Trumpilta Bidenille - Vallan vaihtuminen 2021

Koko tapaushan meni niin että Bidenin kampanjatarralla varustettu läppäri vietiin huoltoon. Huoltamon omistaja, Trump kannattaja, sanoi nähneensä että tuoja oli Bidenin poika, mutta kiersi vastuun todistaa asiaa koska on “laillisesti sokea”. No luonnollisesti korjaaja arvasi että tässäpä savuisa ase, lähetän siitä kopion Giulianille. Siellä on sitten kopioita sähköposteista ties mistä aiheista ja kukaan ei tiedä minkään aitoudesta yhtään mitään. Mitään todisteita ei mm löydy tapaamiselle josta on sähköposti jossa kiitetään kun Hunter esitteli isänsä. Paitsi tietysti Trump tietää totuuden. Eikä Trump ole itse niin halpamainen että käyttäisi korruptiota hankkiakseen pojalleen vaurautta🤔.

Aivan kun olisin kuullut jotain vastaavaa vaalien alla aieminkin. Milloinkahan se oli🤔.

Mä en ole demari enkä varsinaisesti republikaanikaan. Olen siltä sitä mieltä että media ei kohtele ehdokkaita tasapuolisesti ja Trump ehdottomasti kärsii siitä enemmän. Myös Suomen lehdistö nojaa melko reilusti vasemmalle ja sen näkee mm kuvissa joita valitaan uutisiin Marinista vs vaikka Kulumnista tai Halla-ahosta, sekä aiheista joista ei saisi kirjoittaa. Myös kun Trumpista tulee uutinen niin saa miettiä onko tämä täysin totta, täysin valetta vai osittain totta. Pohjalla on aina joku “nimetön lähde valkoisesta talosta”. Vielä kun tekniikka kehittyy niin pystytään väärentämään täysin aidon näköisiä kuvia ja videoita asioista mitä ei ole tapahtunut.

Lehdistön luotettavuus on omalla mittapuulla laskenut kuin lehmänhäntä. Jos vasemmistolla tai demokraateilla on isoja lehtiä puolellaan niin oikeistolla on samanlaista mutta pienemmän levikin sontaa omina julkaisuinaan. Samaan aikaan maailmalla leviää muistaakseni 7-9x tehokkaammin vale kuin oikeat uutiset. Tämä taas lisää järjettömästi yhteiskunnan kahtiajakautumista. Ei jenkeissäkään normi demarin ja republikaanin ajatusmaailmojen ja arvojen erot ole järin isoja. Se ero löytyy sieltä äärivasemmiston ja oikeiston joukosta. Suurimmaksi republikaanien ongelmaksi näen sen että ehdokas ei ole ns maltillinen republikaani joka pyrkisi olemaan koko kansan presidentti. Itselläni asuu sukulaisia rapakon takana ja kaksi tärkeintä asiaa olisi kansakunnan yhtenäistäminen sekä ilmastonmuutosta vastaan edes maltillisesti toimiminen ja Trump ei kyllä aja kumpaakaan. Olisin luultavasti niitä vaa’ankieli äänestäjiä palloillen puolueiden välillä ja tällä kertaa olisi ehdottomasti demarien vuoro voittaa.

Nykyään jokaisen uutisen ja jopa "tieteellisen"tutkimuksen kohdalla saa katsoa julkaisun ajankohta, kuka sen julkaisi ja kuka sen kustansi. Se on kyllä sääli. Tieteellä ja uutisilla ei pitäisi olla agendaa.

5 tykkäystä

Tässä olet hitusen hukkateillä. Hunter oli läppärin putiikkiin tuodessaan allekirjoittanut paperin jossa sanotaan että jos ei noudeta valmista 90 päivän sisällä, läppäristä tulee putiikin omaisuutta. Tämä on täysin standardia jenkeissä huoltofirmoissa.

