Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI?

Smartti twiittailee vähän Polestarista… kohdassa 5.40 on epäilemättä Smartin järjestelmä. :slight_smile:

https://twitter.com/SmartEyeAB/status/1310938263780290561?s=20

oli vähän siistimmän näköinen kamera kun taannoiset kamerat

10 tykkäystä

Tästä lähetetty kyssäri Andersille Smartin IR:n. Katsotaan mitä tulee.

So my questions:

Could you clarify a little why this wording was changed between June and September?

Does it mean that during next 24 months you are expecting to reach the following condition for > 10bn SEK of orders, as described in your materials: " A verbal confirmation is made to the Tier 1, informing the supplier that the OEM is in the process of drafting the documents needed to finalise the deal "?

19 tykkäystä

Sain juuri Andersilta vastauksen, joka kovin mieltäni lämmitti.

Upean nopeaa reagointia IR:ltä, ja sain itsekin pieniä kehuja tarkkaavaisuudesta :sweat_smile:

Hommahan menee juuri niin kuin täällä eilen arveltiin:

Saatan huomenna sipaista lisää.

Mutta tasapuolisuuden nimissä odotin 3 minuuttia ennen tämän viestin lähettämistä, jotta pörssi kerkesi mennä kiinni. Huomenna kaikki siis samalla viivalla, varmuuden vuoksi, vaikka mitään ostoryntäystä en tän takia odota.

Olen silti PALJON entistä kiinnostuneempi tästä keissistä.

125 tykkäystä

Kun tulet Aston käymään täällä pienellä kalastaja kylällä, jota myös Helsingiksi kutsutaan, käydään kahvilla. Pahoin pelkään ettei täältä löydä yhtä hyviä lihapiirakoita kuin mualiman navalta.

Hienoa työtä olet meidän ymmärtämättömien puolesta tehnyt tässä keississä! Kiitos.

20 tykkäystä

En ihmettele yhtään näiden kahden nuoren suhteen paljastumista, Polestarihan on myös lähtöisin kansankodista :heart_eyes:

@Passiivinen_Indeksim Oletko jo kuullut miten Eromangan piirakoille kävi, löytyikö työlle jatkajaa, reseptille leipojaa? Siinä olisi (ollut) väärti tarjottava @Aston_Livingstone etelänmatkan kunniaksi!

4 tykkäystä

Hienoa aktiivisuutta @Aston_Livingstone ja kiitos jälleen tiedonjakamisesta. Tämä antaa positiivisen kuvan ainakin CFO Anders Lyrheden aktiivisuudesta sijoittajaviestinnässä.

Laitan viestin jatkoksi vähän tietoa Smartin avainhenkilöistä. Etsin tietoa Smartin johtoryhmän taustoista, mutta heikoin tuloksin. Sörner ja Rydberg olleet pitkään Smartissa ja Lind pitkään Volvolla.

Johtoryhmässä tapahtuneet muutokset listautumisen jälkeen (listalle 7.12.2016)

  • CFO Ulrika Drotz Molin ilmoitti kesäkuussa 2017 jättävänsä CFO:n tehtävät syyskuussa 2017.
    => Anders Lyrheden valittiin lokakuussa 2017 uudeksi CFO:ksi. Aiemmin toiminut mm. Interim CFO of Swedish Orient Line, CFO of Swegon; Financial Director for Stena Technoworld.
  • v. 2017 CRO Per Sörner siirtyi Smartin pääinsinööriksi ja jätti johtoryhmän. Uudeksi CRO:ksi Henrik Lind.

Smart Eyen CRO

  • AIempi CRO Per Sörner aloitti Smartissa v. 2000 R&D-insinöörinä. Tällä hetkellä näyttäisi olevan Smartin Chief consultant. Sörnerillä on oma yritys GONK, jossa on kehittänyt freelance-pohjalta mm. prosessiteollisuuden virtauslaskentaohjelmistoja.
  • Nykyinen CRO Henrik Lind siirtyi Smartiin Volvolta ja aloitti tehtävässään v. 2017. Aiemmin Volvolla Remote Sensing-asiantuntijana.
  • Volvon aikainen esittely Eucap:n materiaaleista:
    “Henrik Lind (MScEE) is a Technical expert on remote sensing within Volvo Car Corporation. Henrik has been working with advanced driver assistance technologies and technology research at Volvo Technological Development since 1997 leading research of GaAs MMICs and 77GHz radar technology for automotive. From the year 2001 Henrik became part responsible for the introduction of radar and radar related functions at Volvo Car Corporation with the aim to provide increased safety and comfort for drivers by introducing forward collision warning with emergency brake and adaptive cruise control.”
  • Tube-video löytyi, jossa Lind pitchaa SmartEyen tekniikkaa STMicroelectronicsin kanavalla (julkaistu 18.10.2019): VG5761: Driver monitoring system with SmartEye - YouTube

