Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Ja ne viestit alkaa pysymään paljon paremmin kun saat vähän statusta nimimerkin perään… esim. “mestari”

Kirjoitettu vähän kieli poskella, mutta käsi sydämellä en tosiaan voi olla ainut joka asian huomannut :see_no_evil::see_no_evil:

4 tykkäystä

Kiitos tiedosta AaroV foorumipoliisi. Kuinka monta tällaista “Johtajaa” on suunnilleen täällä foorumissa (“muutamat muut”)
Ehdotus: Eikö olisi asianmukaista antaa tilaisuuden muuttaa kirjoituksen sisältöä ennen kuin se poistetaan.
Minulla monta argumenttia tähän asiaan mutta luen ensin vastauksesi.

1 tykkäys

Klikkaa Aaron nimeä, sieltä ”Johtaja”, sieltä muut joilla on tämä arvonimi.

6 tykkäystä

Mainiota. Jos tein oikean johtopäätöksen niin 13 yhteensä jolla valtuudet poistaa postitus (ilman kirjoittajan mahdollisuuden antamista korjata kirjoitustaan).
Ei edes oikeudessa menetellään näin dogmaattisesti .
Ehdotukseni muuttaa käytäntöä jää voimaan :wink:

1 tykkäys

En vertaisi yksityisen yrityksen ylläpitämää keskustelufoorumia oikeuslaitokseen. Mikä tahansa taho voi koska vain vapaasti tehdä itselleen tämäntyyppisen foorumin ja asettaa sinne lain puitteissa sellaiset säännöt kuin haluaa. Sitten kaikki voivat vapaasti päättää, haluavatko hengailla niiden sääntöjen puitteissa foorumilla vai ei. Tämän foorumin pelisäännöt tuntuvat miellyttävän yhtä jos toista sijoittamisesta kiinnostunutta henkilöä. Itsekin tykkään sellaisesta foorumista jolla on moderointia.

32 tykkäystä

Olen uusi täällä yhteisössä, totesin viestissäni verbaalisesti sen mitä make995 esitti taulukossaan aiemmin.
Viestini on liputettu ja syynä ettei “kuulu aiheeseen” ?
Voisiko joku ystävällisesti valistaa minua mikä kuuluu aiheeseen ja mikä ei ihan vaikka lyhyesti, kiitos!

4 tykkäystä

Aivan oikein.
Ehdotukseni oli siinä sävyssä kirjoitettu että ehkä voisi parantaa (moderointia)
Not all black n white.:wink:

4 tykkäystä

Luultavasti asian käsittelyä helpottaisi jos kertoisit argumenttisi minkä takia tämä olisi parempi? Kuitenkin todella pieni osa viesteistä tai edes liputuksista pääty viestin poistoon?

Kirjoittajallahan on mahdollisuus muokata viestiä ennen poistoa (vaikkei siitä ehkä varoitetakaan). Ja jos tajuaa mikä meni mönkään ensimmäisellä kerralla, poiston jälkeen voi kirjoittaa saman viestin paremmassa muodossa?

Jos olisin tähän viestiin alunperin kirjoittanut vaikka jotain hävyttömyyksiä, pystyisin muokkaamaan ja poistamaan tuon osan, siihen asti että modet sen poistaisi.

3 tykkäystä

Tästä olen kyllä eri mieltä. :wink: Kyllä sitä lippua tulee, mutta ketjujen välinen ero on tässä niin suuri, ettei välillä tiedä laittaako viestiä vai ei. Sitten on ainakin pari ketjua missä saa laittaa hyvinkin monenlaista viestiä ja tämä varmaan koskee hiljaisempi ketjuja myös.

1 tykkäys

Voitko tarkentaa.
Hypoteettisesti: jos on postittanut viestin ja se on poistettu niin ei minun taidoillani pysty muokata viestiä kun sinä saat notification että “viesti poistettu”. Liputuksissa kai on mahdollisus muokata.
Olisiko että android versioissa eri kuin windowsissa/applessä?

Lähden tietysti siitä ettei kirjoita sellaista mikä olisi vastoin hyvät käytöstavat. Ja että kirjoittaja kirjoittaa vain sellaista joka ei loukkaa ketään tai kyseenalaistaa kenenkään kunniaa.