Eli huoltofirma tonki omistamaansa läppäriä joka oli hylätty. Todennäköisesti koska ymmärsi kenen se oli. Firmalla oli myös laillinen oikeus ottaa kopio omistamastaan datasta.

Moraalisesti asiakkaan tietojen tonkiminen on luonnollisesti väärin vaikka asiakas olisikin hylännyt tavaransa.

Jos kyseessä olisi puhdas tekaistu setti, loogisesti Bidenit olisivat välittömästi kiistäneet ettei huoltoliikkeen läppäri ole Hunter Bidenin ja koko homma on hölynpölyä. Tätä ei ole kiistetty. Eli loogisesti on perusteita tutkia mitä Hunterin läppärillä sitten oikein oli ja voidaanko nämä tiedot vahvistaa muista lähteistä. Sen sijaan pyritään hautaamaan juttu. Miksi? Jos juttu on sitä itseään niin luulisi olevan aika helppoa osoittaa se? Ainoa looginen selitys yritykselle haudata juttu mediassa sen sijaan että väitteet todistettaisiin vääriksi on Bidenin kannalta ikävä.

3 tykkäystä

Sitten vaan all in Eurojackpotiin, tämä ei ole sijoitussuositus.

4 tykkäystä

Nopeastihan tämä lähti lapasesta. En lähde liputtelemaan yksittäisiä viestejä, ja siten tekemään niistä entistä kiinnostavampia, mutta tämä nimittely, solvaaminen ja vihoittelu ei ole tämän keskustelupalstan tasoista materiaalia.

En tiedä miten ylläpito suhtautuu ns. lopulliseen sensuurin, mutta itse vetäisin koko ketjun vessasta alas ja antaisin uuden mahdollisuuden puhtaalta pöydältä. Josko vaikka asiat onnistuisivat kinastelemaam ilman henkilöihin kohdistuvia riman alituksia.

Ja jos ei millään onnistu, niin banaania iltapalaksi.

Tämänkin postauksen voi poistaa, jos joku katsoo asiakseen siivota täällä. Ping @Verneri_Pulkkinen @Johannes_Sippola @Yu_Gong

5 tykkäystä

Olen täysin samaa mieltä kuin @Markakorva tästä asiasta. Nimittely ja minkäänlainen toisten solvaaminen ei kuulu tänne Sijoitusfoorumille, ja tämä tietty tulee jo suoraan säännöistä:


Toinen muistutettava asia on se, että tämä ei ole politiikkafoorumi, ja nämä keskusteltavat asiat pitäisi pystyä kytkemään sijoittamiseen jotenkin :slight_smile:

7 tykkäystä

Idiootiksi epäileminen oli kieltämättä minulta hölmöä, kun oikeasti luulin hänen vain yrittävän trollata minua tuolla hänen kommentillaan. Pahoittelut siis tälle nimimerkille, jota tulin epäilleekseni epähuomiossa idiootiksi.

Mikä minua ihmetyttää on tämä suuri halu sensuuriin. Käsittääkseni tämä on kuitenkin keskustelufoorumi. Ja minun maailmaani keskustelufoorumille mahtuu kaikenlaiset mielipiteet. Toki, jos enemmistö foorumilaisista haluavat tehdä tästä keskustelupalstasta turvallisen, yhden sallitun mielipiteen rinkirunkkauskerhon, jossa vain “orange man bad”- linjan seuraaminen on sallittua, niin sekin mielipide on sallittua. Niin kauan kunnes tämä linja ei ole foorumin ydintä, niin jatkan mielelläni täällä keskustelua minua viisampien ihmisten kanssa.

1 tykkäys

Uskonto, politiikka ja sijoittaminen - yhdistelmä on tuomittu epäonnistumaan.

Mutta jos tällainen ketju on avattu, niin kyllä tässä keskustelu ihan aiheessa on pysynyt, yksittäisiä ylilyöntejä lukuunottamatta.

