Qt Group - Eeppinen matka teknojätiksi

Eiköhän se ihan ensimmäinen pointti siinä näytössä ole tuottaa omistajalleen hyötyä, esim. kertomalla jääkaapin statuksen avaamatta sitä. Kun hyödyt on todistettu ja uusia näyttöjä saatu kuluttajien ulottuville, voidaan siirtyä “vähemmän toivotun sisällön” (eli mainoksien) välittämiseen. Vertaa vaikka facebook tai se auton navigaattori, jossa Shellin logot.

5 tykkäystä

Tuskin valmistajat tosiaan lähtevät “jääkaappi avautuu 15 sek kuluttua, kunhan olet katsonut tämän mainoksen”, vaan voidaan kertoa että maito on lopussa ja halvin maito 15km säteellä löytyy lidlistä.

Kun autosta on bensa tai tuulilasin pesuneste lopussa, voi auto ilmoittaa että nesteen kylmäasemalta saa halvinta bensaa sekä pesunestettä samalta pumpulta. Jos autoon syttyy moottorivalo jonkin vikakoodin takia, autojerryn mainos kysyy että kilpailutetaanko tämän anturin vaihto.

Hienoa jos QT saa jalkansa myös tähän rakoon tökättyä, itse aiemmin oletin että nämä olisi ennemminkin asiakkaan kontrollissa, mutta ilmeisesti QT voi helpottaa tätä oleellisesti, jotta on järkevää maksaa QTllekkin siivu.

28 tykkäystä

Sähköyhtiö, kaasuyhtiöt, vesilaitokset tarjoaisi laitteen millä pystyt seuraamaan sähkön, kaasun sekä veden
kulutusta ja mainokset perään. Niillä on esim. osoitetiedot, arviot talon koosta ja maksu historia. Pystytään kohdentamaan mainontaa.

4 tykkäystä

Puhumattakaan lähitulevaisuudessa siintävästä sähköautojen kaupallisten latausasemien saaristosta.

Lukuisten mahdollisuuksien lisäksi tässä todennäköisesti vastataan mm. Googlen taholta tulevaan kilpailuun? Hienoa, että Kuutin johdossa ollaan hereillä ja hyvä pöhinä yhtiössä jatkuu.

9 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Viesti yhdistettiin ketjuun: Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Analyytikon kommentti mainosominaisuudesta Qt:ssä.

Missä QT:tä käytetään peliteollisuudessa, tuossa kommentissa kun viitataan siihen?

33 tykkäystä

Aika moni näyttäis käyttävän. En sitten tiedä tarkemmin mihin käyttävät. Varmaan valikot tehty QTlla. Sinnehän on hyvä työntää mainoksiakin sitten

12 tykkäystä

‘‘Puhumattakaan lähitulevaisuudessa siintävästä sähköautojen kaupallisten latausasemien saaristosta.’’

Volta Charging is best known for its unique “commerce-centric” business model, which provides free charging in exchange for ads and product placements that display on a large screen while you’re charging.

Tämä latausbisnes on tosiaankin räjähtämässä, kun miljoonia latureita joudutaan asentamaan aivan kaikkialla. Ja Volta tuskin jää ainoaksi, joka tarjoaa mainostilaa.

22 tykkäystä

Yleensä yrityksiä, joilla on kaksinkertainen ansaintalogiikka, pidetään erinomaisina.
Esim. Kone: Hissit + Huolto

QT:
Konsultointi
Testaus
Ylläpitotuotot
Kehittäjälisenssit
Jakelulisenssit
Mainostuotot
:moneybag: :moneybag:

Tänne laajan raportin graafiin voi lisäillä pari palikkaa (testaus + mainos) :slight_smile:

76 tykkäystä

Hei tämä on totta, mutta pelkään oheisia vertailuja, koska niissä ajattelee nopeasti oma osake edellä. Omistan molempia ja voi listata KONE:lle:
-Huolto
-Moderinisaatio
-Uudet hissit
-Korjaukset/varaosat
-Digitaaliset palvelut (Näitä on oikeasti aika paljon ja niitä voidaan myös tuottaa kolmansien osapuolien kautta)
-Tulevaisuudessa hissi voi toimia myös mainontapaikkana

Yhteenvetona sanoisin, että molemmat on hyviä yhtiöitä!

