Suuri IPO / kaupankäynnin ketju: tekniset kysymykset

Niin varmasti aina tapahtunut. Ei vain ole jäänyt mieleen

Huomenna saa kauhoa rekkalasteittain laaseriosakkeita reppuun ihan jokainen!

3 tykkäystä

Ja tähän vielä pro-tipsinä, aikaisempien kokemusten perusteella kaikki välittäjät eivät välttämättä saa kirjattua osakkeita tileille klo 10:00 mennessä, kyllä sen sitten myyntilaidalta huomaa kun heidän nappinsa ovat aktivoituneet :slight_smile:. Saattaa myös näkyä kurssissa.

Jos näin käy pikavoittojen merkitsijälle, niin palaute kannattaa osoittaa välittäjälle, eikä foorumille :smiley:

2 tykkäystä

Edit: se poistuikin, mitähän siellä säädetään…

Itse merkkasin dansken kautta nordeassa olevalle arvo-osuustilille ja nordeassa ei näy vielä mitään tietoa koko merkinnästä… Pitäisikö näkyä?

Edit: Edellisen nettipankkivierailun jälkeen olikin ylimääräiset rahat tullut takaisin mullekkin

Minulle on palautunut ainakin Nordeaan ylimenneestä osasta rahat. Eli siitä 70:stä osakkeesta oli mennyt veloitus ja loput palautettu.

Nordeaan on mullakin palautunut 194e kun merkkasin minimit.

Mulle tuli 27.9 että hyväksytty. Nyt tuli viesti että hylätty ja rahat palautui. Voi surku että piti yrittää ohjeiden mukaista lisäystä. Nyt kyllä syö…

e. juu, se alkuperäinen näkyykin harmaana. Eli nähtävästi tuo eka meni läpi ja saldo jostain syystä palautui kuten muillakin, ja lisäys hylätttiin. Huh.

Ainakaan ecoupissa minulta ei hylätty kuin se lisämerkintä, että ei vielä kannata panikoida.

Onko kukaan muu merkannut Modulightia OPn kautta? Ei mitään tietoa mistään merkkauksen ja maksun jälkeen eikä ylimääräisiä rahoja palautettu :sweat_smile: Tosin OPn kanssa tunnetusti hoidetaan kaikki ihan omaan rauhalliseen tahtiin…

Edit: Komento seis, täälläkin kaikki ok :ok_hand: Ensimmäinen listautumismerkintä OPn kautta ja pieni pelko persiissä kun mitään tietoja ei kuulu maksun jälkeen mistään. Nyt on tämäkin sitten koettu ja himpun verran taas viisaampia :sweat_smile:

1 tykkäys

Nordealla sama homma, eli rauhassa vaan :slight_smile:

2 tykkäystä

Mulla näkyy jo OP:n sivuilla 70kpl Modulightia

1 tykkäys

Ja nyt näkyykin sitten Nordealla Modulight rivi ja rahaakin palautui. Jopa tuli rahat hyvissä ajoin takaisin.

1 tykkäys

Inderes pyrkii selvästi pitämään listautumisen kulut minimissä, kuten voit myös lukea listautumismateriaalissa kerrotuista maksuista.

OST:lle voi merkitä vain annin järjestämispaikassa, eli useimmiten Nordnetin tilille ja joskus Dansken tilille. Osaat varmaan laskea näistä 1+1.

Osakkeitahan saa sitten vapaasti ostettua pörssistä haluamalleen tilille, kun kaupankäynti alkaa :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Ei tullut ilmoituksia. Nyt näkyy 70 kpl, ja ylimääräinen merkintämaksu palautunut

6 tykkäystä

Modulightiin osallistuin, mutta Nordean AOT:lla ei näy lappuja. Osa rahoista palautui kyllä jo aiemmin, mutta niitä 70 lappua kaipaisin. Onko tämä ongelma nyt sitten Dansken vai Nordean päässä, eli mihin tahoon yhteyttä?

Edit. Nordean aspaan olin yhteydessä ja vika kuulemma Dansken päässä…

1 tykkäys

Lähtökohtaisesti sinne kenen asiakas olet, ts. Nordea.

Ei olis eka kerta kun Nordeaan ei tule IPOsta laput kaupankäynnin alkuun.

No, laidasta saa lisää. 9e tällä hetkellä huutarissa lasissa…

Nordnetin kautta instikkaan osallistuneet kuulemma saaneet 0 osaketta Modulightia, Modulightin päätöksestä näin. En tiedä onko tällaista tapahtunut ennen, mutta omalta osalta ensimmäinen ja viimeinen kerta kun merkitsen Nordnetin kautta.

1 tykkäys

Täällä ensimmäinen IPOon osallistuminen tämä Modulight ja Nordnetin kautta - kaikki näyttää toimineen hienosti juuri niin kuin pitää, osakkeet tilillä ja samoin yli jääneet varat. Toki lappuja olisi toivonut enemmän, mutta se ei ole välittäjän syy.

3 tykkäystä

Osallistuitko instituutioantiin?