Siltronic AG-ketju

Möin osan 130 kieppeillä. tarjous taitaa olla 125 + 2 e osinkoa. eikö jo ainakin reilun 30% siivun omistaja ilmoittanut hyväksyvänsä kaupan.

1 tykkäys

Minulle tuli Siltronicin ostotarjous. Aiotteko hyväksyä tarjouksen? Eipä sillä kovin suurta merkitystä liene, mutta mietin vain, että pidättekö tarjousta hyvänä?

No jos tarjous on 125€ ja pörssissä siitä saa nyt 139€ niin kannattaa varmaan myydä markkinalle jos luopua haluaa?

2 tykkäystä

Minä ainakin jo möin aikaa sitten markkinaan, mutta piikiekoille kyllä tulee vielä kysyntää!

1 tykkäys

Tarjous 125€ + 2€ osinkoa vielä tulossa. Itse kippasin omani jo laitaan 130€ hintaan.

1 tykkäys

Pidinkin ostotarjousta alhaisena 125, vaikkakin omani möin 130 päällä, ja sillä on kyllä saatu Min 30% tuottoa, mutta siltikin harmittaa hitusen, että ei tulkut holdattua, onkohan 140 euroa osake vielä viimeinen sana tässä.

Piirilevyistä on pulaa ja kaikenlaista uutta elektroniikkaa ja muistin tarvetta tulee valtavasti mm. Autoista ja 5g liitännäisenä

Olisi kyllä ollut varaa pitää rahat siltronic osakkeissa kin. Myös sumco on tarjouksen jälkeen kehittynyt suotuisasti vaikkakin olen ohjannut varoja I muihin kohteisiin.

Vähän sentimentaalinen fiilis, kun vuosia siltronic omistanut ja veivannut menestyksellisesti edestakaisin, kun on mielestäni ollut hyvä ymmärrys tulevaisuudesta.

Edelleen pitäisi tutustua shin etsuun ja sumcoon

2 tykkäystä

Tuli hyväksyttyä ostotarjous yli kuukausi sitten, ja nordnetin mukaan maksupäivä osakkeille piti olla 10.3. Ei vielä kuitenkaan ole tapahtumia tilillä, enkä löydä ainakaan itse tietoa tuosta maksupäivästä. Ovatko muut hyväksyneet ostotarjouksen ja onko kellään lisätietoja aiheesta?

1 tykkäys

Itse möin markkinaan, mutta ainakin sitä hintaa korotettiin kai pari kertaa, joten onko voinut muuttua siitä mitä olet katsonut?

Tämä nyt ihan mutulla kun en ole tarkastanut.

1 tykkäys

SILTRONIC AG ACCEPT > näin se näkyy minulla salkussa miinus 100 % tuotolla.Toivottavasti joskus rahat tulevat tilille.

Kyselin Nordnetistä ja sain vastaukseksi, että “Siltronic AG:n tarjousta on jatkettu jo kolmeen kertaan. Tällä hetkellä päätöstä odotetaan vasta vuoden 2021 toisella puoliskolla (loppuvuodesta)”

Rahoja siis saa vielä tovin odotella.

1 tykkäys

Ei kai siinä muukaan auta , eiköhän toi aikanaan ratkea.Toivottavasti …

Tästä syystä myyn aina itse laitaan (yleensä) ostotarjouksen viimeisinä päivinä, kun korkeamman tarjouksen mahdollisuus alkaa olla pieni. Siltronicin kohdalla toki tein muista syistä toisin (eli myin jo aika aikaisin), joka tällä kertaa tosiaan kostautuikin, ei onneksi kovin isosti.

Siltronic taas aktiivisena salkussa , hieman eri nimellä SILTRONIC AG NA Z.VERK. …ota näistä selvää !!!

1 tykkäys

Siltronicilta posari… näyttäisi tulevan minimissään 2019 suoritus
2018 oli super vuosi. Tulevina vuosina olisi varmasti mahdollisuudet kovaan suoritukseen… 145 on ostotarjouksen rajaj ja min 50% täynnä ostajalla, kurssi n. 140… oliskohan itua, en kyllä ostaisi ilman tuota ostotarjousta näin korkealta enää normaalisti…

Kohta on koko markkina 5 toimijan hallussa… on se kyllä aikamoinen monopoli kun kysyntä lisääntyy…

1 tykkäys

Mikähän on tilanne tämän kanssa? Ostotarjouksen 140e tasoilta on tultu alaspäin. Joitain viivästyksiä ainakin mergerin kanssa vai nähdäänkö tässä, että merger voisi peruuntua kokonaan?

Saksan kilpailuviranomainen on pitänyt mykkäkoulua siitä, hyväksyykö kaupan ja onko sille jotain ehtoja. Tämä on saattanut herättää markkinalla huolta diilin toteutumiselle.

GlobalWafers left the door open as to whether it would make another offer, retracting an earlier statement on Tuesday in which it shut out the possibility of taking another go.

Hsu said she would announce on Feb. 6 the company’s plans for the 4.35 billion euros which the Siltronic purchase would have cost. Hsu had said earlier the company would probably invest in America if the deal failed.

Eli toistaiseksi peruttu! Siltronicon nyt Fully loaded ja huippu tuloksella, jota luultavasti pystyy vähän parantamaan ja laajennuksia ajatellen näytä mega kalliilta. Parasta olisi toki ostaa jos talous hyytyy ja tolus siinä mukana.

ps. onneksi Sain kuitekin myytä ostotarjouksen aikoihin pois :smiley: Takaisin ottaisin mieluusti, sillä kohde on mielestävi helppo seurata, vaikkakin super volatiili.

2 tykkäystä

Lopetin seuraamisen kaupan julkistukseen. Nyt kun se on peruttu, pitää ottaa seurantaan. Mutta markkinat sai tästä tiedon etukäteen vai mistä johtuu 17.1. gap down open?

2 tykkäystä

Kyllä, perjantaina 14.1. asiasta tiedotettiin markkinan sulkeutumisen jälkeen.

3 tykkäystä