Eihän viestejä ole myöskään sensuroitu. Kyllähän tuo Biden/Hunter - aihe pysyy uutisaiheena jenkeissä loppuun saakka, Trump viimeistään pitää siitä huolen. Itse odottelen, mikä on seuraava paljastus Bidenistä - taustoja tutkitaan varmasti isolla kammalla. Trumpin osalta ei taida uutta mullistavaa enää löytyä?

Viimeinen vaaliviikko on kyllä mielenkiintoinen.

13 tykkäystä

Onhan täs maailmassa kiusaamisen kulttuuri. Julkisesti sitä on tehnyt tiedotusväluneiden, eli ns. valtamedia tuomalla yksipuolisia “hyviä” tai " pahoja" uutisia tarkoituksellisesti ja vahingollisesti. Jos sanoit äänestäväsi PS olit ääriliikkeen kannattaja. Jos kehut Trumppia oot ihan idiootti. Euroopas, Suomes ja Amerikassa valtamedia luonut vastakkaisasetelman. Muut yrittää huutaa ja kokee vääryyttä tästä epäreilusta informoinnista. Niin Suomessakin vasemmisto/vihreet vallanneet journalisti paikat. On joo Trumppi Twiitannut välillä typerästi. Itse olen sitä mieltä, että tämän maailman mielipide on pienen ryhmittymän aikaansaama ja johon moni tavallinen ihmistallaaja uskoo ja vetää kaiken kurkusta alas. Pieneen ryhmään kuuluu mm. Vihreet ja vasemmisto aatteet, sateenkaariväki, black lives matter(tärkeä asia, mutta muut käyttää sitä väärin), feministit, vapaa-ajattelijat. Tämä sama porukka hamuaa pääasiassa pakolaismiehiä välimereltä. Itselläni parhaimmat ystävät tulleet pakolaisina ennen 2010 Tätä nykyistä 2015 alkanutta pakolaistulvaa ei kenenkää tarvi ymmärtää. Ja sen voi ja saa sanoa ääneen, niin että ei leimata rasistiksi. Trump presidentiksi niin sunkin kurssit pörssissä jatkaa ensivuonna nousua ja talous vetää. Bideniä ei pidä päästää valkoiseen taloon ja tuskin tulee sinne pääsemään, joka on hyväksi koko maailmalle. Koronasta vielä…liikaa melua. Monet menettää työnsä, opiskelijat kärsii tästä kun ihmisillä normaalia flunssaa tai kuumetta. Tämänkin mielipiteen pitää uskaltaa sanoa, ettei leimata.

4 tykkäystä

Itse pyrin olemaan poliittisesti neutraali. Mutta sen verran uskallan tarttua sun kommenttiin, että osakekursseihin ei tule olemaan vaikutusta, kumpi valitaan. Hetkellisesti kurssit heiluu, mutta kursseja ohjaa lopulta muut asiat. Ei jenkeissä niin eri äärilaidoilla olla poliittisesti. Siellä ”kaikki” ymmärtää vain rahan päälle. Oma mielipide siis, kohtuu pitkällä kokemuksella.

14 tykkäystä

Arvioidessa kuinka paljon tämä Hunter Bidenin tietokoneskandaali (piti paikkansa tai ei) vaikuttaa pitää ensinnäkin muistaa, että iso osa äänestäjistä oli jo ennen kohua käynyt äänestämässä ja toisaalta se, että gallupien mukaan kannastaan epävarmoja äänestäjiä on käsittääkseni tällä kertaa vähemmän kuin 4 vuotta sitten. Eli kysymys kuuluu, onko Hunter Bidenin sähköpostista löytynyt törky niin merkittävä asia, että se saa niissä vaa’ankieliosavaltioissa äänestämättömät Bidenin kannattajat vielä vaihtamaan Trumpiin?

Markkinoiden kannalta tilanne, jossa Trump voittaisi vaalipäivän äänet (mikä voi esim. koronatilanteen takia olla ihan mahdollista) ja julistautuu sen ansiosta vaalien voittajaksi, vaikka miljoonia ennakkoääniä on laskematta, olisi se kaikista volatiilein skenaario, koska silloin vaalitaistelu siirtyisi olennaisesti eri osavaltion oikeusasteisiin ja kenties lopulta jopa korkeimpaan oikeuteen.

