Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Control oikeutetusti mukana listalla :+1: toki jos ei nuin pitkälle listalle mahtuis niin ois asiat huonosti :slight_smile:

1 tykkäys

Tuore:

Yleishuomio:

A lot of games were almost unplayable on base consoles. This year really did feel like everyone, publishers, developers, etc, pushing these consoles one last year.

Miksi kuitenkin tuntuu, että Control kärsi tästä erityisen paljon? Ilmeisesti koska oma seuranta oli niin fokusoitunutta?

hyvää settiä:

And finally, my favorite game of the year is…

Control

Some years it is hard to pick a favorite game. And then other years you play something that clicks with you so hard and so quickly that you fall in love with it and it instantly becomes your GOTY. For me, in 2019, that was Control .

ADVERTISEMENT

I haven’t played a game like this in a long time. This is the kind of game where I start thinking about side stories I’d love to write or experience. The kind of game where I wring out all the content I possibly can and then keep playing. I loved finding new bits of text and lore. I would spend hours going over every file and document I found, piecing together this strange world.

It’s also a damn gorgeous game. I played on PS4 Pro, which has some performance issues and I still came away impressed. I’m honestly excited to play this game again on PC at some point. I can’t wait for Control DLC to start hitting too. Give me more Control , forever and forever.

6 tykkäystä

Ihan valikoitumisharhan taklaamiseksi yksi lista, jolle Control ei mahtunut. Honorable mention sentään tuli.

7 tykkäystä

Mitenköhän usein tämä listaus päivittyy? En löytänyt mistään tietoja :slight_smile:

1 tykkäys

PC Gamerilta pientä tunnustusta (Best Setting palkinto).

Tätä kannattaa seurata 30.12. ja 31.12.

3 tykkäystä

Ladbiblelta GOTY:
https://www.ladbible.com/technology/gaming-gamingbibles-25-greatest-games-of-2019-20191205

In Control, players are thrown headfirst into the Oldest House, the HQ of the clandestine US organisation known as The Federal Bureau of… um, Control. Tasked with uncovering its many secrets and containing the threat within, our hero Jesse Faden guides us through a series of ingeniously designed set-pieces, thrilling firefights, and fiendish puzzles.

It’s a game that knows exactly what it wants to be, and realises its ambitions perfectly. Combat is challenging and constantly changing, thanks to the bevy of unlockable telekinetic abilities. Meanwhile, a beautifully written script, stellar performances, and tons of genuinely intriguing pieces of optional lore scattered around the world help to further draw you into Control’s richly detailed world.

The team at Remedy Entertainment (who we spoke to in the summer) quite clearly poured their hearts and souls into Control. Their belief and passion in the game shines through every hidden report, every boss battle, and every fascinating room of the Oldest House. It’s a game that begs you to fully immerse yourself, and handsomely rewards those that do. It is, in short, just a truly stunning piece of work that everyone should experience.

If you still aren’t convinced that Control is more than worthy to be considered our Game Of The Year for 2019, I have two words for you. Ashtray. Maze. Read our full review here.

Edit: lisää näkyvyyttä siellä täällä

https://kotaku.com/jason-schreiers-top-10-games-of-2019-1840631812

https://twitter.com/victor_lucas/status/1209197665122054144?s=21

11 tykkäystä

Täällä painetaa duunia joulua myöten. Pyhitä Aston itselles nyt vähän joulurauhaa, sen olet kyllä ansainnut!:+1:
Hyvää joulua koko ketjun väelle! Toivottavasti löytyy monesta paketista tämä kyseinen pelien aatelia!

8 tykkäystä

Eikai harrastuksesta tarvi lomaa pitää o.O

5 tykkäystä

Best Game: Control

Edit: Pohdintaa tarinapelien haastavasta asemasta nykyisenä GaaS-aikakautena

4 tykkäystä

Hyvää joulua ja uuttavuotta tähän ketjuun. Roope Ankka summaa hyvin Remedyn omistajien vuoden :sunglasses:

17 tykkäystä

Gamstat päivittynyt. Olisihan tuon pelaajamäärän kasvun jyrkemmän etukenon suonut hiukan pidempää jatkuvan, mutta pääasia kai että kokoajan kuitenkin ylöspäin mennään :slight_smile:

Ja hyvää joulua foorumille!

3 tykkäystä

Gamstat ”viralliset” luvut on vaan 15. päivään asti, siitä eteenpäin ennustus. Toivotaan että oikeat luvut jatkaisivat vähän suuremmalla kulmakertoimella.

Hyvää joulua kaikille!

