Siltronic AG-ketju

Jep. 125 eur ei mikään valtava. preemio. Vähän pettynyt, Siltronic oli hyvässä nousutrendissä.

1 tykkäys

https://ssl4.eir-parts.net/doc/3436/tdnet/1897832/00.pdf SUMCO?

1 tykkäys

oho, joku kävi liputtamassa täällä todella passiivisessa Siltronic ketjussa :D:D:D :P… vau! hyvä, että ei ihan itekseen tarvitse tässä olla ketjussa, vaikka kohtahan tämä taitaa olla turha.

Koitin eilen illalla jo kaivella vaihtoehtoisia Kiekko kohteita, mutta eipä niitä liikaa ole tarjolla: Sumco ja Shin-etsu (joka on super jätti iso kemikaalifirma).

Sitten löysin jostain listauksesta ReneSola Ltd (en vielä tutkinut mikä se on, mutta kurssi on raketoinut hiljattain pystysuoraan ylös…?!

Founded in 2005, and listed on the New York Stock Exchange in 2008. In 14 years, ReneSola has gone form being a local maker of wafer to a international leading solar project developer. We aim to deliver competitive and sustainable solar energy globally; we are committed to use our innovative integration and reliable technology to protect the environment and to improve quality of life. RENESOLA näyttää muuttaneen aurinkompaneeleiden tekoon. tai puistojen.

3 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen Saako nöyrästi pyytää vähän apua Sumcon ja Shin-Etsun tunnusluvuissa? Kun sulla on se Bloombergin data siellä?

Kartoitan Siltronicille vaihtoehtoista Piikiekko valmistajaa, Sumco vaikuttaa selvemmältä, kun tuo Shin-etsu on maailman suurin kemikaali firma, mutta jos se on hyvä, niin en karsasta (Shin-Etsulla vissiin mennyt mukavasti, kun kurssi ATH).

2 tykkäystä

Minäkin olen ilahtunut, että pitkästä aikaa Siltronic -ketju virkistyy (vaikken ostotarjoukselle aplodeeraakaan) enkä ymmärrä, että joku jostakin viestistä olisi kovin pahastunut.

Olen otaksunut Siltronicin olevan sen verran iso peluri piikiekkovalmistajana, ettei sitä ihan noin vain ostettaisi pois, mutta näyttää siltä, että olen ollut väärässä.

Minulla salkussa tätä hieman alle 2%, joten aivan mahdottomasti ei elämää häiritse myynti, mutta toki näin tässä pidemmällä / keskipitkällä tähtäimellä paljonkin potentiaalista nousuvaraa.

1 tykkäys

Mullakin oli joskus tosi merkittävästi, mutta nyt vaan aika vähän salkusta, mutta olisin voinut kyllä pitää ja kun yhtiön hyvin tunsi, niin olisin voinut myydä ja ostaa takasin…

Voitas muuttaa vaikka ketjun nimeä sitten kun tuo kauppa tuosta selviää: Esim. Piikiekkovalmistajat ketjuksi, tosin niitä varmistajia taitaa jäädä sijoitettavaksi nuo kaksi… joista toinen on pääasiassa varmaan joitain muuta kuin piikiekkoja, tosin Shin-Etsulla taitaa mennä ihan mukavasti kurssistä päätellen…

2 tykkäystä

Sumcon markkina-arvo on euroissa noin viisi miljardia, ja liikevaihto 2,4 miljardia.

P/E 2021e 20,6x
P/B 2021e 1,8x
EV/EBITDA 2021e 8x

Shin-Etsu Chemical onkin isompi körmy 57 miljardin euron markkina-arvolla ja 12 miljardin liikevaihdolla.

P/E 2021e 24x
P/B 2021e 2,5x
EV/EBITDA 11,5x

6 tykkäystä

Pahoittelut hiljaisuudesta! Jäänyt tämän osakkeen ja toimialan aiemmin suht aktiivinen seuranta viimeisen vuoden aikana vähille. Vuoristoratakyyti näytää päättyvän kädenlämpöiseen lopputulokseen ja diili taitaa olla pääomistajan tuen takia aika todennäköinen.

