Uhkaako kassavirtasi kuihtua inflaation myötä - arjen säästövinkit joilla on merkitystä

Aina ihmetellyt tätä trioa että paukkuja laitetaan uusasiakashankintaan, vaikka koulukirjojen mukaan olemassa olevien asiakkaiden pitäminen on edullisempaa kuin uusien hankinta. Myös kolmella on lähes identtinen tarjooma ollut aina, ei erotuta muista. Kylkiäiset vain vaihtuu, nyt kierrossa lahjakortit. On ollut mokkulaa, nettitikkua ja mitä mielikuvituksellisempaa nimeä samalle tuotteelle. Tarjotaan puhelinta ja telkkaria ym. kun kilpailijakin tarjoaa, ei uskalleta palkita vanhaa asiakasta kun kilpailijakaan ei palkitse.

Nyt alkaa olla hyvä aika pistää ylimääräistä kausitavaraa myyntiin, kesärenkaat, kaksipyöräiset yms.

8 tykkäystä

Elisalla tuntuu olevan nyt todella agressiivinen kampanja Moita vastaan. Menevät moin 9€/kk alle kuukausihinnassa.

7 tykkäystä

Kerro vähän lisää tästä vaihtoehdosta? Millainen liittymä alle 9€ Elisalla ja missä tilanteessa/kanavassa tarjoavat tuota?

Moin hinnastossa ei tällä hetkellä näy 9€ liittymää, Moi Potti on alkaen 12€…

5 tykkäystä

Kilpailutin vaihtotarjouksella Telia liittymän reilu kk sitten. Eli aikaisempi tarjous 4G 50M 14,99eur/kk oli päättymässä. Vaihto Moille, jonka POTTI maksoi silloin 9eur/kk. Telian vastatarjous oli 4G 200M 17,99eur/kk + 30eur LIDL-lahjakortti. 12kk soppari kun 24kk ei irronut sitten millään. Samassa puhelussa Telia muuten kyseli että laitetaanko vastaaka, joka on jotain pari euroa lisää kuukaudessa., eli lisärahastusta aiemmin ilmaisesta. Ei helv… kiitos!

Eli joka suunnalla hinnonkorotusta teleliittymissä :thinking:
Mikä lie sitten tuo Elisan Moita kilpaileva tarjous?

4 tykkäystä

Hinnat nousivat MOI Potissa juuri uusille asiakkaille 9€ > 12€.
Elisalla ollut jo pari-kolme vuotta tarjouskampanjoita MOIn asiakkaille Elisa Tarkka 100M liittymästä 8-9€/kk,soittavat jopa Elisalta MOIn asiakkaille,mikä lie kivistää siellä :grin:
Saattaa myös saada Elisan chatista tai myyntinumeroista,mutta vain MOIn asiakkaille.
Tai laittaa liittymänsiirron Elisa > MOI.
Tiedä sitten miten vaikuttaa tuo MOIn hinnannosto.

Tuolta hyvä seurata liittymien metsästystä:

Juuri noin. Liittymäsiirto moille, sen jälkeen elisa tarkka 100M 7.99€/kk. Tai liittymä jo Moilla, sama hinta.

Mitä tarkoitat tuolla S-pankin Credit puolen maksamisen maksullisuudella? Tarkoitatko laskutuksesta tulevaa muutaman euron maksua? Senkin saa helpolla pois, kun lyhentää juuri ennen laskun tuloa credit puolella olevat maksut pois. Muuta maksua mielestäni ei ole tullut.

Tarkoitin juurikin tuota mainitsemaasi. Eli siis S-Pankin hinnastosta poimittu: “Jos kortin luottopuolta on käytetty laskutusjakson päättyessä, veloitetaan tilinhoitopalkkio 2 €/sähköinen lasku tai 5 €/paperilasku. Sähköisen laskun tilinhoitopalkkiota ei veloiteta, jos luottosaldo maksetaan kokonaisuudessaan pois eräpäivään mennessä.” Eli periaatteessa tuon maksun voi kiertää, mutta käytännössä vaatisi sitten sen, että muistat kortin käyttöä seurata kuukausittain ja maksella aina vaihtuvan summan etukäteen ennen kun lasku saapuu. Kuulostaa ainakin itselleni aivan liian työläältä verrattuna esim. KPlussa mastercardin käyttöön verrattuna, jossa voin laittaa luottokorttilaskut automaattiveloitukseen verkkopankissa ilman mitään maksuja.

