SSAB - Ruotsin teräsjätti

Osarin jälkeisiä päivityksiä:

**2021-11-02 mennessä 14 päivitystä, **
Keskimäärin 6,49 EUR & Osta (tms), 5,0…9,0 EUR. Kaikki nostivat pl JP Morgan

SEB: 68 → 70 SEK (7,0 EUR) & Osta
Citi: 65 → 68 SEK (6,8 EUR) & Buy
Kepler: 45 → 50 SEK (5,0 EUR) & Keep
Credit Suisse: 48 → 51 SEK (5,1 EUR) & Outperform
Exane BNP Paribas: 64 → 70 SEK (7,0 EUR) & Outperform
Morgan Stanley: 68 → 69 SEK (6,9 EUR) & Overweight
Goldman Sachs: 61 → 67 SEK (6,7 EUR) & Buy
Carnegie: 80 → 90 SEK (9,0 EUR) & Buy
Oddo: 59 → 61 SEK (6,1 EUR) & Outperform
Danske: 46 (Keep) → 60 SEK (6,0 EUR) & Buy
Barclays: 61-> 65 SEK (6,50 EUR) & Overweight
JP Morgan: 60-> 58 SEK (5,80 EUR) & Overweight
Deutsche Bank: 60-> 62 SEK (6,20 EUR) & Buy
Jefferies: 65 → 67 SEK (6,70 EUR) & Buy

Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för SSAB till 50 kronor (45), upprepar behåll (Finwire)
2021-11-01 13:57

Credit Suisse höjer riktkursen för SSAB till 51 kronor (48), upprepar outperform - BN (Finwire)
2021-10-29 09:06

Exane BNP Paribas höjer riktkursen för SSAB till 70 kronor (64), upprepar outperform - BN (Finwire)
2021-10-29 06:43

Morgan Stanley höjer riktkursen för SSAB till 69 kronor (68), upprepar övervikt - BN (Finwire)
2021-10-27 14:11

Goldman Sachs höjer riktkursen för SSAB till 67 kronor (61), upprepar köp - BN (Finwire)
2021-10-27 06:47

2021-10-26 10:49
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Carnegie höjer riktkursen för SSAB till 90 kronor från 80 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Oddo höjer riktkursen för SSAB till 61 kronor (59), upprepar outperform - BN (Finwire)
2021-10-26 09:50

2021-10-26 08:30
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Danske Bank Markets höjer sin rekommendation för SSAB till köp från behåll. Riktkursen höjs till 60 från 46 kronor.

Barclays höjer riktkursen för SSAB till 65 kronor (61), upprepar övervikt - BN (Finwire)
2021-10-26 06:35

JP Morgan sänker riktkursen för SSAB till 58 kronor (60), upprepar övervikt - BN (Finwire)
2021-10-26 06:35

Deutsche Bank höjer riktkursen för SSAB till 62 kronor (60), upprepar köp (Finwire)
2021-10-26 06:36

Jefferies höjer riktkursen för SSAB till 67 kronor (65), upprepar köp - BN (Finwire)
2021-10-25 16:33

13 tykkäystä

Dansken lyhyt analyysiteksti (jossa myös tuo 60 SEK -tavoitehinta) luettavissa tänään tiistaina täältä: Sijoittamisen aamukatsaus

4 tykkäystä

Ihan hyvää hintatasoa tarjolla vuosisopimuksiin, vaikka eipä autofirmat purematta niele. Nimittäin, vuosi sitten hinnat fiksanneet ovat voineet saada terästä jopa 600 EUR/t, ja nyt Arcelor Mittal olisi tarjoamassa HR Coil 1080 EUR/t ja galvanisoitu 1220 EUR/t

Jos tuolta Steelbenchmarkerin failista katsoo, niin tarjottu taso 1080 EUR/t vastaa aika lailla päivän spottitasoa, joka on -100EUR/t alle kesä-elokuun huippujen, mutta tosiaan selvästi päälle tuon 12/2020 & 600 EUR/t tason päälle.

