Tavoitteesi sijoittamisella?

Itse olen hieman alle 40-vuotias mies. Olen laskenut urheiluvedonlyönnin kertoimia noin 15 vuotta päätoimisesti ja pokerista pystyin voittamaan kohtuu paljon aikanaan. Rahapelien kanssa mennyt miltei koko 2000-luku.
Aloin sijoittamaan niistä saaduilla varoilla, kun ei ollut muuta käyttöä niille.
Ensimmäiset osakkeet ostin 2011, ensimmäiset sijoitusasunnot 2015, toimitilan 2017 ja itse aloin rakennuttamaan 2019 itselleni vuokratiloja.
Nyt kiinteistöissä hieman enemmän varoja kuin osakkeissa kiinni, osakkeissa aika pieni hajautus (8kpl) tietoisesti kun on osakkeiden ulkopuolella kaikkialla varoja niin kokonaishajautus ei niin pieni.
En käytä rahaa juuri mihinkään niin en tarvi osakkeista kassavirtaa, osingot sijoitan aina uudestaan yleensä niistä irronneisiin osakkeisiin. Hyvin mahdollisesti en ikinä osakesalkusta tule ottamaan pääomia pois vaan lopulta ne joku sitten perii aikanaan.
Vaikka osakesalkku on nyt tällä hetkellä 2271k niin silti en raaskinut ostaa uusia talvirenkaita talviautoon vaan hankin torista käytetyt 80€:lla 400€ sijaan. Ostan aina kännykätkin, kun joku android malli vanhenee ja niitä saa alle 300€:n. Myös talviauto ei ole kuin 3000€ arvoinen. En ole oikeastaan ostanut 10 vuoden aikana, kun olen käytännössä ollut taloudellisesti riippumaton muuta yli 1000€ hintaista kuin pari kesäautoa.
En koe olevani millään tavalla pihi vaan vedonlyönti ajanut minut tällaiseksi. Olen pelannut pääasiassa pelit Betfairillä mikä on vetopörssi. Siellä käytännössä jokainen veto on kauppa jonkun toisen kanssa, se on siitä levinnyt normaaliin elämään että pitää tehdä joka tilanteessa hyvä kauppa kuten koin että tein esim talvirenkaiden kanssa :grinning:.
Isoin hyöty, että on pystynyt voittamaan rahaa on vapaus sekä saanut tehdä sitä mitä pienenä haaveili. Löin aikanaan 11-vuotiaana ensimmäiselle pitkäveto kierrokselle Suomessa, tuolloin joutui odottamaan pari päivää tuloksia sanomalehdestä kun ei ollut teksti-tv:tä, ei nettiä eikä älypuhelimia. Paljon on muuttunut ihmisten arki niistä vuosista ja nyt koronan aikana miettinyt, että miten olisi oma elämä muuttunut ellei kioskia olisi ollut koulun vieressä minne pystyi viemään lappuja. Muuten itselle aika hyvin riittää lenkkikengät ja talvella sukset jotta voi luonnossa harrastaa kuntourheilua, hirveesti muuta ei rahalla tee. Veljien lapsille ostelin aika paljon lahjoja, kun ne vielä niin pieniä ja itse sai kiksit kun ilahtuvat lahjoista. Nyt kuitenkin aloin pelkäämään, että lahjat tekevät niistä ylimielisiä niin pyrkinyt antamaan rahaa mitä he eivät vielä itse tajua eivätkä käytä.
Nyt kun valtio lopettaa oman peliuran 31.12.2022 niin pitäisi keksiä mitä tekee loppuelämän ?. Varmaan voi olla alku omituista, kun tehnyt samaa asiaan niin pitkään. Todennäköisesti aika keskittyy enemmän vielä sijoittamiseen ja pitää pyrkiä tulla paremmaksi sijoittajaksi.
Nyt olen saanut suunnilleen indeksituotot sijoitusajalta osakkeista, mutta matkalle sattunut hirveitä epäonnistumisiakin. Markkina pistänyt polvilleen jatkuvasti. Se oli hieno homma jos saisi markkinasta nyt 2020-luvulla paremman otteen ja pystyisi jälkeenpäin sanomaan tehteensä markkinaan parempia sijoituksia. Siinä ehkä se tärkein tavoite omaan sijoittamiseen.

112 tykkäystä