Smart Eyen CTO

  • CTO Martin Rydberg: Aloitti Smart Eyessä vastavalmistuneena vuonna 2001 ohjelmoijana. On ollut nykyisessä tehtävässään (CTO) vuodesta 2007.
  • Rydberg oli joulukuussa 2019 Codic Consultingin podcastissa vieraana. Kuuntelin podcastin pari päivää sitten ja ei sisällä varsinaisesti mitään uutta. Sivuilta löytyy haastattelun ruotsinkielinen transcript:

Löytyy myös tubesta (katsottu 6 kertaa) :slightly_smiling_face:: 15. Eye tracking med Martin Rydberg - YouTube

=> Smartin ydinryhmästä perustaja CEO Krantzin ohella entinen CRO Sörner ja CTO Rydberg ovat olleet yhtiössä lähes 20 vuotta.
=> johtoryhmästä monet ovat valmistuneet Chalmersin teknillisestä yliopistosta, kuten myös monet yhtiön henkilöstöstä LinkedIn:n perusteella.

26 tykkäystä

Voitaneen järjestää kunnon tapaaminen Smart Eye osakkeen omistajien kesken Stadissa kunnon eväiden kera, koska

17 tykkäystä

Hyvää penkomista @Contrafun

Kaikki ovat nämä nähneet, mutta laitan tässä vielä hallituksen ja johdon naamat esille kera osakeomistusten ja tietojen… tukemaan tekemääsi selvitystä.

Redeyen näkemys:

10 tykkäystä

Onko kukaan perehtynyt tarkemmin imotionsin tekemisiin?

2017 yhteistyö aloitettu.

" Joining forces to expand and further eye tracking and biometric research in the high-end research market."

Taitaa imotions olla platform, joka toimii kanssa melkein kaikkien eye trackereitten kanssa. Ja heidän platformia tupataan käyttämään tutkimuslaitoksissa yms.

5 tykkäystä

With more than 20 years of experience, Smart Eye has a long and proud history of introducing the possibilities of eye tracking to the world. By analyzing eye movements, we are able to unlock the door to understanding and predicting human behavior. And with the help of our high-end eye trackers Smart Eye Pro and Aurora, we have revolutionized behavioral research over the last two decades.

Now, we are offering a new perspective on research – through the launch of the AI-X.

While the Smart Eye Pro and Aurora are most commonly used in psychology, automotive and aviation research, the AI-X is perfectly adjusted for studying and analyzing user and consumer behavior within marketing, UX and media research. The AI-X does not just measure eye movements with extreme accuracy, it also helps you see beyond the gaze and draw conclusions about the mind behind it.

Take your research to your participants

We have developed the AI-X with flexibility in mind. It is lightweight, easy to use and can be applied to large or small screens with a simple magnet. The combination of approachable simplicity and precise accuracy results in an ideal research tool for both commercial and academic purposes. I believe this makes the AI-X a great starting point for anyone who is curious of what results they can get from implementing eye tracking in their research.

To get the most out of your research, your equipment needs to be able to adapt to your needs. That is why AI-X is designed to allow you to easily switch between screens, projects and situations. The state-of-the-art, high-definition sensor captures your test subjects perfectly, regardless of light conditions – letting you take your study to where your participants are.

Through the eyes of your users

We live in a world where our attention is in high demand. This has resulted in a market where conscious and intelligent design is vital for ensuring your users’ full and undivided attention. Knowing your customers and how to communicate with them is essential for any company striving towards creating the ultimate user experience – regardless if it involves hassle-free online shopping or the best video game experience possible. What your users see , how they react to it, and where their attention and interest is directed have all become million-dollar questions – and the AI-X was created to give you the answer to them.

Incomparable accuracy – even in large quantities

If there is one thing we have learnt in the last 20 years, it is that people are different. No two persons will experience stimuli in the exact same way. When drawing conclusions about human behavior, the most accurate results come from tests performed on a large number of subjects. This is why we refuse to choose between quality or quantity. With the AI-X, you get an eye tracker that is both advanced and accurate, as well as suitable for large-scale studies.

With the AI-X, Smart Eye is entering a new market segment with full force. Drawing from our many years of experience in the automotive industry, we have been able to combine high-performance technology with cost-efficiency to create a unique research instrument. This is a launch that I personally have been very excited about, because we are not just offering the ultimate research companion – we are changing the market standard. And I know customers will love the AI-X just as much as we do!