1 tykkäys

Huomauttaisin että olen tarkasti ollut menemättä henkilökohtaisuuksiin ja puhunut vain ketjun aiheesta, pääosin ihmetellyt hieman median touhuja liittyen vaaleihin ja miltä se saa asiat näyttämään. Olisi sääli jos koko ketju vedettäisiin roskikseen vain siksi että mukana on jokunen mätä viesti.

3 tykkäystä

Itse uskon, tai sanotaanko että olen lukenut uskottavia artikkeleita joissa näin kerrotaan, että Biden toisi markkinoille enemmän vakautta ja sitä kautta “mannaa” yli rajojen toimiville yrityksille. Toisaalta Trump olisi viivan alla lyhyellä matematiikalla edullisempi vaihtoehto veronalennuksineen. Itse en osaa päätellä kummalla olisi enemmän vaikutusta, joten mielipiteeni indeksien näkökulmasta on 50-60.

Mutta omat salkkuni pitävät sisällään sen verran tuhdisti vihertävää energiaa, että näiden johdosta joudun olettamaan, että Biden olisi allekirjoittaneelle tuottoisampi vaihtoehto.

Öljypuolellakin on alkanut viime päivinä näkyä hämmentyneitä otsikoita. Sävy on muuttunut “Biden on öljyteollisuuden tuho” linjasta “Oho, Bidenin valinta voisi tehdä hyvää öljyn hinnalle” kirjoituksiin. Toki näissä aikahorisontti on varmaan ollut lyhyempi, enkä ole tarkastanut onko linja muuttunut sitten viimeisen väittelyn sammakoiden :slightly_smiling_face:

Elämme jännittäviä aikoja!

4 tykkäystä

Millaisena trumpia kannattavat ihmiset näkevät hänen persoonansa/luonteensa/ulosannin? Ymmärrän että hänen edustamansa arvot/politiikka voi saada kannatusta, mutta itse en voisi ikinä (tai ainakaan toistaiseksi) äänestää hänenlaistaan henkilöä. Eli miten siis hänen persoonansa näyttäytyy teille, jääkö siitä positiivinen kuva, neutraali vai hieman negatiivinen minkä kanssa voi kuitenkin elää tms.?

4 tykkäystä

On selkeästi sektoreita, joissa ladataan odotusarvoa mm. vihreä energia ja MJ (cannabis/usa) Bidenin kautta.
Itse ajattelen, että nämä etenee joka tapauksessa, ehkä Trumpin myötä hitaammin. Kokonaisuutena kumpikin kelpaa markkinoille ja öljyn/maakaasun käyttöasteet suhteutuu teollisuuden kasvuun toimialana. Niiden hintataso pysyy todnäk alhaisena vrt lähimpään 5 vuoteen historiassa. Teknot rokkaa molempien aikakaudella.

2 tykkäystä

Ei Juurikkia ole loukannut lainkaan mitkään idioottiepäilyt. Niillehän on katetta, kun eri näkökulmista asiaa tarkastelee. Puolesta ei tarvitse loukkaantua.

Juurikki on nimenomaan aina arvostanut juurikin tätä foorumia, koska täällä pysytään pääsääntöisesti enemmän asiallisella linjalla, kuin muilla foorumeilla. Huonoonkin huumoriin suhtaudutaan ymmärtämyksellä,eikä joka heitosta oteta hernettä nenään.

Totta on, että heittoja, jotka voivat tulla väärin ymmärretyksi, tulisi välttää. Juurikki itse jätti kertomatta täysin, missä viitekehyksessä slogan “USA - tuo suurten valheiden maa” tulisi tulkita.

