Revenio sijoituskohteena

Mitähän kuuluu Revenio Groupin italialaisen yksikkön eli CenterVuen tilanteeseen? Aika ikävästi Italian epidemia on levinnyt, taitaa olla Veneton alueella yli 300 tapausta. Hyvin todennäköisesti odottaisi vaikuttavan firman toimintaan joko parhaillaan tai lähiaikoina. Eli ihan arkiseen toimintaan vaikka ei tauti iskisikään CenterVuen porukkaan ihan suoraan. Liekö sen tuotteiden komponenttien alkuperämaana Kiina? Siellähän myös koronapeli on pussittanut tuotantoa mikä myös osaltaan on riippana. Yhtiökokouksessa 19.3 on paikallaan pyytää TJ:ltä vastausta / tilannekuvaa - seuraavat kaksi viikkoahan ovat Italian epidemian kannalta perin kriittisiä.

4 tykkäystä

Joku muu vois välillä kiusata Timoa. :sweat_smile: Ei vaan, mutta mä en ymmärrä firmoja, likipitäen kaikkia niitä, kun ei infota vaikutuksista millään lailla ajankohtaisesti.

Toki itseään pitää soimata jos ei asioita ymmärrä, esim itse ja DT. Toki senkin osalta tilarin näkymä oli että halfilla kasvetaan. Siltikin olen hyvin pettynyt firmojen malliin rapsata mistään.

Toki töitä on tehtävänä ja reagoida täytyy, mutta pörssiyhtiönä tulee infota osakkeenomistajia.

Eikä vain silloin kun joku tyhmä turkulainen sattuu kyselemään. Tähänhän perustuu negarit ja posaritkin. Nähdään yleensä kilometrin päästä miten asiat menee osareissa, silti pitkän vuoden avustuksella vitkutellaan vääjäämätöntä.

Ja vaikka ohjeistukseen muutosta ei olisikaan tarpeen tehdäkään, mun mielestä silti pitää infota missä mennään.

2 tykkäystä

Revenion johto myynyt viime kuukausina useasta suunnasta. Kasvu hidastuu ja kevennetään vielä hyvän saan aikana, vai kylppäri remppaa pukkaa? Onko kenelläkään jotain valistunutta arvausta?

1 tykkäys

Saman huomasin minäkin. Toki huomattavaa on, että suuri osa tapahtuneista myynneistä kuuluu ilmoituksen mukaan osakeoptio-ohjelmaan eli kyseessä voi olla jokin vuosia sitten sovitun palkitsemisohjelman lunastaminen.

Mielenkiintoinen ajankohta kuitenkin, varsinkin kun ottaa huomioon, että osakkeen splittihän on luultavimmin tulossa lähiaikoina joka yleensä johtaa pienoiseen kurssinousuun. Eritoten talousjohtajan myynnit ( yhteensä 3733 myytyä osaketta ) ja herättää ei nyt ehkä huolta, mutta ihmetystä. Myös toimitusjohtaja myynyt ja muutama muu ylimmästä johdosta. Kaikki kaupat tapahtuneet maaliskuun alussa muutaman päivän sisällä. Joku viisaampi ehkä osaa syvällisemmin analysoida osakeoptio-ohjelmaan kuuluvien osakkeiden myyntiä ? korreloiko tämänhetkisen markkinatilanteen kanssa ? Ja se kaikkein tärkein kysymys, pitääkö olla huolissaan? :wink:

Noh oli mitä oli, pysyttäydyn omassa suunnitelmassa ja uskon firman tarinaan. Omia ostoja jatkettu tänään laskevaan kurssiin.

1 tykkäys

Jos selaatte Revenion sisäpiirikauppoja pidemmältä ajalta, näette, että ovat kyllä joka vuosi myyneet. Niin toimari, kuin talousjohtaja, kuin muutakin johtoa ovat myyneet ihan tasaisen tappavaa tahtia ja ainakaan aiemmin se ei ole tarkoittanut sitä, että sijoittajienkin olisi kannattanut myydä. Siinä olisi menettänyt riihikuivaa rahaa peesatessaan… En sano, etteikö se voisi jotain tässä merkitä, ainoastaan, että aiemmin ei ole merkinnyt.

