Hetken aikaa jaapastu toisessa threadissa ja kysyntää oli ainakin hieman Saulen omallekin, joten päätin sen aloittaa. Itse olen seurannut Saulen toimintaa jo tovin, ja nyt kun se listautui myös saataville, on relevantimpaa keskustella siitä myös täällä.
Saule Technologies on puolalainen yritys, joka ensimmäisenä maailmassa kaupallistaa perovskiitista tehdyt aurinkopaneelit. Yritys on kaupallistamisen alkuvaiheessa, jossa pääpaino tällä hetkellä on elektronisten hintalappujen markkinassa (IoT), ja myöhemmin melkein missä tahansa muussa aurinkopaneelien sovellutuksessa sälekaihtimista sähköautojen lataukseen ja moneen muuhun. Erinomainen Saulen oma video heidän tilanteestaan tässä.
Saulen omat nettisivut on https://sauletech.com/.
Saule listautui Puolan New Connect -pörssiin ihan hetki sitten käänteisellä listautumisella, jossa se otti haltuun 84,8 % entisestä Columbus Elite Globalista, ja Saulella voi nykyään käydä kauppaa tickerillä SLT:WSE. Saulen kurssikehitystä ja “tarkempia” tietoja osakkeesta voit seurata täältä.
Itse yrityksestä tehtiin käänteisen osakelistautumisen aikaan arvonmääritys apporttiomaisuuden arvonmääritystä varten, johon suosittelen myös tutustumaan, ja se löytyy täältä.
Tarkempaa kantaa teknisiin tietoihin en ota, mutta arvonmääritysraportissa ja sen käännettyä mainitaan: “Saule SA:n tutkijoiden tutkimus osoittaa, että perovskiitteja käyttävien
aurinkokennojen tehokkuus on verrattavissa muihin johtaviin aurinkosähkötekniikoihin,
tällä hetkellä noin 20 % (kuten kiteinen pii, CdTe ja CIGS).”.
Avataan keskustelu, tulostettavat aurinkopaneelit käytännössä mihin tahansa? Saule it is then.