Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

I think it’s polite to answer in English, since the original post was written in English. Google can translate your comment quite well though.

13 tykkäystä

Yeah absolutely. As i said, i’m no programmer, but from what i could read online, it seemed like the place where this shines the best is in MMOs. I might of course be terribly wrong :slight_smile: But i would like to get a rundown on when this solution might be used. As far as i could find, game engines like Unreal are based on OOP?

11 tykkäystä

For example Unity uses Entity component system(ECS for now on) mainly for performance reasons. They have started to shift away from Object oriented oriented programming(OOP) to Data oriented programming(DOP).
I have been using ECS for better reusability of code and simpler uniform architechture.
It has also been used in some MMO’s for both of these reasons and many others.

5 tykkäystä

Toisin kuin luullaan, Nintendo on kova rahastaja. A) Pelit eivät siirry alustalta toiselle → ostat sen saman Super Metroidin viiteen kertaan. B) Pelien hinnat eivät laske, joskus saattaa ollla peräti olla max 15 % aleja. C) Porttaukset, laiskatkin, maksavat 60e.

Nuo tulivat nopeasti mieleen. Raudasta luopumista en tajua yhtään. Switch on myynyt 65m kpl ja myy aivan helvetisti koko ajan. Luovu satojen miljoonien pelien provikoista sen takia, että Mariot ja Zeldat myisivät muutaman miljoonan lisää? Nintendo rauta on sitä paitsi voitollista alusta asti, toisin kuin kilpailijoilla.

4 tykkäystä

Tuossa nyt XBox -päivän tarkempi ohjelma ja peliesittelyt. Crossfire X ei ole listoilla mukana.

5 tykkäystä

Juu, tämä on se yksi arvoajuri. P/E (trailing 12 months) on itse asiassa tällä hetkellä vain 15 ja vain hieman yli kymmenen jos jätetään nettokassa ja sijoitukset mm. Pokemon companyyn huomioimatta.

Minusta pari tärkeintä tekijää, mitkä tekevät Nintendosta erittäin mielenkiintoisen sijoituskohteen on:

  • Halpa arvostus
  • Väkivahva tase
  • Aktivistisijoittaja merkittävänä omistajana (ValueAct). Heidän näkemys: “We believe Nintendo will be one of the largest digital media services in the world, in a category with the likes of Netflix, Disney+, Tencent Interactive Entertainment and Apple Music”
  • IP portfolio joka voidaan monetisoida monin eri tavoin ja jota on japanilaisen varovaisesti alettu tekemään hiljattain, mm. Lego yhteistyö, uusi Super Mario elokuva 2022, Super Nintendo World huvipuisto joka avautuu japanissa ensi keväänä ym.
  • Siirtymä konsolisyklistä “Apple malliin” Nintendo could continuously iterate Switch ‘like iPhone’, investment firms predict | VGC
  • Digimyynnin vahva kasvu (+134% YoY ja lähes puolet myynnistä jo digikanavien kautta)

Tässä vain muutama kiinnostava seikka näin nopeasti. Itse näen Nintendon yhtenä kaikista kiinnostavimmista sijoituskohteista tälle vuosikymmenelle ja osakkeessa on sijoittajan kannalta vielä mahtava margin of safety.

12 tykkäystä

Hieman yllättävää, ettei tilaisuudessa taidettu mainita crossfireä kertaakaan. En löytänyt tästä ainakaan yhtään uutista. Saas nähdä siirtyykö julkaisu ensi vuoden puolelle

1 tykkäys

Yeah as @Aston_Livingstone said, I never noticed the part concerning the internal publishing team.
Also Remedy has in the past year appointed a Product director and a Head of marketing, both with pretty nice CVs.
Remedy has never talked about this part of their business in any of the presentations, but have focused on future growth by entering into new partnerships
i.e. H1 2020 report:

Remedy aims to create long-term profitable growth, primarily organically, by expanding the product
portfolio and entering into new partnerships.

But a part of their 4 strategy pillars atm is Strong businessownership of our games which would fit well with selfpublished games. I hope they shine some light on their intentions here during the upcoming CMD.

Also interesting to note that they wanted a Head of marketing with insight into freemium marketing.

Also,


Uannounced 3 was the only project they specifically said they were looking for a business partner.

12 tykkäystä

Would fit the assumption that they would self-publish a freemium multiplayer title. Chasing Apex Legends / Fortnite / PUBG etc. crowd. This is a very tough market to please and very competitive after Fortnite “blew up the bank”, so even if this was the case, success is far from certain.

2 tykkäystä

Tätä on nyt hyvä seurata. Kesällähän Crossfire sai vielä paljon näkyvyyttä ja Remedyn logo siinä ohessa.

