En leimaisi DCF-laskelmaa heikosta ennustettavuudesta huolimatta hyödyttömäksi, mutta kaikki oletukset on ehdottomasti otettava suolan kanssa ja osakkeeseen liittyvät riskit tiedostettava (liiketoiminnan lyhyt näkyvyys, liikevaihdon keskittyminen yhteen / kahteen tapahtumakonseptiin, avainhenkilöriskit jne). Itse nojaan Rushissa eniten lähivuosien arvostuskertoimiin, kun kauemmas tulevaisuuteen konseptikohtaisten tapahtumamäärien ja niiden kannattavuuksien arviointi muuttuu todella hankalaksi eikä markkinakaan juuri nyt katso erityisen kauas tulevaisuuteen.
Omat ennusteeni muistuttavat yllättävän paljon tuota keskimmäistä skenaariota. Aavistuksen verran suuremmalla mulla on ennusteissa 4 680 tuhatta. Tuo optimistinen skenaario puolestaan osui 100k tarkkuudella mun 2025 liikevaihtoennusteeseen.
Rushista tulee uusi laaja raportti ennen seuraavaa tulosta ja pyrin siinä tarkemmin avaamaan ennusteita.
Skenaarioanalyysissä on paljonkin järkeä ja sijoittaminenhan perustuu riski/tuotto-suhteen optimoimiseen äärettömän monen potentiaalisen tapahtumakulun keskellä. Siinä vaan tärkeä vastustaa kiusausta palata muuttamaan oletuksiaan ja sitä kautta ohjata lopputulosta haluamaansa suuntaan.
En näe tätä erityisen ongelmallisena, kun sulla on kuitenkin myös kauhuskenaario, eikä tuotto-odotus nojaa osingonjakoon. Toki P/E-kertoimeen nojaava tuotto-odotuksen hahmottelu ei itsessään huomioi muuttuvaa taserakennetta.