Koska omistan Sampoa ja siinä tapahtuu nyt tuo Mandatum-jakautuminen niin mitenhän se tuohon merkkaisi, jotta olisi nuo Sampon ostohinnat ja uusien Mandatumin osakkeiden “hankintahinnat” oikein tulevaisuuttakin ajatellen? Tuo ei kuitenkaa ole suora osakesplitti, joka tuohon sheettiin on pohjalle luotu.
Onko joku muu samassa tilanteessa tai miten olette ratkaisseet?
Kirjaat aluksi Sammon ostohinnaksi [alkuperäinen ostohinta] x 0,9 ja Mandatumin ostohinnaksi [alkuperäinenostohinta] x 0,1. Sitten odottelet verottajalta tämän kaltaista päätöstä ja korjaat tarkat luvut
Näin ainakin itse tein, vaikka en samaa pohjaa käyttänytkään
Otin Graftonin hintatiedon Berliinin pörssistä, mutta laitoin sen nyt penceinä Lontoon pörssin kautta. Hinta on nyt lähempänä oikeaa, mutta ei tällä vaikutuksia ole prosentteihin. Morningstarin salkkutyökalulla saan kuitenkin ihan hyvän käppyrän.
Tietääkö joku millä taikasanalla excelin “Stocks” ominaisuus löytää Mandatumin?
Ohje sanoo että yhtiöt löytyy tickerin nimellä ja näin se on minulla toiminutkin. Mandatumin ticker MANTA löytää yhtiön: Manta Ray FI Multimercado Credito Privado IE.
Löytyiskö tunnuksella MANTA.ST ? Jostain syystä esim. Yahoo Financessa löytyy vain Tukholman Mandatum (ST = Stockholm), joka kurssin puolesta näyttää olevan oikeaa dataa.
Helsingin Mandatumin ticker löytyy, mutta siinä ei ole mitään dataa. Eli MANTA.HE
Kokeile muuttaa pilkut puolipisteiksi. Nuo heittomerkit myös muuttavat Inderesin sivuilla muotoaan, niin kannattaa kokeilla kirjoittaa ne uusiksi käsin. Mulla toimii tällä kaavalla:
Löytyisikö keneltäkään sellaista excel pohjaa johon voisi helposti export/import kaikki tiedot esim. nordnetista tai muilta välittäjiltä esim. csv muodossa? Pikaisella haulla löysin tästä ketjusta monta hyvää pohjaa, mutta käsittääkseni kaikkiin pitäisi käsin syöttää jokainen toimeksianto erikseen
Sheetsissä en ole saanut Google Financelta Nordean tietoja enää pariin päivään. GF:n sivuilla näyttää samaa HEL: NDA-FI -tickeriä kuin ennenkin, mutta kurssit kruunuissa. Millähän tota korjaisi?
Sama ongelma minulla. Väliaikaisena purkkavirityksenä vaihdoin NDA-FI tikkerin NDA-DK, joka näyttää toimivan, tosin kurssi Tanskan kruunuina. Laitoin kurssiin jakajaksi GOOGLEFINANCE(“EURDKK”), niin on taas euroina.
Tämä on kyllä työkirjaseurannan ärsyttävin puoli, että välillä nää vaan hajoaa. Ja musta Google Financesta lähtenyt nyt todella paljon tikkereitä pois. Minusta siellä ei ole enää esim. frankfurtissa listattuja etf:iä. Laittelin siitä viestiäkin mutta eipä ole kuulunut.