Osakesijoittaminen

Sijoituslaina-keskustelu

Kysyin itse tuota noin kuukauden sisään ja ainakin minulle tuli selväksi että ko. tuotetta ei ole olemassakaan. Ei ainakaan sillä tasolla että pankin olisi sitä syytä julkisesti mainostaa meille tavallisille osakesäästäjille.

Mulla sijoituslaina nimellä 1,2 % miinus marginaali

1 tykkäys

Vakuudellinen vai vakuudeton? Onko tuttu konttori pienemmällä paikkakunnalla vai isomman kaupungin piste?

Toki @viljo n liikevaihto on sen verran isoa, että ehdot ei ole varmaan ihan samat kuin peruspulliaisella. :wink:

1 tykkäys

Vakuudellinen, osakkeita oli pantattuna (vinkki: kannattaa muuttaa vaikka omx25 ETF ennen panttausta). Osa oli Talon arvoa panttina.

Sain neuvoteltua osakkeet hyvällä % ja mula oli periaatteessa rahat moninkertaisesti olemassa.

Tuttu yhteyshenkilö myös pankissa, jolta saa hyvää palvelua! Jos on käytännössä riskitön asiakas, niin lienee helpohko neuvotella ihan hyvät ehdot.

Vinkki2 : OP:lta saa bonusta lainoista, joten tämä laskee hiukan marginaalia (jos on vakuutukset sun muut siellä). Itsellä on terveysvakuutus ja autovakuutuksia ja perheen muut jäsenet.

2 tykkäystä

Onko sulla tällä hetkellä siis lainaa sijoitettuna?

Miten se lasketaan. Käteistä on vähemmän kuin lainoja. Laina otettu yrityksen hankinnan osaksi ja yrityksen tasetta sajoitettu suurin osa.

Mulla on asunto ja sijoituslaina. Isontsahan lainat salkun kokoa. Siis vastaus lienee kyllä.