiin päätöksiin. Hän tulee piristämään presidentinvaalikamppailua merkittävästi. Sehän on hyvä homma se.

– Entiseen DDR:ään liittyvät sidokset, niin onhan ne hyvä käydä lävitse. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että listat olisi pitänyt julkaista selityksien kanssa ajat sitten.

Aaltolan mukaan tiedustelutietoja sisältäviä listoja on useampia kuin Tiitisen lista, ja Tiitisen lista kertoo vain ”DDR-ikkunasta”. Ihmisille on hänen mukaansa tehtävä ymmärrettäväksi, miten listoilla olevat tiedot on saatu ja minkälaisia ihmisiä listoille on päässyt.

– Nämä ovat sellaisia häpeätahroja, että jokainen Supon päällikkö joutuu niitä selittelemään. Olisi helpompi mennä eteenpäin, jos ei olisi näitä maton alle lakaistuja asioita. Se raikastaisi Suomen lähimenneisyyttä.

11 tykkäystä

Suomessa on kulttuuri että viranomaisten pitää suojella kansalaisia liialta tiedolta - ihan kuin normi kaduntallaaja ei tajuaisi, että ei siinä ole tarvinnut olla mikään James Bond, että saa nimensä Stasin papereihin.

Lista on kiinnostava juuri siksi, että se on salainen. Jos se olisi julkistettu, siitä ei puhuisi enää kukaan.

9 tykkäystä

Tämä on totta, ja panee ajattelemaan, että mitä muuta monet persupäälliköt, ja iso osa someräyhääjäkannattajista ajaa takaa, jos ei ratkaisuja maahanmuuton ongelmiin. Keitä varten on kiistattoman rasistinen ajattelu, ja sanat sen kakkuna! Ellei sitten oman pienuuden esillepano.

Melkosta kansankapitalismia, kun vassarit keuhkoo sijotuspalstalla. En ole. Keuhkoon.

Voisiko joku lopultakin kertoa, olenko ainoa vasemmistolainen täällä, vai onko täällä muitakin. Muutama täällä on, joita olen epäillyt vasemmistolaisiksi, mutta en ole varma. En millään kuitenkaan usko, että täällä on vasemmistolaisia ongelmaksi asti, niin, että oikeistolaisten ääni ei tule kuulluksi. Tämän lisäksi tarkoitus on tuoda oma näkökulma keskusteluun niin, että ainakin vastapuoli voi tutustua miltä maailma näyttää toisesta näkökulmasta. Liputtaa saa, en loukkaannu, ei ole tarkoitus kuitenkaan provosoida tai olla päällekäyvä.

5 tykkäystä

Festarista sotatantereeksi.
Ruotsissa on autettu kolmannen maailman ongelmia tuomalla ongelmat Ruotsiin. Sotkun saavat selvittää hartiavoimin ja mustelmilla poliisi, pelastus ja sairaanhoito. Laskut makselee sitten ruotsalainen veronmaksaja.

15 tykkäystä

Toisaalta tämäkin riippuu hieman näkökulmasta, itse voin sanoa että äänestin viime vaaleissa Vihreiden edustajaa. Tekeekö se minusta vasemmistolaisen? Toki itsekkin identifioisin itseni vasemmistoon, mutta täällä välillä kaikki maalataan vasemmistolaiseksi, niin onko sillä sitten mitään oikeaa merkitystä?

2 tykkäystä

Ajattelen itse selkeästi niin, että vihreät ei ole vasemmistopuolue. En tiedä mitä muut täällä ajattelevat…

Vihreät on varsinainen sekasotku siellä on erittäin vasemmistolaisista hieman oikeistolaisiin. Viime vuosina se hyvin vasemmistolainen siipi on painottunut, puheenjohtajan vaihdos vie sieltä keskemällä, mutta varsinainen sillisalaatti. Äänestäjä ei voi koskaan tietää mitä saa.