Hiljentykäämme muistelemaan aikaa, jolloin Okmetic oli pörssissä:

10 tykkäystä

No eipä haittaa, ehkä jopa parempi tulos tullut omalla intuitiolla, kiitos alku sysäyksestä. Okmetic oli joskus omallakin kartalla, mutta ei salkussa.

Olin silloin vielä aika pihalla.

Miten Mikael, oletko vilkaissut jäljelle jäävä Sumco ja shin-etsu.

Minusta ajurit näyttää kirkkailta 5g tulon myötä, kun data räjähtää, autot on tietokoneita(qt), datakeskuksia tarvitaan lisää jne. Eli paljon uusia ajureita. Iot…

2 tykkäystä

Ei tässä nyt haluta hiljentyä :grinning: :heart:, vaan halutaan (tai siis minä), hankkia korvaava sijoituskohde. Ymmärrän kyllä, että sulla Mikael saattaa olla vähän muitakin kiireitä, kun selvittää mulle piikiekkoja alaa!

Taitaa olla niin, että viljo itse syventyy ensi viikonloppuna sumcon raportteihin. :pray:

Ps kaikille, eli muutamalle henkilölle, jotka täällä vierailevat.

Sain mahtavat tuotot Siltronic sta menemällä vuoristorataa pääasiassa ylöspäin. (välillä vähän alamäkeenkin, mutta painoa alle 80 eur voimakkaasti kasvattaen sai aina hyvän tuloksen) Tässä voisi makron haistelijoille olla mielenkiintoinen kohde.

4 tykkäystä

Okmetic löytyi myös omasta salkusta ja kyllähän siitä ihan mukavan preemion sai, kun Kiinaan ostettiin. Nyt kun mietin vuosien päästä tuloa takaisin takaisin tähän bisnekseen Siltronicin osakkeella, niin heti menevät ostamaan kohteen nenän alta poies :sob:

Nyt otetaan hyviä vinkkejä (huom, ei sijoitusneuvoja), mitkä voisivat olla seuraavia mielenkiintoisia kohteita tällä konsolidoituvalla alalla.

1 tykkäys

Katsoisin markkinaa kokonaisuutena alkuun. Aiemmin siellä oli kaksi vahvaa japanilaista ja kourallinen kituuttavia pieniä. Nyt taitaa olla kolme melko tasavahvaa toimijaa. Jos eivät kilpaile hinnoilla toisiaan hengiltä, lienee ihan terve markkina suht vähäisellä kilpailulla? Sitä en osaa sanoa, miten kiinalaiset ovat tuonne puskemassa… kyllähän tuokin markkina taas pilataan vuosikymmeneksi jos sinne rakennetaan tarpeeksi paljon kapasiteettia.

4 tykkäystä

Minäkin möin kaikki siltsut jo enkä ainakaan vielä ostanut sumcoa vaan muuta.

Hywä, Viljo, Sinua seuraan
En ymmärrä tuota liputusta!.
Ehkä jotkut eiwät ymmärrä tätä hienoa Silcciuiccua! :wink:

3 tykkäystä

Sumco on kyllä täysin tuntematon. Piittäskö Silcciuikut panna sinne?
Perhana, pitää alkaa lukea…
Silkkiuikku tarjoaa kyllä niin hywää jännäriä

1 tykkäys

Niin pitäisi minunkin sumcolla on myös muuta liiketoimintaa, mutta myös kiekkoja. Jos ennen 90% alasta oli 6 peluri lla, niin kohta se on viidellä ja 5g aikakausi lähestyy!

1 tykkäys

Näinhän se tekee, minä möin piruäijän risteyxessä kitarani ja järkeni 5G:lle.

Osake treidaa 128 eurossa, eikö ostotarjous kerrottu tulevan 125 €? Viittaako tämä sijoittajien uskovan, että tarjous menee kiville / sitä joudutaan korottamaan? Vai oliko tuo 125 € jonkun arvaus/mutu?

ei kai siihen muuta syytä voi olla kuin joku odottaisi korkeampaa tarjousta?

Nyt jo 130e.Pitäisköhän tyytyä tuohon ja laittaa laput laitaan?

1 tykkäys