Nähtäväksi jää miten sitten käyn, mutta se on selvä että huomattava nousu niille edessä jotka vielä 600 EUR/t hinnoista nauttivat

Several market sources told Fastmarkets that its offers for the first quarter, first half and full year of 2022 for hot-rolled coil are €1,080 ($1,253) per tonne ex-works while those for hot-dipped galvanized coil are €1,220 per tonne ex-works.
These are about €600 per tonne above last year’s contracts prices, source added.
But buyers in the automotive sector are not rushing to accept the new…
https://www.metalbulletin.com/Article/4013960/Search-results/NEWSBREAK-ArcelorMittal-eyeing-substantially-higher-flat-steel-contract-prices.html

http://steelbenchmarker.com/history.pdf

5 tykkäystä

Tuolla vielä Carnagien kommentteja tavoitehinnan 90 SEK (9,0 EUR) takana, på svenska

9 tykkäystä

US & EU päässeet sopuun terästariffeista ja niihin liittyvästä nokittelusta

Jos tuota tarkemmin lukee, US sallii tullivapaata tuontia 3,3 mtons joka on alle nokittelun alkaneen tason (2019: 5,3 mtons, 2018 7+ mtons)
-käytännössä tämähän tarkoittaa, että koska USA;n tuodaan jo nyt paljon tuota enemmän terästä niin ensimmäiset overseas -tuontitonnit tulevat jatkossa EU:sta jos eivät jo nyt
-jos jo nyt, niin ensimmäiset tonnit virtaavat ilman tullia

EU:sta jenkkilään virtaava tonni on pois EU-tuotannosta joten se jossain määrin tukee EU-hintoja

Tullivapaan tuonnin osuus säästää tuojille rahaa esim 3,3 mtons x 1300 EUR/t x 25% = 1072 MEUR, joka on jonkun hyöty jos markkinadynamiilla ei muuta USA:n paikallista hintatasoa.

Gerberin toisen linkin mukaan USA:ssa 2022 kulutus on noin 108 mton, tuotanto 91 mton eli erotus 17 mton. Eli uusi 3 mton verovapaa osuus ei periaatteessa ole varsinainen game changes USA:ssa

EU:ssa vastaavasti Eurofer arvioi 2022 “apparent demand” eli todellinen kulutus n 153 mtons ja tuotantannosta en löydä kunnon lähdettä mutta jokin arvio 142mtons eli vajetta. Koko luokka kuitenkin sellainen että 3,3 mton ei paljon hetkauta jos ei parannakaan

8 tykkäystä

US infrapaketti sitten kaiketi äänestetty lävitse, 1.200 Mrd paketista kaiketi 550 Mrd uutta ns normaalin päälle tulevaa extraa.
AISI arvioi, että 100 Mrd USD extra tarkoittaa noin 5 mton lisää terästätarpeita, eli 27,5 mtons, ja per vuosi 5 vuoden ajan 5,5 mton lisätarvetta. Edellisestä viestistä näkyy, että tuontitulleille suojatun USA:n 2022 tuotanto 91 mton / kulutus 108 mton, joten onhan tämän mukava kysyntälisä. Ei varmaan huonoa US-markkinan korkeiden hintojen pysyvyyden kannalta, etenkin jos autoteollisuuden komponenttipulakin helpottaisi koko ajan pikku hiljaa.

Passing this bill today provides a tremendous boost to our industry, as demand for American steel could increase by as much as five million tons for every $100 billion of new investment.

contains just $550 billion in new spending. The $1.2 trillion figure comes from including additional funding normally allocated each year for highways and other infrastructure projects.

12 tykkäystä

Mielenkiintoinen artikkeli LKAB:sta, joka SSAB:n suurin omistaja ja rautamalmitoimittaja, sekä partneri SSAB/LKAB/Vattenfall -yhteenliittymässä “Hybrit” joka kehittää päästötäntä teräksen tuotantoa.
Käytän kurssia EUR/SEK 1:10 yksinkertaisuuden vuoksi

-investoinnit 15-40 Mrd EUR (1-2 Mrd EUR vuosittain) jolla koko tuotantoketju CO2 -vapaa 2045 mennessä. Osa normaalia uusintatarvetta
-liikevaihto tukee noin kaksinkertaistumaan nykyisestä, jalostusaste ja arvo asiakkaalle
-nyt tuotteet masuunikäyttöön 2/3 rautaa sisältäviä masuunipellettejä tai DRI-pellettejä EAF-käyttöön (valokaariuunit).
-jatkossa siis EAF-käyttöön rautasientä. Ilmeisesti SSAB:kin siis hylkää masuunit vähintään uusintatarpeen kohdalla ja vaihtaa EAF-puoleen, käyttää jatkossa siis jalostuneempaa raaka-ainetta
-riskit: vihreän sähkön saatavuus, luvitus (omat ja vihreä sähkö), teknologia (vety) ja sen tehokkuus
-LKAB:n liikevaihtoon vaikuttaa paljon rautamalmin hinta, on noilla luvuilla investointiohjelmassa maksamista!
2020 3,4 Mrd EUR, tulos 1,0 Mrd EUR
2021 5,0 Mrd EUR, tulos 2,5 Mrd EUR (1-9, ja loppuvuosi extrapoloitu)
204x: 10,0 Mrd EUR, tulos 5,0 Mrd EUR (em tuplattu!)