With the launch of the AI-X, Smart Eye encourage companies to explore the possibilities of eye-tracking by asking themselves “ what can eye-tracking do for us?” and finding answers beyond their expectations.

For more information about the AI-X, or to request a demo, visit us here.

11 tykkäystä

En tunne iMotions-yhtiötä tarkemmin, mutta satuin katsomaan pari viikkoa sitten yhden iMotionsin webinaari-tallenteen viime heinäkuulta, jossa oli mukana myös Smart Eyen Sales Manager.

Samoja tietoja pitkälti kuin yhtiöiden sivuilla, lähinnä tietoa yhtiöiden käyttämästä tekniikasta. Edellyttää kirjautumista, jos kiinnostaa, niin webinaari kesto on 55 min (alkuesittelyt 10 min + esittelyä 25 min + lopussa Q&A 20 min).
www.gotostage.com/channel/0fa3a077892e40ffb78543a1f687d34c/recording/838bfe37020b4ab0af162de33e275876/watch?source=CHANNEL

Muutama huomio tuosta tallenteesta:

  • Eye-trackerit “integroidaan” iMotionsin ohjelmistoon, joilla voidaan luoda esim. lämpökartta-visualisointeja (heatmaps) ja osoittaa kiinnostusalueita (areas-of-interests, AOI), ensimmäisen katseen kohdistamisen kestoa (Time to First Fixation), katseen kohdistamisen keskimääräistä kestoa (Average Fixation Duration) ja monia muita…

  • esityksessä tuli jälleen esille, että Smart Eye Pro mahdollistaa 2-8 kameran käytön ja 360-asteen seurannan ja 3D-mallinnuksen. Kamerat voidaan sijoitella hyvin vapaasti tai “integroida” näyttöjen yhteyteen. => tässä oli kai eduksi Smartin kameroiden pieni koko

  • Puhetta oli myös eye-trackerien käytöstä erilaisissa helikopteri- ja lentokonesimulaattoreissa (ajalla 29-36 min), joissa on käytössä 6-8 kameraa ja biosensoreita. Esityksessä todettiin, että lentosimulaattoreissa kameroiden on oltava hyvin huomaattomia ja tarvitaan kameroita eri puolille.

  • iMotionsin avulla kouluttajat voivat esim. ajaa kerätyn datan uudelleen läpi harjoituksen jälkeen koulutettavan kanssa (replay the session) ja tehdä näitä erilaisia visualisointeja jne.

  • 33 min kohdalla mainittiin esimerkkinä lentosimulaattori (US Navy Flight Simulator “The Kraken”).
    => Smartin sivuilla oli tästä simulaattorista esite: https://smarteye.se/wp-content/uploads/2019/11/CT-Naval-Medical-Research-Unit-Dayton.pdf
    Esitteestä US Navyn edustajien kommenttia:
    - “Our previous trackers were head-mounted, and having the freedom to not have to tether anything to the subjects is much better for us and we are getting better results.”
    - “We’re able to add real-time and filtered eye and head track data down to a very small degree of accuracy.”

9 tykkäystä

Valistakaa tekniikasta tietämätöntä: mitä vaaditaan hardware-puolelta ja mitä voidaan saada aikaiseksi softapäivityksillä? Mietin Tesla Model 3:n peruutuspeilin yläpuolelle sijoitettua, kabiiniin suunnattua kameraa. Musk itse sanonut, tai twiitannut, että kamera robotaxeja varten (vandaalit jää kiinni), mutta voisiko käyttää silmänliiketunnistuksessa?

Pari vuotta sitten Musk sanoi myös, tai twiittasi, että Tesla ei ole halunnut käyttää silmänliiketunnistusta, koska se on “ineffective”. Mutta jengihän nimenomaan kuollut, kun autopilotti päällä ja huomio muualla. Tesla ei käsittääkseni ole tehnyt vielä mitään asian eteen, mutta tuo kamera päivitetty käyttöön nyt kuluneena kesänä. Tesla ignored safety board’s Autopilot recommendations, chairman says - The Verge
Jos ei muuta, niin kertoo kamera sitten ainakin, että hei, kuskin syy.

3 tykkäystä

https://smarteye.se/blogs/driver-monitoring-dms-on-its-way-to-become-mandatory-in-vehicles-around-the-world/

Sekä poiminta kuukauden uutiskirjeestä:

A word from our CEO and founder Martin Krantz

​​​​​

​​​​​​As the leaves change colors and the days get darker, Smart Eye is preparing for a busy, but exciting, time ahead. Our CEO and founder Martin Krantz shares his view on the last few months of a dramatic year:

“My main hope is for our outlook on the automotive industry’s future to become clearer. The uncertainty of Covid-19 is still very much present in our day-to-day lives. Will there be a second wave? If so, how will it affect our work and our industry? These are questions we are all anxious to know the answer to.

