Salkkujen seuranta: excel-taulukot

Omien havaintojeni mukaan se on sheet-kohtainen. Sadat haut käyttäytyvät näin minullakin, järjestelmä ilmeisesti laittaa kutsut jollain tavalla jonoon ja hiljalleen ripottelee tietoa takaisin. Tuossa voisi harkita myös jonkinlaista skriptiä, joka muodostaa taulukon sinulle yöllä valmiiksi käyttäen tuoreimpia tietoja. Silloinkin menettää tämän hetken hintatiedot.

Tai sitten vaan copy/paste ja päivität asiat uuteen viestiin. Ehkä rakennan exeliin kokonaan kaiken uudestaan kai nuo yahoofinancen koodit toimivat sielläkin?

Eivät toimi. Google Apps Script on käytännössä JavaScriptiä ja Excelissä käytetään Visual Basicia josta ainakaan minä en ymmärrä mitään.

Otin myös tuon @Prophier hienon skriptin käyttöön. Em. ongelma myös itsellä. Epäilen, että johtuu EVO:n osakekurssissa olevasta pilkusta koska kurssi on yli 1000SEK? Eli ei jotenkin sovi tuohon engl.kiel sheetsiin joka itselläkin käytössä

image

image

Kurssin hakeminen onnistuu mulla muitta muissa taitaa herjata tätä: “Kaavan jäsennysvirhe”

1 tykkäys

Mulla toimi EVO googlefinancella kun laitoin =googlefinance(“STO:EVO”).

5 tykkäystä

Ilmeisesti sain tämän korjattua vaihtamalla engl. sheetsissä kaavassa olevan pilkun puolipilkuksi :slight_smile:

Mutta prosenttimuutos heittää ainakin jonkin verran, eli remedyllä kurssimuutos päivässä -0,23% niin taulukossa näyttää -23% :smiley: Lisäsin sinne jakajaksi 100 :slight_smile:

2 tykkäystä

Moikka Prophier

Mites tonne saisi myös eilisen päivän sulkuhinnan “closeyest” varsinkin noille first north osakkeille. Esim SEYE.ST
Sain tuon hinta seurannan jo toimimaan, kiitos siitä.

Sen saa nykyisillä ominaisuuksislla esimerkiksi seuraavasti:

=yahoofinance("SEYE.ST","price")-yahoofinance("SEYE.ST","change")

En tosin keksi tuolle lukemalle oikein käyttöarvoa, kun sitä tietoa varmaan lähinnä käyttäisi päivämuutoksen hahmottamiseen.

1 tykkäys

Nostan vielä tätä kysymystä @Prophier, eli onnistuuko tuohon marketscreener-funktioon puukottaa mukaan concensus-välilehden konsensusdatat?

Olet auttanut meitä suuresti tässä ketjussa funktioillasi, enkä siis missään nimessä odota että tekisit tuon konsensus-puukotuksen, mutta suuri kiitos jos joskus jaksat sen lisätä!

2 tykkäystä

Minä olen käyttänyt osinkojen seuraamiseen älypuhelimella ilmaista Stock Events -ohjelmaa.

Näkyy osinkojen jakauma kuukausitasolla, milloin seuraavat osingot tulevat maksuun ja paljonko maksetaan, milloin osingon irtoamispäivä jne. Ihan näppärä sovellus jos omistukset pääosin jenkkien pörssissä, helsingin pörssin omistukset ei tuossa toimi.

Oli jotain kiirusta juuri kun @Sfinski otti tuon puheeksi.
Tämäkin vaatii cheerio-libraryn asennuksen pohjalle.

function marketscreenertargets(symbol) {
  const content = UrlFetchApp.fetch("https://www.marketscreener.com/quote/stock/"+symbol+"/consensus/").getContentText();
  const $ = Cheerio.load(content);
  const arr = $("td.RC_tdL").parent().children().toArray().map((element) => { return $(element).text()});
  const result = [];
  while(arr.length) result.push(arr.splice(0,2));
  result.forEach((element, index) => {
    if (index != 0) element[1] = Number(element[1].replace(/\,/g, ".").replace(/[^0-9\-.]+/g,""));
  });
  return result;
}

Käyttö menee aiempaan tapaan:

=marketscreenertargets("EASTMAN-CHEMICAL-COMPANY-12448")
7 tykkäystä

Kiitokset tästä @Prophier . Mulla ei näytä skriptin suoritus toimivan, osaatko auttaa?

1 tykkäys

Laitatko kuvan Sheetsin puolelta, missä näkyy kutsuttu koodi ja käyttöpaikka. Sama virheviesti tulee, jos yrittää esim. hakea yrityksen tietoja ilman lainausmerkkejä.

Sisennys ei ole tuossa koodissa sama kuin täällä, mutta ei pitäisi käsittääkseni vaikuttaa.

404-virhe tulee, jos “symbol” parametriin menee arvo, jota ei ole.

1 tykkäys

Tällaisella lähdin hakemaan esim remedyä

image

Hmmm… kyllähän tuo kutsun parametri ihan oikealta vaikuttaa.

3 tykkäystä

Itselläni toimi Remedy ihan hyvin. Olethan asentanut tuolle spreadsheetille cheerio-libraryn ja siitä tuoreen version?

2 tykkäystä

Totta, jos cheerio-kirjasto uupuu tulee myös 404-virhe. Projektin pitää näyttää tältä:

1 tykkäys

Kyllä asensin tarjoamasi cheerion, koska otin myös yahoofinance-skriptisi käyttöön. Ne toimivat OK. Noh pitää vielä tutkia mistä johtuu ;:slight_smile:

Se pitää asentaa siis jokaiselle skriptille uusiksi.

1 tykkäys