Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Hieman yllättävää, ettei tilaisuudessa taidettu mainita crossfireä kertaakaan. En löytänyt tästä ainakaan yhtään uutista. Saas nähdä siirtyykö julkaisu ensi vuoden puolelle

1 tykkäys

Yeah as @Aston_Livingstone said, I never noticed the part concerning the internal publishing team.
Also Remedy has in the past year appointed a Product director and a Head of marketing, both with pretty nice CVs.
Remedy has never talked about this part of their business in any of the presentations, but have focused on future growth by entering into new partnerships
i.e. H1 2020 report:

Remedy aims to create long-term profitable growth, primarily organically, by expanding the product
portfolio and entering into new partnerships.

But a part of their 4 strategy pillars atm is Strong businessownership of our games which would fit well with selfpublished games. I hope they shine some light on their intentions here during the upcoming CMD.

Also interesting to note that they wanted a Head of marketing with insight into freemium marketing.

Also,


Uannounced 3 was the only project they specifically said they were looking for a business partner.

12 tykkäystä

Would fit the assumption that they would self-publish a freemium multiplayer title. Chasing Apex Legends / Fortnite / PUBG etc. crowd. This is a very tough market to please and very competitive after Fortnite “blew up the bank”, so even if this was the case, success is far from certain.

2 tykkäystä

Tätä on nyt hyvä seurata. Kesällähän Crossfire sai vielä paljon näkyvyyttä ja Remedyn logo siinä ohessa.

Pyyntö ylläpidolle @Yu_Gong @Verneri_Pulkkinen voisiko nämä Nintendo viestit siirtää täältä omaan ketjuunsa niin eivät sotke tätä Remedy -ketjua ja taas toisaalta tästä aiheesta olisi mielenkiintoista keskustella enemmänkin :slight_smile:

5 tykkäystä

Keskustelua voi jatkaa täällä Nintendo Co., Ltd

8 tykkäystä

Huomenna ilmeisesti DigitalBrosin osari, kuullaan toivottavasti jotain uutta Controlin myynnistä

6 tykkäystä

https://www.digitalbros.com/wp-content/uploads/2020/11/2020.11.10-PR-Digital-Bros-The-BoD-approves-Interim-Management-Report-for-period-ended-September-30th-2020-v6-prot.pdf

Eipä tästä nyt oikein voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä:

The revenues from the first quarter of the year came from the launch of videogames for personal computers: in July Death Stranding, followed in August by the publication of the Steam version of Control. The publishing of video games for personal computers is almost exclusively digital, therefore the Group was not affected by the shutdown of retail due to the spread of the COVID-19 pandemic. Digital revenues in the quarter were 85% of the total consolidated compared to the 45% achieved
in the previous year.

11 tykkäystä

Pitääkö olla huolissaan, kun Crossfirestä ei ole kuulunut mitään puoleen vuoteen? Virallisesti julkaisu vielä tämän vuoden puolella, mutta kovin on ollut hiljaista varsinkin huomioiden, että julkaisijana toimii itse Microsoft, jonka luulisi panostavan markkinointiin.

Kohta on jo kiire joulumarkkinoille, sillä normaalisti peli (gold master) valmistuu kuukautta ennen virallista julkaisupäivää. Jos peli viivästyy, niin tällä varmasti vaikutusta H2 tulokseen

1 tykkäys

Niin. Crossfire X multiplayerin betahan oli kesä-heinäkuussa ja sai kauttaaltaan kohtalaista/varovaisen positiivista review/preview mainetta. Sen sijaan Remedyn single-playeristä ei ole ollut kuin tarinatrailereita näyttää.

Tulee mieleen kolme skenaariota worst case -järjestyksessä:

  1. Pelin julkaisu viivästyy, koska Remedy ei ole pysynyt yksinpelin julkaisuaikataulussa (= sopimussanktioita ja mainehaitta)
  2. Multiplayer osioon huomattavia muutoksia ja aikataulusta viivästymisiä beta-palautteiden jäljiltä.
  3. Smilegate/Microsoft ei näe järkeväksi julkaista samanaikaisesti next-gen CoD: Black Ops Cold War kanssa, joka saatavilla sekä XSX ja PS5 launchissa.

In other news, postaillaan uutishiljaisuuteen vedoten satunnaisia asioita, joita en normaalisti pitäisi uutiskynnyksen/foorumikirjoituskynnyksen ylittävänä.

Rekrypaikkoja auki mututuntumalla n. 50-100% normaalia enemmän tällä hetkellä.