1 tykkäys

Ajattelin vastata ilman että kerron puoluetta toteamalla että noilla kartoilla äänestämäni edustaja oli v-o akselilla selkeästi oikealla. Taitaa olla oikeammalla kuin moni PS edustaja. Ja silti monissa asioissa minulla löytyy hyvin paljon ymmärrystä vasemmistopuoluiden ajamille asioille. Ja silti valtiontalous asioissa en ole mikään puritisti.

Kenties vähemmän yllättävästi äänestämäni edustaja on selkeästi arvoliberaalilla puolella akselistolla. Luulen että itse päätyisin konservatiivisempaan kohtaan, mutta tämä osoittaa vain etten tunne monia tämän ajan aiheita riitävän hyvin.

Lopulta minulle paljon tärkeämpää on kuitenkin pragmaattisuus kuin mikään ideologia. Eli lopulta kaikkien äänestäjien näkemyksiä tulisi huomioida ja ymmärtää. Ja sitten tiedettä kunnioittaa ja käyttää mahdollisimman paljon tutkimustietoa päätösten tueksi. Se että ymmärtää jonkin tahon mielipidettä ei tarkoita politiikan muovaamista näiden mielipiteiden mukaiseksi, etenkin jos tutkimukset osoittavat taustalla olevien tekijöiden muuttuvan positiivisemmaksi jollain toisella tavalla.

Tavoiteena tulisi olla yhteiskunnan muokkaamisessa paremmaksi kaikille kansalaisille, ei ainoastaan yhdelle ryhmälle.

Ja jos tämän perusteella joku haluaa minua kutsua vasemmistolaiseksi, niin kutsukoon. Se ei muuta ajatteluani.

11 tykkäystä

Taas yksi epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan ilmentymä. Ensin otetaan maahan ihmisiä, jotka ovat lähtömaissa toistensa vihollisia, ja pahimmassa tapauksessa asutetaan heidät samaan paikkaan :sweat_smile: Tätä tapahtui muistaakseni Suomessakin joskus 90-luvulla kun sotaa paenneita sunni- ja shiiamuslimeja laitettiin Turun Varissuolla samoihin taloihin ja kotouttamisryhmiin. Tappeluksi sekin meni.

Ja tuoreempana esimerkkinä tapaukset viime vuodelta, jossa ukrainalaisia ja venäläisiä pistettiin samaan vastaanottokeskukseen…

1 tykkäys

Aaltolasta presidenttiehdokas:

• Hän totesi päätöksen olleen vaikea, ja hänen asemansa puolueettomana ehdokkaana olevan haastava.

Aaltola ei tarkentanut omaa poliittista kantaansa. Kohderyhmäkseen hän nimitti ”hiljaisen enemmistön”:

– Jos tuntisitte, että jostakin löytyy parempi ehdokas, en tähän ryhtyisi.

Todella korkea hatunnosto hänelle ja menestystä kamppanjassaan…

Toivottavasti toisella kierroksella tavataan. :wink:

1 tykkäys

Tälle on oma ketjunsakin:

https://keskustelut.inderes.fi/t/suomen-presidentinvaalit-2024

1 tykkäys

Miustä tämä tieto on peräisin?
Ainakin IS kertoo seuraavaa https://www.is.fi/politiikka/art-2000009761000.html
“Rühle kirjoittaa, että hän ei missään vaiheessa ole väittänyt Rydmanin tai tämän avustajien uhkailleen häntä. Rühlen mukaan Rydman tai hänen avustajansa eivät ole käyttäytyneet häntä kohtaan uhkaavasti tai pelottavasti.
Rühlen mukaan hän on lähettänyt alkuperäisen viestin yksityisesti suomalaiselle lähteelleen. Lähde oli jakanut viestin ilman Rühlen lupaa eteenpäin. Myös viestiä X-palvelussa levittävä käyttäjä on julkaissut yksityiseksi tarkoitetun viestin ilman Rühlen lupaa.”
Näiden lähteiden kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei välitä Suomen kannalta haitallista tietoa. Lähde ei tällä kertaa liittyne Hesariin, kun oli julkaissut ilman lupaa vai olisiko hämäystä.

1 tykkäys

Viestihän oli alunperin lähetetty Susannalle, voisko olla hesarin toimittaja Susanna Reinboth