Sampo - Vakuuttava vakuuttaja

Tuossa pieni juttu asiasta:

Bloomberg: Sampo harkitsee ostotarjousta brittiläisestä vakuutusyhtiö Hastings Groupista – Yhtiön markkina-arvo noin 1,1 miljardia puntaa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/0c0bdd0c-2124-4bb2-b825-4421ccbfbe5e

"Keskustelut ovat lähteiden mukaan vasta alkuvaiheessa, eikä transaktiosta ole varmuutta.

Hastings Group on listattu Lontoon pörssiin. Sen markkina-arvo on noin 1,1 miljardia puntaa eli 1,3 miljardia euroa.

Bloombergin mukaan Hastings Groupin suurin osakkeenomistaja Rand Merchant Investment (RMI) suhtautuu tarjoukseen avoimesti. Yhtiö omistaa Hastingsista noin 30 prosenttia.Hastings Group vahvistaa Bloombergille, että Sampo on lähestynyt yhtiötä."

1 tykkäys

Nopealla googlauksella ihan perus vakuutustoimintaa mikä on ali performoinut viimevuoden ja korona ei ole helpottanut asiaa. Vissiin briteissä ollut myös vääntöä, että esim autovakuutuksien myöntäjät (hasting tässä tapauksessa) pitäisi korvailla ja palautella osia vakuutuksien hinnoista asiakkailleen koska korona on vähentänyt liikkumista niin radikaalisti?

1 tykkäys

FIM salkunhoitajan pikakommentti:

meanwhile sampo:

image

7 tykkäystä

Näin minäkin koin tuon positiiviseksi uutiseksi, mutta kuten jo aikaisemmin totesin että aivan sama mihin osakkeeseen kosken niin lasku on satavarmaa.

10 tykkäystä

Pelkohan tässä nyt lienee sijoittajilla se että miten käy osingon.

Aivan älytön kurssireaktio. Ostin. Seurataan, vaikkei Sammon mittakaavassa kovin suurista summista puhuta.

2 tykkäystä

Napsin myös dipistä hieman lisää Sampo-lohta. En oikein näe mikä tässä on -1.5% edestä huonoa.

Ja pohjat oli melkein -3 %.

Joo mutta kun hidas lihasäkki on ja pitää hetken harkita ja sitten kliksutella. Botit ehti jo ostaa takaisin ylös ja vähän olin kahden vaiheilla, mutta otettiin nyt sitten kuitenkin :slight_smile:

2 tykkäystä

Joo, pidän siis -1,5 %:kin ylireagointina. Tarkoitin vain että myytiin aika alas

Tämähän toi kuin varkain lisäys mahdollisuuden, otin sen vastaan 500kappaleella. Katotaan ens viikolla pärjääkö meidän Sampo vai ei

Kurssi varmasti reagoi näin, kun Hastingsi samaan aikaan keulii. Käyköhän tässä samalla tavalla kuin Topdanmarkin kanssa. Aliperformoinut yhtiö, jonka hinta sitten karkaa taas Sammon ulottumattomiin.

Mietin, miksi Sampo haluaisi laajentua Brexit-mantereelle? Ilmeisesti Pohjois-Euroopassa rajat ovat tulleet vastaan yritysostojen osalta.

4 tykkäystä

Lisäsin aamupäivällä Sampoa, olisinpa malttanut muutaman tunnin.

No anyway, itse näen tämän näin mutuna hyvänä liikkeenä. Sen mitä olen brittiläisiä firmoja nähnyt, niin todella kankeaa ja tehotonta legacy-meininkiä. Eli tehoja voi saada pohjoismaalaisella tehokkuudella kyllä irti. Toki nuo “loordit” tuppaa olemaan vaikeita johdettavia mutta eiköhän Magnussenin kylmä ote saa engelsmanneihin kyytiä.

15 tykkäystä

Ja näin on jälleen kerran Kuningas Midaksen käsi puhunut, nyt on Sampo turskaa laukku täynnä. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

3 tykkäystä

Sampo-turska on sen verran laadukasta että se muuttuu ajan myötä arvoloheksi kunhan sen säilöö hyvin. Lisäboonuksena tulee sitä osinkoa. Sitten kun EKP suo.

1 tykkäys

Sampohan maksoi jo osingon tänä vuonna.

Joo mutta puhun ensi vuodesta ja vähän ennakoin että jos EKP lisää negailee. No, toivon mukaan pankit pystyvät taas osinkoja maksamaan ensi vuonna niin ei tule draamaa Sampo-sektorissa jos Nordea ei saa antaa rahnaa ulos.

Kyllä mä oon valmis viemään nämä Sampo turskat hautaani asti mukaan. Pakkaa ne vaan hyvin johonkin minigrip pussiin ettei ne ala haista kauhean pahalle.

5 tykkäystä
6 tykkäystä

Enpä tiedä miksi juuri Brexit-maahan, sillä ei ehkä Sammolle ole tässä merkitystä. Hyvä juttu jos toiminta laajenee muillekin alueille kuin pohjolaan.