Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Kerrankin hyvää liputusta ostin ja myin ketjussa :wink: melkein jo kannatan! Onneksi liputetut ei voi enää liputtaa.

Ymmärrän Juippi mitä ajat takaa ja olen siinä mielessä samoilla ajatuksilla, että nuorena ollaan hyvin ehdottomia (tai ehdottomampia kuin vanhana) ja iän myötä elämän harmaat sävyt näkyvät selkeämmin. Johannes kuitenkin vaikuttaa melko kypsältä ikäisekseen (sori Johannes, en edes tiedä sun ikää :slight_smile: ) ja kykeneväiseksi reflektoimaan omaa toimintaa. Kyllä hän tämän liputushomman hyvin handlaa.

4 tykkäystä

Ehkä ylläpidolle helpompi vaihtoehto olisi se, että kun joku viesti liputetaan, se piilotetaan väliaikaisesti ja tulee siihen viestiin tilalle äänestys, jossa käyttäjät voivat esim 12-24h sisällä äänestää poistetaanko viesti vai annetaanko olla.

2 tykkäystä

Näin, mikäli Inderes on sitä mieltä, että heidän nimeään kantavan ja heidän ylläpitämänsä foorumin sisältö, suunta ja taso päätetään puna-armeijan huutoäänestyksellä, eikä Inderesin toimesta.

4 tykkäystä

Jep, asia voidaan hoitaa joko autoritäärisesti tai demokratian kautta. Mulle aivan sama näin pienessä asiassa.

Liputettiin vasta ku kommentoin toisen salkkua ketjussa “mitä sinulla on salkussa”
ei muka liittynyt aiheesseen…

Ehkä vähän rajatapaus mutta vastauksesi ei hirveästi tuonut lisäarvoa. Itse en ehkä olisi liputtanut mutta ymmärrän niitä jotka liputti. Tykkää-nappi ajaa pitkälti saman kuin viestisi.

2 tykkäystä

Itse liputan viestit, joissa esimerkiksi toisen yhtiön ketjussa pyritään saamaan hypeä johonkin sen hetkiseen hypeosakkeeseen. Esimerkkinä Plug ja SmartEye.

Foorumilla on selvästi heräämässä joidenkin toimesta tällainen hypettäminen osakkeen kurssin nostamiseksi pienemmissä yhtiöissä. Mikäpä siinä, mutta ei mielestäni kuulu eri ketjuissa käydä ohjaamassa ihmisiä omaan tavoitteeseen.

11 tykkäystä

Mielestäni keskustelun taso foorumilla on korkea ja moderointi palstalla on toiminut aika hyvin.
Henkilökohtaisesti minua ei ole ärsyttänyt liputtaminen tai liputtamatta jääminen, vaan tämän toiminnan ja väännön johdannaisvaikutus. Hyvin usein viime aikoina on saanut lukea arvokkaita viestejä, mutta niihin on lisätty täysin turhaan tällainen “vastuuvapauslauseke”; ‘liputtakaa jos haluatte’ ‘tämä viesti varmaan liputetaan’ ‘en tiedä kuuluuko Fortumin tulevaisuuden pohtiminen Fortumin ketjuun, liputtakaa jos ei kuulu tänne’ jne jne. Täysin turhaa anteeksi pyytelyä (siis asiallisissa kommenteissa) ja keskustelun vesittämistä.

28 tykkäystä

Onhan innokkaat liputtajat ja moderaattorit ainakin hiljentäneet foorumin. Varmasti pelinjärjestäjä näkee uusien viestien kehityksen.
Itseä on häirinnyt tilanteet, joissa asiallinen viesti liputetaan sen takia, ettei viesti sovi liputtajan omaan agendaan ja mielipiteeseen.
Keskustelussa monesti on kysymys myös mielipiteistä ja eri näkökulmista.
Jokainen viesti ei voi sisältää vain absoluuttista totuutta tai valtavirran hyväksymän taloustieteen oppeja.
Taloustiede on muutoinkin hiukan jännä juttu, sehän koostuu lähinnä olettamuksille, joista eri tahot riitelevät keskenään.

7 tykkäystä

Kuulostaa hurjalta! Saisimmeko pari esimerkkiä kyseisistä liputuksista?

11 tykkäystä

Kun surffaat foorumilla ja näet liputetun viestin, niin lue se ja selaa edellisiä viestejä. Kyllä se siitä aukeaa.

Sitten ilmenee sitä, että kirjoittaja kirjoittaa kirjoittavansa ohi aiheen ja kaikki on ok😬.
Nuo pitäisi liputtaa kaikki, jätän sen muiden tehtäväksi…

1 tykkäys

Niin, kun ei ole tuollaisia vielä tullut vastaan vaikka luen aina myös liputettujen viestien sisällön niin siksi pyysin esimerkkiä. Ehkä me vaan liikutaan eri ketjuissa :slight_smile:

11 tykkäystä

Minäkin luen liputetut viestit, paljon nopeampaa olisi vaan katsoa ne jos eivät ole liputettuna, mutta nyt viimeaikoina on kyllä ollut huomattavasti miellyttävämpää, kun liputtaminen ei ole enää tasolle 3 mahdollista!

Hyvä!

En @viljo tiedä mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että tason 3 foorumilaiset (Mestarit) eivät voi liputtaa enää, mutta tämä ei pidä paikkansa. Alun perin kun tuota lähdettiin muuttamaan niin liputtaminen oli vain Mestareille (ja Johtajille) mahdollista, jonka jälkeen @Verneri_Pulkkinen alensi vaadittavan tason liputtamiseen tasolle 2 (eli myös Konkarit voivat liputtaa). Tämä siis tarkoittaaa, että sekä Konkarit, Mestarit ja Johtajat voivat liputtaa.

7 tykkäystä

Jaa ainakaan minä en voi liputtaa, mikä lie tasoni, ennen oli liputusmahdollisuus. En kyllä muistaakseni ole liputellut pahemmin. Liekkö ollenkaan.

tästä vaan päättelin, että se liputus symboli on kadonnut minulta.

Olet haastaja-tasolla eli et voi liputtaa.

jaa, minut on varmaan alennettu, kun olin jo vuosia sitten mestari! :smiley: olisko liputusjäähyt vaikuttaneet.
Ehkä tmä on vaan minun illuusia sitten, että taannoisesta liputuskeskustelusta ja siitä, että äänestyksessä suurin osa kertoi että liputtaminen on liiallista olisi vaikuttanut positiivisesti :slight_smile: vai onko se totta!

Hyvä foorumi!

otan haasteen vastaan :smiley: minä en kyllä ole liputtanut, jotta sen suhteen mulle saa palauttaa mestari arvon, mutta eipä sillä ole mulle väliä!

@Verneri_Pulkkinen onko mut bootattu haastajaksi :smiley:

3 tykkäystä

Muistaakseni mestari taso ei oo pysyvä vaan vaatii jatkuvaa aktiivisuutta. Jotkut kriteerit on täällä jossain… (en muista missä)

E: täältä löytyy jotain tasovaatimuksia. En tiedä onko Inderes muokannut noita mut pääosin lienee samat

2 tykkäystä

Mä katson aina ne liputetutkin läpi sillä tän palstan taso on silti aivan omaa luokkaansa verratuna Facen “Oispa kaljaa”-kerhoon. Tosin se Parviaisen ryhmä on aika hyvä.

2 tykkäystä