Tämä on muuten aika helpostikin arvioitavissa. Ajattelin sen jo tuohon aiempaan viestiin laskea auki, mutta ei riittänyt aika. Ehkä joku toinen päivä. Muistaakseni Viktorilla on myös jotain sen tapaista?
Hyvin käännetty Naurukohtaus liittyi siihen ettei toimittajalla ollut hajuakaan kuinka paljon OMX indeksi nousi 2020.
Alhanko on laskenut jo johdon haastattelussakin saadut tiedot huomioiden (mm johdon kertoma ”most bearish” näkemys) EV-pohjaisen arvion. Mullakin on koneella vastaavat arviot, mutta alhangon luvut löytyvät tästä ketjusta.
Ulkomuistista laskien Base-skenaariossa abouttiarallaa 3.5-4 kertaistutaan tän päivän hinnoista ja bullissa (joka muuten ei ole poissuljettua lainkaan nykytiedoilla) tenbägätään 2025.
Tuo on tietysti vain arvio, mutta valistunut sellainen. Mitä vain voi käydä.
FCA Group LLC on tytäryhtiö Euroopan FCA:lle, kun se on alun perin Chrysleristä lähtöisin: Fiat Chrysler Automobiles - Wikipedia
FCA Italy includes the Italian-based brands that include Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Lancia and the engine manufacturing subsidiary VM Motori.[21]
FCA US includes the American-based brands that include Chrysler, Dodge, Jeep, and Ram, plus the Mopar service and parts organization.
Ketju on väliaikaisesti suljettu ainakin 4 tunnin ajaksi johtuen suuresta määrästä yhteisön liputuksia.
@Johannes_Sippola @Verneri_Pulkkinen Avasin ketjun uudestaan. Ketju suljettu väliaikasesti korkean liputusmäärän takia ja vaati toimenpiteitä.
Terveisin,
Yu Gong
Inderes
Colin on haastatellut OmniVisionia ja jakelee lopuksi omia näkemyksiään.
Mielestäni ”hw agnostic” ja ”hw optimized” eivät kuulu samaan arviokriteeriin toisiaan poissulkevina, vaikka tuosta vähän hassusti voisi sellainen kuva syntyä.
Esim. Smartin softan voi varmasti optimoida eri hardwaren kanssa vaikka se olisikin samalla alustariippumaton.
Kannattaa näkemykseeni suhtautua varauksella koska en ole päässyt vielä levelille ”industry expert”.
Mitä täällä tapahtuu? Jopa Colin myöntää twitterissä/linkedinissä, että ei menny SM:n fanien veikkaukset ihan putkeen Omnivisionin ja SM:n yhteistyön suhteen.
E:Aston ehti ensiksi joten otan vain olennaisimman osan tekstistä.
Ei todellakaan poissulje. Smart ihan niin kuin SM on hardware agnostic, mutta totta kai optimoivat softansa jokaiselle hardwarelle erikseen.
Niin ja Smarttihan myös täysin selvästi viestii miten jokainen proggis pitää sisällään tuon kertakorvauksen joka pitää sisällään kehityksen tietylle alustalle. Eli juuri sen optimoinnin ja sovituksen. Jotenkin tuntuu että hw agnostic vastaisilla on kuvitelma, että kyseessä on suoriltaan one-size-fits-all ratkaisu jota ei tunkata tai säädetä ollenkaan.
Mutta kyllähän silti eroa on varmasti jos suoraan piirisuunnittelussa tehdään rautaa jo tiettyä softaa kohden. Sen aika näyttää kuinka tärkeää tämä sitten onkaan vs tuo modifikaatio ja erillisoptimointimalli mitä Smart tekee.
Tälläkö se kurssi nytkähti montusta? Maksumuuri.
https://www.affarsvarlden.se/analys/smart-eye-ser-bra-ut-pa-lang-sikt
SMART EYE
Affärsvärlden ger köpråd för Smart Eye (Finwire)
2021-01-15 15:39
Teknikbolaget Smart Eye har ett framgångsrikt år i ryggen, och även 2021 har inletts i dur. Det skriver Affärsvärlden i en analys på fredagen.
Tidningen ser i sitt huvudscenario på att par års sikt en uppsida på 26 procent i aktien.
“Sammanfattningsvis landar vi i ett köpråd för Smart Eye. Värderingen har kommit upp något det senaste, men potentialen lockar. Tror man att marknaden för självkörande bilar ligger runt hörnet finns det dock anledning att hålla sig undan”, skriver Affärsvärlden i sin slutsats.
Colinilta…
Onko Colin koskaan kirjoitellut samaan sävyyn muista alan firmoista.
Luettuani setä Colinin toimituksen niin hän pitää selvänä, että applen, amazonin ja samsungin autot tulisivat ottamaan SM kamerat käyttöön heti, ennekuin edes mitään virallista on julkistettu mistään.
Tulee vain mieleen sanonta ‘‘kun olisi edes jotain jossain joskus, mutta kun ei ole mitään missään milloinkaan.’’
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Edit. Juttu oli kyllä mielenkiintoinen ja antoi uusia näkökulmia asiaan ja jännityksellä jään odottamaan Q4 tuloksia molemmilta firmoilta.
7.27 kohdassa selitetty S mersun toiminnallisuutta jos kuljettaja ei ole hereillä ym. mutta havainnointitekniikasta ei tarkempaa kuvausta. Voi olla Seeingin DMS…
Miten selitätte maallikolle mitä tarkoittaa kun SM fanboyt aina tokaisevat yeah right in 0 mph ?
Nyt en löydä kyseisiä heittoja , mutta tuollaisia muistan nähneeni.
Nuo ei mene tuotantoon ikinä. Aina lykkääntyy. Heidän mukaansa laatu niin huonoa Smartilla.
Eli dw voitetaan mutta tuotantoon asti ei mene.