https://www.lkab.com/sv/SysSiteAssets/documents/finansiell-information/delarsrapport/delarsrapport_q3_2021.pdf

4 tykkäystä

Salkunrakentaja / Henri Elo pureskelee SSAB:ta

17 tykkäystä

Ing pureksii metallifirmojen CO2-tilanteita.
Selvää on, että CO2-päästöjen vähentäminen noin yleensä kuin terässektorilla on voimakkaasti vahvistuva trendi, ja ei haittaa jos kinkereihin lähtee paremmista asemista kuin muut

Itseäni yllätti nähdä SSAB noin kärkisijoilla tässä otoksessa, SSAB:lla kuitenkin masuunit. Ja kiinalaiset ja intialaiset firmat puuttuvat, mutta hiili-intensiivisyyden johdosta varmasti siellä hännillä


14 tykkäystä

SSAB:n tilanne vielä parantui Rautaruukki fuusion myötä. Esim. Raahen tehtaalle valmistui 2015 hiili-injektiolaitos jolloin voitiin öljy masuunin injektio polttoaineena korvata kivihiilimurskalla ja saatiin taas vähän puhtaampaa raudan tekoa :wink:

6 tykkäystä

Voisi aika helposti kuvitella, että SSAB:n hiili-intensiivisyys oli aiemmin alempi, koska tuotantoon sisältyi SSAB Americasin sähkökaarilaitokset.

Tai sanotaanko näin, että ilman tarkkoja lukuja en usko pätkääkään siitä että masuunien lisääminen olisi vähentänyt SSAB:n hiili-intensiivisyyttä.

2 tykkäystä

Ainakin tuontikoksia jäi 100 000 tonnia pois joka on taas vähentää CO2 sitä kautta.

6 tykkäystä

SSAB ja autojen turvallisuusratkaisuja toimittava Autoliv ovat aloittaneet yhteistyön tutkiakseen ja kehittääkseen fossiilivapaita teräskomponentteja autojen turvallisuustuotteisiin, kuten turvatyynyihin ja turvavöihin.

Mikael Bratt, Autolivin toimitusjohtaja (vas.) ja Martin Lindqvist, SSAB:n toimitusjohtaja (oik.)

"Odotamme innolla yhteistyötä Autolivin kanssa ja innovatiivisten fossiilivapaiden teräskomponenttien tutkimus- ja kehitysprosessin aloittamista
autoteollisuuden turvallisuustuotteiden kehittämiseksi. Aloitamme yhdessä Autolivin kanssa useita pilottiprojekteja, joiden tavoitteena on vähentää
ilmastovaikutuksia ja vahvistaa kilpailukykyä, sanoo SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist.

“Ensimmäisenä autoturvatoimittajana olemme sitoutuneet olemaan hiilineutraali omassa toiminnassamme vuoteen 2030 mennessä ja lisäksi tavoitteenamme on
nettonollapäästöt koko toimitusketjussamme vuoteen 2040 mennessä. Tämä tarkoittaa hiilidioksidipäästöjemme vähentämistä käyttämällä uusiutuvaa sähköä omassa ja
toimittajiemme toiminnassa, energia- ja materiaalitehokkuuden parantamista sekä vähähiilisen logistiikan ja vähähiilisten materiaalien käyttöönottoa. Olemme nyt
muuttamassa sitoumuksemme teoiksi ja meillä on hyvät mahdollisuudet jatkaa asiakkaidemme ja kumppaneidemme tukemista heidän kestävän kehityksen tavoitteidensa
saavuttamisessa. Asteittainen siirtyminen fossiilivapaaseen teräkseen tuotteissamme on tärkeä askel kohti ilmastotavoitteidemme saavuttamista”, sanoo Mikael
Bratt, Autolivin toimitusjohtaja.

