Tecnotree sijoituskohteena

Kovaan tahtiin ovat saaneet nyt myytyä tämän viikon. Onko tietoa millä omistustasolla on liputusilmoitusta tulossa?

2 tykkäystä

Seuraava liputus 5%ssa, joka tarkoittaa noin 14,13 miljoonaa osaketta. Eli yli 9 miljoonaa pitäisi saada kaupaksi maaliskuun lopun tasosta. Mielestäni ihan mahdollista että tulee tuohon kuun vaihteeseen tuo liputus, koska luulen että kuun lopussa on kiireiset pari pörssipäivää johtuen tuloksesta. Vaihtoa on muuten vaikeaa tietysti arvioida kun ei tiedä etukäteen miten on esillä uutisissa.

2 tykkäystä

Kauppalehdessä juttu ilman seurantaa olevista yhtiöistä ja seurannan aloituksen vaikutuksesta kurssiin ja vaihtoon. Tecnotree esimerkkinä jutussa.

Tutkan alta paljastuvan pörssiyhtiön kurssi pomppaa herkästi, kun analyytikkoseuranta alkaa – Näin aloitusta voi ennakoida | Kauppalehti

9 tykkäystä

Ja avointen tehtävien kasvu jatkuu. Nyt 21 tehtävää auki! Töitä riittää. Jännä nähdä, mitä tarkoittaa 29.4.

16 tykkäystä

Kyllä. Ja vanhoja paikkoja poistettu. Tänä vuonna tullut jo 25 työilmoitusta. 16 q1 aikana ja 9 sen jälkeen.

11 tykkäystä

Hei, Katsoin, että viikossa ollaan tultu alas 7,25%. Osaatteko sanoa, mistä johtuu? Loppuiko seurannan aloittamisesta ja Kauppalehden jutuista johtuva hype vai onko perusasioissa tapahtunut jotkin muutos, joka on mennyt itseltäni ohi?

3 tykkäystä

Vahvan nousun jälkeen tulee jäähdyttelyaika. Mitä vahvempi nousu, sitä isompi on rekyyli takaisin.

5 tykkäystä

Pieni rekyyli tosiaan tyypillistä, etenkin kun hinta pomppasi nopeasti kun yhtiö sain huomiota talousmediassa ja inderesin seuranta alkoi. Osaketta myös painaa yhden suuremman omistajan luoma myyntipaine (Viking holdings), joka näkyy hinnassa heti kun kysyntä hiipuu.

6 tykkäystä

Hei, kiitos teille foorumilaisille vastauksista. Ja pahoittelut, jos tuli väärään ketjuun tämä taivastelu. Sillä tietty kysyin, kun kiinnostava firma, johon sijoitin itsekin. Toki toinen satsi tuli tankattua silloin viikko sitten, niin sain tämän(kin) osakkeen tuoton miinukselle :smile:

4 tykkäystä

Vikingin myynnit, kauppalehti ja seurannan aloitushypessä saivat lappuja hyvin kaupaksi mutta nyt alkaa myös ostolaita loppumaan ja Viikongit jatkavat myyntejä, väkisinkin kurssi laskee.

6 tykkäystä

Minua ei ainakaan haittaa näin rauhallisessa ketjussa tämä kysymys.

Lyhyellä aikavälillä kurssit liikkuu tosiaan milloin mistäkin syystä, kai lähinnä kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan. Nyt kun iso omistaja Viking tosiaan myy isolla kädellä ja ostajia ei näy niin kurssi painuu.

Jos olet sijoittanut Tecnotreehen fundamenttien perusteella niin älä anna kurssiheilunnan häiritä. Jos kurssin lasku hirvittää, tarkista ne syyt miksi sijoitit ja löytyykö näistä perusteluista heikkouksia.

Tässä toisen vasta-alkajan ajatuksia mitä olen oppinut nyt vähän yli vuoden kokemuksella. Ostin Qt groupia inderes hypeen helmikuussa 2020 aivan huipuilta. Kurssi laski sittemmin koronapohjiin olikohan -35%, mutta on nyt ostosta 300% ylhäällä. Moneen kertaan olen miettinyt myyntiä sen takia että laski tai nousi niin ja niin paljon. Tarkistan vain aina syyt miksi ostin: luulen että Qt on arvokkaampi yhtiö vuonna 2025 kuin nyt. Se ei ole muuttunut edelleen ja siksi omistan. Sama Tecnotreen kohdalla, katson tätä vuosien päähän, en viikottaisten muutosten perusteella. Toki aloittelijan on hyvä aina pohtia jos kurssi laskee, että tietävätkö viisaammat tämän paremmin kuin minä ja myyvät siksi pää märkänä.

