Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Toistavat paljolti tuoreimman research updaten sisältöä på svenska + maininnat 11 BAFTA-ehdokkuudesta ja PS Now:sta. Ei uutta auringon alla :slight_smile:

36 tykkäystä

Kiitos tästä :slight_smile: On se hienoa, että firman oma edustaja pitää meidät ajan tasalla asioista :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 tykkäystä

Laittaako Op joku rahasto tänään lappuja menemään ? Pakko myydä ehkä, jos asiakkaat lunastaa osuuksiaan. Aika isoja kpl määriä myyntipuolella. Itse sain osto-ohjelmani vietyä loppuun (varmaan liian aikaisin)

2 tykkäystä

Ei vielä näy, FIM Fenno ostellut hieman lisää. Voi hyvin olla, että jos rahastot lähtee kuivumaan niin tulee lisää myyntipainetta.

3 tykkäystä

Joo reaaliajassa kattelen tätä myyntiä, pikkutolppa myyntipuolella ja sen jälkeen tikkiväli melkoinen aina vajaan neljääntoista erkkiin asti.

Koitin netistä etsiä, ja vanha tammikuun katsaus op mikroyhtiöistä löytyi joten sieltä lähtee tavaraa surutta.

Tuossa puolen (neljän) aikaan oli melkoista savottaa, nyt hetkeksi hellitti myynnit ja otin pienen erän itekin laidasta.

1 tykkäys

Pitää nähdä myös asioiden positiivinen puoli huolen ja paniikin keskellä - kohta pääsee taas alennusmyynteihin kiinni halvalla :slight_smile:

5e626a9297d4e569798632

13 tykkäystä

Foundationin osalta ei liene takapakkia tulossa julkaisun suhteen :slight_smile:

  1. DLC:n yhteydessä myös quality of life parannukska mm. Karttaan luvattu.
9 tykkäystä

Tsiisus nyt jo! Hillotolppagiffiä, anyone? Ei tarvita katseita siirtää viiden vuoden päähän. :sweat_smile::v:

3 tykkäystä

@Latela En ymmärrä tätä :grin: Mitä tarkoitit?

Löytyykö foorumilta yhtiökokoukseen menijöitä? Mikäli uskaltautuisin bullerona johonkin yhtiökokoukseen lähtemään niin Remedy olisi ehdottomasti se yhtiö :slight_smile:

7 tykkäystä

Oon ihan samaa miettinny ja jollei esteitä tule olisin menossa.

2 tykkäystä

Kiinnostaisi, mutta en näillä näkymin pääse. Laitelkaahan raporttia foorumille jos menette paikalle!

Mitenkäs ihmisten luottamus Remedyn tähän/ensi vuoteen on kehittynyt tässä koronahässäkän keskellä? :slight_smile: Millaisia riskejä näette? Pelkkää ostopaikkaa koko lasku muun markkinan mukana vaiko laskulle muitakin perusteita kuin yleisen laskun peesaaminen?

Omia hajanaisia ja epäloogisia ajatuksia koronan vaikutuksesta Remedyyn:

  • Toimistolle iskee korona ja työkyky menee useammilta ihmisiltä → haittaa pelikehitystä.
  • Fyysisten kopioiden myynti voi kärsiä, mutta toisaalta jos pelin oikeasti haluaa, voi sen myös ladata.
  • Suuria tapahtumia ja messuja peruuntuu, jolloin näkyvyys pienenee. Toisaalta se on sama kaikille, ja kaikkien palkintojen ja ehdokkuuksien myötä näkyvyys somessa on pysynyt hyvällä tasolla jatkuvasti.
  • Tällä hetkellä ei ole yksikään peli onneksi (poislukien Controlin DLC:t) sellaisessa vaiheessa, että pitäisi olla kiertämässä tapahtumia promoamassa tulevaa uutta peliä.
  • Pelit eivät käsittääkseni myöskään ole vielä sellaisessa vaiheessa, että tarvitsisi lennättää näyttelijöitä studiolle, joten matkustusrajoitukset eivät haittaa.
  • En tiedä kuinka paljon itse kehitystyöhön kuuluu matkustamista? Eli vaikuttaako koronavirus tätä kautta millään tavalla kehitystyöhön? Itse en usko, että ainakaan merkittävästi.
  • Useiden ihmisten kotona viettämä aika lisääntyy/voi lisääntyä koronan myötä → lisäaikaa myös peleille.