23 tykkäystä

Jossa on Qt:llä suunniteltu käyttöliittymä. :slight_smile:

22 tykkäystä

Opponoidaan taas: Onko hisseihin kuitenkaan mahdollista tuoda kosketusnäyttöteknologiaa, kun esimerkiksi näkövammaisten tarpeet on huomioitava ts. laki esteettömyydestä? Kosketusnäyttöön on toistaiseksi hankala luoda näkövammaisten tarvitsemaa pistekirjoitusta.

Mainosnäyttöjähän voidaan hisseihin laittaa, mutta ei niihin tarvita käyttöliittymää

2 tykkäystä

Luulen että tarvitaan fyysiset näppäimet. Nykyään niissä taitaa olla pistekirjoituksella numero. Mutta ei se sulje pois näyttöä. Mutta ei varmaankaan näyttöä näytön vuoksi, ellei se tuo hissin käyttäjälle tai valmistajalle jotain arvoa.

1 tykkäys

Vähän harmittaa, kun en postannut tänne, koska en ymmärtänyt asiaa. Tuota Qt:n mainosalustaa pystyi ennakoimaan LinkedInin työpaikkojen perusteella. Siellä törmäsin siihen itse ensimmäisen kerran.

Tuskailen tämän nykyisen laskun ja hinnan kanssa. 22e -kertoimet ovat sulaneet jo kivasti, mutta koska on lupa ostaa? Pitäisi avata ketju arvon- ja ostohintojen määrityksestä :slight_smile:

7 tykkäystä

Kyllähän jo nyt, valitettavasti, hisseissä on erilaisia digitaalisia mainosnäyttöjä. Näillä ei tosin ole mitään tekemistä kerroksen valitsemisessa.

Saavutettavuuden näkökulmasta hisseissä on oltava fyysiset painikkeet. On huomioitava myös kuurosokeat, joten ääni ei riitä korvaamaan pistekirjoitusta. Eri asia sitten huomioidaanko näitä asioita, kun ei edes yksinkertaisia ramppeja ymmärretä aina rakentaa sisääntuloportaiden yhteyteen liikuntarajoitteisia varten.

Ehkä vähän Off-topic.

1 tykkäys

Qt tuo markkinoille ratkaisun Qt-käyttöliittymien hyödyntämiseksi mainonnassa. Qt:n kannalta avaus on mielenkiintoinen ja se laajentaa yhtiön potentiaalisia tulovirtoja. Analyytikko Antti Luiro kommentoi.”

-Videon aiheet-
00:00 Aloitus
01:10 Qt-käyttöliittymien hyödyntäminen mainonnassa
02:01 Laajentumisen tuomat mahdollisuudet

45 tykkäystä

Itse olen ainakin matkustellessani jo nyt törmännyt hisseihin joissa on kosketusnäyttöpainikkeet. Suomessa lainsäädäntö tämän estää niin kuin sanoitkin, mutta näin ei ole joka maassa.

5 tykkäystä

Ei mikään lainsäädäntö estä kosketusnäytön käyttöä hississä. Ohessa kuva pks-seudulla olevasta toimistorakennuksesta jossa Koneen DCS (Destination Control System=Kohdeohjausjärjestelmä) jossa hissi tilataan aulassa olevasta kosketusnäyttöpaneelista painamalla sen kerroksen mihin haluat mennä.

En tiedä miten esteettömyys on tuossa huomioitu.

10 tykkäystä

Huomaa tuo inva näppäin, jossa kohokuvio. Ilmeisesti siitä saa myös näkövammainen apua

5 tykkäystä