Tässä alla vielä kuva mistä näet että Goldman Sachs on myynyt viimeisen viikon aikana 1 327 765 osaketta. Lienee mainittu Viking. Omistajamäärät näet yhtiösivuilta, päivittyy aina kuukauden alussa.

https://tuuletus.net/osaketutka/index.php

23 tykkäystä

Tätä joutuu itsellekin muistuttamaan tasaisin välein, mitä isommassa painossa salkussa niin sitä useammin. Tällä hetkellä fundat ja yhtiön tulevaisuudennäkymät vaikuttaa mielestäni edelleen hyvältä.

Odotan jo ensi viikon torstain Q1 osaria. Toivon mukaan lv pompsahtaa mukavasti yli 10milj.!

7 tykkäystä

Kuluvan kuukauden aikana Goldman Sachs on myynyt nettona 4,9 miljoonaa osaketta (37 % koko huhtikuun vaihdosta). Vikingin omistus maaliskuun lopussa oli 23,4 miljoona osaketta. Jos katsoo maaliskuun dataa, oli Goldmanin myynnit nettona 1,76 miljoonaa kpl, mutta samassa ajassa Vikingin omistus laski 2,57 miljoonaa kpl. Viking myy siis osakkeitaan useamman välittäjän kautta.

Tämä Goldmanin ja muutaman muun välittäjän kautta tuleva myyntipaine on niin suuri tälle osakkeelle, ettei se voi olla vaikuttamatta hintaan. Samaan aikaan on hyvä muistuttaa itselleen, että yhtiön liiketoiminta jauhaa omaa rataansa, joka tällä hetkellä näyttää menevän oikein hyvään suuntaan.

Tässä keississä koko ajan tulee mietittyä sitä, että ehtiikö junaan myöhemminkin, jos Vikingin myynnit jatkuvat pitkään. Toisaalta voi olla, että Vikingin liputusilmoitus saadaankin nopeammin kuin pelkästään Goldmanin myyntejä seuraamalla arvelisi. Ehkä pienempi osakemäärä voi sitten olla helpompi saada blokkina kaupaksi.

7 tykkäystä

Tai vaihtoehtosesti tällä pystyy wörkkimään darkeissa, jolloin ei välttämättä tule kaupoista printtiä näkyviin Helsingin Pörssiin. En siis asiasta ole varma ja yleensä ko paikoissa kauppaa käydään isommilla yhtiöillä, mutta voi olla mahdollista tässäkin tapauksessa. Itse epäilen että Viking wörkkii odaansa vain yhden välittäjän kautta.

4 tykkäystä

Ja tuotto-odotushan kasvaa kurssin laskiessa syyttä, jos mielii tankkailuhommia :wink: Q1 enää reilu viikko. Saa nähdä onko tässä hiljaisella jaksolla tapahtunut jotain merkittävää yhtiön tiimoilta.

4 tykkäystä

Tecnotree vaikuttaa yrityksenä mielenkiintoiselta ja ovat pystyneet kääntämään laivan suunnan, hyvä näin. Mutta…

Heidän nettisivuiltaan tulee melkoisen amatöörimäinen kuva ja se antaa hieman negatiivisen kuvan yrityksen kulttuurista. Tulee mieleen jopa jonkinlainen housekeeping-ongelma. Todennäköisesti olen väärässä, mutta se oli ensimmäinen mielikuva tästä.

2 tykkäystä

Tai hallinnolliset kulut leikattu minimiin ja keskitytty oleelliseen?

7 tykkäystä

Ehkä pliisut karsitut sivut on hyvä kotilonkuori jos toukka sisällä kunnossa.

1 tykkäys

Kustannukset tuskin ovat tähän syytänä, koska sivujen hallinnointi ja päivitys eivät ole enää nykyisin kustannuskysymys. Mutta saattaa olla, että eivät näe tätä oleellisena liiketoiminnalle.

Itse olen hyvän visualisoinnin kannattaja ja jotkin asiat hieman pistävät silmään

5 tykkäystä

Jätän tämän vain tähän.

https://www.berkshirehathaway.com/

18 tykkäystä