Suuri IPO / kaupankäynnin ketju: tekniset kysymykset

Onko tämä varma tieto vai perustuuko siihen, että merkintä ei näy tällä hetkellä salkussa? Täällä on ollut aiemmin keskustelua, että laput/rahat seilaa edes takaisin salkussa muutamaan kertaan ennen lopullista. Osallistuin itsekin instituutioantiin Nordnetin kautta ja nyt ei näy mitään. Pakko sanoa, että jos jää täysin nollille, niin menee jonkin verran tunteisiin.

Soitin Nordnetin meklarille vartti sitten.

1 tykkäys

Nordean Investor on kyllä täysi vitsi. Moduligtin osakkeet eivät näy vieläkään AOT:lla.

Sama vika. Soitin aspaan ja vika kuulemma Dansken päässä…

Onko täällä muiden pankkien kautta Modulightin instituutioantiin osallistuneita? Olisi mielenkiintoista tietää, onko vika siinä, että ollaan ihmisiä vai jätettiinkö vain Nordnetin asiakkaat ulkopuolelle.

Vituttaa kyllä aika huolella jos ei tosiaan tule mitään, itsekin osallistuin Nordnetin kautta instituutioantiin.

Hyvää toimintaa @Paekonom . Onhan tuo aika erikoista Nordnetilta, ettei instituutiomerkitsijälle ilmoiteta mitään, vaan joudut itse kyselemään meklarilta. Sillehän Nordnet ei mitään mahda, että Modulight ei allokoitunut “piensijoittajille” intsikkaosakkeita.

Tekisi mieli laittaa Modulight pannaan, mutta tunteet pois sijoittamisesta.

2 tykkäystä

Kyllä hieman syö miestä. Itse pidän tätä (objektiivisestikin tarkasteltuna) huonona päätöksenä. Jos olisi annettu edes jokin pieni “säälipalkinto”, niin ei olisi suututettu näitä ns. tuulipuku-instikoita, jotka olisivat tulevaisuudessa mahdollisesti sijoittamassa kohtuullisen kokoisiakin summia yritykseen.

Masse-sedän salkkuryppäässä Modut näyttää hankitun OP:n kautta, mutta niitä maagista 70 osaketta ei vaan näy AOT:llä. KIva, kun menettää pikavoittomahdollisuuden heti alkuunsa :slight_smile:

Masse-setä, FA, Tehdäänkö 10M€ ryhmäkanne Danskea vastaan ny heti ???

13 tykkäystä

Toki näin, ei Nordnetissä vikaa (muuta kuin viestinnässä). Mutta jos Nordnetiä kerran sorretaan allokoinnissa, niin ensi kerta kivijalkapankin kautta.

Edit: Ei tietoa, miten kivijalkapankkien kautta osallistuneet saivat osakkeita. Luultavasti keskimäärin enemmän kuin meikä :smiley:

Voinko merkata Inderesin osakkeita vaikkapa nordnettiin vai pitääkö minulla olla Evlin tili johon osakkeet voi merkata?

Evli on merkkauspaikka, niitä voinee merkata kaikille AOT-tileille pankista riippumatta.

1 tykkäys

Onko langalla ketään joka olisi osallistunut Modulightin instikka antiin jotenkin muutoin kuin Nordnetin kautta? Jätettiinkö myös muut instikkaan osallistuneet tavikset ilman?

1 tykkäys

Listautumisannin tulos julkistetaan (arvio): 13.10.2021
Tarjottavat Osakkeet rekisteröidään Kaupparekisteriin (arvio): 14.10.2021
Tarjottavat Osakkeet rekisteröidään arvo-osuustileille (arvio): 14.10.2021

Onko tuossa päivämäärät, jolloin ylimääräiset merkintärahat palautuu tilille?
Inderesistä puhutaan siis, esitteestä en semi nopealla vilkaisulla löytänyt.

E: kuitenkin palautuvat ennen kaupankäynnin alkua ?

mulle tuli jo modulight rahta tilille. Merkkasin 1000 kpl ja sain 70 kpl. noh, nyt ne on myyty.

1 tykkäys

Moikka, ymmärsinkö oikein, että Inderesin IPO:n voi osallistua vain AOT:lle? Minulla on käteistä OST puolella. OSTini ei vielä täynnä, minun pitäisi siirtä ostilta rahaa aotelle, jotta voin osallistu antiin. Ostini on voitollinen, joudunko osasta voitosta verolle jos siirrään esim 2t€-5t€ euroa ostilta aotelle ipoon osallistuakseni? Molemmat salkut ovat Nordnetissä. Vaikuttakohan tämä myös opintotukiini yms.

Ymmärsit täysin oikein.

Osakesäästötilin osalta annan sellaisen vinkin, että sieltä ei kannata siirtää rahaa ulos kuin pakottavan tarpeen vuoksi, verokarhu ottaa osansa ihan vain osakkeiden arvon nousun vuoksi nostosta. Kannataa perehtyä aiheseen.

4 tykkäystä

Vastataan myös tähän ketjuun siltä varalta, että joku ei seuraa Modulight-ketjua. Vastaus: jätettiin. Eli kaikkien pankkien asiakkaita kohdellaan ainakin tyypillisesti tasapuolisesti myös instikka-annissa. Tieto peräisin Dansken puhelinpalvelusta. Vain yhtilön kanssa erikseen asiasta sopineet saivat osakkeita.

Tätä periaatetta olen noudattanutkin, Inderesin IPO voisin pitää jopa pakottavana tarpeena. Jos nostan esimerkiksi 5 000 euroa OSTilta pois, joudunko maksamaan tästä 30% veroa. Olettaen, että minulla on 5 000 euroa kiertynyttä tuottoa.

En nyt ihan ymmärrä, miten tämä eroaa AOT:sta?

Näkyykö muilla nordnetistä ostaneille modulightin osakkeet? Ostaa voi, mutta ipossa merkityt ei taaskaan näy. Perussettiä nordnetillä.

Edit: nyt tajusin, ettei vissiin tullut osakkeen osaketta. Tämä taitaa mennä jossain merkkausjärjestyksessä? Eli kun vasta loppuviikosta merkkasin, niin jäin ilman?