Pyyntö ylläpidolle @Yu_Gong @Verneri_Pulkkinen voisiko nämä Nintendo viestit siirtää täältä omaan ketjuunsa niin eivät sotke tätä Remedy -ketjua ja taas toisaalta tästä aiheesta olisi mielenkiintoista keskustella enemmänkin :slight_smile:

5 tykkäystä

Keskustelua voi jatkaa täällä Nintendo Co., Ltd

8 tykkäystä

Huomenna ilmeisesti DigitalBrosin osari, kuullaan toivottavasti jotain uutta Controlin myynnistä

6 tykkäystä

https://www.digitalbros.com/wp-content/uploads/2020/11/2020.11.10-PR-Digital-Bros-The-BoD-approves-Interim-Management-Report-for-period-ended-September-30th-2020-v6-prot.pdf

Eipä tästä nyt oikein voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä:

The revenues from the first quarter of the year came from the launch of videogames for personal computers: in July Death Stranding, followed in August by the publication of the Steam version of Control. The publishing of video games for personal computers is almost exclusively digital, therefore the Group was not affected by the shutdown of retail due to the spread of the COVID-19 pandemic. Digital revenues in the quarter were 85% of the total consolidated compared to the 45% achieved
in the previous year.

11 tykkäystä

Pitääkö olla huolissaan, kun Crossfirestä ei ole kuulunut mitään puoleen vuoteen? Virallisesti julkaisu vielä tämän vuoden puolella, mutta kovin on ollut hiljaista varsinkin huomioiden, että julkaisijana toimii itse Microsoft, jonka luulisi panostavan markkinointiin.

Kohta on jo kiire joulumarkkinoille, sillä normaalisti peli (gold master) valmistuu kuukautta ennen virallista julkaisupäivää. Jos peli viivästyy, niin tällä varmasti vaikutusta H2 tulokseen

1 tykkäys

Niin. Crossfire X multiplayerin betahan oli kesä-heinäkuussa ja sai kauttaaltaan kohtalaista/varovaisen positiivista review/preview mainetta. Sen sijaan Remedyn single-playeristä ei ole ollut kuin tarinatrailereita näyttää.

Tulee mieleen kolme skenaariota worst case -järjestyksessä:

  1. Pelin julkaisu viivästyy, koska Remedy ei ole pysynyt yksinpelin julkaisuaikataulussa (= sopimussanktioita ja mainehaitta)
  2. Multiplayer osioon huomattavia muutoksia ja aikataulusta viivästymisiä beta-palautteiden jäljiltä.
  3. Smilegate/Microsoft ei näe järkeväksi julkaista samanaikaisesti next-gen CoD: Black Ops Cold War kanssa, joka saatavilla sekä XSX ja PS5 launchissa.

In other news, postaillaan uutishiljaisuuteen vedoten satunnaisia asioita, joita en normaalisti pitäisi uutiskynnyksen/foorumikirjoituskynnyksen ylittävänä.

Rekrypaikkoja auki mututuntumalla n. 50-100% normaalia enemmän tällä hetkellä.

Glassdoorissa uusi arvio Remedyn työntekijältä:
image

28 tykkäystä

Omasta mielestäni tämä on ehkä ainoa, milloin asialla olisi oikeasti merkittävä vaikutus Remedyyn. Muussa tapauksessa luulisi kehitysmaksujen tulevan Remedylle kuitenkin ajallaan? Jossei siellä sitten ole jotain isompaa maksupostia tulossa, kun peli on pihalla. Mutta luulisi sen olevan sidottu Remedyn työhön.

Muussa tapauksessa ainoastaan mahdollisten rojaltien saaminen siirtyy eteenpäin. Ja ymmärtääkseni esimerkiksi Aten ennusteissa rojaltit eivät näyttele kovin isoa roolia (voin muistaa väärinkin)?

6 tykkäystä

If there’s a delay it has to do with the MP. By it’s nature, CF is a MP game, det standalone campaign is more like a bonus. If it wasn’t done, Smilegate would still launch the game if they felt MP was good enough and the timing was right (compared to competitors in the market).
Also, i believe Remedy has noted in previous reports that they were hitting milestones (and trigging dev payments), and revenue has been pretty stable so I think Remedy has done their part.

22 tykkäystä

Eli näin. Jotain se enteili, kun Crossfirea ei näkynyt XBox päivillä viimeksi mitenkään.

20 tykkäystä

After much deliberation, and in consideration of the challenges faced by the Smilegate development team due to COVID-19…

Harmi juttu. Erinomainen tieto kuitenkin osakkeenomistajille, ettei ole viitteitä siitä, että viivästys liittyisi Remedyyn. Hyvällä tuurilla samanaikaisesti hyväkatteinen work-for-hire jatkuu ja single playerin launchataan laajempana “operaatioiden” (sisällön) osalta kuin alun perin launchissa oli suunniteltu.

16 tykkäystä