But for now, all we can do is adjust to whatever the future brings and focus on the things we actually can influence. Because this fall also brings many procurements regarding DMS around the world, and if there is one thing we are looking forward to, it’s to win as many of them as possible!

12 tykkäystä

Teoriassa pelkällä softalla voidaan päivittää kamera käyttämään koneoppimismallia, mutta käytännössä ongelmia tulee kuitenkin mukaan jo siinä, että eri kamerat (jopa saman malliset) jättää jälkeensä eri artefakteja kuviin ja eri mallisilla kameroilla on muutenkin erilaiset ominaisuudet. Sitten lisäksi se, että onko valmiiksi asennetuilla kameroilla tarpeeksi prosessointivoimaa tietyn koneoppimismallin jatkuvaan suorittamiseen.

3 tykkäystä

Euro NCAP uutisia. Alkaa tulla vauhtia näihin uusiin tekniikoihin

Ps. Bullero-lasien läpi katsottuna CEO uutiskirjeen kommentit vaikuttivat lupaavilta. Epäilemättä winnejä on tulossa. Silent Period menossa ja osari 20.10…

13 tykkäystä

Tilastot puhuvat sen puolesta, että DMS:lle on tarvetta. Uskoisin, että regulaattori kiinnittää tällaisiin huomiota.

https://twitter.com/Fxhedgers/status/1311679162629808128?s=20

4 tykkäystä

Thatchamilta erittäin mielenkiintoiset kommentit NCAP-testeistä:

  • Tesla saa moitteita, kokonaisuus jopa kannustaa kuskia olemaan välittämättä liikenteestä

  • BMW 3 oli ainut jossa DMS (Smartin):

The only vehicle to feature a Driver Monitoring System, which although relatively basic, is increasingly important for driver engagement. BMW is ahead of the game in fitting this technology, which will be essential to the safe introduction of Automated Driving

Lukusuositus:

On selvää että Teslalla ym. tulevaisuudessa paineet kasvavat tällaisen palautteen myötä, kilpailijoiden huomioidessa toiminnallista turvallisuutta eri lailla.

13 tykkäystä

Tämä on ollut erinomainen ketju, kiitos siitä kaikille! Tuottopotentiaalista, nostaisin sen esille että kun tulosta aletaan tekemään, pe-luku lienee tärkein arvostuskerroin. Täällä on käytetty p/s-lukuja 10 paikkeilla ja yhtiölle, joka ei vielä tee tulosta, p/s on hyvä mittari. Itse käyttäisin myös pe-lukua ja sen vielä maltillisena nähtävä skaala lienee 20-50 kasvuvaiheesta riipuen? Nykykurssilla RedEye ennustaa v. 2023 pe-lukua 8.5. Kasvunäkymästä riippuen, nykyiselle pörssikurssille saisin tuosta pe-ennusteesta em. pe-skaalalla kertoimen 2,4 … 5,9 ja keskiarvo tästä on 4,2. “Base-odotukseni” Red Eyen analyysin perusteella on siis luokkaa +300% (edit: tarkensin tätä hieman) tuottopotentiaali 3 vuodessa. Että olisi 3 vuoden päästä tappiolla, se vaatii mielestäni sen, että tämä teknologia-case osoittautuisikin syystä tai toisesta flopiksi ja DMS-seurantaa ei toteutetakaan autoihin tämän tyyppisellä teknologialla tai siinä laajuudessa kuin nyt on tiedosaa. Erittäin korkean riskin sijoituksena en itse tätä casea näe. 10x-bäggerinä en nykytiedon valossa välttämättä myöskään nopealla aikataululla. Koska puhutaan uudesta teknologiasta ja sen käyttöönotosta, niin kovin pitkälle ei pysty ennustamaan, joka on tämän casen riski mutta myös mahdollisuus toki.

11 tykkäystä

Smarttia seuraavalta Redin analyytikolta hyvä huomio. Kannattaa seurata herääkö keskustelua

https://twitter.com/redeyemannen/status/1311721437850464256?s=21

9 tykkäystä

Harman taitaa olla Samsungin omistama ja jutun mukaan käyttää Smartin sekä Seeingin teknologiaa ADASeissa, koska ne tekevät sen niin hyvin (first order layer l. katseen, pään asennon ym seurantaa.) ettei ole järkevää kehittää omia systeemejä ja ostavat teknologian. Second order layer ja ylemmät ovat ilmeisesti sykkeen ja hengityksen seurantaa joita Harman kehittää, mikäli oikein ymmärsin jutusta.

4 tykkäystä