[quote=“ljkangas, post:73, topic:38759”]
Toivottavasti et @Suppilovahvero ota tätä väärällä tavalla, koska kaikella lämmöllä sinulle kirjoitan, ja ilman sarvia ja hampaita. Ajattelen vain, että minulla olisi nyt kauttasi vaan poikkeuksellisen hyvä tilaisuus vihdoinkin itse oppia ja oivaltaa jotakin.
Kirjoittamasi perusteella tulee mielikuva, että käytät aivan valtavia summia asumiseen ja autoiluun. Jos ymmärsin oikein, niin käyttäisit mieluummin rahaa sijoittamiseen. Voisitko auttaa minua oivaltamaan, miksi kaikesta huolimatta kuitenkin käytät rahat luettelemiisi kohteisiin?
[/quote] Vastailen lyhyesti. Kaffepaussillilla polttopuuhommista🙂
Ymmärsit rahankäyttöni täysin väärin. Rintamamiestalo maalla. Tämän arvolla saisi kaupungista ehkä yksiön. Auton vaihdoin pienikulutksiseen sikamaisten bensan hintojen takia. Kumpikin siis todella todella maltillisia.
Muutenkin eletään hyvin pienesti. Ulkomailla ei olla käyty koskaan, paitsi parin vuoden välein risteilyllä. Kaupassa merkkituotteet jäävät pääsääntöisesti hyllyyn ja ostoskärryihin sujahtaa halppismerkkejä. Vakuutukset kilpailutettu. Kämppä lämpiää puilla.
Ym huolimatta mennään hyvin pitkälti kädestä suuhun. Kahden lähihoitajan palkoilla pyöritetään taloutta ja ruokitaan itsemme sekä täysi-ikäisyyden molemmilla puolilla olevat poikamme.
Tämmöstä tämä vaan on, eikä meidän perhe ole mikään poikkeus. Oltaisiinko jotain about “alempaa keskiluokkaa” Jos uutisia seuraat, niin sadoilla tuhansilla menee paaaaljon huonommin. Kiitos mm. Mahottoman inflaation. Hirvittävä määrä porukkaa ulosotossa ja toimeentulon piirissä. Ihan tavallisia perheitä. Toki seassa on myös itse asiansa sotkeneita, mutta se ei liity nyt suoraan tähän.
Mutta ettei kukaan ymmärtäisi väärin, niin selvennän vielä omaa tilannettamme. Meillä menee ihan hyvin En valita. 20v saman mamman kanssa ja ehjä perhe. Harvinaista tänä päivänä. Laskut saadaan maksettua ja ruokaa pöytään. En ole sortunut huumeisiin, en pikavippeihin, en takausansoihin. Olen tehnyt elämässä monta onnistunutta valintaa. Hoitajaksi päätyminen on suurin “virhe” palkkauksen osalta, muuten ihan jees valinta.
Em. Sepustuksen vuoksi, mulla ei ole laittaa tonnia kuussa sijoituksiin. Lisätyöllä tms voisi tilannetta korjata, säästämällä ei, etenkään sillä tavoin, että elämä olisi jokseenkin mielekästä
Toivottavasti tämä selvensi asioita ja kysymyksiä. Tulikin näköjään pidempi tarina. Kahvipaussi vähän venähti.