Mun liput kyllä ihan aivopieruista tulleet, joskus vaan lähtee ennen kun aatos mukana :grin: aika lukko vois auttaa mua.

3 tykkäystä

Nyt olen hieman hämmentynyt. Remedyn ketjussa kirjoitettiin näin, kun Nordea pisti firmalle 28 euron tavoitehinnan:

“Tässä on nyt Nordealla hyvin koko “välivuosi” aikaa yrittää painaa markkinahintaa alas antamalla tavoitehintoja tuollaisilla alennuksilla. Veikkaan, että tullaan näkemään Nordean rahastoja top100 omistajalistalla vielä tämän vuoden aikana.”

Vastasin tähän näin:
“Tuollaiset ala-arvoiset foliohattuilut voi jättää kirjoittamatta. Remedyn kaltaiselle kasvavalle pelifirmalle on aivan perusteltua saada laskelmilla aikaan hyvinkin erilaiset tavoitehinnat. Kyllä tuossa 28 eurossakin kasvuodotuksia piisaa. Sehän on vain hienoa, että otetaan rohkeasti näkemystä. Inden tavoitehintahan on ylöspäin mennessä käytännössä vain seurannut kurssia.”

Ja minun viestini poistettiin. Onko ok käytännössä haukkua Nordean analyytikkoa ja spekuloida sillä, että pistävät tavoitehinnan ammattietikkan vastaisesti alas, jotta Nordean rahasto pääsevät tankkaamaan osaketta “alesta”? Kyllä, tuollaista ala-arvoista analyytikoiden haukkumista voi mielestäni edelleen pitää foliohattuiluna, olkoonkin että sanana se on hieman kärkäs. Inhottavaa lukea tuollaista tekstiä, jossa kyseenalaistetaan analyytikko ja oikeastaan hänen ammattikuntansa. Ja vain sen takia, että tavoitehinta eroaa merkittävästi Inderesin tavoitehinnasta.

16 tykkäystä

Moi.

Viesti todennäköisesti poistettiin sen takia, ettei se tuonut keskusteluun mitään uutta sisältöä. Mitään pahaa siinä viestissäsi ei tietenkään ollut.

Idea on, että tämä foorumi ei ole chat-huone, vaan jokainen viesti olisi lukemisen arvoista sisältöä. Sinä toistit vain sen, mitä edellisessä kuvassa oli.

Säännöt voi tuntua aluksi oudoilta ja tiukoilta, mutta ne sisäistää kyllä äkkiä. Tervetuloa mukaan!

7 tykkäystä

Täälä ei kannata puhua eikä kysyä mitään ellei aihe liity firmaan positiivisessa sävyssä. Aikoinaan Sampo ketjussa heitin kysymyksen ja kun se ei liittynyt mitenkään Sampon hypettämiseen niin lippua tuli.

5 tykkäystä

Eipä neuvota uusia käyttäjiä väärin, ehkä sinun kannattaisi tuoda se oma poistettu viestisi Sampo-ketjusta tänne arvioitavaksi, niin voimme yhdessä pähkäillä, miksi se poistettiin. Ainahan voi myös liputuksissa ja poistoissa käydä virheitä.

14 tykkäystä

Nyt ainakin molemmat viestit näkyvät Remedyn ketjussa.

Kiitos kaikille vastaajille! Täytyy varmaan olla tarkempi mitä mihinkin ketjuun laittaa…tuli niin monenlaista neuvoa.

5 tykkäystä

Normaalilla maalaisjärjellä pärjää: kohtelias kielenkäyttö, mielellään kommentoidaan vain silloin, kun on jotain uutta sanottavaa ja hakutoiminnolla voi aina katsoa, mitä kaikkia ketjuja löytyy. Kyllä foorumin etiketti tutuksi tulee, kun täällä pyörii :slight_smile: Foorumin säännöt pitäisi myös olla kaikkien nähtävillä, niiden huolellisella lukemisella pärjää jo pitkälle.

10 tykkäystä

Tesla koskevaan topikkiin mahtuu kaikki mukaan :rofl:Sinne voi raportoida kaikki autoon liittnyvät negatiiviset uutiset käyttäjäkokemuksia ja yksittäisiä jäätyneitä ovenkahvoja myöten.

Muissa keskusteluissa olen kokenut linjan huomattavasti järkevämmäksi, joskin hyvin tiukaksi.

4 tykkäystä