Tein tästä joskus tviittiketjun (jota käytin tässä kirjoituksessa pohjana), mutta haluan vielä kirjoittaa tästä tännekin. Jos mun pitäisi suositella yhtä kirjaa vaurastumista ja onnellisempaa elämää ajatellen, niin se olisi tämä. 
@Omavaraisuushaaste
Kirja-arvostelu: Esa Juntunen – Vaurastu viisaasti
Arvosana: 

(10/10)
Esa Juntusen Vaurastu viisaasti – Rahataidot haltuun on selkeä ja käytännönläheinen opas mielestäni jokaiselle ihmiselle. Teos tarjoaa lukijalle konkreettisia vinkkejä siitä, miten taloudellista tilannetta voi parantaa systemaattisesti ja pitkäjänteisesti. Kirja yhdistää sijoittamisen perusopit ja fiksun rahankäytön periaatteet tavalla, joka sopii sekä aloittelijoille että kokeneemmille sijoittajille.
Olen omasta mielestäni melkoisen hyvä hallitsemaan omaa talouttani, no sijoittamisessa olen surkea - sitä ei voi kieltää. Olen yleisesti ottaen vähän kyllästynyt joihinkin säästöblogeihin, -kirjoituksiin tai -kirjoihin, koska ne eivät kauheasti anna mitään ja itse joskus koen, että aika monilta osin pystyisin samaan, lisäksi välillä koen, että mun pitäisi neuvoa näitä neuvojia. Mutta… Esa sen sijaan on tehnyt tällaisen upean uniikin teoksen, joka sopii aikuistuvalle nuorelle tai vaikkapa varakkaammalle uraihmiselle. Tämä kirja kattaa erilaisia kiinnostavia erilaisia elämän osa-alueita, joita hän on lähestynyt viisaalla kokonaisvaltaisella otteella.
Juntusen kirjoitustyyli on selkeää ja mukaansatempaavaa eikä tosiaan mitään hömppää. Hän purkaa monimutkaiset talouskäsitteet helposti ymmärrettäviksi ja antaa käytännön esimerkkejä siitä, kuinka jokainen voi kehittää omia taitojaan, niin taloudessa kuin muutenkin. Kirjan keskeinen sanoma on, että vaurastuminen ei ole vain harvojen etuoikeus, vaan lähes jokainen voi rakentaa taloudellisesti turvatun tulevaisuuden viisailla valinnoilla.
Kirjan vahvuuksia ovat:
Käytännönläheiset ja konkreettiset ohjeet ilman ärsyttävyyksiä
Selkeä ja helposti ymmärrettävä kieli (jopa minä ymmärsin!)
Aidosti kannustava ja motivoiva ote
Tämä teos on ehdoton suositus kaikille, jotka haluavat ottaa taloudellisen tulevaisuutensa omiin käsiinsä tai/ja muuten haluavat parantaa oman elämisen laatua. Tämä on kirja, joka ei vain opeta vaurastumisen periaatteita, vaan myös auttaa muuttamaan ajattelutapaa kohti pitkäjänteisempää ja viisaampaa rahankäyttöä sekä onnellisempaa elämää.
Suosittelen tätä kirjaa lämpimästi kaikille, jotka kaipaavat parempaa elämää.
Alla olevan linkin takaa pääsee kirjasta lukemaan näytteen, niin näkee mm. kirjan sisällysluettelon - kannattaa oikeasti käydä lukemassa, niin tietää vähän, mitä kirja pitää sisältää.