Glassdoorissa uusi arvio Remedyn työntekijältä:
image

28 tykkäystä

Omasta mielestäni tämä on ehkä ainoa, milloin asialla olisi oikeasti merkittävä vaikutus Remedyyn. Muussa tapauksessa luulisi kehitysmaksujen tulevan Remedylle kuitenkin ajallaan? Jossei siellä sitten ole jotain isompaa maksupostia tulossa, kun peli on pihalla. Mutta luulisi sen olevan sidottu Remedyn työhön.

Muussa tapauksessa ainoastaan mahdollisten rojaltien saaminen siirtyy eteenpäin. Ja ymmärtääkseni esimerkiksi Aten ennusteissa rojaltit eivät näyttele kovin isoa roolia (voin muistaa väärinkin)?

6 tykkäystä

If there’s a delay it has to do with the MP. By it’s nature, CF is a MP game, det standalone campaign is more like a bonus. If it wasn’t done, Smilegate would still launch the game if they felt MP was good enough and the timing was right (compared to competitors in the market).
Also, i believe Remedy has noted in previous reports that they were hitting milestones (and trigging dev payments), and revenue has been pretty stable so I think Remedy has done their part.

22 tykkäystä

Eli näin. Jotain se enteili, kun Crossfirea ei näkynyt XBox päivillä viimeksi mitenkään.

20 tykkäystä

After much deliberation, and in consideration of the challenges faced by the Smilegate development team due to COVID-19…

Harmi juttu. Erinomainen tieto kuitenkin osakkeenomistajille, ettei ole viitteitä siitä, että viivästys liittyisi Remedyyn. Hyvällä tuurilla samanaikaisesti hyväkatteinen work-for-hire jatkuu ja single playerin launchataan laajempana “operaatioiden” (sisällön) osalta kuin alun perin launchissa oli suunniteltu.

16 tykkäystä

Voisiko tässä olla sauma Remedylle ottaa entistä isompi rooli koko produktiossa? Tämähän olisi kaiketi positiivinen juttu, ei pelkästään laskutettavien tuntien vaan maineen, luottamuksen ja kunppanuussuhteen kautta.

Vaikkei mikään viittaa siihen, että Remedy olisi suoraan vaikuttanut pelin julkaisun viivästymiseen, niin kyllähän tällä on suora vaikutus tulokseen, odotuksiin ja täten myös osakkeen arvostukseen. Loppuvuosi lasketellaan varmasti hitaasti alaspäin.

Remedyn monipelistrategia on linjannut, että julkaisuja tulee jatkossa tasaisemmin . Resursseja kiinni Smilegaten projekteissa kunnes nämä crossfiret joskus julkaistaan. Vuoden 2021 tulosennusteet menevät myös nyt uusiksi, kun Crossfiren rojaltit/myyntituotot jäävät saamatta ja siirtyvät eteenpäin. Isossa kuvassa siis kasvuvauhti hidastuu ja olisin kovin yllättynyt jos tämän vuoden H2 luvut todella olisivat johdon lupaamalla tasolla nyt kun se syksyn ainoa iso julkaisu siirtyy tulevaisuuteen.

Paljonko tästä odotetaan rojalteja? Olen ajatellut, että ne kehitysmaksut olisivat isommassa roolissa.

Remedyn ohjeistus on:
“Remedy odottaa liikevaihtonsa ja liikevoittonsa kasvavan vuoden 2020 aikana. Liikevaihdon ja liikevoiton kasvusta valtaosan odotetaan tapahtuvan jälkimmäisen vuosipuoliskon aikana.”

Kyllä tämän pitäisi olla ihan kevyttä kauraa? Siellä tuli elokuussa AWE, Steam-julkaisut, Epic makselee kahden pelin kehityskuluja jne.

Loppuvuoden laskettelua vastaan ei kyllä ole mitään, tätä voisi ostaa siinä tapauksessa itselle joululahjaksi lisää salkkuun :smiley:

8 tykkäystä

Ei tule tapahtumaan. Remedy vastaa vain omasta singleplayer osuudestaan. Siitäkään ei varmuutta onko se edennyt odotetusti. Multiplayer hyödyntää eri pelimoottoria ja sitä kehitetään eri tiimien toimesta.

3 tykkäystä

Kun CrossfireX singleplayer kampanjan trailer tuli ulos niin Remedyn viestintä antoi ymmärtää että heidän osuutensa on ollut jo jonkin aikaa valmis ja vihdoinkin pääsivät esittelemään tuotostaan.

4 tykkäystä

Tuskin markkinat ovat odottaneet julkaisupäivällä olevan oikeastaan mitään merkitystä Remedylle. Ei pitäisi vaikuttaa kurssiin. Tuntityötä on varmasti laskutettu tasaisesti. Suurin osa porukasta varmaan jo pitkään tehnyt jotain ihan muuta hommaa Remedyllä.

4 tykkäystä