Vuonna 2026 SSAB aikoo toimittaa markkinoille fossiilivapaata terästä kaupallisessa mittakaavassa sen jälkeen, kun sen Oxelösundin tehtaan-masuunit on korvattu
valokaariuunilla sekä käyttämällä HYBRIT-teknologialla valmistettua rautaa. Prosessi korvaa perinteisesti rautamalmipohjaisessa teräksenvalmistuksessa
tarvittavan koksin fossiilivapaalla sähköllä ja vedyllä. Tämä prosessi käytännössä eliminoi hiilidioksidipäästöt terästuotannossa. SSAB esitteli 18. elokuuta
2021 ensimmäiset erät terästä, jotka on valmistettu vedyllä pelkistetystä raudasta.

SSAB, LKAB ja Vattenfall käynnistivät HYBRIT-hankkeen (Hydrogen Breakthrough Ironmaking Technology) vuonna 2016 tavoitteenaan kehittää teknologia
fossiilivapaaseen raudan ja teräksen valmistukseen.

Lisätietoja:
Hanna Hoikkala, Press Officer SSAB, hanna.hoikkala@ssab.com, +46 73 655 11 17
Gabriella Ekelund, Senior Vice President Communications, Autoliv, +46 (70) 612 64 24

8 tykkäystä

SSAB / Hybrit jakamassa EU:n Innovation Fundin rahoitusta / eka kierros. Ilmeisesti 7 projektia “voitti” ja yhteensä1,0 Mrd EUR potti kyseessä. Myös Porvooseen “SHARC” -projektille (Nesteen koordinoima) menossa rahaa

12 tykkäystä

Handelsbanken: 60 → 57 SEK (6,54 EUR) & Osta

Translatorin lävitse; mitä nyt palautin lyhenteen “EV” takaisin translatorin käännettyä sen sähköautoksi…

Sijoittajat aliarvioivat SSAB:n vahvaa kassavirtaa – Handelsbanken näkee ostotilanteen (Finwire)
19.11.2021 klo 10:59
Analyysissa Handelsbanken kirjoittaa jakavansa sijoittajien huolen siitä, kuinka seuraava taantuma vaikuttaa teräsyhtiö SSAB:n tulokseen. Samaan aikaan uskotaan, että sijoittajat aliarvioivat yhtiön vahvan kassavirran, mikä alentaa EV kerrannaisia ​​merkittävästi. Analyysissa pankki toistaa ostosuosituksen ja näkee tavoitehinnaksi 57 kruunua.

Varovaisista ennusteista huolimatta pankin 15 miljardin kruunun liikevoittoarvio vuodelle 2022 on lähes 40 prosenttia konsensusennustetta korkeampi. Lisäksi pankin osinkoennuste vuodelle 2021 on 7 kruunua osakkeelta, mikä on huomattavasti korkeampi kuin konsensusarvio 4 kruunua.

SSAB B:n hinta on tällä hetkellä hieman yli prosentin nousussa 40,61 kruunuun.

7 tykkäystä

Vuosi 2021 lähenee loppuaan, ja sijoittajia ei kiinnosta firma erityisesti, onhan kuluvan syklin pohja väistämättä tulevaisuudessa. Tai sijoittajat eivät luota analyytikoihin, päätellen siitä että analyytikoiden SSAB keskitavoitehinta on luokkaa 6,5 EUR ja että Factsetin keräämien tietojen mukaan (kun B-osakkeen kurssi oli 3,98 EUR):
2021 P/E = 3, osinkotuotto 10,1%, nettotulos 1379 MEUR, P/BV = 0,6
2022 P/E = 5, osinkotuotto 9,1%, nettotulos 850 MEUR

Siinä missä 2021 pitäisi olla ns varma nakki, 2022 on vähän arvailua, mutta ainahan voi vähän tsekkailla miltä tulokseen vahvasti vaikuttava hinnoittelu näyttää juuri nyt. Usein hintauutiset referoivat HRC eli kuumavalssattuun kelaan, mutta SSAB:n portfoliossa vähän eri terästä eri ryhmissä:
SSAB Americas (n 20%+ liikevaihdosta) on erityisesti paksua levyä ja SSAB markkinajohtaja
SSAB Europe (n 40% liikevaihdosta) on HRC/CRC/HDG eli litteitä tuotteita paksun levyn lisäksi
SSAB Special Steel (n 20%+ liikevaihdosta) on erikoisterästä vaativiin tarpeisiin ympäri maailmaa
Loput pohjoismaista jakelua (Tibnor) ja Ruukki Construction)

