"Kanadan viranomainen on huolissaan siitä, että viallinen ilmastointijärjestelmä voi vaikuttaa tuulilasin huurteenpoistoon ja siten näkyvyyteen, kertoo uutistoimisto Reuters.
Virasto kehottaa Teslaa raportoimaan viasta liikenneviranomaiselle ja autojen omistajille sekä julkistamaan takaisinkutsun."
Brändiuskollisuutta ja sen kestävyyttä mitataan mikäli takaisinkutsu tulee ilpillisille ajoneuvoille.
” So I’m giving Tesla FSD an “F” when it comes to self-driving. In fact it clearly shouldn’t have that name, as many have pointed out. It should have a driver-assist name, so I will call it “Street Autopilot”. ”
Voisiko nämä FSD/Mobileye/muut siirtää nyt tänne, kun sellainen on sitä varten luotu
Muutin otsikkoa, kun joku hullu minulle sellaisen mahdollisuuden on suonut, niin jospa tämä löytyisi jatkossa paremmin:
Mitä mahdat tarkoittaa? Siis pidätkö juttua jotenkin huonona tai puolueellisena? Minun mielestäni juttu oli asiallinen kestotestiraportti. Teslasta löytyi niin hyvä kuin huonojakin ominaisuuksia. Sanottiin myös, että uusissa versioissa on korjattu monia testiyksilössä havaittuja puutteita. Täydellinen auto ei ollut, mutta eiväthän muutkaan autot ole.
Mielestäni osa kommenteista oli erikoisia, enkä kyllä juuri kehuja jutusta löytänyt. Voihan asia toki näin ollakkin, kun ei ole kokemusta kyseisestä menopelistä. Moitittiin muun muassa sitä, että perä lähtee alta kitkarenkailla ja kuluvat epätasaisesti. Väittäisin, että sama ilmiö on havaittavissa millä tahansa tehokkaalla takavetoisella autolla. Eikä siinä taidettu sitäkään kertoa mitkä luetelluista vioista oli jo korjattu. Oli vain maininta, että osa korjattu.
Kaikki tulee aina ajallaan ja luvatusti. Ja tuota. Tokkopa noita jaksetaan kovastikaan odotella. Itse peruin aikanaan Model 3 tilauksen samasta syystä ja täytyy sanoa, että se oli elämäni yksi parhaista päätöksistä.
Tämä ei ainakaan minua kauheasti harmita. Yhtiö tunnetusti panostaa valtavasti valmistettavuuteen, kuten tässäkin tapauksessa.
Valmistettavuuden suunnittelu DFM sataa varmasti sijoittajan kukkaroon jatkossa, kun tuotteilla tehdään kuohkeita marginaaleja pitkään sen sijaan, että rynnittäisiin markkinoille pörssin pikavoittojen toivossa.
Perinteiset autojen valmistajat käyttävät mainosrahoja enemissä määrin heidän sähköautoihin.
Tästä esimerkinä Audi joka käyttää nykyään enemmän rahaa sähköautojen markkinointiin kuin perinteisiin.
Kuullostaa järkevältä Audin osalta, mutta suurin hyvätyjä tastä on Tesla, joka ei markkinoi, mutta kuitenkin dominoi sähköautomarkkinoita globaalisesti. Hauskinta tässä on, että Audin markkinoinista hyötyy eniten Tesla. Audilla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja, heidän pitää vihreä pestä bradinsä Diesel Gaten vuoksi.
Jään mielenkiinnolla seuraamaan miten tämä kansanliike kasvaa. Ihan ok negatiivinen mainos.
Sattui tulemaan ulos melko samanaikaisesti Teslan julkaisemien safety tilastojen kanssa, jotka ainakin ilman vertailukelpoista dataa vaikuttaa hyviltä.
Mutta ei tuota enää oikein kannata kierrellä. Suuri yleisö on alkanut kääntyä koko FSD:tä vastaan ja se vähän kieltämättä näkyy jokaisessa sosiaalisessa mediassa.