Salkkujen tuotto-%

No tänään saikin vaihteeksi näköjään salkulle takaisin täytettä ihan ”peruspapereillakin”, vaikka käteisellä ollaan kohtalaisen isosti :ok_hand:
Kyllä tämä tästä vielä hyväks muuttuu :relieved:

kuva

16 tykkäystä

En nyt kuvakaappauksia laita vaikka alkuun piti.

AOT on noin - 2% tammikuun tuotoilla ja OST noin 20% plussalla.

AOT:n tuotto 3v ajalta on kuitenkin yli 50% siitäkin huolimatta, että koronadippiin mentiin osakkeet salkussa ja mitään ei lisäilty.

Ost on tuottanut n. 30% ja sen avasin elo/syyskuussa.

Osaltaan omia prossiani on kiittäminen Nokiaa, josta syystä tunnen itseni välillä ulkopuoliseksi :joy:

Toinen mistä saan prossiani kiittää on se, etten ole hätäillyt ja lähtemään myymään osakkeita tappiolla.

Mutta kun miettii, että lähdin hakemaan 7% vuosi tuottoa tällä harrastuksella, niin olen tyytyväinen. Tänään. Ja jos omien sijoitusten suhteen ei mikään radikaalisti muutu, niin olen tyytyväinen vaikka punottaisikin. Kyllä se kesä aina lopulta tulee :wink:

6 tykkäystä

19 tykkäystä

Paljonko porukoilla on tuo sharpen luku?
Huomasin, että itsellä noussut jo melkein neljään.

Ja onhan tuo kehitys “portaikkokin” nätti…

6 tykkäystä

Tuossa on viikinkipäällikön salkuntuotto tuolta koronakuopasta (jolloin laitoin osakesäästötilin pystyyn). Taivoitehhan on vain ollut voittaa indeksi. Nyt olen onnistunut mutta katsotaan miltä näyttää 5vuoden päästä

4 tykkäystä

image

Liukuva vuosi näyttää prosentteina n. 160%. Ei voi sanoa että tuurilla, mutta ei kyllä taidollakaan. Hyviä & helppoja osakepoimintoja, joita ei tarvitse isommissa määrin veivailla.

3 tykkäystä


AOT
Erityisesti pari viime vuotta ovat menneet aivan loistavasti.


OST
Ihan kivasti mennyt tämäkin.

17 tykkäystä

Viime salkkupäivityksestä ovat saaneet poistua Nokia, Wärtsilä, Finnair, Fuelcell, AMD sekä Neste mukavilla tuotoilla. Plugiakin on leikattu jo niin monta kertaa… Uusimpina tulokkaina salkussa Qt ja Remedy. Tältä vuodelta tuotto n. 30 % tähän mennessä.


7 tykkäystä

Tänään ost vihdoin tuplattu!

14 tykkäystä

Ihan kiitettävä startti vuodelle omalta osin. OST:lla veivatessa oon koittanut ottaa tavoitteeksi pehmentää laskuja shorteilla. Vielä niitä ei ole turhemmin päässyt käyttämään, joten käteiskassakin pysyttelee pessimistisessä 40%:ssa.

Ainiin, ja 6kk tuotto 50 pojoa & risat.

Päätän tämän viisailla sanoilla; " Everyone is a genius in a bull market ". Mukavaa viikonloppua foorumilaisille!

12 tykkäystä

image
Kohtuu hyvin on mennyt, en olisi odottanut tälläistä kun vajaa vuosi sitten rupesin kolmannen kerran osakkeita ostamaan.

6 tykkäystä

image

Älä laita tämmöstä, menin heti tarkastamaan oman OST:n pisteet eikä se kovin hyvältä vaikuta

5 tykkäystä

Ei ole tainnut Erkillä päivittyä tuo, kyllä noilla pojoilla pitäis saada tähtiä, liki kolme ehkäpä.

Tämmöstä näyttää muuten OST:lla. Tuurilla ja mutulla.

4 tykkäystä

2,5 ja 0 tähteä täälläkin, miten nuo tähdet menee?

Jos olet vasta aktivoinut sharevillen niin menee tovi että tähdet näkyy. Ei tunneissa vaan päivissä

Oon huomannut että normaalisti noin 2,5-3 Sharpen-luku menee tonne 10% parhaimmistoon ainakin tänä päivänä. Heikoimpina vuosina luulen että paljon pienempikin riittää. Mun käsitys on se että Sharevillessä se lasketaan 3kk tuotosta, mut saatan olla väärässä ELI pitää huomioida että tämäkin on aikasidonnainen luku. Mulla oli jotain 2,7 kun viimeeksi katsoin. Mun tuottoprosentti on 3kk ajalta tän päivän jälkeen jotain 34,5% (tulee päivän jäljessä) ja mulla on 3 tähteä.

1 tykkäys

En löydä sharpen lukua mistään. Toi prosenttikin näkyy vaan välillä. Liekkö liian vanha puhelin

Edit. Kaikki salkut ytd 21%

3 tykkäystä

Ytd nordnetin mukaan -8%. Salkussa tällä hetkellä:
Harvia, Evo, kahoot!, ILA ja red eye top picks.

Miksikö noin paljon miinusta sitten?
Nordnet laskee tuoton vain omalle pääomalle, joten ei tilanne oikeasti noin paha ole. Lisäksi tammikuun alussa vipua oli 2xoma pääoma. Nyt 0,62xoma pääoma. Taisi olla toinen tai kolmas -10% päivä salkussa kun aloin tiputella luoton määrää. Lisäksi olen onnistunut useita kertoja ostamaan huipulta ja myymään pohjilta.

Mitä tästä opimme? 1. Vipua sen verran, ettei tee mieli heti sählätä omiaan, kun tulee punaisia viikkoja. 2. Joka paikassa ei tarvitse yrittää olla mukana. 3. Jos ostetaan mahdollisia tulevaisuuden raketteja, niin aloitetaan se sellaisella summalla, että ei harmita vaikka taulussa olisi hetken päästä -30%.

3 tykkäystä

Eihän OST:lla pitäisi pystyä shorttaamaan?

Totta. Huonosti muotoilin, meinasin yleisesti salkkua. You get the point! :smile:

1 tykkäys