Todellakin teräksen hinta on noussut vahvasti, ja tätä korostaa koronakuoppa. Nousulle on tietenkin lukuisia syitä, kuten kysyntä ja sen nopea nousu, tyhjät toimitusketjut, kuljetuskulujen nousu, tullisuojat SSAB:n markkinoilla Euroopassa/ USA:ssa, Kiinan toimet viennin ja tuotannon vähentämiseksi, raaka-aineiden hintojen nousu (rautamalmi nousi voimakkaasti, mutta sittemmin laski, energia noussut, koksi, jne)

Toisaalta autoteollisuuden kysyntä on heikentynyt komponenttipulan johdosta mutta tämä on mielestäni tilapäistä ja jos ei puoleen vuoteen kokonaan poistuva niin pikkuhiljaa helpottava. Autoteollisuuden vuosisopimukset umpeutuvat usein vuoden vaihteessa.

Kun katselee vähän lähempää, huomaa että USA:ssa SSAB:n kannalta tärkeä Plate on noussut tasaisesti ja saavuttanut USA:n HRC:n juuri nyt ensimmäistä kertaa
Euroopassa laskua on jatkunut vuoden puoliväliin osuneelta huipulta, valitettavasti tässä vain HR Coil.
image

Kuitenkin kun katsoo kvarttereiden keskihintoja, Euroopan hintataso on 2Q alkaen ollut melko tasainen ja US Plate nouseva. Nousevat hinnat vaikuttavat viiveellä tulokseen, mutta niin vaikuttavat myös kustannusmuutokset. Oma arvio 4Q2021 tuloksesta on selvästi 5:lla alkava eli mielestäni konsensus on liian alhaalla, SSAB:n antaminen volyymi- ja hinta-arvioiden perusteella.

Special Steelin hinnoista ei mitään tietoa, mutta kuvittelisin olevan paljon vuosisopimuksia, kyseessä kuitenkin ei bulkki vaan asiakkaillekin harvasta paikasta saatava tavara. Nythän (ks postaus 25.10.) on käynyt niin, että SSAB Europe ja Americas antoivat korkeamman katteen/tonni kuin Special Steel

2022 lisämausteita:
-vuosisopimukset uusitaan, nostaen todellista keskihintaa
-autoteollisuuden kysyntä palaa oletettavasti, parantuen pikkuhiljaa koko ajan
-infrapaketit (US, Eurooppa) lisäävät teräksen kysyntää US/ Eurooppa alituotantotilannetta lisäten
-EU/US -sopimus lisää vientiä EU → US
-vihreät jutut? Uhka polttaa rahat, vai mahdollisuus tehdä entistä parempaa bisnestä?

Euroopan vuosisopimustarinoita, satuja kunnes vahvistetaan. Ei kuitenkaan pahalta kuulosta ainakaan omaan korvaan. JOS noin olisi, ja USA menee vastaavalla linjalla, olisi mahdollista että myös 2022 olisi P/E=3 vuosi SSAB:lle.

Participants across the supply chain are taking the first signs of auto contract finalizations as the directive for the European steel market in Q1, with some buyers hesitant to purchase ahead until prices are widely announced, due to concerns about the viability of domestic demand. Some original equipment manufacturer contracts were heard finalized between Eur1000-1050/mt delivered Europe — the general market expectation.

The source said he expected this year’s auto contracts to have a Eur600-650/mt premium over the previous year. For cold-rolled coil, Eur1200/mt was the confirmed price in some signed contracts from OEM, the same mill source said.

“Demand will pick up and we will have a new market. Energy prices are increasing, transport logistics are heating up,” the mill source said. “Prices aren’t falling any more, since weeks we have been stable on same level, we can increase prices because raw materials, transport, energy, is all pointing toward uplift.”

http://steelbenchmarker.com/history.pdf

26 tykkäystä

Oddo: 61 → 64 SEK (6,26 EUR) & Outperform

Oddo höjer riktkursen för SSAB till 64 kronor (61), upprepar outperform - BN (Finwire)
2021-11-23 12:17

5 tykkäystä

@Opa Kiitos näkemyksistä. Oletko miettinyt katalyyttejä tai skenaarioita, joissa “aliarvostus” voisi purkaantua?