Summa summarum: Jos maailma ei nyt aivan sekaisin mene, niin en näe Remedyn osalta riskien kasvaneen merkittävästi koronan osalta, joten koen laskut vain ostopaikkoina :slight_smile: Positiivisina ajureina näen kaiken mahdollisen uutisoinnin uusiin peliprojekteihin liittyen (julkaisusopimukset, yhteistyökuviot / exclusiivisuudet esim. Sonyn kanssa, Alan Wake remasteroinnin mahdollinen julkaiseminen jne.jne.), jotka voivat äkkiäkin nostattaa kurssin kuukauden takaiselle tasolle.

Itse olen tyytyväinen tässä myllerryksessä siihen, että Remedy on suurin positioni vaikka onkin laskenut merkittävästi muiden mukana. :sunglasses:

14 tykkäystä

Uusien kehittäjien palkkaaminen maailmalta saattaa vaikeutua. Ja jos maailmantalous sakkaa, niin se kulutuksen vähentyminen on pois myös Remedyltä, koska viihteestä ja vapaa-ajasta leikataan perheissä ensin.

2 tykkäystä

Työntekijöiden keski-ikä taitaa olla kohtalaisen matala, mikä laskee tätä riskiä merkittävästi. Kyllähän tämän pitäisi olla aika hyvin korona-kestävä.

3 tykkäystä

Ja pelidevaus on semmoista hommaa jota voi hyvin paljon tehdä etänä. Sanoisin että jos eivät tee jotain tyhmää jolla tartutetaan iso määrä henkilökunnasta, niin muutoin itse devaustyön pitäisi kyllä luontua vaikka porukat pistettäisiin etätöihin.

11 tykkäystä

En halua syyllistyä samaan mitä syytän jokaisessa bulleroketjussa, mutta onhan em paljon omissa käsissä. Ihmisten ajanvietto lisääntyy kotona, ei siinä yksi peli tunnu missään jos viisikään kun muu vapaa-ajan massa-aktiviteetit vähenee.

Kotipäivät senkun lisääntyy porukalla. :relaxed:

Kuten mainittua, etätyönä onneksi pystyy tekemään eikä Remedyllä ole muita konttoreita. Tämä on se isoin riski ja tietty myös monikansallisen hlöstön mshd matkustelu.

1 tykkäys

Luottamus Remedyyn säilynyt ennallaan ja kurssin luisuminen muun markkinan mukana on nyt pelkästään hyvä asia → tarjoaa lähikuukausina lukuisia tankkauspaikkoja. Mutu-tuntuma on että nyt kannattaa pysyä omistajana, sillä kun yleinen tilanne helpottaa ja karhu lopettaa kynsimisen rusakko saattaa ponkaista pensaasta yllättävänkin vauhdikkaasti ja junaan hyppääminen siinä vaiheessa voi tulla kalliiksi… :slight_smile:

1 tykkäys

Olisi kiva saada joskus tietoa, kuinka paljon Epic Store -yksinoikeus haittasi pelin myyntiä PC-alustalla. Vai oliko yksinoikeus silti sen arvoista Epicin etukäteismaksun vuoksi.

Itse en näe ostamisen arvoisena, ennen kuin ollaan palattu tuonne 10€ tasolle.

1 tykkäys

Miten tuollaista tietoa on mahdollista kerätä? Huomioiden Epic maksun suuruuden, en epäile hetkeäkään sen olleen taloudellisesti hyvä ratkaisu.

10 euron taso on sen verran alhainen, että olisi hyvä kuulla hieman perustelua siihen liittyen. Mielestäni tuo kuulostaa jo halvalta.

4 tykkäystä