Sijoitusvirheet

Ahneus. Se oli oma kesän alun virhe. Kun kesäkuun puolelle saavuttiin, olin jo hyvin ylittänyt tuottotavoitteeni, ja ajattelin koko salkun myymistä. Eipä siinä, lisää rahee likoon, koska kaikkihan täällä nousee. Tänään sitten ärsyttää, ei koska kurssit laskee vähän huipuistaan, vaan koska olin ahne enkä pysynyt suunnitelmassa.

19 tykkäystä

Myin Capmanit pois ja jollain ihmeen tavalla näpyttelin väärin jättäen kolme kappaletta yhtiön osakkeita. Välityspalkkiohan on minulle noin 100% tuosta kauppahinnasta jos myisin pois…

No onpahan mukava katsoa vihreää väriä taulussa. Mukavasti muistuttaa sitten, että miksi myit🤥

34 tykkäystä

Lähdin männäviikoilla veivaamaan Nellillä. Myin pois ~19NOK ja aloitin takaisinostot ~18NOK, kun kuvittelin laskevan enemmänkin. Ei siinä mitään, en laske sitä virheeksi että hinta ei enempää laskenutkaan. Ehdinhän ostaa takaisin kuitenkin pienen kasan, ja lottoamista se veivaus onkin. Nyt kuitenkin huomasin ihmetellä miksei nousu näy salkussa lainkaan. Olin unohtanut viimeisen nollan ostaessa. Nyt on sitten 200:lla eurolla Nelliä, ja hinta karannut…

9 tykkäystä

“seurauspositio”. Pitää lapun listalla että voi helposti seurata milloin on aika ostaa lisää eikä tarvitse kaivaa erikseen seurantalistaa.

Itse joskus pitänyt tuommoisia ihan tahallaan, jättänyt vaikkapa 10 tai 50 lappua killumaan kun keventänyt.

5 tykkäystä

Ja pääsee reaaliosingoistakin nauttimaan, jos se on jsokus tulevaisuudessa vielä laillista.

Mun ainut sijoitusvirhe näyttää olevan se, että en ole tajunnut tehdä virheitä kun olis pitänyt tapahtua niitä :smiley: . Kaikki salkun laput näyttää vihreetä 2-numeroisen luvun paitsi pari-kolme pienempää osuutta, jotka on nekin jonkin verran vihreällä. Ei kai sitä voi kun itseään selkään taputella… Ai mikä korona? En oo kuullukkaan :thinking:

Mutta ne on vasta siinä vaiheessa oikeata rahaa kun ne on kaikki heitetty laitaan.

3 tykkäystä

Ihan oikealta rahalta toi nytkin näyttää. Euron symboli näyttäs olevan perässä valuuttamuunnoksen jälkeen.

1 tykkäys

Siinähän sitä virhettä jo petaat hyvällä vauhdilla…

16 tykkäystä

Viputuotteilla sähläsin itselleni n 5000e tappiot kun harjoittelin treidausta. Kai sitä jotain tuli opittuakin…

40 tykkäystä

Parempi hyvällä vauhdilla kuin huonolla. Edellisen kerran kun romahti, otin etumatkaa Helsingin yleisindeksiin noin +20% jo romahduksessa. Tehään sit samat ja otetaan toinen 20%… Tosin ei oo toista rommausta tulossa.

Turhaa hännän nostattelua paistaa läpi, ei ketjun aiheen mukaista. Et paljon lisäarvoa nyt tänne onnistunut tuomaan :slight_smile: Kannattaa lukea @Kimi.Heikkila aloituspostaus ja lesoilla seuraavan kerran vaikka salkun tuotto% ketjussa.
[Salkkujen tuotto-%]

26 tykkäystä

Noniin noniin. Rauhoittukaapa. Tehtiin nyt kärpäsestä härkänen. En ole pelaamassa pokeria, enkä mitään muutakaan uhkapeliä harrasta. Ryhmän nimi oli “sijoitusvirheet” ja mietin mitä sijoitusvirheitä olen tehnyt ja totesin että hyvin on menny virheittä. Aika pienestä saa porukan hiillostumaan. Vaivalla hankittuja euroja on täälläkin osakkeissa. En kai minäkään huvikseni rahojani laittele pörssiin kiinni. Hyvä ketju on, mutta jotkut näyttää ottavan turhan negatiivisesti.

2 tykkäystä

Älä ole murheissasi, kyllä sinäkin tulet niitä vielä tekemään, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin useita sijoittajaurasi aikana. Tulet sitten kertomaan meille, mitä tapahtui, mitä siitä opit ja miten meinaat tulevaisuudessa välttää samoja virheitä.

12 tykkäystä

Mietin tässä asiaa toiselta kantilta että mitä on jäänyt ostamatta. No tuolta viime vuoden puolelta oli kiikarissa Cell Impact AB ja Cell Coatings AB, mutta kumpikin jäi ostamatta. Nyt jäliviisaana olis pitänyt tarttua näihin kun oli vahva näkemys. Sen ainakin opin että omaa näkemystä pitäisi seurata enemmän ja tehdä ratkaisuja kun siltä tuntuu. Pari uutta näkemystä on nyt sen vuoksi menossa ostoon.

Tulen varmasti kertomaan ja varmasti tulee tapahtumaan. Täällähän se paikka on missä joku näitä lukee.

Korona aiheutti kyllä pörssiromahduksen, se että se korjautui nopeasti ei muuta sitä muuksi.

Joka ilta vierähtää aikaa, monesti tuntejakin, salkkua katsellen ja sisältöä miettien. Tästä on tullut tapa. Vuosien mittaan on tullut todenneeksi tosiaan se että tuurilla on valtava osuus parhaissa menestyksissä. Sen tajuaminen palauttaa hölmön itsevarmuuden tasolle jolle se kuuluu.

Vielä kun osaa olla liikaa syyttämättä huonoa tuuria niissä epäonnistumisissa niin hyvä tasapaino tulee.

8 tykkäystä

Asiallisempaa asiaa kuin tuo negan viljely. Arvostan enemmän kokemuksia ja keskustelua kuin turhia välikommentteja. Joillakin tullut väärä käsitys mun sijoitusstrategiasta.

3 tykkäystä

Nordean ostaminen ison osinkonsa vuoksi tuolta 9.5e hujakoilta tuntui tuolloin syyskuussa 2018 nuoren sijoittajan mielestä aivan nobreineriltä :see_no_evil: kohtalaiset turskat siitä ja nuori sijoittajan alku sai hyvän opetuksen sijoittamisesta pelkkää osinko % tuijottamalla. Markkina opettanut kyllä paljon nöyryyttä vaikka sijoitusuraa takana itsellä vasta alle neljävuotta.:muscle::grin:

14 tykkäystä