Toinen kiinnostava asia olisi arvio normalisoidusta tuloksesta, jos oletetaan erikoisteräksen olevan 50% mixistä (jonka muistelen olevan tavoite) mutta jätetään Hybrit/vetytuotteet vielä pois kuviosta.

Jollain tapaa kova luotto SSABhen ja haluan katsoa miten tässä käy, mutta samaan aikaan kun miettii jonkinlaista normaalia tulostasoa, niin ei tässä kuitenkaan sitten ole kauheasti upsidea paitsi arvostuskertoimien ja/tai vedyn kautta?

7 tykkäystä

Erinomainen kysymys, jos aliarvostusta on niin miten se voisi purkautua…

No periaatteessa aliarvostus on toki purkautunutkin, kyllähän tämä koronakuopassa dyykkasi alle 1,8 EUR ja Tata Europe (11/2020) keskustelujen aikana katkaistiin nousu ja käytiin 2,30 EUR tsekkaamassa. Tosin on vuodessa nettovelkaisuuskin laskenut melkein 1 EUR /osake ja velkaa enää jäljellä vähän ts 3370 mrd SEK (350 MEUR)

Sanotaan että yrityksen arvo on tulevien diskontattujen kassavirtojen summa (DCF), kassa ja velkaisuus toki huomioiden.
-vahva tuloskunto ja sen tuoma kassavirta nostaa yritysarvoa koko ajan
-kuluva vuosi ja 2022 näkymät pienentävät riskiä huomattavasti, kun jää vähemmän spekuleerattavaa kaukaisille vuosille joissa menestystarinat jatkaisivat katkeamatonta ketjuaa
-kuvittelen myös että markkinoitten kilpailutilanne on muuttunut keskipitkälle aikavälille, kun Kiinan rahalla ja ympäristösaastuttamisella subventoima terästuotanto massiivine vienteineen on muuttunut kotimarkkinatoimintaan ja jopa tuontiin.

Mutta, todellisuudessa aliarvostus johtuu tietenkin että ei ole olemassa riittävän vahvaa näkemystä että markkina ei heti kohta kyykkäisi 6 kk päästä. Analyytikot tulosarvioineen ja tavoitehintoineen tuovat kyllä SSAB-potentiaalia esiin, mutta markkinaraha uskoo että 6kk päästä kaikki on paljolti toisin ja 2022 P/E on paljon konsensuksia matalampi ja 2023 ties mitä.

Esimerkki P/E:n kautta, että näin matalilla kertoimilla kuvittelen että kurssi ei vaan jaksa olla nousematta, koska osake maksaisi itsensä takaisin tässä heti kohta liian nopeasti. Ja että vastaavasti muuttunut markkina ei kyykkäisi teräsfirmoja hinnoittelemaan niin alas.

2021: 1/3
2022: 1/3
2023: 1/5
SUM: 0,87

Tai:
2021: 1/3
2022: 1/4
2023: 1/5
SUM: 0,78

Tai:
2021: 1/3 (konsensus)
2022: 1/5 (konsensus)
2023: 1/7 (itse keksitty)
SUM: 0,68

Eli aliarvostuksen purkua kuvittelen ihan lähiajan kannattavuuden kautta syntyvän. Toki nuo erikoisteräksien lisäämiset parantavat tulosvakautta, koska luovat differointia. Ympäristötietoisuudesta ja nolla CO2-jutuista ml niiden kulut en ole vielä varma onko kyseessä tuloksenteon kannalta musta aukko, neutraaliasia vai graalin malja. Tosin siihen suuntaan kaikki Euroopan teräsfirmat ovat menossa, sinne asiakkaat ovat menossa, jne joten luulisi että kuitenkin neutraali asia vaikka kulujen suuruusluokat ja poliitikkojen tekemiset pelottavat.

15 tykkäystä

Pientä säätöä Morgan Stanleyltä, tosin analyytikkotavoitteet eivät oikein SSAB:n kurssiin ole tarttuneet

Morgan Stanley: 69->70 SEK (6,84 EUR) & Overweight

2021-12-09 06:52
Morgan Stanley höjer riktkursen för SSAB till 70 kronor (69), upprepar övervikt - BN

11 tykkäystä