Titanium - Kasvun toista tukijalkaa etsimässä

Baltia+hoiva… koska rahastot rikkoo miljardin? Itse uskon että vielä tämän vuoden aikana menee miljardi rikki. Voi tiukkaa tehdä mutta eipä tuo ole kuin muutama isompi kiinteistö tänä vuonna haltuun✌️

Muutaman päivän päästä taas rahastorapsat. Itse odotan että homma jatkuu kuten tähänkin asti.

3 tykkäystä

https://marketing.titanium.fi/wve/0ae9938d-53f4-4999-a01a-8d4df792092a

Palkinnot kelpaa aina ja mukavaa että toimipisteitä on avattu lisää👍

11 tykkäystä

titanium-baltia-kiinteisto-kuukausikatsaus-maaliskuu-2023 (1).pdf (135,3 Kt)
titanium-hoivakiinteisto-kuukausikatsaus-maaliskuu-2023 (2).pdf (294,2 Kt)

Uusimmat kk-raportit

7 tykkäystä

Vähän heikkoja 3kk tuottoja kautta linjan:

eQ yhteikuntakiinteistöt 0,06%
Titanium hoiva 1,17%
Titanium Baltia 1,38%

Lienee kertaluontoinen huono kvartaali, kun kiinteistöjen arvot ovat kautta linjan tulleet alas?

3 tykkäystä

Nettovuokratuotot pysyneet samoina. Baltia sama kuin viime kk 6.6% ja hoiva 5.75%->5.73%. Ei yllätyksiä.
Tämän kuukauden myynnit pehmeää.

Rahasto-osuuksia voi lunastaa neljä (4) kertaa vuodessa. Lunastuspäivät ovat kalenterivuoden
maaliskuun, kesäkuun, syyskuun ja joulukuun viimeinen pankkipäivä.

Tämä on sama niin Baltiarahaston kuin hoivankin kohdalla… Tämän kuukauden (varat) lukuja painoi varmasti lunastukset. Näin on ollut muistaakseni kautta linjan että pääomat hiukan luonnollisesti kyykkää kun lunastusikkunat ovat auki

1 tykkäys

Alkaa nuo riskittömät talletuskorot olemaan 3% luokkaa. Tämän hetken tuottotahdilla hoivarahasto vielä pystyy niukasti ylittämään tuon. Vielä jos korot hieman nousevat, saattaa lunastusaalto osua kipeästi hoivarastoon.

No on se tuplat nyt vähän enemmän kuin lievästi🤣
En nyt ihan usko että kovin paljoa poiketaan historiallisesti ainakaan heikommista vuosista. Sanotaan että 7-8% on aika kaukana mistään 3% riskittömästä. Kyllä tuo tuottoprosentti tuosta ekasta kvarterista paranee. Näin myös historiassa. Itse seuraisin miulummin kiinteistöjen nettotuottoa. Koronnostot alkaa olla historiaa ja sitten suunta on taas toinen. Aika vähällä selvinnyt titanium korkeista koroista…

11 tykkäystä

Voi olla, että olen ihan hakoteillä, mutta eikös lunastukset tai rotaatio (rahaston omistajien vaihtuminen)hoivarahastosta ole tavallaan positiivinen asia, sillä Titaniumin kassakone kilahtaa myös lunastuksista 1-3 prossan verran. Samalla hoivarahaston kohdalla riski siitä, että joudutaan taas myymään ”eioota” pienenee.

5 tykkäystä

Näinhön se on ja olen sitä joskus aiemmin ketjuun myös kirjoitellut. Sopiva rotaatio on hyvästä. Siis meille osakkeenomistajille👍 miksei toki rahastollekkin ettei tarvitse kiinni pistää.

6 tykkäystä

Ei muutakuin käsi alle taas kun myyjiä riittää:slightly_smiling_face::+1:
Kk-raporteista näkee aika hyvin ja pystyy kalkuleeraamaan että missä mennään ja toistaiseksi en ole huomannut mitään ihmeellistä vaan juna puksuttaa. Harmi että yhtiö ei julkaise kvartaalikatsauksia vaan ainoastaan puolivuosittain.

Hoivasta ja Baltiasta saa luettua kuitenkin kuulumiset kuukausittain niin itse ainakin perustan ostoni niihin. Pienivaihtoisissa kurssin kanssa eläminen on aina vuoristorataa👍

Edelleen ollaan kasvumoodissa ja osinkotuotto alkaa lähennellä 10%

Tuohon vertailuksi lukuja alle. 3 vuoden jaksolla kurssi pyörinyt 15€ hujakoilla, p/e tullut alas 14->10
samalla osinko noussut 50% ja osinko% 6%->9%.
Ehkäpä olen vaan niin yksinkertainen että hamuan näitä mörnijöitä salkkuuni.


8 tykkäystä

Vaikuttaisi nyt vahvasti siltä, että markkina reagoi tähänkin nyt vahvasti vaan, koska eQ petti toisen kvartaalin putkeen ja nyt kiinteistöjen osalta?

1 tykkäys

Voipi olla… Itse en ehkä nää näitä kahta yhtiötä vertailukelpoisina.

Kiinteistömarkkinoiden suhteen on epävarmuutta, eQ:n romahdus ja sitten vielä avainhenkilöitä poistumassa johdosta. Katselen itse näillä korteilla sivusta Titaniumin etenemistä.

1 tykkäys

Taitaa eq tuloksen lasku johtua tuottosidonnaisten palkkioiden romahduksesta? Niin kauan kun suuromistajat omistaa (Titanium) niin omistan minäkin. Se on hyvä takuu siitä että asioita hoidetaan hyvin. Sen verta messevä potti esim Santasella on.

Saa nähdä kauanko korkeassa korkomarkkinassa pysytään, sillä toki vaikutusta noin ylipäätänsä mutta en tiedä tarkalleen miten Titanium suojannut lainansa, mutta iskeehän korkojen nousu myös muuta kautta.

Vaihto on ollut minimaalista. Tämmöisten vähän vaihdettujen lappujen hinta voi vaihdella hyvinkin paljon. Osinkohuumassa kurssi nousi vähällä vaihdolla nopeasti todella alas. Ja nyt se on lasketellut sieltä alas.

Eiköhän kiinteistörahastojen, Titaniumkin, tuottosidonnaiset palkkiot laske vastaavasti.

En pidä itsekään, kuhan nyt jollain yritin selittää 5% hetkellistä dippiä, sijoittajat eivät aina kuitenkaan toimi rationaalisesti.

Tietysti piensijoittaja voi tylsistyä ilman Titaniumin kvartaaliraporttia ja laittaa lappunsa laitaan, kun lukee negatiivis sävytteisen artikkelin eQ:n kiinteistöjen kehityksestä.

Yhtiö on hankkinut 75 000 omaa osaketta. Tarkoitusta voi vain arvailla.

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/titanium-oyjn-uudet-osakkeet-rekisteroity-kaupparekisteriin-1

Titanium Oyj:n (“Titanium” tai “Yhtiö”) hallitus päätti 15.3.2023 maksuttoman osakeannin järjestämisestä Yhtiölle itselleen. Osakeanti liittyi hallituksen 22.6.2020 päättämään ja tuolloin tiedotettuun henkilöstön optio-ohjelmaan.

Edellä mainituissa osakeanneissa laskettiin liikkeeseen yhteensä 75 000 Yhtiön uutta osaketta. Osakkeet on tänään 27.4.2023 rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin. Uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen Yhtiön osakkeiden lukumäärä on yhteensä 10 371 028 kappaletta.

Voi arvailla, tai sitten voi selvittää.

18 tykkäystä