2 tykkäystä

Pari huomiota, miksi en ole lainkaan huolissani:

• Peli myy EGS:ssä selvästi parhaiten. Tämä paikkaa selvästi konsolimyynnin heikkoutta. Tämä on myös puhtaasti digimyyntiä, mikä pitää Remedyn saamaa liikevaihtoa hieman perus “50-50 mixiä” parempana.
  • Koko syksyn aikana peli on ollut EGS:n TOP20-listalla vähintään sijalla 12, ja viimeisin päivitys näyttää myynnin vain kiihtyneen (sija 5).

Jonkinlaista skaalan tarkastelua kokonaismyynnistä H2/2019, päivämäärälle 15.12.asti:

• Optimistinen: PS4: 288k / XBOX: 144k / PC: 576k → yhteensä 1,008 milj. kpl
  • Konservatiivinen: PS4 288k / XBOX: 144k / PC: 432k → yhteensä 864k kpl.

Uskon rehellisesti, että liikutaan tuossa 850k-1,0milj myydyn kopion haarukassa. 1 miljoona ylittynee hyvinkin vuoden vaihteessa, koska Control on niin hyvin esillä Epicin etusivulla joulun pyhinä. Lisäksi näiden GOTY-juttujen, editor’s pickien ym. artikkeleiden määrä on kasvanut HUOMATTAVASTI verrattuna alkusyksyyn. Eli selkeästi positiivista pöhinää ainakin mediassa on menossa.

Suurimmat kysymykset:

• paljonko liikevaihtoa tuloutetaan 2019 aikana (tällä ei periaatteessa väliä holdaajalle)
  • paljonko yli 1.5x on todellinen “EGS vs. PS4” pelimyynti. Pidän lukua 1.5 nykytiedoilla konservatiivisena.

Alla vielä konservatiivisen skenaarion laskelma (PC = 1.5*PS4 myynti):

11 tykkäystä

Ars Technicalta GOTY:

Control isn’t just the best video game ever made by Remedy Entertainment. It’s also everything I want in an action-adventure video game. That begins with a telekinetic control system that makes the game’s hero, Jesse, an accessible-yet-powerful badass in terms of laying waste to mobs of eerie enemies. There’s a real genius to Control 's melting of abilities and energy meter at any given moment, as this forces players to juggle Jesse’s range of guns and superpowers in ways that would make any X-Man or Jedi blush.

What’s more, this enthralling core is smothered with world-building, mysteries, and likable characters every step of the way, whether you restrict yourself to the primary plot or sink your teeth into a surprisingly meaty series of side missions. We knew Remedy could get that stuff right; Alan Wake and Quantum Break are proof that the Finnish studio’s game-story mastery wasn’t a fluke. But finally, the attached gameplay is back to Max Payne levels of polish.

Admittedly, Control 's console performance was trash at launch, but its demanding engine has since received welcome patches so that you don’t have to be a PC gamer to lap up a worthy aesthetic experience. PC players still get the best version of the year’s best game, should their GPU of choice support DirectX 12 ray tracing. And based on how remarkable that version looks, we might urge you to commit crimes to get your Control-playing PC up to ray tracing snuff.
-Sam Machkovech

Edit: Lisää näkyvyyttä… kyllä se väkisinkin pelin tunnettuus kasvaa nyt kun joka puolella kehutaan

https://twitter.com/Celticanz/status/1208493333909266433?s=20

2 tykkäystä

Kyllä vain. Joskus myös yhdet kehut tai palkinnot ei saa ihmistä ostamaan, mutta kun kehuja rupeaa tulemaan joka puolelta niin epäilijätkin rupeaa vakuuttumaan, että hei tämähän saattaisi ollakkin hyvä peli ja ostos meneekin ostoskoriin :slight_smile:

4 tykkäystä

Varsinkin kun on paljon puhetta siitä, kuinka pelialalla palkintoja ja hyviä arvosteluja hankitaan lahjomalla. Tuskin kukaan voi tosissaan väittää, että Remedy olisi lahjomalla saanut kaiken kunnian. Yksi palkinto voisi epäilyttää, 10 ei.

2 tykkäystä

Kyllä voi olla ylpeä Remedyn saavutuksista ja työn laadusta. Ei tässä pikavoittoja olla tekemässä, vaan todistamassa kokonaisen viihdeuniversumin syntyä!

4 tykkäystä

Hei ehkä tähän lahjontaan meni se mainosbudjetti.
:slight_smile:

4 tykkäystä

Pari palkintoa taas lisää… on se hyvä peli kyllä :slightly_smiling_face:

Näitä voi ropista vielä lisää lähipäivinä.

Edit:

3 tykkäystä

Täältäkin sija 1.

2 tykkäystä