Paljonkohan heillä osakkeita myynneistä huolimatta on siunaantunut/vuosittain tulee?

Jos itse olisin yrityksen johtoportaassa, todennäköisesti hajauttaisin riskiä aivan vastaavalla tavalla. Eli ei sekä koko omaisuutta, että kk-palkkaa kiinni yhdessä firmassa. Vaikka kuinka hyvä firma olisikin!

9 tykkäystä

Mitähän kuuliu Centervuelle tällä hetkellä. Hyvin on reve ottanut pataan tänään. Yli 10%:cold_face:

1 tykkäys

-CenterVuen konttori Padovassa on auki ja työntekijöitä ei ole sairastunut, mutta etätyötä tehdään paljon. Alihankintaketju toimii normaalisti ja komponentteja saadaan, vienti toimii normaalisti.

Suora lainaus Inderesin etusivulla olevasta jutusta, siellä hieman enempi vielä Revenion tilanteesta, kannattaa tsekata ! :smiley:

8 tykkäystä

En olekkana huomannut, pitää mennä vilkaisemaan. Kiitoksia :slight_smile:

1 tykkäys

Inderesin Q&A:ssa onkin jo Inderesin kommentti aiheeseen. Myyntiin voi tulla siis hikkaa, mutta myös kilpailevilla ilmapuhkulaitteilla on omat ongelmansa. Myös OP on nostanut Revenion esille aamukatsauksessaan, että Pohjois-Italian mahdollinen sulku iskee kovaa Revenioon. Tilanne siis lyhyellä aikavälillä epäselvä mutta Revenion pitkän aikavälin fundamentit näyttäisi ainakin Inderesin kommenttien valossa olevan ennallaan.

4 tykkäystä

Onko muita foorumilaisia matkalla yhtiökokoukseen?

Pitääkö tästä olla huolissaan, että sisäpiiri ei tankkaa lainkaan ainoastaan mättävät lappua laitaan?

Eivät usko edustamaansa yritykseen?

22 tykkäystä

Toivottavasti ajatus sama kuin suurella osalla foorumia. Lappua laitaan jotta on sotakassaa ostaa alempaa kun korona jatkuu :slight_smile:

Niin, onhan Tammelan (joka myi 780000 eurolla) edustaman yrityksen nimikin enteellisesti Korona invest.

6 tykkäystä

Onko nuo 44.7778, 44, 49.01 jne myyntihinta per osake? Mitäs olen missannut, kun osake ei ole tuollaisissa hinnoissa käynyt.

Olen ymmärtänyt, että erilaisissa johtajia palkitsevissa optio-ohjelmissa on määritelty mihin hintaan osakkeen saa myydä. Tämän on tarkoituksena toimia työntekijöille / johtajille kannustimena tehdä työ mahd. hyvin. Muistaakseni samanlaisten optioiden myötä Suomeen syntyi Nokian kultavuosina jokunen ns. Nokia miljonääri. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

@Thompsis Nokia-optioissa määriteltiin millä hinnalla työntekijä saa merkitä osakkeita tietyn ajan kuluttua. Osakkeiden myynti markkinahinnalla. Kun kurssit oli nousussa, muutaman vuoden kuluttua sai merkitä osaketta murto-osan hinnalla ja myydä markkinahinnalla (merkintäero hinnassa ansiotuloksi). Tässä toki lisämausteena, että optiot listattiin helsingin pörssiin erillisinä “papereina”, jolloin merkintäoikeudet pystyi myymään suoraan markkinoille.

2 tykkäystä

Juurikin näin. En ehkä ilmaissut sitä selkeästi, että Nokia casessa kyse oli juurikin tämän kaltaisista optioista :slight_smile:

Äh, nyt meni hermot, piti aloittaa Reven tankkaus vaikka lupasin etten osta lisää.

15 tykkäystä

Nyt kaverit pää kylmänä. Revenio on alennusmyynnissä. Näyttää sisäpiirin jäsenellekin tänään kelvanneen.

4 tykkäystä

Kuka osti ja paljolla?