Juurikki on ihan henk. koht tutustunut ainakin lyhyesti noin tusinaan USA:n eri osavaltioon. Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta kaikki USA:n kansalaiset ovat olleet rehellisiä ja suoraselkäisiä. Ehkä pinnallisen mukavia aluksi, vaikka on sieltä syvyyttäkin löytynyt, kun on ensin tutustuttu. Juurikin kuva USA:sta on valitettavasti viimeisen neljän vuoden aikana muuttunut johtuen Presidentti Trumpista.

Vahvasti isänmaallisena henkilönä Juurikki ymmärtää Suomen riippuvuuden kansainvälisistä sopimuksista ja luottamuksesta. Sille Trump on ollut uhka. Tätä kautta hän on uhka myös Suomen ja koko Euroopan elinkeinoelämälle. Mitenkäs tämä sitten pörssisijoittamiseen voisi liittyä?

7 tykkäystä

Kyllä, ja pelottavan paljon.

Jinko Solariin osake tuplasi ensin 14.9 - 2.10 ja heti perään 2.10 - 20.10. Olihan tulos parempi kuin odotettiin, mutta silti… melkoista Teslaa miettii allekirjoittanut. Eikä Jinko ole yksin keulimassa…

Pelottaa lähinnä, että näihin on jo ladattu sisään vihreä värisuora, ja jos se ei toteudu, tai polkuun tulee edes muutama mutka ja juurakko tielle, tullaan alas niin että rytisee.

3 tykkäystä

Trump on anti-poliitikko. Ärsyttävä, suorasukainen ja Washington DCn menossa kuin härkä posliinikaupassa. Jos muina vaihtoehtoina on vuosikymmeniä marinoituja poliittisia broilereita niin ymmärrän täysin miksi kannatusta löytyy.

Eniten koko tämänkertaisissa vaaleissa on ihmetyttänyt miksi demokraatit väen vängäten pistivät vastaehdokkaaksi jo vilttiketjuun kelpaavan kehäraakin joka on ns. ylikypsä poliittinen broileri. Eikö parempaa löytynyt? Vai onko luottoa siihen että “kuka muu paitsi Trump”-äänestäjiä on tarpeeksi? Huonosti menee jenkeillä jos molemmilla puolilla on paljon äänestäjiä jotka äänestävät nenästä kiinni pitäen “kahdesta huonosta sitä vähemmän huonoa”.

6 tykkäystä

Jep… tätä itsekkin jänskäilen tässä.

Vähän on vedonlyönti fiilis, omassa salkussa Green energy todella kovalla painotuksella ja nyt on ihan mukavasti n. +60% YTD tuotto, suurin paino on iSharesin Global Clean Energy ETF:ssä.

Kovasti miettii pitäiskö myydä ja kotiuttaa voitot vai pitää, olen kuitenkin päättänyt pitää koska uskon Bidenin voittoon. Varmaa on se jos Trump voittaa niin tullaan alas ja lujaa, jos taas Biden voittaa ja astuu virkaan niin varmasti nousee vihreä energia vielä lisää kun siihen ladataan extra hypeä kun kaikki epävarmuus poistunut…

Mielenkiinnolla vaaleja odotellessa… :cold_face:

1 tykkäys

Kaipa bidenin voitosta mikä tahansa reaktio voi olla perusteltu: nousee koska epävarmuus poistuu ja sektorille paljon hyvää tiedossa. Tai sitten laskee koska “…sell the news”

Meinaatko että Bidenin green energy investointi vaalilupaukset jäisi toteuttamatta?

Itse olen melkeinpä varma että investoinnit tullaan tekemään, ja Biden on jopa väittelyssä luvannut menevänsä takaisin Pariisin ilmastosopimukseen. Demokraatit ovat niin vasemmiston hallitsema tällä hetkellä että uskon että vihreän energian investoinnit tulee olemaan jopa huomattavasti isompia kun nyt on puhuttu ja arvostuksiin ladattu seuraavan 4v aikana jos Biden voittaa.

1 tykkäys