Minulta ei ole veloitettu mitään maksuja S-luottokortilta vaikka käytän sitä aäännöllisesti eri tilausmaksujen maksuun. Maksan joka laskun yhteydessä riittävästi nollatakseni kortin saldon (katson määrän maksua edeltävänä päivänä kortin tiedoista mobiilisovelluksessa ja päivitän e-laskun summan).

Osuuspankissa voi myös valita että maksaa 100% käytetystä luotosta eräpäivänä ja tulee automaattisesti normaali E-lasku,ilman mitään lisämaksuja,tai omaa säätämistä.

3 tykkäystä

Sen voi valita myös S:llä, mutta silloin ei voi käsittääkseni enää laskun nähtyään päättää, että haluaa käyttää korollista luottoa. Itse haluan pitää sen option hengissä hätätilanteita varten, vaikka varsin epätodennäköistä sen käyttö on.

1 tykkäys

OP Laskutuskausi vaihtuu joka kuukauden 10. päivä,sen jälkeiset luottokorttiostot menee seuraavalle laskutuskaudelle,ei mitään väliä onko nähnyt laskun vai ei.
Ei voi olla niin että ei voi käyttää luottoa loppukuukauden aikana kun lasku on tullut,sehän on edellisen kauden lasku??

Joo, tarkkaan ottaen se minimimaksu tosiaan lukittuu laskua muodostettaessa. Laakun summan toki itse näkee vasta laskua katsoessa, ja tämä on keskeinen tieto päätettäessä, maksetaanko koko lasku vai sen osa.

Nykyisin, kun säästöjä on, korolliseen luottoon tuskin joudun enää koskemaan. Aiemmin se oli relevantimpi kysymys kun olin likviditeettirajoittuneempi.

Nyt ajattelet jotenkin vaikeasti tämän.
Jos minulla eiliseen 9.4. mennessä kertynyt 100€ ostoja ja tänään alkoi uusi laskutuskausi 10.4.-9.5.,jos ostan tänään 10€,niin sinä maksaisit kuun lopussa 110€?
Ei tuo 10€ ole mitään korollista luottoa,se menee seuraavaan laskuun ja edellisen kauden laskun eräpäivä on kuun viimeinen päivä (voi muuttaa halutessaan).
Itselläkin lähinnä kertyy ulkomaisten verkkokauppojen ja suoratoistojen maksuja (Paypal).

Väännetään nyt sitten rautalankaa.

Laskulla on 200 euroa ostoksia. Laskun minimisumma on tästä 10 % eli 20 euroa. Jos minulla olisi kikviditeetistä pulaa, voin maksaa 20 euroa ja loput 180 euroa muuttuu korolliseksi velaksi.

Siinä olet oikeassa, ettei minun tarvitsisi koko saldoa nollata, mutta on helpompi katsoa saldo kuin kaivaa e-lasku arkistosta.

Minä maksan aina automaattisesti 100% laskutuskauden kertyneestä summasta,menee automaattisesti E-laskuna eräpäivänä,ei tarvitse katsella laskua/saldoa,muutella summia tai muutakaan säätöä,eikä mene lisämaksuja tai korkoa.
Näillä mennään.

Itse maksan aina ylimääräistä luottokortille, etenkin jos lomareissu tms tulossa.

1 tykkäys

Mutta miksi? Mitä hyötyä?

Ei varmaan mitään hyötyä, mutta jos on esim auton vuokrauksia tms, niin varmistaa ainakin sen ettei limiitti ylity

1 tykkäys

Siis ymmärsinkö, että S-Pankki ei veloita mitään maksuja laskusta, jos maksaa luoton pois 100% laskun eräpäivään mennessä, vaikka lasku olisi jo tehty? Danskella menee 2€ laskutuslisää luottolaskusta, jos vaan lasku ehtii tulla eikä ole maksanut maksuja pois sitä ennen eli ns.nollannut luottotilin. 0€ laskusta ei mene siis lisämaksuja, mutta muuten kyllä. Onko tämä käytäntö S-pankilla ja muualla erilainen? Tuli ihan puskista, jos näin menee, kun olen enemmänkin Danskella luottokorttia käyttänyt laskun 100% lyhennyksellä. Ymmärsin, että S-pankilla olisi samalla tavalla.